pingelill Skrevet 14. juli 2015 #14861 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Hvorfor ikke bare sjekke postjournalen hos forbrukerombudet? Tror det er der man får innsyn i saksgang? Jeg var inne å sjekke tidligere idag, men det lå ikke enda. Ganske nytt brev så det tar sikkert noen dager i allefall . Selvfølgelig godt mulig de har fått skryt (uten at jeg synes det er fortjent, i såfall), men jeg har desverre litt vanskelig for å tro på dem.. Red: autocorrect Endret 14. juli 2015 av pingelill 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miuen Skrevet 14. juli 2015 #14862 Del Skrevet 14. juli 2015 Det blir vel ganske greit forklart over her. Du synes det er innafor, noen andre synes det er lite taktfult å posere på kirketrappen for å tjene penger. Hver sin smak. Eller så er det bare om å gjøre å kritisere henne for absolutt ALT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. juli 2015 #14863 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Jeg var inne å sjekke tidligere idag, men det lå ikke enda. Ganske nytt brev så det tar sikkert noen dager i allefall . Selvfølgelig godt mulig de har fått skryt (uten at jeg synes det er fortjent, i såfall), men jeg har desverre litt vanskelig for å tro på dem.. Red: autocorrect Er med deg her :-) Det kan vel hende, men jeg tviler på, at formelle massebrev (flere har fått nå) fra offentlige instanser inneholder skryt i ordets rette betydning. Om noen dager vet vi det vel uansett. (slang inn en ekstra komma) Endret 14. juli 2015 av Cornucopia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 14. juli 2015 #14864 Del Skrevet 14. juli 2015 Eller så er det bare om å gjøre å kritisere henne for absolutt ALT. Eller så kan folk ha forskjellige meninger. Eller så bor vi i Norge, hvor det er ytringsfrihet. Eller så er kanskje dette er forum, hvor litt av poenget er å diskutere ting man reagerer på. Eller så er det kanskje en blanding av alle disse faktorene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faico Skrevet 14. juli 2015 #14865 Del Skrevet 14. juli 2015 Jeg får tydeligvis ikke med meg alt ikke lett å få med seg alt,når det er 11895 svar😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faico Skrevet 14. juli 2015 #14866 Del Skrevet 14. juli 2015 Dette syntes jeg nesten ble til en parodi på "ting vi kan "ta" Caroline Berg Eriksen for". Neste gang tenker jeg at det kan være lurt å puste med magen og undersøke ting litt bedre før man hiver seg rundt og logger seg på KG for å fortelle at dama snikreklamerer for Natural Cycles når hun har på seg en caps fra Gina Tricot. Det blir litt overivrig og "selv om det ikke skulle forundre deg" så var dette en skikkelig flau bommert :sjeg tørr snart ikke si imot. Blir hengt når jeg sier imot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faico Skrevet 14. juli 2015 #14867 Del Skrevet 14. juli 2015 LK skryter på snap om at C har fått skryt fra forbrukerombudet om at hun er flink på merking.. Samtidig har det siste innlegget hennes ikke mindre enn to produktplasseringer på det første bildet. Å, så vanskelig det er. Begynner å lure kraftig på forbrukerombudet. De har tydeligvis ikke så høye standarder.hun får skryt å da er det ille. Hva er produktplasseringen på bildet? Vannmelonen?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. juli 2015 #14868 Del Skrevet 14. juli 2015 jeg tørr snart ikke si imot. Blir hengt når jeg sier imot Hæ? Kan du utdype hva du sier imot? hun får skryt å da er det ille. Hva er produktplasseringen på bildet? Vannmelonen? Det er jo ingen som ser at hun får skryt, bortsett fra at ektemannen og styreleder i Treasures sier det. Produktplasseringen er atter engang treningsdagboken fra samarbeidspartneren Get Inspired, samt Det Nye Shape Up. Hvor mange ganger skal man umerket vise frem den samme staffasjen fra samarbeidspartnere? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 14. juli 2015 #14869 Del Skrevet 14. juli 2015 jeg tørr snart ikke si imot. Blir hengt når jeg sier imot Debattanter som er uenig med deg kommer med motargumenter mot synspunktene dine. Dette skjer alltid som en følge av at du først har argumentert mot synspunktene deres (hvis vi går for en svært vid definisjon av det å argumentere). Helt standard og forutsigbart hendelsesforløp på et diskusjonsforum. Hvis det er dette som er å "henge" noen, så er du så definitivt delaktig i aktiviteten selv. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 14. juli 2015 #14870 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) hun får skryt å da er det ille. Hva er produktplasseringen på bildet? Vannmelonen?😊Tja. 1. Shape up som hun får penger for å reklamere for. 2. treningsdagbok fra hovedsponsor. Grunnen til at du blir "hengt" er at du er vanvittig usaklig. Du sier imot kun for å si imot, uten noen reelle argumenter å komme med. "Hun får skryt, da er det ille". Hallo liksom? Leser du kun setning for setning eller kan det kanskje være at flere setninger danner en mening sammen? Endret 14. juli 2015 av neiognei 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. juli 2015 #14871 Del Skrevet 14. juli 2015 Kort sagt, faico: I debatt er det ikke nok å si at man er uenig/avfeie debatten, uten å begrunne hvorfor man er uenig/hvorfor man anser debatten som slik eller sånn. Det er greit å ha en mening, og også en mening som strider imot flertallet, men det er veldig greit å samtidig kunne reflektere over sin egen mening og kunne forklare til andre hvorfor man har denne meningen på en forståelig måte uten å fare med usakligheter eller å avfeie alle de meningene som ikke passer med ens egen. Samboeren min vil for eksempel ikke bli med på yoga-trening, fordi han syns yoga er noe tull. Hva han mener med at yoga er tull har ikke gitt meg mer forståelse for hvorfor (hans bakenforliggende årsaker til at) han mener yoga er tull. Han sier bare at "yoga er tull". Hadde han sagt at yoga er tull fordi han ser for seg "Thomas & Harald prøver naken-yoga" på Senkveld, eller at han tror at tøying er farlig for ryggen, så hadde jeg skjønt årsaken og samtidig også kunnet prøvd å tilrettelegge nye argumenter for å få ham til å prøve yoga likevel - eller ikke. Slik det er nå, er det vanskelig for meg å skjønne hva samboeren mener om yoga, når han konsekvent avfeier det som tull uten å gjøre det mer forståelig for meg. Nå ble dette fryktelig OT, men ser du likevel poenget? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 14. juli 2015 #14872 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Jeg var inne å sjekke tidligere idag, men det lå ikke enda. Ganske nytt brev så det tar sikkert noen dager i allefall . Selvfølgelig godt mulig de har fått skryt (uten at jeg synes det er fortjent, i såfall), men jeg har desverre litt vanskelig for å tro på dem.. Red: autocorrect LKE har lagt det ut på SoMe-gruppa på facebook (og en påfølgende debatt om hvor utydelige FO er, Trine G er naturligvis på hans side) I brevet står det "vår gjennomgang viser at du i all hovedsak merker reklameinnleggene dine. Dette ser vi positivt på." På siljansk betyr det "flink på merking" Endret 14. juli 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 14. juli 2015 #14873 Del Skrevet 14. juli 2015 LKE har lagt det ut på SoMe-gruppa på facebook (og en påfølgende debatt om hvor utydelige FO er, Trine G er naturligvis på hans side) I brevet står det "vår gjennomgang viser at du i all hovedsak merker reklameinnleggene dine. Dette ser vi positivt på." På siljansk betyr det "flink på merking" Vel på byråkratisk er "Dette ser vi positivt på." skryt. Ingen offentlige instanser skriver brev med mange adjektiv, for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. juli 2015 #14874 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) LKE har lagt det ut på SoMe-gruppa på facebook (og en påfølgende debatt om hvor utydelige FO er, Trine G er naturligvis på hans side) I brevet står det "vår gjennomgang viser at du i all hovedsak merker reklameinnleggene dine. Dette ser vi positivt på." På siljansk betyr det "flink på merking" Trine G er programforpliktet til å være på CBEs side, da hun var med på å få bloggen opp og frem i sin tid. Paradokset er at få i bransjen tar Trine G seriøst idag, sett fra mine kontakter. Synd at FO har bommet på omfanget av manglende merking i alle andre sosiale medier enn bloggen til tross for klager, men det er kanskje for mye å gjennomgå 41 bloggeres aktivitet på samtlige sosiale medier inkludert snap? Endret 14. juli 2015 av Cornucopia 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 14. juli 2015 #14875 Del Skrevet 14. juli 2015 Paradokset er at få i bransjen tar Trine G seriøst idag, sett fra mine kontakter. Stemmer også med mine bransjeinsidere. Trine G var relevant for seks til åtte år siden, men er i dag en parantes (for å være snill:). 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 14. juli 2015 #14876 Del Skrevet 14. juli 2015 Kort sagt, faico: I debatt er det ikke nok å si at man er uenig/avfeie debatten, uten å begrunne hvorfor man er uenig/hvorfor man anser debatten som slik eller sånn. Det er greit å ha en mening, og også en mening som strider imot flertallet, men det er veldig greit å samtidig kunne reflektere over sin egen mening og kunne forklare til andre hvorfor man har denne meningen på en forståelig måte uten å fare med usakligheter eller å avfeie alle de meningene som ikke passer med ens egen. Samboeren min vil for eksempel ikke bli med på yoga-trening, fordi han syns yoga er noe tull. Hva han mener med at yoga er tull har ikke gitt meg mer forståelse for hvorfor (hans bakenforliggende årsaker til at) han mener yoga er tull. Han sier bare at "yoga er tull". Hadde han sagt at yoga er tull fordi han ser for seg "Thomas & Harald prøver naken-yoga" på Senkveld, eller at han tror at tøying er farlig for ryggen, så hadde jeg skjønt årsaken og samtidig også kunnet prøvd å tilrettelegge nye argumenter for å få ham til å prøve yoga likevel - eller ikke. Slik det er nå, er det vanskelig for meg å skjønne hva samboeren mener om yoga, når han konsekvent avfeier det som tull uten å gjøre det mer forståelig for meg. Nå ble dette fryktelig OT, men ser du likevel poenget? Dette! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 14. juli 2015 #14877 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) LKE har lagt det ut på SoMe-gruppa på facebook (og en påfølgende debatt om hvor utydelige FO er, Trine G er naturligvis på hans side) I brevet står det "vår gjennomgang viser at du i all hovedsak merker reklameinnleggene dine. Dette ser vi positivt på." På siljansk betyr det "flink på merking" Hvordan i alle dager kan FO si at de i "hovedsak merker reklameinnleggene" sine? Har ikke tall på hvor mye jeg har sett som har vært umerket, og hvor mye er det ikke som har kommet opp i den andre tråden. Har de ikke fått med seg at de redigerer innleggene etter en viss tid? Dette var overraskende syns jeg. PS: Jeg syns hun har blitt mye bedre! Så det kan jo være at brevet gjelder for en viss periode. Endret 14. juli 2015 av Evans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 14. juli 2015 #14878 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Hvordan i alle dager kan FO si at de i "hovedsak merker reklameinnleggene" sine? Har ikke tall på hvor mye jeg har sett som har vært umerket, og hvor mye er det ikke som har kommet opp i den andre tråden. Har de ikke fått med seg at de redigerer innleggene etter en viss tid? Dette var overraskende syns jeg. PS: Jeg syns hun har blitt mye bedre! Så det kan jo være at brevet gjelder for en viss periode. De sjekka kun 3 uker, så eventuell feilmerking utenfor den perioden ble ikke sett på eller tatt med i vurderinga. "Fire saksbehandlere gikk igjennom blogger, Instagram-kontoer og Snapchat. 41 av de store, norske bloggerne ble sjekket, og nå ble samtlige bilder og tekster de hadde lagt ut i løpet av en treukersperiode, saumfart." Jeg synes fortsatt det var veldig rart at FO varslet om aksjonen da mange av bloggerne fikk tid til å rette opp i merkinga. Det er også rart, synes jeg, at de kun gjennomgikk 3 uker når de først skulle ha en storaksjon, (selv om det er forståelig da det er mye arbeid og lite folk til å utøve.) Endret 14. juli 2015 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 14. juli 2015 #14879 Del Skrevet 14. juli 2015 De sjekka kun 3 uker, så eventuell feilmerking utenfor den perioden ble ikke sett på eller tatt med i vurderinga. "Fire saksbehandlere gikk igjennom blogger, Instagram-kontoer og Snapchat. 41 av de store, norske bloggerne ble sjekket, og nå ble samtlige bilder og tekster de hadde lagt ut i løpet av en treukersperiode, saumfart." Jeg synes fortsatt det var veldig rart at FO varslet om aksjonen da mange av bloggerne fikk tid til å rette opp i merkinga. Det er også rart, synes jeg, at de kun gjennomgikk 3 uker når de først skulle ha en storaksjon, (selv om det er forståelig da det er mye arbeid og lite folk til å utøve.) Det å ta kun tre uker, og varsle at de skal gå igjennom, er såpass teit (i mangel på bedre ord) at de likså godt kunne latt være. Jeg forstår rett og slett ikke poenget med denne "aksjonen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. juli 2015 #14880 Del Skrevet 14. juli 2015 De sjekka kun 3 uker, så eventuell feilmerking utenfor den perioden ble ikke sett på eller tatt med i vurderinga. "Fire saksbehandlere gikk igjennom blogger, Instagram-kontoer og Snapchat. 41 av de store, norske bloggerne ble sjekket, og nå ble samtlige bilder og tekster de hadde lagt ut i løpet av en treukersperiode, saumfart." Jeg synes fortsatt det var veldig rart at FO varslet om aksjonen da mange av bloggerne fikk tid til å rette opp i merkinga. Det er også rart, synes jeg, at de kun gjennomgikk 3 uker når de først skulle ha en storaksjon, (selv om det er forståelig da det er mye arbeid og lite folk til å utøve.) Det å ta kun tre uker, og varsle at de skal gå igjennom, er såpass teit (i mangel på bedre ord) at de likså godt kunne latt være. Jeg forstår rett og slett ikke poenget med denne "aksjonen". Og nå som det er over, er det fritt frem igjen for glipper, forglemmelser, ettermerking, feilmerkinger, klage-innlegg og unnamanøvre av typen "7 bilder av et plagg i et innlegg som såvidt handler om for eksempel flyskrekk" slik at leserne kan fortsette å kose seg med popcorn og den menneskeliggjorte delen av bloggernes innholdsmarkedsføring. For de siste to ukene har forekomsten av dette tatt seg opp igjen såvidt jeg har sett. "Bloggere-tar-seg-sommerferie", lizzom. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg