Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hm, ser at nelly-linken har en affilate. Hvis man kjøper noe fra nelly etter å ha klikket på den linken, får hun inntekter da?

Jepp. Med mindre du sletter cookies, eller modifiserer instillingene slik at Nelly ikke skal få lov til å lagre informasjonskapsler om deg.

For de interesserte:

Hvordan man sletter Cookies/informasjonskapsler på de vanligste browserene:

Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/delete-cookies-remove-info-websites-stored

Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=no

Safari: https://support.apple.com/kb/PH17191?locale=en_US

Internet Explorer: http://windows.microsoft.com/en-us/internet-explorer/delete-manage-cookies#ie=ie-11

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/privacy/

Endret av lenebu
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt ironisk at det i denne tråden legges ut linker som direkte gir henne inntekter i form av % av hele kjøpet, selv om man ikke kjøper produktet det linkes til.

Hvor lenge "varer" en sånn cookie? Månedsvis?

Endret av Crash
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hvem trenger så mange høyhælte sko? Jeg har ett par svarte jeg, som jeg bruker til alle klær hvis jeg først skal ut på byen. Passer overraskende nok til det meste. Men på Siljan er det tydeligvis behov for opptil flere par i knalloransje, knallrosa, turkis og limegrønt. For de kan sikkert brukes til mer enn ett outfit(?) http://tinypic.com/r/oasl1k/8

Jeg kan garantere én ting: Man kan aldri ha på seg flere par sko - samtidig!  :jolie:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk at det i denne tråden legges ut linker som direkte gir henne inntekter i form av % av hele kjøpet, selv om man ikke kjøper produktet det linkes til

Se innlegget mitt over (som jeg har redigert) for å se hvordan du kan unngå det problemet ;)

Kan også på det varmeste anbefale tilleggsprogrammet Ghostery som finnes til de fleste browsere. Den lar deg få kontroll over hvem som tracker deg til enhver tid, slik at du kan blokkere dem du ikke ønsker at skal tracke deg (jeg blokkerer som regel alle; særlig på blogger). Dersom du både besøker blogger, klikker på lenker og driver med nettshopping, vil den sørge for at bloggerene ikke får provisjon for eventuelle kjøp du gjør i ettertid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se innlegget mitt over (som jeg har redigert) for å se hvordan du kan unngå det problemet ;)

Kan også på det varmeste anbefale tilleggsprogrammet Ghostery som finnes til de fleste browsere. Den lar deg få kontroll over hvem som tracker deg til enhver tid, slik at du kan blokkere dem du ikke ønsker at skal tracke deg (jeg blokkerer som regel alle; særlig på blogger). Dersom du både besøker blogger, klikker på lenker og driver med nettshopping, vil den sørge for at bloggerene ikke får provisjon for eventuelle kjøp du gjør i ettertid.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at hun får inntekter selv om man kjøper noe som hun ikke har linket til fra siden! Ikke rart de tjener seg skamrike, det er jo på folks uvitenhet :/

Det med vesken og at hun nekter fremdeles etter hun stakkars Stine skrev, gjør meg irritert langt inn i sjelen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste ikke at hun får inntekter selv om man kjøper noe som hun ikke har linket til fra siden! Ikke rart de tjener seg skamrike, det er jo på folks uvitenhet :/

Det med vesken og at hun nekter fremdeles etter hun stakkars Stine skrev, gjør meg irritert langt inn i sjelen..

Jo :-/ de tjener uansett hva du eventuelt kjøper i nettbutikken, ikke bare den spesifikke lenken. Har du først klikket på annonselenker og kjøper noe annet feks hos blush eller Nelly, så får de provisjon. Dessuten får de det selv om du ikke kjøper noe umiddelbart men heller klikker innom nettbutikken igjen et par uker senere (såfremt du ikke sletter cookies).

Jeg vet mange syntes jeg ble helt "besatt" av de lenkene, men jeg synes fremdeles det er skikkelig råttent å lure og villede folk bevisst på den måten. Nå er merkingen bedre, men fortsatt er det jo stadige "glipper". Det blir for dumt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo :-/ de tjener uansett hva du eventuelt kjøper i nettbutikken, ikke bare den spesifikke lenken. Har du først klikket på annonselenker og kjøper noe annet feks hos blush eller Nelly, så får de provisjon. Dessuten får de det selv om du ikke kjøper noe umiddelbart men heller klikker innom nettbutikken igjen et par uker senere (såfremt du ikke sletter cookies).

Jeg vet mange syntes jeg ble helt "besatt" av de lenkene, men jeg synes fremdeles det er skikkelig råttent å lure og villede folk bevisst på den måten. Nå er merkingen bedre, men fortsatt er det jo stadige "glipper". Det blir for dumt.

Som sagt, slett cookies! Så slipper du å bidra til at bloggerene tjener enda mer penger på deg, via dårlig reklamemerking og umerkede lenker i kommentarfeltet, f.eks. via TradedDoubler som er den største reklameaktøren på norske blogger. Hvis du ser at URL'en inneholder ordet "TradeDoubler" burde du umiddelbart gå inn i innstillingene og slette denne fra informasjonskapslene slik at bloggerene ikke tjener ekstra på at du handler på en side de reklamerer for. For de tjener uansett om du kjøper vesken de reklamerer for eller en kjole de aldri har eid/gått med/reklamert for, så lenge det er via den samme nettbutikken. De tjener penger på at du ble ledet til deres side via egen blogg, f.eks. dersom du kjøper en T-skjort på Nelly.no etter å ha havnet der én måned tidligere via en link fra CBE.no.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, slett cookies! Så slipper du å bidra til at bloggerene tjener enda mer penger på deg, via dårlig reklamemerking og umerkede lenker i kommentarfeltet, f.eks. via TradedDoubler som er den største reklameaktøren på norske blogger. Hvis du ser at URL'en inneholder ordet "TradeDoubler" burde du umiddelbart gå inn i innstillingene og slette denne fra informasjonskapslene slik at bloggerene ikke tjener ekstra på at du handler på en side de reklamerer for. For de tjener uansett om du kjøper vesken de reklamerer for eller en kjole de aldri har eid/gått med/reklamert for, så lenge det er via den samme nettbutikken. De tjener penger på at du ble ledet til deres side via egen blogg, f.eks. dersom du kjøper en T-skjort på Nelly.no etter å ha havnet der én måned tidligere via en link fra CBE.no.

Helt sykt at det fungerer slik..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt at det fungerer slik..

Absolutt! Men Google Chromen min (der jeg har Ghosterly installert) sluttet å funke for ca. en uke siden, så jeg har brukt Firefox i mellomtiden. I løpet av den drøye uken hadde over 100 ulike reklamebyråer begynt å tracke meg via cookies, så det er en fin ting å følge med på dersom du ønsker å se hvem som følger med på deg. Og det er ganske mange! Jeg studerer dette, og ble faktisk sjokkert over hvor mange som fulgte med på meg, til tross for at jeg ikke driver med nettshopping. Men nå forstår jeg endelig hvorfor x-antall tjenester vet mine interesser og foreslår produkter jeg faktisk kunne tenkt meg (it's not all bad). 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe litt annet. De påstår jo at de kun redigerer lys og skygge på bildene sine... Ja det er ikke måte på hvor mye lys kan endre et bilde da. F.eks på Instagram er det lagt ut bilde fra fotoshooten med DetNye, og det ene bildet der er ikke i nærheten av hva vi ser av det hun legger ut selv. Det er kanskje ikke så utrolig viktig, men å påstå det kun er lys og skygge som redigeres, når det ser ut som et helt annet menneske er ikke særlig realt. Kan godt skjønne produktene hun reklamerer for selger bra, for de gjør en knalljobb med å redigere henne

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe litt annet. De påstår jo at de kun redigerer lys og skygge på bildene sine... Ja det er ikke måte på hvor mye lys kan endre et bilde da. F.eks på Instagram er det lagt ut bilde fra fotoshooten med DetNye, og det ene bildet der er ikke i nærheten av hva vi ser av det hun legger ut selv. Det er kanskje ikke så utrolig viktig, men å påstå det kun er lys og skygge som redigeres, når det ser ut som et helt annet menneske er ikke særlig realt. Kan godt skjønne produktene hun reklamerer for selger bra, for de gjør en knalljobb med å redigere henne

Det er mye man kan endre bare ved å redigere lys, fargemetning og kontrast. Var innom bildearkivet deres og kikket litt, og der ligger det blant annet bilder som er lite redigert med store porer og rynker, og slike bilder kan man godt legge rett ut på nett når bildet er lite fordi porer og rynker ikke vil synes spesielt godt.

Så har de også en airbrushet hake pga. acne-utbrudd eller noe, ved større portretter.. 

Har dog også sett endel bilder der det har foregått noe mystisk som flytting/fylling? av en hårlinje, forstørring av underleppe, og et øyebryn på vift. Samt vekslende øyenfarge, og en meget sprettsom rumpe i forhold til midje/rygg på enkelte bilder.

Uansett, om airbrushing er alt de gjør, så er det ikke så galt med mindre de påstår at porselenshuden er oppnådd ved hjelp av en krem og ikke Lightroom. Eventuelt har de blitt mye bedre på bilderedigering før de laster opp de ferdige bildene.

Men, CBE redigerer fjeset med masse sminke og contouring-teknikk til å forme ansiktet og spesielt nesen (som ser ut til å ha fått en smalere tipp i løpet av årene) - noe som er litt avslørende på noen av bildene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye man kan endre bare ved å redigere lys, fargemetning og kontrast. Var innom bildearkivet deres og kikket litt, og der ligger det blant annet bilder som er lite redigert med store porer og rynker, og slike bilder kan man godt legge rett ut på nett når bildet er lite fordi porer og rynker ikke vil synes spesielt godt.

Så har de også en airbrushet hake pga. acne-utbrudd eller noe, ved større portretter.. 

Har dog også sett endel bilder der det har foregått noe mystisk som flytting/fylling? av en hårlinje, forstørring av underleppe, og et øyebryn på vift. Samt vekslende øyenfarge, og en meget sprettsom rumpe i forhold til midje/rygg på enkelte bilder.

Uansett, om airbrushing er alt de gjør, så er det ikke så galt med mindre de påstår at porselenshuden er oppnådd ved hjelp av en krem og ikke Lightroom. Eventuelt har de blitt mye bedre på bilderedigering før de laster opp de ferdige bildene.

Men, CBE redigerer fjeset med masse sminke og contouring-teknikk til å forme ansiktet og spesielt nesen (som ser ut til å ha fått en smalere tipp i løpet av årene) - noe som er litt avslørende på noen av bildene.

Men du må jo huske på at CBE ALDRI har hatt noe som helst kviser, hun bruker så gode produkter må du vite, alltid gjort :P

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du må jo huske på at CBE ALDRI har hatt noe som helst kviser, hun bruker så gode produkter må du vite, alltid gjort :P

Har hun påstått noe sånt? Haha, javel - da faller vel den uttalelsen i samme kategori som at hun har hatt samme vekt siden hun fyllte 16, eller hva det var  :danse:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun påstått noe sånt? Haha, javel - da faller vel den uttalelsen i samme kategori som at hun har hatt samme vekt siden hun fyllte 16, eller hva det var  :danse:

Dette har hun hevdet mange ganger, at hun aldri har hatt en kvise/utbrudd av noe slag. Kanskje en eller to på ungdomsskolen. Når hun da ble gravid måtte hun jo innrømme at hun kanskje hadde hatt litt mer, for hun fikk jo noe utrbudd når hun var gravid. Husker hun fikk en del kritikk for dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har hun hevdet mange ganger, at hun aldri har hatt en kvise/utbrudd av noe slag. Kanskje en eller to på ungdomsskolen. Når hun da ble gravid måtte hun jo innrømme at hun kanskje hadde hatt litt mer, for hun fikk jo noe utrbudd når hun var gravid. Husker hun fikk en del kritikk for dette.

Det er jo synlig nok på bildene i bildearkivet at det stadig vekk pyntes på den haken. Om det er urenheter, nupper, eller kviser skal jeg ikke uttale meg om, men det er jo dumt å påstå å aldri ha hatt kviser.

Det er også synlig at huden ikke akkurat er porselen på en del av bildene samt behind-the-scenes bildene med Det Nye, der stylingen gjør henne langt eldre enn hun fremstår på bloggen. Og selvsagt på det tidligere omdiskuterte bildet fra Aftenposten her der leppene er flate, og hun ser ut som hvem som helst av oss i et oppskarpet portrettbilde.

Jeg skjønner meg ikke på den konstante benektelsen av at CBE er like normal ansiktsmessig som hvilken som helst blondine som nærmer seg tretti.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bergensia

Eller som LKE kunne sagt det;

"Caroline har aldri hatt uren hud, hun hadde en kort periode et anstrengt forhold til hud og porer. En mer passende beskrivelse er en forstyrret talgproduksjon"  :jolie: 

(inspirert av svaret han gav når han mente at fruen aldri hadde ment hun hadde hatt en spiseforstyrrelse, selvom hadde skrevet om det selv)

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Eller som LKE kunne sagt det;

"Caroline har aldri hatt uren hud, hun hadde en kort periode et anstrengt forhold til hud og porer. En mer passende beskrivelse er en forstyrret talgproduksjon"  :jolie: 

(inspirert av svaret han gav når han mente at fruen aldri hadde ment hun hadde hatt en spiseforstyrrelse, selvom hadde skrevet om det selv)

Thihihihi ... den hadde jeg sansen for, ond og fæl og grusom som jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise eksempler? Det er utrolig mye å gå igjennom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye å gå gjennom, men hvem som helst kan gjøre det. Jeg finner ikke alle bildene igjen selv.

1. bud når man fotograferer er at alt man fotograferer må etterbehandles, det er stort sett sjeldent man klarer å levere et perfekt bilde rett ut fra kameraet.

Det har også noe å si hvor bildet skal brukes. Er bildet uskarpt, kan det likevel brukes på nett, men aldri på print for eksempel.

Generelt er alle bildene til firmaet redigert for lys, kontrast, fargemetning og skarphet, og dette er helt vanlig å gjøre. I forkant har CBE startet redigeringen ved å svinge sminkepenselen til en solid Wienervals.
I tillegg til sminken er det et airbrushed fjes her og litt pynting av hud/munn der. Hun ser yngre ut på bloggen enn andre steder.
Jeg sier ikke at bildene er ihjelredigerte slik som de ble fersket for, men enten har de blitt veldig mye bedre på bilderedigering før bildene blir lastet opp, eller så har de faktisk roet det hele ned et hakk, med enkelte unntak.

De tre første bildene her mener jeg at haken har blitt "pusset opp": Den er en tone lysere enn resten av huden. Jeg syns ofte at pannen og haken ikke har samme farge.

1 Ikke ferdigjustert for lys/farger her

2 Ferdigjustert her: Klikk for større bilde. Haken er lysere og porefri, mens pannen er full av porer. Kjevelinjen er strammet. Underleppelinjen er utydelig. Pannen og overleppen ser skitten ut. 
3 Ferdigjustert her: Klikk for større bilde. Syns det ofte ser ut som pannen og haken ikke har samme farge. 

4 Litt veldig sprettsomt mye rumpe her, eller bare stillingen/vinkelen hun har vridd ryggraden i?

5 Noe skjer med øyenbrynet her, og contouringen har tatt overhånd ved overgangen neserygg/øyebue.
Merkbart blå øyne, men dette tror jeg er fargelinser. Hudtoneforskjell hake/panne.

6 Airbrushed, rynke- og porefritt ansikt her, noe vi vet ikke stemmer med virkeligheten. Men men, ingen reklame for hudkrem her.

Til sammenlikning syns jeg forskjellen mellom disse bildene, og de tre nedenstående er stor. Det ser for meg ut som et ansikt som har gått noen runder med fillere og litt mye contouring, i tillegg til alder. Hver sin smak.

Her

Her, sjekk haken og pannen 

Her, sjekk haken og pannen 

Dette er hva jeg selv syns, uten å være ekspert på området. Kanskje jeg tar feil.
Zånn, da kan resten av verden få tro at jeg er gal som gidder å bruke tid på dette ved forespørsel.

Endret av Cornucopia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...