Gjest Zeitgeist Skrevet 26. januar 2016 #22601 Del Skrevet 26. januar 2016 Som en skap-fan av Martha Stewart, så synes jeg at videoen slettes ikke var så verst. Joda, det finnes et forbedringspotensial (ut ifra mitt syn), men samtidig er det vel første gang det vises en bakevideo på bloggen, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 26. januar 2016 #22602 Del Skrevet 26. januar 2016 26 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg håper ikke du har rett. Ringer er bakteriefeller. Snakket med næringsmiddeltilsynet før om dette. Fikk til svar at gifteringer kunne du ha på deg ved baking. Jeg spurte da om dette også gjaldt om det var diamanter i ringen og fikk da ja til svar. om reglene er endret etter dette vet jeg ingenting om. men reglene kan være endret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 26. januar 2016 #22603 Del Skrevet 26. januar 2016 16 minutter siden, Atp skrev: Snakket med næringsmiddeltilsynet før om dette. Fikk til svar at gifteringer kunne du ha på deg ved baking. Jeg spurte da om dette også gjaldt om det var diamanter i ringen og fikk da ja til svar. om reglene er endret etter dette vet jeg ingenting om. men reglene kan være endret. Da bør næringsmiddelstilsynet ta seg en stor bolle. Er vel samma om det er giftering eller hva det er. Bakteriene er de samme. I helsesektoren får vi ikke lov til å ha på gifteringer. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. januar 2016 #22604 Del Skrevet 26. januar 2016 52 minutter siden, Atp skrev: Gifteringer kan du ha på,selv med diamanter. Men jeg tar de av. Tror ikke det er mange bakere som tar av ringene i de store bakteriene i Norge. Å alt blir stekt,og bakteriene dør Jeg anser det likevel som en god hygieneregel, på lik linje med å vaske godt hendene, så ringene vil fortsatt bli tatt av her i huset. Men jeg bryr meg ikke så mye om hva CBE gjør. Avslutter derfor avsporingen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 26. januar 2016 #22605 Del Skrevet 26. januar 2016 12 minutter siden, neiognei skrev: Da bør næringsmiddelstilsynet ta seg en stor bolle. Er vel samma om det er giftering eller hva det er. Bakteriene er de samme. I helsesektoren får vi ikke lov til å ha på gifteringer. Man burde ta av seg ringen. Tenk nå bare på hvilken bakteriebombe mobilen/data-tastaturet er, og hvor ofte man burde vaske disse, kontra hvor ofte man faktisk gjør det. Ser dog en en viss forskjell å bake hjemme på sitt eget kjøkken til sitt eget bruk, og å jobbe med andre mennesker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 26. januar 2016 #22606 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg synes ring eller ikke ring er en diskusjon som er på kanten som kritikk, men samtidig i forlengelsen av dette er jeg jo opptatt av hva som er hensikten med bakevideoen. Jeg tenker at dersom den er ment å være informativ/noe man skal lære av så tenker jeg at alle aspektene av bakingen bør belyses og være korrekt. Det er litt som når det vises diverse øvelser i styrke, og man antar at noen bruker dette som instruksjonsvideoer, så bør man jo stille krav til at det som utføres er korrekt. Er det rimelig å stille krav til kunnskapsnivået når en blogger lager slike videoer? Jeg mener ja. I dette tilfellet er hygiene en viktig del av bakingen. Sett i et sånt lys er spørsmålet betimelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 26. januar 2016 #22607 Del Skrevet 26. januar 2016 20 minutter siden, neiognei skrev: Da bør næringsmiddelstilsynet ta seg en stor bolle. Er vel samma om det er giftering eller hva det er. Bakteriene er de samme. I helsesektoren får vi ikke lov til å ha på gifteringer. Har sendt Mail til næringsmiddeltilsynet for å høre hvordan loven er. Dette for min egen del siden jeg jobber med mat. Det er ingen som jeg jobber med eller noen jeg har jobbet med som har tatt av seg gifteringer. Men er det en ny lov om dette så skal jeg så klart følge dette. Men rart ikke tilsynet har sakt noe om dette når de kommer på besøk. Å det gjør de titt og ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aleksandraa Skrevet 26. januar 2016 #22608 Del Skrevet 26. januar 2016 Syns ringer når man lager mat bør tas av... Helsepersonell får ikke gå med gifteringer på jobb, punktum, nettopp pga. hygiene. Hvorfor i alle dager vil man da lage mat med ringer på? Men jeg er samtidig enig med de over her som syns dette er litt unødvendig kritikk. Det er ofte jeg reagerer på at folk ikke vasker hendene sine skikkelig, skipper såpe f.eks., når de er på offentlige toaletter - men jeg gidder ikke å stoppe de, begynne å maile Næringsmiddeltilsynet og finne de igjen på restauranten og dytte fakta opp i ansiktet på de. Er heller bare glad det ikke er meg. Jeg velger å tenke slik med dette og... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 26. januar 2016 #22609 Del Skrevet 26. januar 2016 Angående dette vanvittige forbruket hennes.... I dette innlegget http://www.carolinebergeriksen.no/2011/10/24/det-perfekte-partyantrekket/ skriver hun at man burde ha noen ubrukte kjoler hengende, " sånn i tilfelle". Hun var riktignok "bare" 24 år den gangen, men det virker ikke som forbruket har gått ned der i gården. Hadde vært interresant å vite hva hun mener i dag. Jeg synes det er så vondt å lese om jenter som har droppet skoleball fordi de ikke har råd til nye og ubrukte kjoler. Det hjelper jo ikke at rosabloggere fronter "nytt, nytt, nytt" hele tiden heller. Hvis du er avhengig av å ha ny kjole hver gang man skal noe, synes jeg det sier litt om hvor lite dyktig man er på styling... Tommel opp for Jenny Skavlan som gjør en innsats for gjenbruk og tar opp kampen mot overforbruket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konvall Skrevet 26. januar 2016 #22610 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg orket ikke å se halvparten av videoen engang. Den var kjeeeedelig... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamama Skrevet 26. januar 2016 #22611 Del Skrevet 26. januar 2016 25 minutter siden, Konvall skrev: Jeg orket ikke å se halvparten av videoen engang. Den var kjeeeedelig... Synes forsåvidt det var ganske vittig da hun heiv en deigbit på gulvet og greier. Bra det tok med det. I tillegg må jeg bare kommentere ønsker bildet uten sminke: synes hun er mye penere uten all den kontureringa hun ofte gjør til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. januar 2016 #22612 Del Skrevet 26. januar 2016 Videoen var helt grei, den. Filmet påfallende langt unna, synes jeg, kun nærfilming når vi ikke så ansiktet. Forbedringspotensiale der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 26. januar 2016 #22613 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Husk at CBE skriver om seg og sitt, og gjør ting på sin måte. Det må da være helt greit. Man kan ikke forvente at hun skal være spesialist på alle områder. Hennes trening fungerer for henne, og inspirer hun sofaslitere til å løpe og sprette (jeg aner ikke hva hun helt konkret gjør), er det supert! Ang baking med ring: siden bakterier dør ved temperaturer mellom 160-200 grader, går det nok greit. (Forøvrig dør nesten alle bakterier allerede ved 70-80 grader, så det er nevnt.) Det er mao verre å vaske klær mm på lav temp enn å bake med ring. Rett skal være rett. Jeg mener ikke å dra i gang diskusjoner om renhold, det passer best som en generell debatt i et annet underforum. Jeg føler bare behov for å forsvare henne nå. Å bli stemplet som urenslig fortjener hun ikke pga dette. Edit: I og med at vi som skriver på KG trolig påvirker ganske mange, synes i alle fall jeg at det er viktig å være etterrettlig og fair. Vi har jo et ansvar, vi også. Endret 26. januar 2016 av MinnaMilanda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. januar 2016 #22614 Del Skrevet 26. januar 2016 Enig, jeg bruker ikke ringer selv når jeg er på kjøkkenet, men har også lest en bekjents forskningsrapport om dette. 😁 De skal jo spise maten selv. Bakteriene dauer nok under steking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 26. januar 2016 #22615 Del Skrevet 26. januar 2016 55 minutter siden, MinnaMilanda skrev: Husk at CBE skriver om seg og sitt, og gjør ting på sin måte. Det må da være helt greit. Man kan ikke forvente at hun skal være spesialist på alle områder. Hennes trening fungerer for henne, og inspirer hun sofaslitere til å løpe og sprette (jeg aner ikke hva hun helt konkret gjør), er det supert! Ang baking med ring: siden bakterier dør ved temperaturer mellom 160-200 grader, går det nok greit. (Forøvrig dør nesten alle bakterier allerede ved 70-80 grader, så det er nevnt.) Det er mao verre å vaske klær mm på lav temp enn å bake med ring. Rett skal være rett. Jeg mener ikke å dra i gang diskusjoner om renhold, det passer best som en generell debatt i et annet underforum. Jeg føler bare behov for å forsvare henne nå. Å bli stemplet som urenslig fortjener hun ikke pga dette. Edit: I og med at vi som skriver på KG trolig påvirker ganske mange, synes i alle fall jeg at det er viktig å være etterrettlig og fair. Vi har jo et ansvar, vi også. Jeg tenkte som deg, da spørsmålet dukket opp ; det får da være måte på til kritikk, men samtidig så synes jeg spørsmålet er interessant i forhold til bloggere. Når vipper det over fra å være inspirasjon til å bli kunnskapsformidling? Slik som mange lesere forholder seg til CBE, så er det mange som stiller spørsmål til henne i alle slags saker. Og ofte svares det jo også. Hun har spredd seg over mange temaer, og opptil flere ganger fremstått aom om hun har kunnskap om temaer som senere har blitt motbevist. Hun ser på egen blogg som et magasin, og når hun da tar opp et tema som baking i en video, så antar jeg at hun mener at dette er noe som hun har kunnskap om siden hun velger å formidle det. Eller skal man bare se på det som inspirasjon men heller hente kunnskap om dette fra en temablogg, evt fra andre kilder. Hva mener CBE at hun tilfører leserne sine ved å lage videoen? Hva var hensikten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 26. januar 2016 #22616 Del Skrevet 26. januar 2016 1 time siden, MinnaMilanda skrev: Husk at CBE skriver om seg og sitt, og gjør ting på sin måte. Det må da være helt greit. Man kan ikke forvente at hun skal være spesialist på alle områder. Hennes trening fungerer for henne, og inspirer hun sofaslitere til å løpe og sprette (jeg aner ikke hva hun helt konkret gjør), er det supert! Ang baking med ring: siden bakterier dør ved temperaturer mellom 160-200 grader, går det nok greit. (Forøvrig dør nesten alle bakterier allerede ved 70-80 grader, så det er nevnt.) Det er mao verre å vaske klær mm på lav temp enn å bake med ring. Rett skal være rett. Jeg mener ikke å dra i gang diskusjoner om renhold, det passer best som en generell debatt i et annet underforum. Jeg føler bare behov for å forsvare henne nå. Å bli stemplet som urenslig fortjener hun ikke pga dette. Edit: I og med at vi som skriver på KG trolig påvirker ganske mange, synes i alle fall jeg at det er viktig å være etterrettlig og fair. Vi har jo et ansvar, vi også. Veldig enig her! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 26. januar 2016 #22617 Del Skrevet 26. januar 2016 8 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg tenkte som deg, da spørsmålet dukket opp ; det får da være måte på til kritikk, men samtidig så synes jeg spørsmålet er interessant i forhold til bloggere. Når vipper det over fra å være inspirasjon til å bli kunnskapsformidling? Slik som mange lesere forholder seg til CBE, så er det mange som stiller spørsmål til henne i alle slags saker. Og ofte svares det jo også. Hun har spredd seg over mange temaer, og opptil flere ganger fremstått aom om hun har kunnskap om temaer som senere har blitt motbevist. Hun ser på egen blogg som et magasin, og når hun da tar opp et tema som baking i en video, så antar jeg at hun mener at dette er noe som hun har kunnskap om siden hun velger å formidle det. Eller skal man bare se på det som inspirasjon men heller hente kunnskap om dette fra en temablogg, evt fra andre kilder. Hva mener CBE at hun tilfører leserne sine ved å lage videoen? Hva var hensikten? Jeg tror helt ærlig ikke hun eller andre analyserer ned til minste detalj om hvorfor de lager videor og innlegg. De gjør det fordi det er interessant for andre å se. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. januar 2016 #22618 Del Skrevet 26. januar 2016 Kan vel hende at hun øver seg til noe opplegg sammen med villa perlesukker-dama. De har jo begge noe "stort og nytt" på gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 26. januar 2016 #22619 Del Skrevet 26. januar 2016 25 minutter siden, Bootybuilder skrev: Jeg tror helt ærlig ikke hun eller andre analyserer ned til minste detalj om hvorfor de lager videor og innlegg. De gjør det fordi det er interessant for andre å se. Det er åpenbart at de ikke tenker særlig over det, men hvis man fremstiller seg som en som er profesjonell i jobben sin, så burde man kanskje gjøre det? Kanskje særlig hvis man er journalistutdannet og ser på bloggen som et livsstilsmagasin. Jeg er sikkert litt vrang, men slik som man nå fremstiller blogging som en seriøs jobb som skal fremsnakkes ref Thomas Moen i UI, så mener jeg at man ikke feie under teppet den delen som handler om leserbevisshet og ansvar. Men jeg skal gi meg, det er mer en generell debatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. januar 2016 #22620 Del Skrevet 26. januar 2016 4 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg håper ikke du har rett. Ringer er bakteriefeller. Jeg jobber på sykehus, og vi har ikke lov å ha på hverken ringer, klokke eller armbånd. Selv en helt glatt giftering er ikke lov å ha på. Og det synes jeg er bra. Burde vært en selvfølge i matlaging også. Husker da vi hadde skolekjøkken, selv da lærte vi at vi ikke skulle ha ringer på oss.. (vi har en hygienesykepleier på jobb som er sånn passe nazi, hun lusker rundt i korridorene og inn på avdelingene for å ta ansatte som ikke følger reglene på fersken, og gjett om man får høre det hvis man har en ring på!) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg