neiognei Skrevet 10. juli 2015 #14761 Del Skrevet 10. juli 2015 Du er sikkert et voksent menneske Faico? Klarer du å sette deg inn i at det at du ikke går inn og kjøper ting ikke utelukker at andre gjør det? Hva mener du er poenget med reklamering, hvis ikke det er sånn at noen tjener noe (eller MYE) penger på det? Hvorfor betaler annonsører opptil 100.000 kroner og vel så det for omtale, hvis det er sånn at ingen faller for fristelsen til å handle? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faico Skrevet 10. juli 2015 #14762 Del Skrevet 10. juli 2015 Du er sikkert et voksent menneske Faico? Klarer du å sette deg inn i at det at du ikke går inn og kjøper ting ikke utelukker at andre gjør det? Hva mener du er poenget med reklamering, hvis ikke det er sånn at noen tjener noe (eller MYE) penger på det? Hvorfor betaler annonsører opptil 100.000 kroner og vel så det for omtale, hvis det er sånn at ingen faller for fristelsen til å handle?jeg er voksen nok til å ikke kjøpe ting hun annonsere. Trodde andre voksne folk også er slik. Men her tar jeg tydelig helt feil. Jeg har to jenter som også leser diverse blogger. Men de kjøper da aldri noe uten og høre med oss foreldre først.. Jeg vet jeg har 99% mot meg her inne men jeg har nå min mening. Å nok en gang... Hvor er de som bestemmer regler. Hvor de de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 10. juli 2015 #14763 Del Skrevet 10. juli 2015 I følge KK er visstnok pulled pork omdøpt til "filleristet gris" ;-)http://www.kk.no/livsstil/dette-b%C3%B8r-du-vite-om-pulled-pork-27330 Jeg strimler langkokt kjøtt med en gaffel når jeg lager lignende, og kaller det bare strimlet kjøtt. Filleristet gris?! Hahahaha ok jeg tror jeg fortsetter å kalle det pulled pork likevel Sorry avsporingen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 10. juli 2015 #14764 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) jeg er voksen nok til å ikke kjøpe ting hun annonsere. Trodde andre voksne folk også er slik. Men her tar jeg tydelig helt feil. Jeg har to jenter som også leser diverse blogger. Men de kjøper da aldri noe uten og høre med oss foreldre først.. Jeg vet jeg har 99% mot meg her inne men jeg har nå min mening. Å nok en gang... Hvor er de som bestemmer regler. Hvor de de Går det ikke an å stille deg spørsmål? Hvorfor tror du annonsørene betaler CBE 100.000 kroner for annonser? For et enkelt innlegg. Hva er hensikten med å betale så mye for at hun skal ha på seg ei bukse, hvis de ikke tjener veldig mye penger på det? Endret 10. juli 2015 av neiognei 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 10. juli 2015 #14765 Del Skrevet 10. juli 2015 Most avokado er da helt ok det? Når innlegget er på norsk trenger man ikke bruke engelske uttrykk når det er like greit å uttrykke seg på norsk. Ja det er helt ok, men siden 'mashed avokado' er en innarbeidet greie (gå ut å spis frokost/brunch i NY feks så finner du det over alt på menyene) så tenker jeg at det er adoptert derfra. Jeg er helt enig i at det er mye dårlig sammenblanding av norsk og engelsk i blogger-ikke bare CBE sin- personlig syns jeg bare ikke avokadoen var ett irriterende nok eksempel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. juli 2015 #14766 Del Skrevet 10. juli 2015 Enig på generelt grunnlag, men akkurat mashed avokado er vel ett 'navn' som ikke oversettes. Samme som 'pulled pork' feks. Eller oversetter folk pulled pork også? Mashed avaocado= most avaokado Pulled pork= trukket svin/revet svin etc. Det er ingen unnskyldning til å blande norsk og engelsk hele tiden. Da bør man velge hvilket språk man ønsker å benytte seg av, for å blande minner meg bare om noe vi gjorde da vi var rundt 13-14 år gamle. Altså umodent og viser en evne til å ikke beherske språk spesielt godt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faico Skrevet 10. juli 2015 #14767 Del Skrevet 10. juli 2015 Går det ikke an å stille deg spørsmål? Hvorfor tror du annonsørene betaler CBE 100.000 kroner for annonser? For et enkelt innlegg. Hva er hensikten med å betale så mye for at hun skal ha på seg ei bukse, hvis de ikke tjener veldig mye penger på det?de betaler henne penger i håp om at folk kjøper tingene. Er ikke dummere enn at jeg skjønner det. Men er alikevel i gen kjøpetvang. Eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 10. juli 2015 #14768 Del Skrevet 10. juli 2015 Most avokado er da helt ok det? Når innlegget er på norsk trenger man ikke bruke engelske uttrykk når det er like greit å uttrykke seg på norsk. Men "alle" bruker det engelske uttrykket, akkurat som "alle" bruker pulled pork. Det er ikke CBE sin feil at vi nordmenn eier null evne til å fornorske engelske uttrykk - hun er like dårlig som alle oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 10. juli 2015 #14769 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) de betaler henne penger i håp om at folk kjøper tingene. Er ikke dummere enn at jeg skjønner det. Men er alikevel i gen kjøpetvang. Eller hva? Ingen som har sagt at det et kjøpetvang, men det finnes klare retningslinjer for hvordan reklamering skal foregå. Og det er det faktisk en grunn til! Nå trasker mange 16-åringer rundt med vesker til 4000 og dyre merkeklær. Hvor tror du de har plukket opp det da? Ikke nødvendigvis direkte fra fotballfrue, men hennes type virksomhet bidrar til dette. At FO ikke gjør noe synlig faller i samme gate som at mange kjører i 60 km/t i 50-sona, men alle får ikke bot hver gang de gjør det. At ikke alle får svi betyr på ingen måte at det ikke er ulovlig. Bloggerene, inkludert CBE har fått brev med advarsler. Ingen er blitt bøtelagt for noe sånt tidligere, og da er terskelen høyere for at det skal skje. Endret 10. juli 2015 av neiognei 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. juli 2015 #14770 Del Skrevet 10. juli 2015 Men "alle" bruker det engelske uttrykket, akkurat som "alle" bruker pulled pork. Det er ikke CBE sin feil at vi nordmenn eier null evne til å fornorske engelske uttrykk - hun er like dårlig som alle oss andre. Joda, men frua skriver kun engelske overskrifter. Det som gjør det så teit 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 10. juli 2015 #14771 Del Skrevet 10. juli 2015 Jeg synes det er så utrolig rart at et firma som ønsker å være et glossy magasin og Norges største fashion/ livsstilsblogg (hennes egne ord på Instagramprofilen hennes), sender ut snapper som dette: http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22PfnWj4jc%2BmXoh4l5k2TGxc#.VaALuUvwOvs http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22O7r8bU3iNL3oh4l5k2TGxc#.VaALz0vwOvs Sende slike til kjæresten sin, flott. Men å sende det ut til alle mulige fremmede som følger dem? Hvorfor? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faico Skrevet 10. juli 2015 #14772 Del Skrevet 10. juli 2015 Ingen som har sagt at det et kjøpetvang, men det finnes klare retningslinjer for hvordan reklamering skal foregå. Og det er det faktisk en grunn til! Nå trasker mange 16-åringer rundt med vesker til 4000 og dyre merkeklær. Hvor tror du de har plukket opp det da? Ikke nødvendigvis direkte fra fotballfrue, men hennes type virksomhet bidrar til dette. At FO ikke gjør noe synlig faller i samme gate som at mange kjører i 60 km/t i 50-sona, men alle får ikke bot hver gang de gjør det. At ikke alle får svi betyr på ingen måte at det ikke er ulovlig. Bloggerene, inkludert CBE har fått brev med advarsler. Ingen er blitt bøtelagt for noe sånt tidligere, og da er terskelen høyere for at det skal skje.men hvor er foreldrene til disse som trasker rundt med vesker til 4000 kr? Pengene må de jo få ifra dem,om de ikke jobber for dette selv da.. Har selv to døtre på 13 og 16 år. Begge har jo lyst på mye av dette,men det er jo ett klart nei fra oss foreldre.. Vi prøver jo å lære de hva som er viktig her i livet. Å det er andre ting enn vesker til 4000 kr. Å dette vet de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 10. juli 2015 #14773 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Jeg synes det er så utrolig rart at et firma som ønsker å være et glossy magasin og Norges største fashion/ livsstilsblogg (hennes egne ord på Instagramprofilen hennes), sender ut snapper som dette: http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22PfnWj4jc%2BmXoh4l5k2TGxc#.VaALuUvwOvs http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22O7r8bU3iNL3oh4l5k2TGxc#.VaALz0vwOvs Sende slike til kjæresten sin, flott. Men å sende det ut til alle mulige fremmede som følger dem? Hvorfor? LK er jo kjent for å ha litt grov humor, sa i et intervju til Caroline "du skal få premie allerede i kveld" (ref video) Endret 10. juli 2015 av Micolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 10. juli 2015 #14774 Del Skrevet 10. juli 2015 LK er jo kjent for å ha litt grov humor, sa i et intervju til Caroline "du skal få premie allerede i kveld" (ref video) Men læll? Synes denne var mest tacky 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 10. juli 2015 #14775 Del Skrevet 10. juli 2015 Tråden er ryddet for hets. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 10. juli 2015 #14776 Del Skrevet 10. juli 2015 Grov humor eller ei, jeg ble bare så forundret over at et firma, hvor man vet at alt som legges ut på sosiale medier er gjennomtenkt, velger å legge ut noe sånt. Hva var humoren i det? Har de blitt så preget av alle årene med den ekstreme narsissismen det faktisk er å legge ut et så enormt antall bilder og tekster om sitt eget liv at man faktisk synes det der er søtt/morsomt/får en til å virke uhøytidelig/ hva vet jeg? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. juli 2015 #14777 Del Skrevet 10. juli 2015 De bildene (flasher, liksom) er utrolig kleine. Virkelig puteflaut og fjortis-materiale. (Ikke fordi bildene er distrige, ikke misforstå), Ferdig snakka! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 10. juli 2015 #14778 Del Skrevet 10. juli 2015 Det er vel lettere å føle at man har beundrende fans når man har flere tusen(?) mennesker som åpner snappene dine hver dag, uten mulighet for å si noe. Og det er jo mengder med mennesker som har valgt å følge. Et skikkelig egoboost, tenker jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 10. juli 2015 #14779 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) men hvor er foreldrene til disse som trasker rundt med vesker til 4000 kr? Pengene må de jo få ifra dem,om de ikke jobber for dette selv da.. Har selv to døtre på 13 og 16 år. Begge har jo lyst på mye av dette,men det er jo ett klart nei fra oss foreldre.. Vi prøver jo å lære de hva som er viktig her i livet. Å det er andre ting enn vesker til 4000 kr. Å dette vet de. Jeg er også mor og helt enig i det, men hva har det med saken å gjøre? De påvirkes et sted, men dette fornekter du? Og bakgrunnen for det standpunktet er at du lærer barna dine til å ha andre verdier? Det er liksom ingen sammenheng her. Gitt at frua får 100.000 for å f.eks reklamere for "prevensjon". Produktet koster oss 500 kroner. Hvor mange er det da forventet at skal betale for produktet? Der er ikke 1-10 eller 20 lettlurte mennesker, for å si det sånn. Folk har rett på å ikke bli villedet og manipulert, og blant annet derfor er snikreklame faktisk ikke lovlig. Og en caps som "tilfeldigvis" er med på flere bilder, det er produktplassering. Du har sett at på alle TV-program, hvor det er plassert produkter, står det tydelig merket med "innholder produktplassering" på sendingen? Hvorfor er det sånn, tror du? Store, seriøse aktører kan ikke holde på med snikreklame, da det er ulovlig. Du kan da ikke fornekte at folk hører på bloggerens råd, kjøper produkter fordi at de ser opp til, stoler på og ofte vil være som dem? Hadde det vært sånn ville reklame vært totalt bortkastet. Da måtte nok CBE funnet seg en annen jobb. Endret 10. juli 2015 av neiognei 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 11. juli 2015 #14780 Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg kritiserte 'flyskrekk'kommentarene fordi jeg syns det er feil å diskutere om noen er redde nok til at det kalles flyskrekk eller ikke. (Det tror jeg ikke noe av oss som sitter utenfor å leser kan si noenting om.) Jeg er helt enig i at reklamen for prevasjonsgreiene var.....ja alt med den var feil. Den burde aldri vært laget. De argumentene andre hadde allerede var gode, og jeg syns debatten var saklig. Skal man inn å skrive 'det syns jeg og' hver gang noen skriver noe man er enig i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg