Gjest Tottelotta Skrevet 2. desember 2015 #20581 Del Skrevet 2. desember 2015 Disse bloggforeldrene får nok sin straff for ukritisk deling av barnas privatliv den dagen ungene begynner å reflektere rundt temaet, og innser hvordan de har blitt brukt for klikk og oppmerksomhet. Om de små vokser opp til å bli selvstendige, tenkende individer vil jeg tippe at de får problemer med å ha et nært og tillitsfullt forhold til sine foreldre i ungdomstida og i voksen alder. Dessverre hjelper ikke det barna med å få privatlivet tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 2. desember 2015 #20582 Del Skrevet 2. desember 2015 Kanskje CBE begynner å innse at det slår tilbake å dele såpass mye om barnet som hun gjør. Som mor selv, hadde jeg aldri i verden orket at så mange skulle mene noe om mitt barn og min foreldrerolle. Jeg synes mye er berettiget kritikk, men mammapolitiet kan jo også boltre seg fritt i kommentarfeltet når de har så mange bilder og informasjon å ta av. Mange her snakker om at barnet får livet sitt brettet ut på bloggen og kanskje vil bebreide foreldrene når hun blir eldre, men man skal huske at hun også kan finne alt annet som står skrevet på internett om henne og foreldrene. Tenk når Nelia googler seg selv eller foreldrenes navn om noen år? Det bør foreldrene ta innover seg. Og vi som debattanter bør veie våre ord når barnet og foreldrerollen diskuteres. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 2. desember 2015 #20583 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Etter det innlegget og det som kom etter innlegget i går av kommentarer osv så er jeg ferdig med å gi henne klikk kjenner jeg. Får heller basere meg på skjermdumper herfra fremover for å følge diskusjonen. Fy faen så smakløst. Nytter ikke å være en god mor ellers når du feiler på det som kan gi barnet store vansker og problemer i fremtiden. Endret 2. desember 2015 av Mahnaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 2. desember 2015 #20584 Del Skrevet 2. desember 2015 Kanskje CBE begynner å innse at det slår tilbake å dele såpass mye om barnet som hun gjør. Som mor selv, hadde jeg aldri i verden orket at så mange skulle mene noe om mitt barn og min foreldrerolle. Jeg synes mye er berettiget kritikk, men mammapolitiet kan jo også boltre seg fritt i kommentarfeltet når de har så mange bilder og informasjon å ta av. Mange her snakker om at barnet får livet sitt brettet ut på bloggen og kanskje vil bebreide foreldrene når hun blir eldre, men man skal huske at hun også kan finne alt annet som står skrevet på internett om henne og foreldrene. Tenk når Nelia googler seg selv eller foreldrenes navn om noen år? Det bør foreldrene ta innover seg. Og vi som debattanter bør veie våre ord når barnet og foreldrerollen diskuteres. Du skriver mye klokt, jeg er stort sett alltid veldig enig med deg! Tommel opp for det du skriver her også! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 2. desember 2015 #20585 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Kanskje CBE begynner å innse at det slår tilbake å dele såpass mye om barnet som hun gjør. Som mor selv, hadde jeg aldri i verden orket at så mange skulle mene noe om mitt barn og min foreldrerolle. Jeg synes mye er berettiget kritikk, men mammapolitiet kan jo også boltre seg fritt i kommentarfeltet når de har så mange bilder og informasjon å ta av. Sånn som CBE svarer på kommentarer om den siste situasjonen er det ingenting son tyder på det: http://imgur.com/bS2j807 http://imgur.com/Ho1QJKb. Kritikken kommer åpenbart fra folk man ikke trenger å ta alvorlig.Det jeg lurer på er om det siste innlegget om barnetilbudet på hotellet kan regnes om modellarbeid eller å hjelpe til i familiebedriften a la potetplukking? Selv heller jeg sterkt mot at dette er modellarbeid hvor et barn blir brukt som modell for å promotere en tjeneste for et av landets største reiseselskap. Legger ikke ut skjermdump her siden barnet er med på de fleste bildene. Det er altså et innlegg om at man kan bestille besøk av disse underholdningsfigurene fra hotellet til rommet. Det er et veldig positivt vinklet innlegg som har sterke likhetstrekk med et annonseinnlegg. Det er imidlertid bare merket som sponset ferie. Det er ikke oppgitt om de betaler for dette besøket selv eller om de har fått tilbud om det som en del av den sponsede ferien. Endret 2. desember 2015 av Snøsøta la til setningsdel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 2. desember 2015 #20586 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Sånn som CBE svarer på kommentarer om den siste situasjonen er det ingenting son tyder på det: http://imgur.com/bS2j807 http://imgur.com/Ho1QJKb. Kritikken kommer åpenbart fra folk man ikke trenger å ta alvorlig.'snip'Hahaha! Den siste kommentaren der. At det er tappert av FF at hun i det hele tatt holder ut, faktisk! Det er jo hun som bestemmer hva hun legger ut, og legger hun ut slike innlegg om datteren så må hun jo regne med at folk reagerer! Herregud.. Endret 3. desember 2015 av loffen Så det manglet en bokstav 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 2. desember 2015 #20587 Del Skrevet 2. desember 2015 Sånn som CBE svarer på kommentarer om den siste situasjonen er det ingenting son tyder på det: http://imgur.com/bS2j807 http://imgur.com/Ho1QJKb. Kritikken kommer åpenbart fra folk man ikke trenger å ta alvorlig.-klippet bort-Hun skjønner virkelig ikke hva kritikken dreier seg om. Nei, de færreste av kritikerne, om noen, kjenner familien CBE personlig. Men vi vet absolutt at barnet deres er ekstremt eksponert på SoMe. Vi vet at barnets sykdom legges ut på nett. Det er det kritikken dreier seg om.Det har heller ikke noe med at vi ikke tror barnets besteforeldre er i stand til å ta seg bra av barnebarnet (slik hun nevner i en tidligere kommentar). Det undres på at foreldrene drar på beach club rett etter barnet hadde vært såpass sykt det måtte legges inn. Ikke besteforeldrenes omsorgsevne. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 2. desember 2015 #20588 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Hun skjønner virkelig ikke hva kritikken dreier seg om. Nei, de færreste av kritikerne, om noen, kjenner familien CBE personlig. Men vi vet absolutt at barnet deres er ekstremt eksponert på SoMe. Vi vet at barnets sykdom legges ut på nett. Det er det kritikken dreier seg om.Det har heller ikke noe med at vi ikke tror barnets besteforeldre er i stand til å ta seg bra av barnebarnet (slik hun nevner i en tidligere kommentar). Det undres på at foreldrene drar på beach club rett etter barnet hadde vært såpass sykt det måtte legges inn. Ikke besteforeldrenes omsorgsevne. En kan begynne å lure på hva dette handler om. Er det viljen eller manglende innsikt/forståelse? Jeg legger merke til at de ikke har svart på kritikk som går direkte på eksponering: http://imgur.com/m9YzXeu (fra blogginnlegget http://carolinebergeriksen.no/2015/12/01/amadores-beach-club/#comments ). Jeg vet de tidligere har svart på hvorfor de valgte å vise frem barnet på blogg, men jeg kan ikke huske å ha sett en forklaring på hvorfor de har endt opp med bl.a. reklameinnlegg der barnet er med på 10 av 13 bilder, jfr. siste blogginnlegg vedr. Lollo & Bernie - http://carolinebergeriksen.no/2015/12/02/lollo-bernie-pa-sunwing/ (lenke til blogginnlegg). Da handler det om noe helt annet enn den første forklaringen de kom med...Oppdatert 03.12.: CBE har vært innom og svart i kommentarfeltet, men dessverre ikke på den saklige kritikken vedr. eksponering av barn - http://imgur.com/3zgQs80 (oppdatert skjermbilde). Endret 3. desember 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 2. desember 2015 #20589 Del Skrevet 2. desember 2015 Hva tanken bak eksponeringen av datteren vet vi jo ikke. Hun er sikkert super stolt av henne og vil vise henne frem. Samtidig så ser man på Instagram at bilder med og uten datteren ikke gir like mange likes. Det er over en fordobling av likes når N er på bildet. Så at det er frembringende er ingen tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 2. desember 2015 #20590 Del Skrevet 2. desember 2015 En kan begynne å lure på hva dette handler om. Er det viljen eller manglende innsikt/forståelse? Jeg legger merke til at de ikke har svart på kritikk som går direkte på eksponering: http://imgur.com/m9YzXeu (fra blogginnlegget http://carolinebergeriksen.no/2015/12/01/amadores-beach-club/#comments ). Jeg vet de tidligere har svart på hvorfor de valgte å vise frem barnet på blogg, men jeg kan ikke huske å ha sett en forklaring på hvorfor de har endt opp med bl.a. reklameinnlegg der barnet er med på 10 av 13 bilder, jfr. siste blogginnlegg vedr. Lollo & Bernie - http://carolinebergeriksen.no/2015/12/02/lollo-bernie-pa-sunwing/ (lenke til blogginnlegg). Da handler det om noe helt annet enn den første forklaringen de kom med...Er "maren" en riktig person? synes skrivestilen (skrytet) er lite for velkjent. Too be continued... Tidligere har je mes syntes FF er uinteressant som blogger, men leser her pga fenomenet rosa-blogging.Etter denne historien med først lokke-innlegg, så synes-så-synd-på-meg-selv innlegg, og idag: Wohoo barnefri igjen! DA tenker jeg dama/familien ikke er klok! Hvem gjør sånt? Altså, en sak om man er meget ung forelder, men dette er voksne folk. Ærlig talt. Voks opp da menneske! (begge foreldrene) Kan ikke skylde på leserne heller, de kunne fint latt være nevne ett eneste ord om sykdom, og ingen hadde vist ett dugg. Lurer forresten hva barnet vil tenke om noen år, når det florerer av bilder av underlivet til mamma bare ikledd liten bikinitruse? Jeg hadde i allefall vært dritflau. I grunn hadde jeg blitt det idag også. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. desember 2015 #20591 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner, latterliggjøring, diskusjon rundt barn og persondebatt, samt svar til dette. Igjen: prøv å diskutere på en prinsipielt og generelt nivå framfor å gå spesifikt på datterens barn, rett og slett fordi dette vil bli moderert bort da dette bryter med reglene. Noen innlegg i gråsonen har jeg latt stå under tvil.Yvonne (mod) Endret 2. desember 2015 av Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^littletoomuch Skrevet 2. desember 2015 #20592 Del Skrevet 2. desember 2015 Hun nådde aldri toppen av blogglisten etter clickbaitinnlegget. Og bra er det, det vitner om at folk nå er begynt å skjønne. Endelig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 3. desember 2015 #20593 Del Skrevet 3. desember 2015 Ok, siden det ble slettet pga det var direkte rettet mot barnet, skal jeg forsøke å skrive det mer generelt. Når bloggere legger ut bilder av barna sine så skulle jeg så inderlig gjerne ønske at de tenker over hvor mange forskjellige folk som ser på bildene av barna deres, og hva de ser på i bildene av barna. Noen ser på det søte smilet, men noen zoomer også inn når barna viser truse over bleia under et skjørt og kan fotomanipulere det bildet til å bli ganske så seksualisert. Det er ganske jævlig at det finnes slike mennesker, men det må vi ta innover oss. Og ja, slike folk fotomanipulerer nok ganske "uskyldige" bilder også, men en trenger ikke gi de et blinkskudd. Og de bildene ligger i den skjulte internettverdenen og blir spredt ganske så fort. Tror ikke bloggerne vil ha bildene av barna sine brukt til det formålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 3. desember 2015 #20594 Del Skrevet 3. desember 2015 Ok, siden det ble slettet pga det var direkte rettet mot barnet, skal jeg forsøke å skrive det mer generelt. Når bloggere legger ut bilder av barna sine så skulle jeg så inderlig gjerne ønske at de tenker over hvor mange forskjellige folk som ser på bildene av barna deres, og hva de ser på i bildene av barna. Noen ser på det søte smilet, men noen zoomer også inn når barna viser truse over bleia under et skjørt og kan fotomanipulere det bildet til å bli ganske så seksualisert. Det er ganske jævlig at det finnes slike mennesker, men det må vi ta innover oss. Og ja, slike folk fotomanipulerer nok ganske "uskyldige" bilder også, men en trenger ikke gi de et blinkskudd. Og de bildene ligger i den skjulte internettverdenen og blir spredt ganske så fort. Tror ikke bloggerne vil ha bildene av barna sine brukt til det formålet.Svært enig i det du sier.Jeg har en god del venner som er involvert i viking reenactment miljøet i Norge og Europa generelt og når de voksne drar på vikingmarked og andre events er barna med.Masse bilder blir postet på bloggene til foreldrene i etterkant av slike arrangement, bilder av både voksne og barn. Nå har det vist seg at svært, svært mange har opplevd at bildene deres havner på diverse sider for white supremacy , høyreekstreme og andre "rasebeviste" grupper. Hvor kult er det liksom om du som unge plutselig finner bilde av deg selv på hjemmesidene til "Keep Europe White"....? Eller at vennene dine finner det?Poenget mitt er når man poster bilder på nett mister man kontrollen, hvem som helst kan benytte seg av dem til hva de enn måtte ønske. Og en ting er at du som voksen velger å ta den risikoen, men har du rett som voksen til å utsette et annet menneske for det uten deres samtykke og ikke minst forståelse av handlingen?NEI. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 3. desember 2015 #20595 Del Skrevet 3. desember 2015 Er "maren" en riktig person? synes skrivestilen (skrytet) er lite for velkjent. Too be continued... Tidligere har je mes syntes FF er uinteressant som blogger, men leser her pga fenomenet rosa-blogging.Etter denne historien med først lokke-innlegg, så synes-så-synd-på-meg-selv innlegg, og idag: Wohoo barnefri igjen! DA tenker jeg dama/familien ikke er klok! Hvem gjør sånt? Altså, en sak om man er meget ung forelder, men dette er voksne folk. Ærlig talt. Voks opp da menneske! (begge foreldrene) Kan ikke skylde på leserne heller, de kunne fint latt være nevne ett eneste ord om sykdom, og ingen hadde vist ett dugg. Lurer forresten hva barnet vil tenke om noen år, når det florerer av bilder av underlivet til mamma bare ikledd liten bikinitruse? Jeg hadde i allefall vært dritflau. I grunn hadde jeg blitt det idag også. hvem skulle denne "Maren" vært? Håper hun slutter med disse halvnakne bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 3. desember 2015 #20596 Del Skrevet 3. desember 2015 Det må være frusterende at clickbait taktikken ikke ga økte lesertall! Fra å klare å skape Norges mest leste blogg nesten på et slumptreff for så å tape lesere og bli forbigått av yngre bloggere. Det startet med å kvitte seg med fotballfrue navnet, bli tatt for bilderedigering og kommentarjuks til å helgardere seg med trygge perfeksjonerte innlegg. Dette ble tydeligvis kjedelig og lite nyskapende for leserne. Så har de nå prøvd seg på engasjement rundt trygge temaer og clickbait, men dette gir tydeligvis ikke utslag på lesertallene. Det er tydelig at LKE følger aktivt med i bloggverdenen (stort og smått om sosiale medier på FB), for å prøve å blåse liv i bloggen til fruen, men kommer de til å klare det? Eller vil de sakte, men sikkert stadig rykke lenger ned på blogglisten? CBE og LKE lever et hverdagslige liv uten særlig mye spenning, det er vanskelig å se at det vil fenge i lengden. Det som en gang var et slumptreff som skapte fascinasjon har nå blitt så ekstremt kjedelig. Til og med kritikerne begynner å kjede seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 3. desember 2015 #20597 Del Skrevet 3. desember 2015 Er det inn med sånne rederjakker som forballfruemannen bruker på date? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 3. desember 2015 #20598 Del Skrevet 3. desember 2015 Er det inn med sånne rederjakker som forballfruemannen bruker på date? Ikke sett andre enn han de siste 10 årene med slike.. bortsett fra de som faktisk har båt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. desember 2015 #20599 Del Skrevet 3. desember 2015 Siljanstyle. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 4. desember 2015 #20600 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Hører rykter om at det foregår konstruktiv kritikk Siljanstyle i kommentarfeltet under Jysk-innlegget, der Fie tar bladet fra sin munn på en fin måte - men får pepper fra CBE.Har skjermdumpet siden, men vet ikke om dette fungerer da filen ble så stor.Edit: Det ble ikke lesbart, og jeg vet ikke om jeg rekker å gjøre noe med det før kvelden. Endret 4. desember 2015 av Cornucopia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg