Gjest Atp Skrevet 9. august 2015 #15701 Del Skrevet 9. august 2015 Som f.eks.? Hva menes her med små bagateller? Det må jo være lett å finne disse bagatellene, siden det angiveligvis skal være så mange av de.bagateller for meg er all skriveri om håret,negler, å gud hun løper inne på tredemølle enda det er fint vær ute,hvor mye hun publiserer datter på blogg,x antall sider da hun pakket koffert før fødsel,flyskrekk!!! Nei da har hun ikke!osv.osv.osv. Alt dette å mye annet er bagateller i denne verden. Som sagt... Nå er hun blitt flink til å merke sine innlegg,men tråden fortsetter alikevel med andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 9. august 2015 #15702 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Noen artikler om bruk av barn på blogg: http://www.nrk.no/kultur/advarer-mammabloggere-1.11460544 http://www.nrk.no/kultur/advarer-mot-_mammablogging_-1.7486781 http://www.ba.no/nyheter/foreldre-kan-bli-saksokt/s/1-41-7388497 Tillegg: http://www.side2.no/foreldre/--jeg-eier-ikke-barna-mine/3659697.html Endret 9. august 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. august 2015 #15703 Del Skrevet 9. august 2015 bagateller for meg er all skriveri om håret,negler, å gud hun løper inne på tredemølle enda det er fint vær ute,hvor mye hun publiserer datter på blogg,x antall sider da hun pakket koffert før fødsel,flyskrekk!!! Nei da har hun ikke!osv.osv.osv. Alt dette å mye annet er bagateller i denne verden. Som sagt... Nå er hun blitt flink til å merke sine innlegg,men tråden fortsetter alikevel med andre ting. Så siden det er bagateller for deg, så må det automatisk være bagateller for alle andre? Hår-diskusjonen handler om hårets herkomst siden det er påsatt hår. Og det er ingen revolusjonerende nyhet at mye av håret som brukes til hårforlengelse/-fortykkelse har et heller dubiøst og kritikkverdig opphav. I tillegg kommer diskusjonen rundt hvilke signaler som sendes ut når det går en knapp uke mellom påsettelse og avklipping av nevnte hår. Negle-diskusjoner har jeg ikke fått med meg her inne. Om CBE velger å trene inne på mølla si mens sola steiker ute eller ikke, er meg rivende likegyldig og jeg anser det - akkurat som deg - som en trivialitet, en bagatell. Men hverken du eller jeg har myndighet til å bestemme hva som skal diskuteres i denne tråden, ei heller diktere hva andre føler er nødvendig å bemerke.Den oppgaven ligger hos moderatorene. Denne tråden er blant den mest besøkte i Rampelys-forumet. Selvsagt vil det være personer som reagerer på ting andre igjen finner lysår fra nevneverdig. Det betyr derimot ikke at samtlige deltakere i tråden må stå til ansvar for det en person har sagt. At CBE har valgt å publisere bilder av sitt eget barn på en offentlig blogg anser jeg som høyst kritikkverdig med grunnnlag i rettsvernet og personvernet til en person som ennå ikke er i stand til å treffe en bevisst og gjennomtenkt beslutning og gi tillatelse til bildeoffentliggjøring. Jamfør FNs konvensjon om barns rettigheter, så har barn krav på et privatliv. (se bl.a. https://www.datatilsynet.no/global/04_veiledere/i_beste_mening_bokmaal_nettversjon.pdf). Siden dette er en tråd som kun omhandler CBE-bloggen, så vil jeg begrense meg til den, velvitende om at denne bloggen ikke er den eneste. Det har ved flere anledninger blitt vist frem bilder av barnet i reklamesammenheng, det vil si barnet har arbeidet som modell. Noe som også er kommet frem i kommentarfeltet til CBE-bloggen. Dette er i strid med Lov om arbeidsmiljø (se https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62/KAPITTEL_11#KAPITTEL_11 ) Vedrørende hva CBE valgte å pakke i fødselsbagen sin refererer du til en helt annet tråd enn denne, hvor også andre brukere var aktive. Flyskrekk-debatten varte i omtrent fire sider. Fire av 637 sider. I tillegg bestod mye av den diskusjonen av brukerdebatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. august 2015 #15704 Del Skrevet 9. august 2015 Jeg er ikke enig med deg i at mye av det som har blitt tatt opp her i tråden går under små små bagateller. Edit: Gir opp... Akkurat her er dette det eneste fornuftige, etter mitt syn. Et par definisjoner på nettoppførsel rinner meg i hu. A person whose sole purpose in life is to seek out people to argue with on the internet over extremely trivial issues. Such arguments can happen on blogs, Facebook, Myspace and a host of others. someone who posts controversial, inflammatory, irrelevant or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum or chat room, with the primary intent of provoking other users into an emotional response or to generally disrupt normal on-topic discussion. Hentet herfra. Rett og slett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. august 2015 #15705 Del Skrevet 9. august 2015 Hun har vist den frem flere ganger tidligere. Det er en Stokky Xplory eller noe. Hun har flere trekk til den. Feks i januar: http://carolinebergeriksen.no/2015/01/20/xplory-og-nysne/ Og i mai: http://carolinebergeriksen.no/2015/05/20/girly-city-stroller/ Hun tilhører nok vognligaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studentene Skrevet 9. august 2015 #15706 Del Skrevet 9. august 2015 Du har jo misforstått kritikken rundt barnevognene totalt. Det handler ikke om at siden hun har råd kan hun bruke penger på det hun vil (forøvrig er vel samtlige sponset) Det handler om at hun fronter et overforbruk, et forbruk som ikke er bærekraftig i lengden. Og hun påvirker kanskje et titalls/hundretalls/tusentalls (avhengig av hva hun reklamerer for) å kanskje kjøpe 1 barnevogn/3 jakker/etc mer enn noen trenger å ha! Hvis alle i verden hadde hatt forbruket til CBE hadde vi ikke hatt noen jordklode lenger - bare sånn apropos.... Hva så. Hun overforbruker ikke mer enn de med flere biler, en båt osv. Hun gir det sikkert vekk en gang også, så det går vel helt greit 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. august 2015 #15707 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Hva så. Hun overforbruker ikke mer enn de med flere biler, en båt osv. Hun gir det sikkert vekk en gang også, så det går vel helt greit Den 13. august er dagen hvor vi verdensborgere har brukt opp alle ressursene som var budsjettert for 2015. http://www.footprintnetwork.org/en/index.php/GFN/page/earth_overshoot_day/ Med en slik holdning som du fronter her til overforbruk, er det ikke vanskelig å forstå hvorfor ... Edit: La inn korrekt dato Endret 9. august 2015 av Zeitgeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 9. august 2015 #15708 Del Skrevet 9. august 2015 Den 13. august er dagen hvor vi verdensborgere har brukt opp alle ressursene som var budsjettert for 2015. http://www.footprintnetwork.org/en/index.php/GFN/page/earth_overshoot_day/ Med en slik holdning som du fronter her til overforbruk, er det ikke vanskelig å forstå hvorfor ... Edit: La inn korrekt datomen tror du vi klarer å stoppe cbe og alle andre som shopper mye(cbe er ikke alene) Med å stoppe shopping. Tror folk at de stopper å handle ved at vi skriver 630 sider på ett forum? Om 1 måned er det nok pasert 1000 sider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. august 2015 #15709 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) men tror du vi klarer å stoppe cbe og alle andre som shopper mye(cbe er ikke alene) Med å stoppe shopping. Tror folk at de stopper å handle ved at vi skriver 630 sider på ett forum? Om 1 måned er det nok pasert 1000 sider Nei, men jeg tror heller ikke at man stoppe helt å shoppe/handle. Det jeg derimot ønsker er en mer bevisst shopping/handling. Her har rosabloggerne en unik mulighet til å gå i bresjen, selv om noe sier meg at de ikke kommer til å gripe denne muligheten før den presenteres med en gullforgylt sjekk påført et meeeget høyt beløp. Med hensyn til hva KG-frøknene har klart å få til tidligere, så avslår jeg ikke muligheten at en tråd på nesten 640 sider skal kunne bevege enda mer. Innlegget er ryddet for svar til brukerdebatt. - Pavilion, mod Endret 10. august 2015 av Zeitgeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studentene Skrevet 9. august 2015 #15710 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Hvis man virkelig er opptatt av overforbruk er det ikke noe vits i å klage på en blogger. Hva gjør du/dere selv for å forhindre overforbruk? Kjører du bil, hvor mye klær eier dere, hvor kommer maten dere kjøper fra, hvor mange leker har barna, hvor mye sminke har du, hvor kommer hudproduktene deres fra, hvor mange ganger farger dere håret, hvor mye klær eier dere som er arvet i forhold til kjøpt, hvor mange km kjører dere i året? Hva vet dere om hva jeg gjør? Selv er jeg veldig flink og har ikke engang kjøpt klær på ett år. Men som regel er det slik at folk som sitter å skriver i slike forum er misunnelig/liker ikke fotballfrue og forsøker å ta henne på absolutt alt. Noe som virkelig minner om mentaliteten til en umoden 14-åring. Hva vet dere om planene til fotballfrue? Kanskje hun sparer på alt hun blir sponset, kjøper og har planer om å gi det vekk/selge det billig til venner/naboer/ukjente. Tenk om hun engang har planer om å donere det vekk. Hva vet vel vi. Og så lenge vi ikke vet, hvorfor diskutere det til døde. Kanskje dere heller kan sende henne en mail og skrive varmt om donering av ting hun ikke trenger. Det hjelper mer enn å skrive om det på et forum. Vet at mange bloggere driver med garasjesalg. Det er et bra iniativ. Har selv gjort det og donerer alltid bort alt jeg ikke trenger mer. Hva med dere? Innlegget er ryddet for svar til brukerdebatt. - Pavilion, mod Endret 10. august 2015 av Pavilion 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2015 #15711 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Hvis man virkelig er opptatt av overforbruk er det ikke noe vits i å klage på en blogger. Hva gjør du/dere selv for å forhindre overforbruk? Kjører du bil, hvor mye klær eier dere, hvor kommer maten dere kjøper fra, hvor mange leker har barna, hvor mye sminke har du, hvor kommer hudproduktene deres fra, hvor mange ganger farger dere håret, hvor mye klær eier dere som er arvet i forhold til kjøpt, hvor mange km kjører dere i året? Hva vet dere om hva jeg gjør? Selv er jeg veldig flink og har ikke engang kjøpt klær på ett år. Men som regel er det slik at folk som sitter å skriver i slike forum er misunnelig/liker ikke fotballfrue og forsøker å ta henne på absolutt alt. Noe som virkelig minner om mentaliteten til en umoden 14-åring. Hva vet dere om planene til fotballfrue? Kanskje hun sparer på alt hun blir sponset, kjøper og har planer om å gi det vekk/selge det billig til venner/naboer/ukjente. Tenk om hun engang har planer om å donere det vekk. Hva vet vel vi. Og så lenge vi ikke vet, hvorfor diskutere det til døde. Kanskje dere heller kan sende henne en mail og skrive varmt om donering av ting hun ikke trenger. Det hjelper mer enn å skrive om det på et forum. Vet at mange bloggere driver med garasjesalg. Det er et bra iniativ. Har selv gjort det og donerer alltid bort alt jeg ikke trenger mer. Hva med dere? Seriøst. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg er kritisk til fotballfruas ekstreme forbruk samtidig som jeg er opptatt av å ikke forbruke selv. Jeg gjør annet og andre ting hver eneste dag enn å skrive her, og jeg kritiserer hennes ekstemforbruk og etisk bevisstløse holdning fordi jeg tror at vi, du og jeg og CBE kan skape endring. Men da må man ønske det og ville det. Og jeg er også helt uenig at hun ikke skader noen med sitt ekstremforbruk og sin ekstreme fokus på utseende og kropp. Hun gjør det. Hun er en stor medieaktør som når ut til svært mange unge jenter og kvinner. Hun er i en unik posisjon. Når hun mener noe, skriver media om det. Bare så synd at det er sveisen sin hun velger å la seg intervjue om. Innlegget er ryddet for svar til brukerdebatt. - Pavilion, mod Endret 10. august 2015 av Pavilion 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 9. august 2015 #15712 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Hvis man virkelig er opptatt av overforbruk er det ikke noe vits i å klage på en blogger. Hva gjør du/dere selv for å forhindre overforbruk? Kjører du bil, hvor mye klær eier dere, hvor kommer maten dere kjøper fra, hvor mange leker har barna, hvor mye sminke har du, hvor kommer hudproduktene deres fra, hvor mange ganger farger dere håret, hvor mye klær eier dere som er arvet i forhold til kjøpt, hvor mange km kjører dere i året? Hva vet dere om hva jeg gjør? Selv er jeg veldig flink og har ikke engang kjøpt klær på ett år. Men som regel er det slik at folk som sitter å skriver i slike forum er misunnelig/liker ikke fotballfrue og forsøker å ta henne på absolutt alt. Noe som virkelig minner om mentaliteten til en umoden 14-åring. Hva vet dere om planene til fotballfrue? Kanskje hun sparer på alt hun blir sponset, kjøper og har planer om å gi det vekk/selge det billig til venner/naboer/ukjente. Tenk om hun engang har planer om å donere det vekk. Hva vet vel vi. Og så lenge vi ikke vet, hvorfor diskutere det til døde. Kanskje dere heller kan sende henne en mail og skrive varmt om donering av ting hun ikke trenger. Det hjelper mer enn å skrive om det på et forum. Vet at mange bloggere driver med garasjesalg. Det er et bra iniativ. Har selv gjort det og donerer alltid bort alt jeg ikke trenger mer. Hva med dere? Bra skrevet. Finner det litt merkelig hvordan hjertesakene til de som diskuterer her på jevnlig basis snur etter vinden basert på hva Fotballfrue skriver om på bloggen/andre sosiale medier. Den ene dagen er man forkjempere for korrekt merking, den andre dagen er man brennende opptatt av at folk ikke skal la seg påvirke, så handler det litt om barn, litt om hår, så skriver hun om tingene hun er blitt sponset og da er det ikke måte på hvor miljøfiendlig hun er, og gjengen fremstiller seg som moder Theresa, men glemmer en vesentlig ting, nemlig at Caroline nok har bidratt til veldedighet mer enn denne gjengen til sammen med blogginnlegg, donasjoner og arbeid. Gjerne mens man sitter og skriver på tastaturet på pcen sin i sinne over denne damen de aldri kan glemme, barn har de kanskje også (ikke rart mobbing er utbredt med voksne mennesker som holder på slik som her) som vil sørge for ti ganger mer forbruk i løpet av sitt liv mer enn denne bloggeren gjør , kildesortering følges nok til punkt og prikke, og gjetter på at samtlige tar bussen til jobb for å ikke øke forurensingen, klær blir kun kjøpt second hand. Og arv/salg/gis bort er kanskje et ukjent begrep? Innlegget er ryddet for svar til brukerdebatt. - Pavilion, mod Endret 10. august 2015 av Pavilion 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2015 #15713 Del Skrevet 9. august 2015 Synne V, du vet absolutt ingenting om hvem som skriver i denne tråden og hva de bidrar med i samfunnet til vanlig. Og så vil jeg råde dere metakritikere til å lese denne tråden og legge merke til at det ikke er de samme som skriver her hele tiden. Det(du) virker rett og slett litt enfoldig når du skriver om alle som deltar i denne tråden som om de er en og samme person. Hvis du leser litt nøyere, ser du at det er ulike brukere som er opptatt av ulike ting. Jeg har ikke skrevet her om en stund, men ble vekket ut av "någåraltsåmegetbedre"-dvalen da jeg så st det var oppslag i se og hør om sveisen hennes. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studentene Skrevet 9. august 2015 #15714 Del Skrevet 9. august 2015 Seriøst. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg er kritisk til fotballfruas ekstreme forbruk samtidig som jeg er opptatt av å ikke forbruke selv. Jeg gjør annet og andre ting hver eneste dag enn å skrive her, og jeg kritiserer hennes ekstemforbruk og etisk bevisstløse holdning fordi jeg tror at vi, du og jeg og CBE kan skape endring. Men da må man ønske det og ville det. Og jeg er også helt uenig at hun ikke skader noen med sitt ekstremforbruk og sin ekstreme fokus på utseende og kropp. Hun gjør det. Hun er en stor medieaktør som når ut til svært mange unge jenter og kvinner. Hun er i en unik posisjon. Når hun mener noe, skriver media om det. Bare så synd at det er sveisen sin hun velger å la seg intervjue om. Er det hun som velger det, eller er det kanskje reporterne, hennes manager osv. Journalister er ute etter å tjene penger og de har lært at fotballfruens utseende gir utrolig mange klikk, mer enn om de hadde intervjuet henne om andre mindre overfladiske ting. Jeg tror ikke vi kjenner den virkelige fotballfrue ut ifra hva mediene velger å fokusere på. Heller ikke hva sponsorer, manager og hun velger å legge ut på bloggen. Selv har jeg den oppfatningen om at hun er både jordnær og smart, og ikke fullt så overfladisk som mediene fremstår henne. Det er kjendis versjonen av fotballfrue vi kjenner. Det er den versjonen hun viser offentlig, fordi det er det er det hun tjener penger på. Hadde ingen ville lest om utseende hennes hadde nok bloggen sett litt annerledes ut tror jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2015 #15715 Del Skrevet 9. august 2015 Er det hun som velger det, eller er det kanskje reporterne, hennes manager osv. Journalister er ute etter å tjene penger og de har lært at fotballfruens utseende gir utrolig mange klikk, mer enn om de hadde intervjuet henne om andre mindre overfladiske ting. Jeg tror ikke vi kjenner den virkelige fotballfrue ut ifra hva mediene velger å fokusere på. Heller ikke hva sponsorer, manager og hun velger å legge ut på bloggen. Selv har jeg den oppfatningen om at hun er både jordnær og smart, og ikke fullt så overfladisk som mediene fremstår henne. Det er kjendis versjonen av fotballfrue vi kjenner. Det er den versjonen hun viser offentlig, fordi det er det er det hun tjener penger på. Hadde ingen ville lest om utseende hennes hadde nok bloggen sett litt annerledes ut tror jeg. Hun har da blitt best om å uttale seg om en rekke ting bare det siste året, og har stadig latt være å si noe, så det er ikke mangel på muligheter for å snakke til mediene om annet en sveisen for frua. Og jeg leser bloggen hennes ganske ofte, og synes hun er veldig overflatisk hele tiden. Kan godt hende hun er dyp og samfunnsengasjert når ingen ser det, men hun skriver ikke akkurat side opp og side ned om det i bloggen sin, og hun hevder jo at den handler om henne. Jeg tviler ikke et sekund på at hun er søt og hyggelig. Men samfunnsengasjert og miljøbevisst vil jeg nok ikke tro at hun er i særlig grad, nei. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studentene Skrevet 9. august 2015 #15716 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Morsomt foresten hvor mye sinne fotballfrue klarer å skape blant mange kvinner. Selv ønsker jeg alle godt og hygger meg over suksessen hun har skapt for seg selv. Tror også at hun ikke er med å bidrar til overforbruk da hun sikkert ikke har tenkt å beholde at selv. Hun både oppfordrer lesere til å bidra til gode formål og gir også selv. Blir ikke overrasket om hun plutselig slår til med et godt gammeldags hagesalg eller noen donasjoner av ting hun ikke trenger. Kan også hende hun sparer på noe til datteren selv får barn en dag. Det er jo alltid lurt Innlegget er ryddet for brukerdebatt. - Pavilion, mod Endret 10. august 2015 av Pavilion 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 9. august 2015 #15717 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Synne V, du vet absolutt ingenting om hvem som skriver i denne tråden og hva de bidrar med i samfunnet til vanlig. Og så vil jeg råde dere metakritikere til å lese denne tråden og legge merke til at det ikke er de samme som skriver her hele tiden. Det(du) virker rett og slett litt enfoldig når du skriver om alle som deltar i denne tråden som om de er en og samme person. Hvis du leser litt nøyere, ser du at det er ulike brukere som er opptatt av ulike ting. Jeg har ikke skrevet her om en stund, men ble vekket ut av "någåraltsåmegetbedre"-dvalen da jeg så st det var oppslag i se og hør om sveisen hennes. Og du vet absolutt ingenting om Caroline donerer bort, selger eller gir bort tingene hun har. Du vet egentlig ikke stort om henne bortsett fra det hun skriver på bloggen som i følge mange her en bedrift og ikke person. Hva hun gjør på privaten med sine ting kan være en helt annen sak. Det er en fast gjeng her inne, det er ikke vanskelig å se. Noen ganger kommer det nye, men det meste her blir skrevet av de samme. Du ble vekket av dvalen over at hun var bedre fordi hun stilte opp i "se og hør" pga en frisyre? Jeg kan ikke se hvordan eller hvorfor det er så grusomt ille, eller hvordan det kan skade noen? Påvirker en artikkel om å gå fra brunette til blondine noe som helst? Endret 9. august 2015 av Synne_V 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. august 2015 #15718 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Og du vet absolutt ingenting om Caroline donerer bort, selger eller gir bort tingene hun har. Du vet egentlig ikke stort om henne bortsett fra det hun skriver på bloggen som i følge mange her en bedrift og ikke person. Hva hun gjør på privaten med sine ting kan være en helt annen sak. Det er en fast gjeng her inne, det er ikke vanskelig å se. Noen ganger kommer det nye, men det meste her blir skrevet av de samme. Du ble vekket av dvalen over at hun var bedre fordi hun stilte opp i "se og hør" pga en frisyre? Jeg kan ikke se hvordan eller hvorfor det er så grusomt ille, eller hvordan det kan skade noen? Påvirker en artikkel om å gå fra brunette til blondine noe som helst? Du kan kanskje lese innlegget mitt om extensions noen sider tilbake. Jegvsynes det er merkelig at du er så kritisk til hva som skrives i denne tråden når det virker som om du ikke har lest noe av det som står her. Kortversjonen min er at ja, extensions er en omdiskutert industri og det er meget mulig at noen blir skadet og utnyttet i produksjonen av disse. Endret 9. august 2015 av pøbelsara 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studentene Skrevet 9. august 2015 #15719 Del Skrevet 9. august 2015 Hun har da blitt best om å uttale seg om en rekke ting bare det siste året, og har stadig latt være å si noe, så det er ikke mangel på muligheter for å snakke til mediene om annet en sveisen for frua. Og jeg leser bloggen hennes ganske ofte, og synes hun er veldig overflatisk hele tiden. Kan godt hende hun er dyp og samfunnsengasjert når ingen ser det, men hun skriver ikke akkurat side opp og side ned om det i bloggen sin, og hun hevder jo at den handler om henne. Jeg tviler ikke et sekund på at hun er søt og hyggelig. Men samfunnsengasjert og miljøbevisst vil jeg nok ikke tro at hun er i særlig grad, nei. Tror de fleste egentlig er det, men det er ikke alle som snakker om det hele tiden. Å være miljøbevisst omhandler ikke bare store ting som å aldri kjøpe klær eller frasi seg større materielle goder. Det er også de små tingene. Som å spare strøm, kjøpe gode produkter fra gode produsenter, og lage maten fra bunn. Det handler også om å bruke bilen mindre, noe hun sikkert gjør så sprek som hun er. Det handler også om å sortere søppel og være bevisst på hvor ting kommer fra. Dette er ting som sikkert ikke alltid blir nevnt på bloggen fordi det er litt kjedelig, men som mange tenker over og gjør i hverdagen. Å være samfunnsengasjert er også noe hun fint kan være uten at hun nevner det på bloggen eller i medier. Det tenker jeg at hennes nærme venner og familie kanskje vet litt om. Kanskje hun ikke er det heller, men neste uke kommer det sikkert en ny ting som sjokkerer om henne, så er dette glemt og diskusjonen fortsetter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 9. august 2015 #15720 Del Skrevet 9. august 2015 Hun har da blitt best om å uttale seg om en rekke ting bare det siste året, og har stadig latt være å si noe, så det er ikke mangel på muligheter for å snakke til mediene om annet en sveisen for frua. Og jeg leser bloggen hennes ganske ofte, og synes hun er veldig overflatisk hele tiden. Kan godt hende hun er dyp og samfunnsengasjert når ingen ser det, men hun skriver ikke akkurat side opp og side ned om det i bloggen sin, og hun hevder jo at den handler om henne. Jeg tviler ikke et sekund på at hun er søt og hyggelig. Men samfunnsengasjert og miljøbevisst vil jeg nok ikke tro at hun er i særlig grad, nei. http://carolinebergeriksen.no/2014/03/08/en-liten-oppfordring/ http://carolinebergeriksen.no/2014/03/01/hele-familien-til-byen/ http://carolinebergeriksen.no/2014/09/12/arctic-home/ http://carolinebergeriksen.no/2015/03/22/a-gjore-litt-ikke-alt/ http://carolinebergeriksen.no/2014/12/19/gi-din-stemme-til-dyrene/ https://www.facebook.com/dyrevern/posts/260521077402065 http://carolinebergeriksen.no/2015/06/18/stop-yulin-dog-meat-eating-featival/ Selv eldre innlegg viser til at hun bryr seg både om andre mennesker og miljø. http://carolinebergeriksen.no/2010/02/17/ikke-glem-haiti/ Dette var ikke rent lite, og det kun etter et raskt google-søk. Problemet er at folk kun antar uten å vite noe som helst om det, og uten å gjøre et snev av research... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg