Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Ser ingen steder at samtykket må være skriftlig.

men om du bruker dine egne barn i innlegg på din egen blogg,må du da spørre barna på forhånd? Eller hvordan gjør du dette da iforhold til denne loven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men om du bruker dine egne barn i innlegg på din egen blogg,må du da spørre barna på forhånd? Eller hvordan gjør du dette da iforhold til denne loven

Korrigerte meg selv ift skriftlig samtykke i et tidligere innlegg.

Dersom det er kun snakk om ikke-kommersielle innlegg, så er det foreldrene/foresatte som bestemmer og deres bestemmelse står veldig sterkt. Innlegg kan til og med være krenkende ift rett på privatliv dersom innholdet andre kan ha nytte av innholdet. Det er Datatilsynet som kan kreve et innlegg slettet.

Ift kommersielle innlegg hvor barnet bidrar til inntjeningen så ser jeg ikke helt den store forskjellen på bloggbarna og bondebarn f.eks. mtp ansettelsesforhold. Barn av bønder (og sikkert en del andre) hjelper jo til på gården mot noen ekstra lommepenger uten at det er skrevet arbeidskontrakt eller gitt skriftlig samtykke. Forskjellen slik jeg ser det går på publisitet, og da handler det for meg etikk. Det er jo ikke bloggbarna som er annonsør, men bloggen til foreldre/-ne/foresatte. Bloggbarna er jo på en måte bare hyret inn for et oppdrag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Jeg ber deg om å komme med en kilde, bare én utenom Caroline Berg Eriksen og guiden hennes som støtter at Mayaindianerne lever i kummerlige kår fordi det er kulturen deres. Eller som sier at Mayaindianerne har like rettigheter og muligheter som andre meksikanere. Eller at de er lykkelige slik de har det nå.

Her traff du vel spikeren på hodet. I forhold til hvem kilden er ;-)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk Fotballfrue skal få litt ros etterhvert for sin merking, den begynner å bli bra.

Helt enig med deg.

Min erfaring etterhvert er at det går fint an å komme med konstruktiv kritikk i kommentarfeltet hennes - og bli tatt på alvor. Jeg tror at Caroline/Treasures definitivt er på rett vei når det gjelder troverdighet vs markedsføring på bloggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Irriterer meg at Caroline ikke skriver hvor hun har kjøpt tinga til barnerommet i det nyeste innlegget. Sikkert fordi hun ikke et sponset, og for å generere kommentarer i kommentarfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Irriterer meg at Caroline ikke skriver hvor hun har kjøpt tinga til barnerommet i det nyeste innlegget. Sikkert fordi hun ikke et sponset, og for å generere kommentarer i kommentarfeltet.

Mest sannsynlig er tingene fra etsy.com. Syntes lekene var veldig søte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og diskusjon av barn. Minner på at det ikke er lov til å diskutere navngitte barn. Generell debatt om barn som blir eksponert i sosiale medier er selvfølgelig lov, men ikke i denne tråden da den handler om fotballfrue. 

- Pavilion, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørgensen

Sjekk ig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Har hun ikke merket innlegget med lekene, eller er det jeg som ikke ser det? De skriver jo på Instagram "Så gøy å se at varene har kommet trygt frem". Eller er det en "glipp" igjen, som gjør at det blir merket etter neste innlegg er lagt ut?

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Barneglede" har kommentert bildet på

Instagram og skrevet "Åååå så godt å se at varene har kommet trygt frem".

Endret av PurpleRain
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må sikkert være deilig å leve av sponsede utstyr, klær og stæsj til hjemmet sitt. Slipper de å handle.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det jo hende at hun har bestilt og betalt selv, selv om de skriver at det er bra varene har kommet frem. Det er vel god, gammeldags smisk. De pleier en god kunde?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel kanskje om troverdigheten hennes? Noe hun har alt å vinne på å prøve å holde høy.

Hun sier hun løper ute, kun på mølle ved dårlig vær. Noe som viser seg å ikke stemme. Ja, en liten bagatell, men en av mange ting som "skurrer" og som gjør bloggen lite troverdig.

Er dette virkelig noe som skurrer??? Altså, dette er det drøyeste jeg har lest i hele tråden og jeg vurder å begynne å lese bloggen til Fotballfrue igjen, KUN for å gjøre motstand mot slike som deg. Jeg har siden avsløringene vært den største kritikeren til Frua, og meldte meg fullstendig ut av hele diskusjonen og bloggen hennes. Titter innom tråden i ny og ne, og er skuffet over at den hår nådd et bunnpunkt som dette.

Det kan være en million grunner til at hun ville løpe inne den dagen. Kanskje hun hadde dårlig mage og ville være nær toalett? Kanskje hun hadde urinveisinfeksjon og tisset hele tiden? Kanskje hun ikke orket å smøre seg med solkrem over sminken - siden det var så fint vær altså? Kanskje hun ventet på en viktig telefon? Kanskje de ventet på noen pakker som skulle leveres? WHO THE FUCK KNOWS!!!!!!

Lurer på hvor mye det nye betaler for et sånt intervju... Noen i "bransjen" som vet sånn ca...?

De betaler ingenting så klart. Å være portrettintervjuet i et stort magasin er verdt vanvittig mye penger for Fotballfrue, og ville vært helt latterlig og flaut, om hun skulle bedt om penger. Om man blir leid inn av f.eks Bianco for å være modell så får man betalt så klart, men det er noe helt annet.  

Edit: massive skrivefeil.

Endret av Angstkvinnen
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lalalala59

Der fikk vi svaret på det...

Innlegg ryddet for sitat fra bloggen

Det er ikke tillatt å legge ut innhold fra bloggerne i form av enten tekst, bilder eller kommentarer, for å kommentere det her. Hvis man ønsker å henvise til noe på en blogg, så bruk lenker.

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk vi svaret på det...

Og steini. :daane:

Innlegg ryddet for sitat fra bloggen i sitat

Nordvesta, mod.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig noe som skurrer??? Altså, dette er det drøyeste jeg har lest i hele tråden og jeg vurder å begynne å lese bloggen til Fotballfrue igjen, KUN for å gjøre motstand mot slike som deg. Jeg har siden avsløringene vært den største kritikeren til Frua, og meldte meg fullstendig ut av hele diskusjonen og bloggen hennes. Titter innom tråden i ny og ne, og er skuffet over at den hår nådd et bunnpunkt som dette.

Det kan være en million grunner til at hun ville løpe inne den dagen. Kanskje hun hadde dårlig mage og ville være nær toalett? Kanskje hun hadde urinveisinfeksjon og tisset hele tiden? Kanskje hun ikke orket å smøre seg med solkrem over sminken - siden det var så fint vær altså? Kanskje hun ventet på en viktig telefon? Kanskje de ventet på noen pakker som skulle leveres? WHO THE FUCK KNOWS!!!!!!

De betaler ingenting så klart. Å være portrettintervjuet i et stort magasin er verdt vanvittig mye penger for Fotballfrue, og ville vært helt latterlig og flaut, om hun skulle bedt om penger. Om man blir leid inn av f.eks Bianco for å være modell så får man betalt så klart, men det er noe helt annet.  

Edit: massive skrivefeil.

Løp inne på mølla i dag jeg også, selvom det var steikende sol ute, gadd ikke forflytte meg fra hjemmet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...