Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Snøsøta
1 time siden, Lafemmemauvaise skrev:

Muligens litt snobbete av meg, men jeg går heller med en plastpose fra den lokale Coop'en før jeg viser meg med en blogger-designet veske. 

Jeg forstår ikke hvorfor folk går på disse salgsfremstøtene hvor kjendiser setter navnene sine på en eller annen kolleksjon. Denne går ikke bare ut til CBE.no men hele fenomenet kjendisdesign og alle de som faktisk vil kjøpe en sko, et skjerf eller en veske med et kjendisnavn på.

Kles-, sko- og veskedesign er et fag. Hvis CBE faktisk er interessert i å designe, hvorfor viser hun ikke interesse for faget på bloggen? Hvorfor får vi ikke blogginnlegg fra prosessen? Hvis hun er 100% involvert i designprosessen, hvorfor i alle dager får vi ikke vite at hun jobber med nye farger og vesker? Hvordan er det mulig at produktene kommer i butikken før hun viser dem frem eller skriver at hun jobber med dem på bloggen? Hvorfor kommer det bare en annonse i etterkant? Hvorfor syr hun ikke om klær eller strikker egne gensere?

Hvis vi sammenligner med en annen hovedinteresse, trening, så får vi oppdateringer flere ganger om dagen. Hun viser uoppfordret treningsøkter, klær, har betalte og ubetalte innlegg, snaper, skriver om det innimellom i innlegg som handler o andre ting. Hun er så interessert i trening at hun til og med startet på et PT-studium. Jeg fatter ikke at hvis man faktisk designer en kolleksjon, at man ikke er proppfull av stolthet og at man skriver, som men trening, at i dag var jeg i byen i et planleggingsmøte med Adax for å utvide kolleksjonen til veskene mine. Det har vært så stor etterspørsel at vi skal produsere flere, hurra!! Møtte LK til lunsj etterpå, illustrert med 7 nærbilder av maten. Hadde ikke det vært et godt innlegg som hadde passet enda bedre på bloggen enn bilder av et kjøleskap med bananer?

Jeg mener det er i forbrukernes interesse å få vite hva dette designsamarbeidet egentlig går ut på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, LilleSnupp skrev:

Kjære Caroline!

Jeg ser vridningen til historiefortelling på bloggen, men kan jeg få komme med et råd? Kutt ut det pompøse språket! Det skaper ingen nærhet, selv hvor mye du forsøker. Alt er så storslaget, fantastisk og ikke minst magisk. Overforbruket ditt av disse ordene gjør at ordene har mistet sin virkning og blir nå en parodi. Denne adjektivronkingen gjør ikke teksten mer levende, ei heller bedre - og langt mindre troverdig! 

:skya:Feirer årets beste kommentar!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
34 minutter siden, Francis skrev:

Veskene er designet i samarbeid med veskedesigner Naja Silfen http://www.vixen.no/2015/09/03/slik-har-du-ikke-sett-caroline-berg-eriksen-for/ Hvor mye arbeid CBE har stått for er jo vanskelig å si, vet ikke hvor interessant det er, heller. 

Og apropos det, hvorfor lager Adax og Bianco reklamekampanjer som ikke har noen referanse til CBE.no som vi kjenner henne gjennom bloggen? Adax sin kampanje viser en moden, stilren forretningskvinne (som CBE.no selv klarte å sprenge i filler med å vise rumpa. Biancokampanjen viser en dekadent 40-talls hollywoodstil hvor hun bader i sukker, også langt unna den pertentlige LCHF-treningsfiguren som bloggen viser. Ingen av stilene minner i engang liten grad om CBE.no. Er ikke CBE.no god nok som merkevare i seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cornucopia skrev:

Utnevner meg selv til super-snobb: Ingen A-Å kjendis-samarbeid på meg. 

Og til @Atp,enhver kjøper det de syns de trenger utfra hva man føler man har råd til, og noen sparer penger for å kjøpe noe de normalt ikke ville hatt råd til der og da. Om det står CBE, Chanel eller HM på det er da opp til enhver.

Ja det er jeg da helt enig i... Har da ikke sagt noe annet

kanskje jeg forklarte meg litt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Snøsøta skrev:

Og apropos det, hvorfor lager Adax og Bianco reklamekampanjer som ikke har noen referanse til CBE.no som vi kjenner henne gjennom bloggen? Adax sin kampanje viser en moden, stilren forretningskvinne (som CBE.no selv klarte å sprenge i filler med å vise rumpa. Biancokampanjen viser en dekadent 40-talls hollywoodstil hvor hun bader i sukker, også langt unna den pertentlige LCHF-treningsfiguren som bloggen viser. Ingen av stilene minner i engang liten grad om CBE.no. Er ikke CBE.no god nok som merkevare i seg selv?

Syns Biancos kampanjebilder ser inspirert ut av rumpa bar-artikkelen i Det Nye? 

Er forøvrig enig med deg i begge dine innlegg. De krever litt tygging.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snøsøta skrev:

Jeg tenker at det sier mye  om hvordan hun ser på seg selv - når hun publiserer de samme poseringene i samme vinkel med den samme sminken igjen og igjen og igjen - det er jo tydelig at det er slik hun vil se ut -  eller mener at hun ser best ut. Det er bare å se på snap - alltid samme vinkel og samme oppsperrede øyne på alle bilder. Jeg synes det er fint at andre stylister klarer å finne frem noe annet i henne, jeg - synd at hun ikke er litt mer dristig selv.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 timer siden, Snøsøta skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor folk går på disse salgsfremstøtene hvor kjendiser setter navnene sine på en eller annen kolleksjon. Denne går ikke bare ut til CBE.no men hele fenomenet kjendisdesign og alle de som faktisk vil kjøpe en sko, et skjerf eller en veske med et kjendisnavn på.

Kles-, sko- og veskedesign er et fag. Hvis CBE faktisk er interessert i å designe, hvorfor viser hun ikke interesse for faget på bloggen? Hvorfor får vi ikke blogginnlegg fra prosessen? Hvis hun er 100% involvert i designprosessen, hvorfor i alle dager får vi ikke vite at hun jobber med nye farger og vesker? Hvordan er det mulig at produktene kommer i butikken før hun viser dem frem eller skriver at hun jobber med dem på bloggen? Hvorfor kommer det bare en annonse i etterkant? Hvorfor syr hun ikke om klær eller strikker egne gensere?

Hvis vi sammenligner med en annen hovedinteresse, trening, så får vi oppdateringer flere ganger om dagen. Hun viser uoppfordret treningsøkter, klær, har betalte og ubetalte innlegg, snaper, skriver om det innimellom i innlegg som handler o andre ting. Hun er så interessert i trening at hun til og med startet på et PT-studium. Jeg fatter ikke at hvis man faktisk designer en kolleksjon, at man ikke er proppfull av stolthet og at man skriver, som men trening, at i dag var jeg i byen i et planleggingsmøte med Adax for å utvide kolleksjonen til veskene mine. Det har vært så stor etterspørsel at vi skal produsere flere, hurra!! Møtte LK til lunsj etterpå, illustrert med 7 nærbilder av maten. Hadde ikke det vært et godt innlegg som hadde passet enda bedre på bloggen enn bilder av et kjøleskap med bananer?

Jeg mener det er i forbrukernes interesse å få vite hva dette designsamarbeidet egentlig går ut på. 

Jeg lurte på det samme da kolleksjonen ble presentert første gangen. Jeg gikk gjennom alle bildene som viste CBE i designprosessen. Jeg gav en beskrivelse av hva alle bildene viste, det var studering av andre Adax-vesker, det var studering av mobiltelefon, det var bilder av leppestift, men ikke et eneste bilde av CBE som gjorde det jeg forventer at man gjør i en slik prosess, altså skisser, arbeid med stoffer etc. Jeg ble dengang slettet for spekulasjon. Jeg påpeker bare at det ikke er dokumentert på bloggen at CBE deltar i selve designprosessen, noe jeg, som du, mener er rart all den tid man dokumentere alt annet man gjør i løpet av en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
4 timer siden, Francis skrev:

Veskene er designet i samarbeid med veskedesigner Naja Silfen http://www.vixen.no/2015/09/03/slik-har-du-ikke-sett-caroline-berg-eriksen-for/ Hvor mye arbeid CBE har stått for er jo vanskelig å si, vet ikke hvor interessant det er, heller. 

Men hvorfor har ikke CBE.no skrevet et ord om dette samarbeidet? Hvorfor er ikke Naja Silfen nevnt på bloggen i det hele tatt? Det står overalt i de offisielle pressemeldingene fra Adax, men CBE.no gir ikke credit for samarbeidet et eneste sted. Det framstår utelukkende som om veskene er CBE sitt produkt. Hadde  det ikke vært naturlig å skrive at jeg har fått samarbeide med en super designer som heter det og det! Men det er ikke like salgbart selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
19 timer siden, Amafalathiel skrev:

Jeg leste begge deler, og er enig i @Nebel86 sin beskrivelse. Det stemmer jo at hun publiserte en rekke kommentarer som var mot hun med sykepleierkommentaren, uten at jeg synes det ble ufint på den måten vi har sett i andre tilfeller. Men det var vel fordi kommentaren var helt usaklig, i motsetning til andre tilfeller vi har sett der uskyldige kommentarer eller legitim kritikk har blitt dårlig behandlet. Jeg tolket det heller ikke som en referanse til titteljukset fra ifjor - det var bare en sånn "haha du sa noe feil"-kommmentar.

Nå husker jeg ikke helt hvordan kommentarfeltet var, men på mer generelt grunnlag synes jeg kommentarer liknende "håper du ikke har barn" er over streken og unødvendig. Mulig det kom en slik kommentar til sykepleierkommentaren, og en annen som kom med en unødvendig kommentar om sykepleiere. (Fryktelig vag kommentar fra min side, er egentlig for trett til å skrive :)  men ville kommentere det likevel. Håper det er ok :)) I forhold til mye av det som har vært skrevet til de som først har kommet med en mindre hyggelig kommentar, så var ikke svarene til sykepleierkommentaren så ille. Samtidig tenker jeg at noen kommentarer kan vel heller bare få falle på sin egen urimelighet? Jeg tror stemningen i kommentarfeltet hadde vært bedre om CBE.no valgte å ikke publisere alle kommentarer som skal sette en som har kommet med en mindre hyggelig kommentar "på plass". Den ene kommentaren får plutselig masse oppmerksomhet, og det skurrer for meg når bloggen vel egentlig er tenkt å være mer feel good. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
3 timer siden, Cornucopia skrev:

Syns Biancos kampanjebilder ser inspirert ut av rumpa bar-artikkelen i Det Nye? 

Enig. Headeren på bloggen er vel også fra Det Nye-artikkelen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Snøsøta skrev:

Men hvorfor har ikke CBE.no skrevet et ord om dette samarbeidet? Hvorfor er ikke Naja Silfen nevnt på bloggen i det hele tatt? Det står overalt i de offisielle pressemeldingene fra Adax, men CBE.no gir ikke credit for samarbeidet et eneste sted. Det framstår utelukkende som om veskene er CBE sitt produkt. Hadde  det ikke vært naturlig å skrive at jeg har fått samarbeide med en super designer som heter det og det! Men det er ikke like salgbart selvsagt.

Å fremheve seg selv (jf. karakterer, pensjonsalder, bereist, m.m.) og ta æren for andres arbeid (jf. oppskrifter) er da intet nytt på CBE.no..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror trendanalytiker Gunn Helen Øye kan gi svar på et par av spørsmålene i tråden i forbindelse med designsamarbeid: Det dreier seg stort sett om å pushe produkter ved å "lease" et navn som har en passende målgruppe, ikke at vedkommende navn har interesse eller peiling på noe som helst i prosessen.

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23268266/toppblogger-camilla-pihl-blir-skodesigner

Og her:

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23517300

Endret av Cornucopia
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snøsøta skrev:

Det passer ikke narrativen. Bloggeierne fikser det meste. Kan det meste. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at det sier mye  om hvordan hun ser på seg selv - når hun publiserer de samme poseringene i samme vinkel med den samme sminken igjen og igjen og igjen - det er jo tydelig at det er slik hun vil se ut -  eller mener at hun ser best ut. Det er bare å se på snap - alltid samme vinkel og samme oppsperrede øyne på alle bilder. Jeg synes det er fint at andre stylister klarer å finne frem noe annet i henne, jeg - synd at hun ikke er litt mer dristig selv.

Men er det ikke dette som skiller en profesjonell stylist og fotograf fra oss alle andre uten denne kunnskapen? At denne klarer finne nye, gode sider av modellen, finne spennende sminke, klær, poseringer som ikke er masseproduksjon. Idag har jo alle gode kameraer, det som gjenstår er jo selve styling, posering, etc. (uten at jeg noen sinne har gjort dette)

15 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg lurte på det samme da kolleksjonen ble presentert første gangen. Jeg gikk gjennom alle bildene som viste CBE i designprosessen. Jeg gav en beskrivelse av hva alle bildene viste, det var studering av andre Adax-vesker, det var studering av mobiltelefon, det var bilder av leppestift, men ikke et eneste bilde av CBE som gjorde det jeg forventer at man gjør i en slik prosess, altså skisser, arbeid med stoffer etc. Jeg ble dengang slettet for spekulasjon. Jeg påpeker bare at det ikke er dokumentert på bloggen at CBE deltar i selve designprosessen, noe jeg, som du, mener er rart all den tid man dokumentere alt annet man gjør i løpet av en dag. 

Får lyst til å gråte av sånt! Tenk å få en sånn sjanse og ikke utnytte den til fulle! Eller kanskje samme her, som med posering forran kamera. Dette skiller mellom en person som selger seg selv som varemerke, og en profesjonell designer som vet hvordan en esignprosess foregår.

Mange kjendiser selger jo sitt navn, ingen som tror david beckham står og lukter seg fram til rett aftershave, eller de på Ferrari gjør dette, eller hvilken som helst annen kjendis som selger sitt navn/varemerke til et produkt. Spørsmålet er da, påstår for eksempel david beckham/madonna/etc at det er deres kolleksjon? Jeg TROR de gjør som cbe.no gjør nå, har solgt navnet, pengene tikker inn, alt er fryd. (adax/bianco gjør resten av jobben)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BlendaSensitive CBE.no burde ta en titt på Jenny Skavlan. Jenny er inkludert i hele designprosessen under sine samarbeid, eksempelsvis David Andersen og bikinikolleksjonen til Porto Brazil. Nå er riktig nok Jenny Skavlan blitt en designer etterhvert, men poenget står fortsatt. Hvis du skal ta cred for å ha designet et produkt, så sørg for å faktisk ha designet det. Det er en hvis forskjell på det, og å bli brukt som en markedsføringskanal. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Men er det ikke dette som skiller en profesjonell stylist og fotograf fra oss alle andre uten denne kunnskapen? At denne klarer finne nye, gode sider av modellen, finne spennende sminke, klær, poseringer som ikke er masseproduksjon. Idag har jo alle gode kameraer, det som gjenstår er jo selve styling, posering, etc. (uten at jeg noen sinne har gjort dette)

Får lyst til å gråte av sånt! Tenk å få en sånn sjanse og ikke utnytte den til fulle! Eller kanskje samme her, som med posering forran kamera. Dette skiller mellom en person som selger seg selv som varemerke, og en profesjonell designer som vet hvordan en esignprosess foregår.

Mange kjendiser selger jo sitt navn, ingen som tror david beckham står og lukter seg fram til rett aftershave, eller de på Ferrari gjør dette, eller hvilken som helst annen kjendis som selger sitt navn/varemerke til et produkt. Spørsmålet er da, påstår for eksempel david beckham/madonna/etc at det er deres kolleksjon? Jeg TROR de gjør som cbe.no gjør nå, har solgt navnet, pengene tikker inn, alt er fryd. (adax/bianco gjør resten av jobben)

Det finnes unntak ta. Kylie Jenner f.eks. På flere av snappene så er hun jo faktisk i fabrikken og fysisk lager leppeproduktene hun står bak. Har sett henne i utallige møter også så unntak finnes det absolutt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvea skrev:

Det finnes unntak ta. Kylie Jenner f.eks. På flere av snappene så er hun jo faktisk i fabrikken og fysisk lager leppeproduktene hun står bak. Har sett henne i utallige møter også så unntak finnes det absolutt. 

Tror ikke akkurat hun deltar i produksjonen fordi om hun får en omvisning på fabrikken i ny og ne. Utallige møter er antagelig de norske kjendisene i også.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, var det ikke tidligere en diskusjon i tråden her som gikk på dette med fokuseringen på hektisk hverdag, travelhet, mangel på tid til deltidsstudier, mangel på egentid vs. tidsbruk til trening, morgenstell og frokost? Hvor det ble vist til at den ene bloggeieren starter dagen med egentid i form av nettopp trening, morgenstell og er klar for dagens arbeidsoppgaver først kl. 10?

Vel, i dagens (skjermdump) annonse er det igjen fokus på denne mangelen på egentid hos bloggeieren, og jeg begynner å lure på om vedkommende i det hele tatt refererer til seg selv, eller om vedkommende inkarnerer alle travle karrierekvinner i sitt eget narrativ? 

Det jeg prøver å nøste opp, er vel om narrativet som presenteres ofte, men ikke alltid, er basert på andre travle kvinner fremfor bloggeieren, for å skape tettere bånd til de av leserne som lettere ville valgt et slikt produkt som annonseres ut fra en reell tidsklemme og som raskere vil klikke på kjøpe-knappen? 

Endret av Cornucopia
Lagt til lenke, lagt til ordet skjermdump ved imgur-lenken
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cornucopia skrev:

Altså, var det ikke tidligere en diskusjon i tråden her som gikk på dette med fokuseringen på hektisk hverdag, travelhet, mangel på tid til deltidsstudier, mangel på egentid vs. tidsbruk til trening, morgenstell og frokost? Hvor det ble vist til at den ene bloggeieren starter dagen med egentid i form av nettopp trening, morgenstell og er klar for dagens arbeidsoppgaver først kl. 10?

Vel, i  dagens annonse er det igjen fokus på denne mangelen på egentid hos bloggeieren, og jeg begynner å lure på om vedkommende i det hele tatt refererer til seg selv, eller om vedkommende inkarnerer alle travle karrierekvinner i sitt eget narrativ? 

Det jeg prøver å nøste opp, er vel om narrativet som presenteres ofte, men ikke alltid, er basert på andre travle kvinner fremfor bloggeieren, for å skape tettere bånd til de av leserne som lettere ville valgt et slikt produkt som annonseres ut fra en reell tidsklemme? 

Det der vet du svaret på, @Cornucopia

Litt morsomt at hun skriver at døgnet fikk færre timer etter at hun ble mor, og hun ikke hadde noen tid til overs til egentid.. Når ikke trening, sminking, dusjing, legge negler, frisørtime, osv osv er egentid, hva definereres da som egentid? 

You are killing me, Caroline! :skratte:

Endret av LilleSnupp
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...