Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Har hele tiden vært merket når jeg har lest det. Tok du skjermbilde?

Poenget er vel at når det nevnes 12 butikker og det kun står annonse, så synes jeg det er for dårlig merket.

HVILKE butikker gir henne penger i kassa når man klikker innom? Alle eller et par?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er vel at når det nevnes 12 butikker og det kun står annonse, så synes jeg det er for dårlig merket.

HVILKE butikker gir henne penger i kassa når man klikker innom? Alle eller et par?

Jeg så litt på det i går kveld (lenke til bloggen min, så ikke klikk hvis du ikke vil) og det er i alle fall seks av dem som er affiliate/annonsenettverk: Ellos, Boozt, Nelly, Asos, Net-a-porter, The Outnet

Jeg ble litt usikker på Gina Tricot, den er via apprl.com, men på de andre kommer det helt tydelig opp at det er linkshare, tradedoubler etc. Det jeg skriver er blant annet at det må merkes ved lenkene også, for særlig hvis man klikker inn via mobil, så ser man jo ikke den lange url-en som "avslører" bruk av affiliatenettverk. Og så er det jo dette med at det plantes og lagres cookies, slik at også senere klikk inn på nettbutikkens side fra din ip vil generere penger til henne. Det er helt greit, men da må de jo opplyse om det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så litt på det i går kveld (lenke til bloggen min, så ikke klikk hvis du ikke vil) og det er i alle fall seks av dem som er affiliate/annonsenettverk: Ellos, Boozt, Nelly, Asos, Net-a-porter, The Outnet

Jeg ble litt usikker på Gina Tricot, den er via apprl.com, men på de andre kommer det helt tydelig opp at det er linkshare, tradedoubler etc. Det jeg skriver er blant annet at det må merkes ved lenkene også, for særlig hvis man klikker inn via mobil, så ser man jo ikke den lange url-en som "avslører" bruk av affiliatenettverk. Og så er det jo dette med at det plantes og lagres cookies, slik at også senere klikk inn på nettbutikkens side fra din ip vil generere penger til henne. Det er helt greit, men da må de jo opplyse om det. 

Jeg har blitt så vant til å sjekke hva som kommer opp på lenkene være seg utenlandske eller norske blogger at dette nå går automatisk på PC'n.

Googler/ går heller direkte inn i nettbutikken utenom lenken til plagget eller gjenstanden om jeg får lyst til å se nærmere på det.

Det er irriterende at det ikke merkes riktig, og da ønsker jeg ikke å bidra til bloggeres inntekt, og i tillegg frem i cookie-levetid, før de merker rett.

Og som Mamsi nevner over her, det er sjelden tydelig merking for oss som leser via mobil.

Endret av Cornucopia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det hva Apprl er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg sjekket om det var merket fordi det har vært så mye diskusjon rundt bloggen og manglende merking. Det var ikke merket i noen timer etter det ble postet. Jeg leste det rundt klokken tolv?

Det var ikke merket da det ble postet, jeg så det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto ikke engang 'annonse' de første timene etter det ble postet. Da var det ingen merking.

Hvor vanskelig kan det være å merke disse innleggene? Skjønner ikke at det går an å være så sløv...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok meg en liten runde på bloggens bildearkiv i dag (http://carolinebergeriksen.no/wp-content/uploads/2015/08/), for å se om det var noe redigering på gang, men det var lite av den rent fysiske redigeringen av selve kroppen. Det jeg derimot la merke til er at nesten alle plaggene fra reklameinnlegg har en helt annen farge i virkeligheten enn det de hadde før bildene ble redigert. Er ikke dette litt misvisende? Hvis du leter etter noe som kan "matche" et plagg du eier, og sammenligner det med fargen som fremvises på bloggen før du kjøper det, for så å få tilsendt et plagg i en helt annen farge via affiliatelenke?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en liten runde på bloggens bildearkiv i dag (http://carolinebergeriksen.no/wp-content/uploads/2015/08/), for å se om det var noe redigering på gang, men det var lite av den rent fysiske redigeringen av selve kroppen. Det jeg derimot la merke til er at nesten alle plaggene fra reklameinnlegg har en helt annen farge i virkeligheten enn det de hadde før bildene ble redigert. Er ikke dette litt misvisende? Hvis du leter etter noe som kan "matche" et plagg du eier, og sammenligner det med fargen som fremvises på bloggen før du kjøper det, for så å få tilsendt et plagg i en helt annen farge via affiliatelenke?

De stiller jo på farger og slik, man må jo alltid ta høyde for at alt man ser/kjøper på nett kan se skarpere/svakere ut i virkeligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

En eventuell "fysisk redigering" blir gjort før de legger ut bildene på serveren der. Det ser man på linjer og "hudfarge" som er på steder der de ikke ville vært dersom bildet kom rett fra kameraet.

Endret av Hold the door
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at ekteparet Eriksen har en litt spesiell humor til tider (les: snap). Denne jumpsuiten hun hadde på seg på et par av innleggene i helgen, den kommer vel på et reklameinnlegg snart?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Engelsken ...  :murvegg:

Hvem enn det nå er som forfatter de engelskspråklige innleggene: Det er helt greit å sette punktum litt oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig kan det være å merke disse innleggene? Skjønner ikke at det går an å være så sløv...

Man må vel bare gå ut i fra at dette ikke handler om sølvet eller vanskelighetsgrad. De gjør selvsagt dette bevisst, fordi det ikke er i deres interesse å merke skikkelig.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om hun, og andre, noen ganger blir lei av de evige spørsmålene om hvor alt er fra. Sponset eller ikke, folk skal jo vite hvor hver minste ting er kjøpt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om hun, og andre, noen ganger blir lei av de evige spørsmålene om hvor alt er fra. Sponset eller ikke, folk skal jo vite hvor hver minste ting er kjøpt.

Jeg gjetter nei. Det gir nok en god selvtilit-boost både for sjela og lommeboka.

Hadde jeg tjent så mye på å fortelle hvor jakka mi kommer fra, så hadde jeg sikkert gått med post-it lapp i panna slik at alle fikk det med seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt vittig at da de la om kostholdet til lchf så var det mange som satte spørsmålstegn ved at LK skulle gå på så lite karbohydrater mtp at han er fotballspiller. LK la ut masse linker og forklaringer om toppidrettsutøvere som spiste lchf, og det var ikke til hinder for prestasjonen. Nå leste jeg i kommentarfeltet til Adams matkasse-innlegget at LK droppet lavkarbo for 18mnd og spiser vanlig kosthold pga han trenger karbohydrater og føler selv at han ikke klarer å prestrere like bra på banen som når han går på lchf.....

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk dem å forsvare det lchf-kostholdet sitt med nebb og klør, for så å gradvis gå mer og mer vekk fra det uten å si noe særlig om det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de bildene av armen til LK der han tilfeldigvis fikler med klokka/armbåndene sine er litt oppbrukt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de bildene av armen til LK der han tilfeldigvis fikler med klokka/armbåndene sine er litt oppbrukt.

Hehe, tenkte det samme. Han er stolt av den klokka altså.

Endret av Bringebæret
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...