Gjest Snøsøta Skrevet 25. februar 2016 #23501 Del Skrevet 25. februar 2016 ..og der kom det sannelig en forklaring på raukjøttet. http://imgur.com/NDlrvuC Lurt gjøre unntak hvis man spiser på restaurant (eller på rommet som det kalles) når man spiser på restaurant hele tiden. Hjemme spiser man jo også litt på restaurant når man får matkasse på døra. I det hele tatt er det veldig greit å kutte ut rødt kjøtt ser jeg. Må nesten også tilføye at nå har frua kuttet rødt kjøtt i dyrevernets navn, miljøets navn, for bedre helse, og nå i dag får vi også vite at hun ikke er særlig glad i rødt kjøtt og at hun helst velger noe annet. Så det er en stor innsats for milljøet altså. Altså de gangene de lager mat selv hjemme av råvarer de ikke har fått på døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 25. februar 2016 #23502 Del Skrevet 25. februar 2016 2 timer siden, Ansjosen skrev: Man kan vel like klærne selvom hun ikke føler de er helt henne? At hun objektivt sett er enig med de som mener hun forstår seg på klær? (Altså at dette var flotte klær som ser bra ut på) Men at hun likevel føler at hun er aller mest seg selv når hun har på seg jeans og joggesko eller treningstøy feks? Hva angår det røde kjøttet kunne det kanskje være en ide for bedriften bak bloggen å velge om de er mest interessert i å kutte kjøtt eller reklamere for matkasser. På den måten ville det straks bli færre ting å (bort)forklare. Men de har en veldig Ole Brumm holdning til reklame. Nevnes det noengang "alt vi sier nei til"? Jeg tenker for å fremme holdningen om at det de reklamerer for er ting CBE virkelig liker? At CBE.no reklamerer for klær som ikke brukes privat er neppe overraskende mtp at CBE.no er et glanset katalog magasin som er står for årsinntekten til den ene av eierne. Dog tror jeg de blander VOGUE med ellos, for noen fashionista-blogg er bloggen ikke. Til at den ene bloggeieren er en selverklært perfeksjonist synes jeg det er mange glipper. Ift room service bildet hadde det tatt 2 sekund å fjerne tallerkenen med biff fra brettet før bildene ble tatt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Endaen Skrevet 25. februar 2016 #23503 Del Skrevet 25. februar 2016 Hvorfor ser hun så fryktelig stiv ut i ansiktet når hun smiler? Jeg syns det ser helt rart ut, ekstremt påtatt "glis". Hun så da mye mer genuin ut før? Hun tar jo tusen bilder og fikser dem før de legges ut så jeg skjønner ikke helt at hun tviholder på et slikt uttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 25. februar 2016 #23504 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) 24 minutter siden, Snøsøta skrev: ..og der kom det sannelig en forklaring på raukjøttet. http://imgur.com/NDlrvuC Lurt gjøre unntak hvis man spiser på restaurant (eller på rommet som det kalles) når man spiser på restaurant hele tiden. Hjemme spiser man jo også litt på restaurant når man får matkasse på døra. I det hele tatt er det veldig greit å kutte ut rødt kjøtt ser jeg. Må nesten også tilføye at nå har frua kuttet rødt kjøtt i dyrevernets navn, miljøets navn, for bedre helse, og nå i dag får vi også vite at hun ikke er særlig glad i rødt kjøtt og at hun helst velger noe annet. Så det er en stor innsats for milljøet altså. Altså de gangene de lager mat selv hjemme av råvarer de ikke har fått på døra. Huff.. blir faktisk litt flau på CBE.nos vegne. Caroline Berg Eriksen uttalte på VIXEN blogg awards at hun skulle bli mer samfunnsengasjert og ikke lenge etter blogget hun om at det var på tide å gjøre noe for klimaet (link til blogg) hvor de skriver at de skal begrense kjøttinntaket ganske kraftig. Tidligere har CBE.no annonsert at de skulle kutte ut kjøtt én gang i uka i dyrevernets navn, som Snøsøta skriver. I klima-innlegget legger de på én til dag, og skal nå ha to kjøttfrie dager i uka - med forbehold. Et av forbeholdene er altså når de spiser ute. Men.. hvordan får de til å begrense kjøttinntaket ganske kraftig når de benytter seg av AdamsMatkasse er for meg en gåte. Endret 25. februar 2016 av LilleSnupp 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. februar 2016 #23505 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) Eget bilde og bilde tatt av en annen på skoarrangement i København i dag. http://imgur.com/1OzUPi6http://imgur.com/QcJv2Zx Annet bilde fra IG, riktignok 19 uker siden. http://m.imgur.com/9W68Un9 Poeng: Nei, det redigeres ikke. Kun lys og skygge. Endret 25. februar 2016 av Francis 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 25. februar 2016 #23506 Del Skrevet 25. februar 2016 23 minutter siden, Francis skrev: Eget bilde og bilde tatt av en annen på skoarrangement i København i dag. http://imgur.com/1OzUPi6http://imgur.com/QcJv2Zx Annet bilde fra IG, riktignok 19 uker siden. http://m.imgur.com/9W68Un9 Poeng: Nei, det redigeres ikke. Kun lys og skygge. Men vil ikke posene under øynene forsvinne om det kjøres på med lys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. februar 2016 #23507 Del Skrevet 25. februar 2016 Mens leppene blir større? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 25. februar 2016 #23508 Del Skrevet 25. februar 2016 Veit at denne blir slettet, men; hun ser forferdelig sliten ut. Ingen hjertelige smil med glimt i øyet. Bare oppstilte glis. De bildene som er tatt av andre ser mere realistisk ut enn de på bloggen, og der ser man virkelig hvor sliten hun er. Ser så stor forskjell fra de bildene sammen med datteren, der er det hjertevarme i blikket. CBE hadde hatt godt av ei langhelg med fullstendig fri fra jobben sin. Sovet lenge, gjerne tatt seg en powernap midt på dagen uten dårlig samvittighet. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 26. februar 2016 #23509 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg syns ikke hun ser noe mer eller mindre sliten ut enn tidligere. Når det kommer til bilder tatt av henne og andre så er jeg enig i at det er stor forskjell, hun vil helst fremstille seg med den stive og oppstilte looken. Det med at hun får dårlig samvittighet når hun sover en time på dagen er mer i samme gate med å fremstille "at døgnet har for få timer" og at hun har så tett timeplan. Pulsklokken og kaffekoppen dokumentert i otta på snap er en gjenganger. Hun har sikkert mye å gjøre, men tror perfeksjonismen har en store rolle her. Å jakte perfeksjonisme er svært utmattende og det er det som er slitsomt. Hun har langt mer fleksibilitet enn de fleste andre småbarnsmødre når det kommer til arbeidstider, så kjøper ikke det slitsomme oppi det hele med annet enn det presset hun legger på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 26. februar 2016 #23510 Del Skrevet 26. februar 2016 Når selvmotsigelsene til og med kommer i samme kommentar: http://imgur.com/vyORAW9 Hun bruker ikke linser men har briller med seg. Men på presselunsjen brukte hun linser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 26. februar 2016 #23511 Del Skrevet 26. februar 2016 Det må da være en infeksjonsrisiko med de påsatte øyenvippene? *grøsser ved tanken på hamptauvippebildet tidligere i tråden* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 26. februar 2016 #23512 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) 38 minutter siden, Brienne of Tarth skrev: Det må da være en infeksjonsrisiko med de påsatte øyenvippene? *grøsser ved tanken på hamptauvippebildet tidligere i tråden* Joda, det er det om man ikke er nøye med hygienen også med extensions og fjerner all sminken. Og man kan reagere allergisk på limet som brukes. Vippene i seg selv betyr ikke nødvendigvis infeksjon. Men det er mer krevende å oppprettholde god hygiene. Legger til lenke senere fra PC ellers blir det bare tull fra mobil. Endret 26. februar 2016 av Cornucopia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 26. februar 2016 #23513 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg må si jeg synes det er rart at hun er i København for å promotere "egen-designede" sko, men når hun skal være fin tar hun på seg sine Louboutins... Hun sier vel egentlig da at hennes egne ikke er så fine? Nei, jeg mener ikke at hun skal gå i egen-design HELE tiden, men hun er jo i København for å vise dem frem? Skjønner henne godt da, C Louboutin er mye finere... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 26. februar 2016 #23514 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Unnskyld meg, men er det ikke de selvsamme Loubotinene som i stylista-artikkelen ble beskrevet som helt grusomme, brukt kun to ganger og derfor ikke verdt det?! Endret 26. februar 2016 av Cornucopia Lagt til lenke 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 26. februar 2016 #23515 Del Skrevet 26. februar 2016 Ser ikke ut som noen flate ble med ut å traske i dag (jf. snap).. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 26. februar 2016 #23516 Del Skrevet 26. februar 2016 53 minutter siden, Cornucopia skrev: Unnskyld meg, men er det ikke de selvsamme Loubotinene som i stylista-artikkelen ble beskrevet som helt grusomme, brukt kun to ganger og derfor ikke verdt det?! Jo, og det skrev hun også. http://imgur.com/RblBMFd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 26. februar 2016 #23517 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) 2 timer siden, Atheena skrev: Det har vært påpekt at bloggen hennes har dårlig påvirkningskraft på andre og da spesielt på unge jenter som sluker alt rått og er lett påvirkelige. Dog tror jeg at hun selv også er et offer for det samme, jakten hennes på det perfekte er definitivt ikke bra. Dette tror jeg du har helt rett i, det er nok de som lever dette "liksom livet" som er de største ofrene! Trist, men sant! Det er sikkert fordi jeg er så gammel, men jeg forstår heller ikke hvorfor misunnelseskortet dras opp hele tiden! Jeg finner ikke noe å være misunnelig på. Endret 26. februar 2016 av Jobbermedbarn 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 26. februar 2016 #23518 Del Skrevet 26. februar 2016 6 timer siden, Jobbermedbarn skrev: Dette tror jeg du har helt rett i, det er nok de som lever dette "liksom livet" som er de største ofrene! Trist, men sant! Det er sikkert fordi jeg er så gammel, men jeg forstår heller ikke hvorfor misunnelseskortet dras opp hele tiden! Jeg finner ikke noe å være misunnelig på. Ja det må jo faktisk være det verste. Å leve opp til dette perfekte liksom livet som mange viser at de ser opp til og så stemmer det overhode ikke med virkeligheten. Dette jaget hun viser samt bilderedigeringen de ble tatt for er to veldig tydelig tegn på at det perfekte har "tatt inn på de". Tenk hvis fasaden skal falle en dag, for en ekstrem fallhøyde hun har skapt. Det er faktisk litt synd på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 26. februar 2016 #23519 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) 9 timer siden, Llise skrev: Jo, og det skrev hun også. http://imgur.com/RblBMFd Ok. Det der kaller jeg elendig og mikroskopisk troverdig markedsføring av "personlig designet absolutt-favoritt-passer-til-absolutt-alle-anledninger-skokolleksjon-skryt." (jfr. videoen på blogg) Nå som sko-samarbeidet er lansert, håper jeg vi får ta del i moodboardet, skissene, valgene, det forkastede, skinnprøvene osv. som CBE var så enormt involvert i. Og selvsagt den etiske refleksjonen rundt det endelige valget av samarbeidpartner Bianco. Eller var det slik at Bianco kun betalte godt for et nytt bloggernavn i sålene på skoene for vårsesongens salg? Det er da flere enn Bianco som har plukket opp orange (en ellers lite populær eller klassisk farge) som en hot farge våren 2016? Edit: Som gammel kremmerdatter ville jeg ha markedsført alt eget ved å vise det frem i alle anledninger uansett hva, fremfor å bruke andre merker og bable om hvor dårlig det fungerer når man tar antrekks-/stemningsbilder uten at det virker troverdig. Det er feil taktikk. Jada, igjen er det troverdigheten jeg henger meg opp i. Men fanden heller, det er troverdighet som resulterer i salg som klinger i mynt! Endret 26. februar 2016 av Cornucopia Lieferskriev 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 27. februar 2016 #23520 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) De mest fantastiske skoene hovedpersonen i CBE.no nettopp har designet akkurat fordi hun selv har brukt så utrolig mye penger på sko som ikke er "perfekte" likevel, og som skal hjelpe andre kvinners likelydende men fåfengte jakt på sko, er altså ikke bra nok - midt under lanseringsoppholdet når det skal pyntes for en tur på byen. Det ble valgt smerte/ubehag for noen få timer i fjongheten og luksusmerkets navn. Hva sier denne adferden om stoltheten over "eget design" og troverdigheten ellers? Edit:Loubs'ene ble pakket med i kofferten. Det gikk nok ikke på autopilot. Hun tok med seg brød til bakeren, kort sagt. Endret 27. februar 2016 av Cornucopia 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg