Gjest Bergensia Skrevet 20. juli 2015 #15141 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) "Det Nye" gies ut av Egmont og CBE hadde nettop en reklame for magasinappen FLIPP hvor DN ligger som en av favorittene. FLIPP er fra Egmont. Endret 20. juli 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 20. juli 2015 #15142 Del Skrevet 20. juli 2015 Mamsi skriver: Du sier at Hasla-samarbeidet er over, ok – men smykkene bruker på veldig mange av bildene. Jeg vet ikke hva som skal til for at noe skal ses på som en langvarig samarbeidspartner, men siden CBE var programleder for Det Nye-jenta og flere ganger har hatt betalte reklamer for Det Nye, så er det jo ikke rart jeg lurer på om dere kanskje får noen fordeler ved å sette inn bilder av Det Nye på collager? Er ikke det å gå vel langt? Samarbeidet med Hasla ble vel avsluttet for flere år siden, og skal de merke Det Nye-bilder selv om det ikke foreligger noe samarabeid? Hvor lenge er det i så fall tenkt at man skal merke med "tilbakevirkende kraft"? Er det slik at et kommersielt samarbeid krever merking for evig og alltid ellers så lurer man leserne? Edit: Sitat hentet fra SoMe-gruppen på fb. Hvor lenge foreligger et samarbeide da? Det nye er det ikke lenge siden hun reklamerte for. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 20. juli 2015 #15143 Del Skrevet 20. juli 2015 Hvor lenge foreligger et samarbeide da? Det nye er det ikke lenge siden hun reklamerte for. Det spørs vel når samarbeidet avsluttes? Spørsmålet er om bloggerne skal fortsette å merke innlegg, slik Mamsi tilsynelatende skriver, også etter at en avtale er avsluttet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laughter Skrevet 20. juli 2015 #15144 Del Skrevet 20. juli 2015 . Det har du sikkert rett i, men jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke uttaler seg selv i denne saken. Det r jo helt rart at det er masse fokus på akkurat det hun lever av fortiden, også skriver hun ikke noe om det i det hele tatt, bare fortsetter ufortrødent videre med kaffekopper på bryggekanten som om det ikke skjer noe i hennes verden. Denne ganen er det ikke spesielt negativt fokus på henne heller, slik det har vært tidligere når blogging har vært i mediesøkelyset,så nå er det jo ikke så "farlig" å skulle si noe, heller. Jeg tipper han tar seg av kritikken fordi hun skal stå igjen som den søte, uskyldige som har alle fansene. Hadde det vært hun som uttalte seg OG tok på seg rettmessig skyld alle gangene bedriften får rettferdig kritikk ville leserne forbundet henne med det negative. Det er nok ikke uten grunn at det har vært "LK" som har vært bad guy og skrevet alle falske kommentarene. Realiteten er nok en annen. Vi så jo det samme med saken om den gressklipperen som ble stavet feil der Caroline svarte frekt i jeg-form, hvorpå senere navnet ble byttet til LK og teksten omformulert til tredjeperson. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. juli 2015 #15145 Del Skrevet 20. juli 2015 Mamsi skriver: Du sier at Hasla-samarbeidet er over, ok – men smykkene bruker på veldig mange av bildene. Jeg vet ikke hva som skal til for at noe skal ses på som en langvarig samarbeidspartner, men siden CBE var programleder for Det Nye-jenta og flere ganger har hatt betalte reklamer for Det Nye, så er det jo ikke rart jeg lurer på om dere kanskje får noen fordeler ved å sette inn bilder av Det Nye på collager? Er ikke det å gå vel langt? Samarbeidet med Hasla ble vel avsluttet for flere år siden, og skal de merke Det Nye-bilder selv om det ikke foreligger noe samarabeid? Hvor lenge er det i så fall tenkt at man skal merke med "tilbakevirkende kraft"? Er det slik at et kommersielt samarbeid krever merking for evig og alltid ellers så lurer man leserne? Edit: Sitat hentet fra SoMe-gruppen på fb. Hvis samarbeidet er over, hvorfor er det viktig å fortsatt opplyse om hvor smykkene/tøyet kommer fra? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. juli 2015 #15146 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg synes sant å si at hele sirkuset rundt bloggen og merking osv har blitt så tåpelig nå at jeg har vondt for å forstå at noen i det hele tatt leser bloggen og tar innholdet for god fisk. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. juli 2015 #15147 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg synes sant å si at hele sirkuset rundt bloggen og merking osv har blitt så tåpelig nå at jeg har vondt for å forstå at noen i det hele tatt leser bloggen og tar innholdet for god fisk. Skulle ønske firmaet kunne være like perfeksjonistisk i å merke korrekt, som det fruen fremstiller seg selv som. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 20. juli 2015 #15148 Del Skrevet 20. juli 2015 Hvis samarbeidet er over, hvorfor er det viktig å fortsatt opplyse om hvor smykkene/tøyet kommer fra? Hun opplyser jo stadig vekk om merker hun bruker selv om de ikke samarbeider med det aktuelle firmaet. Om hun ikke skriver det selv, pleier leserne å spørre i kommentarfeltet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 20. juli 2015 #15149 Del Skrevet 20. juli 2015 Lars Kristian daaaa! "Dette handler jo mye om spekulasjoner fra din side, og det er tydelig at du har et ganske dårlig inntrykk av bloggere generelt når det gjelder merking av reklame. Jeg vat mange er dårlige, det ser jeg selv hver eneste dag... Men ut i fra det du skriver og spekulerer i det, så er det veldig lite konkret, og da blir det litt vanskelig å forholde seg til" (Deler av svaret han skrev i SoMe-gruppa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 20. juli 2015 #15150 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg synes sant å si at hele sirkuset rundt bloggen og merking osv har blitt så tåpelig nå at jeg har vondt for å forstå at noen i det hele tatt leser bloggen og tar innholdet for god fisk. Det er fordi leserne er ikke ute etter troverdighet, men heller lett underholdning. Hvorfor ser folk på reality-serier selv om hele handlingen er scriptet på forhånd? Fordi det er lett, avslappende underholdning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. juli 2015 #15151 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Hun opplyser jo stadig vekk om merker hun bruker selv om de ikke samarbeider med det aktuelle firmaet. Om hun ikke skriver det selv, pleier leserne å spørre i kommentarfeltet. Som blogger er man vel ikke forpliktet til å opplyse i kommentarfeltet om hvor sakene kommer fra, spesielt når produktet er gammelt? Er det gammelt det hun viser frem, er det jo mest sannsynlig utsolgt uansett. Endret 20. juli 2015 av Cornucopia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 20. juli 2015 #15152 Del Skrevet 20. juli 2015 Som blogger er man vel ikke forpliktet til å opplyse i kommentarfeltet om hvor sakene kommer fra, spesielt når produktet er gammelt? Er det gammelt det hun viser frem, er det jo mest sannsynlig utsolgt uansett. Nei, de er ikke forpliktet men det er uansett praksis. Dersom leserne spør vil det være ansett som uhøflig å ikke svare, selv om produktet kan være utsolgt. Det er ikke det jeg lurer på. Jeg spør om hvor lenge det er tenkt at man skal merke innlegg, selv om samarbeidet er avsluttet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. juli 2015 #15153 Del Skrevet 20. juli 2015 Nei, de er ikke forpliktet men det er uansett praksis. Dersom leserne spør vil det være ansett som uhøflig å ikke svare, selv om produktet kan være utsolgt. Det er ikke det jeg lurer på. Jeg spør om hvor lenge det er tenkt at man skal merke innlegg, selv om samarbeidet er avsluttet? Man kan jo være såpass hjelpsom at man opplyser om at produktet er gammelt og at det sannsynligvis ikke lenger kan skaffes når man først svarer på slike spørsmål, mener jeg. Jeg har egentlig ikke fått med meg om det fins noen foreldelsesfrist på merking av produkter når et samarbeid er over. Lurer på om det ikke det er en del av debatten etter siste veileder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 20. juli 2015 #15154 Del Skrevet 20. juli 2015 Det spørs vel når samarbeidet avsluttes? Spørsmålet er om bloggerne skal fortsette å merke innlegg, slik Mamsi tilsynelatende skriver, også etter at en avtale er avsluttet? Tror du det er tilfeldig at f.eks Det nye blir med på et hverdagsbilde? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 20. juli 2015 #15155 Del Skrevet 20. juli 2015 Har det vært betalte innlegg på bloggen (ikke annonselenker) fra Ganni og by Marlene Birger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 20. juli 2015 #15156 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Elendig Internett nå, så svarer LK senere, men det virker temmelig rart å bruke Det Nye av estetiske hensyn. Særlig midt imellom to annonsekampanjer. Så veldig estetisk er det i hvert fall ikke. Jeg vet ikke hvor lenge innlegg skal merkes. Hadde håpet de selv ville mene noe om det. Endret 20. juli 2015 av mamsi 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. juli 2015 #15157 Del Skrevet 20. juli 2015 Har det vært betalte innlegg på bloggen (ikke annonselenker) fra Ganni og by Marlene Birger? Finner bare annonselenker for begge, eller helt umerkede innlegg der det opplyses om hvilket merke plagget har sammen med en stor andel bilder. Akkurat det samme som med Gina Tricot. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. juli 2015 #15158 Del Skrevet 20. juli 2015 Har det vært betalte innlegg på bloggen (ikke annonselenker) fra Ganni og by Marlene Birger? På de annen side, hvordan kan vi vite om innleggene har vært betalte når det merkes så lemfeldig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 20. juli 2015 #15159 Del Skrevet 20. juli 2015 Elendig Internett nå, så svarer LK senere, men det virker temmelig rart å bruke Det Nye av estetiske hensyn. Særlig midt imellom to annonsekampanjer. Så veldig estetisk er det i hvert fall ikke. Jeg vet ikke hvor lenge innlegg skal merkes. Hadde håpet de selv ville mene noe om det. Kommer du til å legge ut de-utallige!- eksemplene på manglende merking som Asti har samlet og de svært påfallende produktplasseringsbildene fra Instagram hvor produsentene dukker oppi kommentarfeltet som det også har blitt lagt ut flere eksempler på i går og i dag? (Du trenger ikke svare her, altså). Jeg skjønner hvis det er mye jobb, men slik det ser ut nå, vinkler han det mot at du har lite konkret og at du er en person som er skeptisk til bloggere. Selv om han nok er god kjent med det som har blitt lagt ut her (hei, hei! :-) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 20. juli 2015 #15160 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Hvis samarbeidet er over, hvorfor er det viktig å fortsatt opplyse om hvor smykkene/tøyet kommer fra? Sjekk ig-kontoen til Hasla ;-) Endret 20. juli 2015 av Vitulina 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg