Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Det er vel egentlig ikke så mange forretninger hun bruker klær fra. Lindex, boozt.com og nelly.no er klær jeg kommer på i farta. Hvem flere?

Tilføyelse: Klær fra boozt.com og nelly.no blir linket til via ad-links.

hun bruker en del fra bikbok og HM trend (ikke vanlig HM selvfølgelig - det er jo ikke eksklusivt nok).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cement
Men du ser at denne oppførselen kun er en stor bjørnetjeneste mot seg selv og bedriften? Det er nettopp slikt som får folk provosert og når man da ikke har mulighet til å diskutere eller si sin mening i hennes fora, tyr man til eksterne arenaer som kvinneguiden, egen blogg, eller kronikk i Aftenposten[/quote

Veldig godt poeng. Konsekvensen av strutsetaktikken er jo helt åpenbart at mange blir irritert og mistenksomme, og det kommer til uttrykk på KG og andre steder.

Hvis alt går riktig for seg, hvorfor ikke bare svare saklig og utfyllende, fremfor å sensurere bort det som kommer av kritikk eller enkle spørsmål om f.eks sponsoravtaler og hva som egentlig er betalte innlegg/reklame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hvis det svares på dette, ærlig, synliggjøres det hvor intenst gjennomsponset, kjøpt og betalt det meste i bloggen er, og illusjonen om venninnen som bare vil inspirere får alt for mange riper.

Bedre å slette og ikke godkjenne, så er det ihvertfall færre som får det med seg.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange innlegg på bloggen sin har Mamsi skrevet om ekteparet til nå? Åtte? Ti? I tillegg til hyppig aktivitet i denne tråden med bloggadressen som nick, og til slutt en kronikk i landets største avis. Mamsi har selv søkt oppmerksomhet, og er dermed ikke fritatt for kritikk, selv om du er aldri så enig med henne.

Hei! Jeg er helt enig i det. Mannen min, Andreas - han så på meg med oppgitt blikk en dag. Lurte på om jeg snart kunne bli ferdig med dette. Nå tenker han etter hvert som meg - at når jeg først har gjort alt dette, så er det bare å gå all in. Følge opp saken med FO etc.

Jeg har skrevet mange innlegg og mye her. Jeg rødmet litt da jeg fikk mail av Bond lørdag (tror jeg det var) for et par uker siden, med vennlig men bestemt beskjed om at jeg måtte slutte å sette inn alle disse lenkene til min egen blogg. Det har jeg ingen problemer med å se at ble i overkant - og at jeg måtte kutte ut .no på slutten av nicket.

Da jeg startet opp mitt engasjement med tanke på reklamemerkingen, hadde jeg ingen anelse om at jeg skulle involvere meg så mye. Jeg trodde, haha, at de ville få beskjed om at de gjorde det feil - og så endre praksis. Lite visste jeg om alle dere her inne som har forsøkt i lang tid allerede. Som Nora N sa i en kommentar for lenge siden, hun lurte på om jeg trodde det bare var å "add some magic" - så ville alt endre seg? Jeg måtte innrømme at , ja - jeg hadde kanskje trodd det :-)

Så feil kan man ta.

Jeg trodde ikke de skulle slette det jeg hadde skrevet, det de selv hadde skrevet. Da jeg merket at de gjorde det, begynte jeg å screenshotte og siden de ikke svarte på noen av mine kommentarer ville jeg skrive det i egne innlegg. Jeg vet det er mye, men jeg tenkte også at selv om jeg sikkert virker som en dust med fritidsproblemer, så er det ok. Jeg vet jo at jeg ikke er det. Jeg er en veldig aktiv person som gjør mye. Jeg har fire barn og jobber mye. Så, at noen tenker sånn om meg, det er ikke så farlig.

At noen er uenige med meg, det er jeg bare glad for. Det tvinger nemlig frem en diskusjon og kanskje kan vi komme frem til noe sammen. Hva er egentlig markedsføring på blogg? Hvordan skal gråsoner håndteres? Kan FO svare litt tydeligere? Ofte synes jeg de svarer litt vagt, som det med "formål" - det var litt diffust hva de egentlig mente.

Slike ting - jeg liker å diskutere det! Men denne evige mistenkeliggjøringen og den kjedellige "Og du, da - er du helt perfekt du da"-argumentasjonen blir slitsom. Ikke fra deg, Shopgirl, men fra andre.

Jeg håper Kvinneguiden vil se litt på dette, det med at noen har så mange brukere, for det ødelegger diskusjoner. Jeg skrev litt om det nå i stad på min egen side.

Men enig med deg - jeg er ikke fritatt for kritikk. Litt av grunnen til at jeg har skrevet mye, er at jeg er så glad i det - og at jeg er litt flink til det. Og så tror jeg det er en fordel at jeg bruker navnet mitt, at det er lett å finne ut hvem jeg er - for det er mye vanskeligere å forkaste kritikk fra en person enn fra et anonymt nick, tror jeg.

Ønsker deg en god kveld.

Det var mange ord for å si at jeg selvsagt kan kritiseres, akkurat som alle andre :-)

Endret av Bond
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør som Mamsi og skriv et høflig og saklig innspill på Facebook, hvorpå Fotballfrue sletter hele diskusjonstråden og blokkerer Mamsi fra å kommentere på Facebook, ikke godkjenner noen av kommentarene hennes i kommentarfeltet på bloggen, og hun opplever å blir kalt både det ene og det andre av mindre hyggelige ting og få sine motiver mistenkeliggjort av Fortballfrues lesere.

Fristende.

Men Mamsi har med sine velformulerte og alltid saklige innlegg virkelig avslørt hvordan ekteparet opererer når de ikke ønsker å forholde seg til kritikk (for vi kan vel alle være enige om at det ikke er hets i Mamsis kritikk/ inspill?).

Hjertelig tusen takk - setter veldig pris på dette!

Endret av Bond
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Svært store fellestrekk??! Her utviser du en forakt for ofrene i nevnte regimer som er helt utrolig!

Edit: Jeg vet ikke hvorfor monty kom med her. Det er "den løse kvinnen" jeg svarer.

Au contraire. Derfor skrev jeg også "uten sammenligning forøvrig". Jeg henviste ikke til konsekvensene av handlingene, men metodikken anvendt for å kneble de som har er av en annen mening. Eller er du kanskje av den oppfatning at CBE/LKE aldri har latterliggjort, uthengt, truet, og ignorert meningsmotstandere? Eller drevet med løgn, blokkering, fornektelse, og historieforfalskning?

PS og FYI! La femme mauvaise betyr ikke Den løse kvinnen, men Den Onde Kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Nå begynner jeg virkelig å få vondt av de, selv videoen med snutter fra i sommer har reklame før selve filmen kommer...

Ikke en gang familefilmene er fritatt reklame....

(siste blogginnlegg som heter Sommer 2014)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg virkelig å få vondt av de, selv videoen med snutter fra i sommer har reklame før selve filmen kommer...

Ikke en gang familefilmene er fritatt reklame....

(siste blogginnlegg som heter Sommer 2014)

Den reklamen tror jeg ikke er noe Treasure har forhandlet frem. Tror det er noe som streamingselskapet står for.

Dette ble dårlig forklart, men er overhode ikke inne i den der verden så ordvalget blir nok heeeeelt på jordet. Satser likevel på at budskapet kom frem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Den reklamen tror jeg ikke er noe Treasure har forhandlet frem. Tror det er noe som streamingselskapet står for.

Dette ble dårlig forklart, men er overhode ikke inne i den der verden så ordvalget blir nok heeeeelt på jordet. Satser likevel på at budskapet kom frem.

Det er youplay-spiller, og på youplay.se står det (til TV Norge i dette tilfelle, da, dersom det er samme reklame hver gang) "Your ads will be associated with high quality video content only, with 100% transparency so you know exactly where your ads are running." Så det er nok som du sier at den som benytter seg av youplay for å legge ut video ikke kan velge å ha med reklame eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au contraire. Derfor skrev jeg også "uten sammenligning forøvrig". Jeg henviste ikke til konsekvensene av handlingene, men metodikken anvendt for å kneble de som har er av en annen mening. Eller er du kanskje av den oppfatning at CBE/LKE aldri har latterliggjort, uthengt, truet, og ignorert meningsmotstandere? Eller drevet med løgn, blokkering, fornektelse, og historieforfalskning?

PS og FYI! La femme mauvaise betyr ikke Den løse kvinnen, men Den Onde Kvinnen.

Jeg håper ikke du går rundt og innbiller deg at det å få slettet en tråd på facebook, eller få svar på tiltale i sosiale medier på NOEN MÅTE kan sammenlignes med den trakasseringen og psykologiske manipuleringen motstandere av et diktaturregime blir utsatt for. Get a grip.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er youplay-spiller, og på youplay.se står det (til TV Norge i dette tilfelle, da, dersom det er samme reklame hver gang) "Your ads will be associated with high quality video content only, with 100% transparency so you know exactly where your ads are running." Så det er nok som du sier at den som benytter seg av youplay for å legge ut video ikke kan velge å ha med reklame eller ikke.

Ser i kommentarfeltet at de har svart en leser på dette og utfra svaret virker det som de tjener penger på den reklamen, ja.

Spesielt siden de har brukt flere dager på å lage filmen, i tillegg til flere tiltall tusen i fotoutstyr.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinky

Jeg håper ikke du går rundt og innbiller deg at det å få slettet en tråd på facebook, eller få svar på tiltale i sosiale medier på NOEN MÅTE kan sammenlignes med den trakasseringen og psykologiske manipuleringen motstandere av et diktaturregime blir utsatt for. Get a grip.

Du skjønner ikke sammenligning av prinsipp du

Endret av Bond
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det hadde vært meget fint om du:

a) Kunne slutte å ilegge meg meninger og oppfatninger jeg ikke har

b) Faktisk leser hva jeg skriver

c) Svarer på det jeg spør om

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bergensia

Ser i kommentarfeltet at de har svart en leser på dette og utfra svaret virker det som de tjener penger på den reklamen, ja.

Spesielt siden de har brukt flere dager på å lage filmen, i tillegg til flere tiltall tusen i fotoutstyr.

Med fare for å gjenta meg selv; ikke en gang filmen fra sommerferien er fri for annonseplass, trist....

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært meget fint om du:

a) Kunne slutte å ilegge meg meninger og oppfatninger jeg ikke har

b) Faktisk leser hva jeg skriver

c) Svarer på det jeg spør om

Det ville vært meget fint om du faktisk står inne for det du skrev senest i går:

a) Jeg skrev at jeg mener ekteparet er i sin fulle rett til å slette innlegg på sine egne profiler i SoMe

b) Du skrev at uten sammenligning for øvrig "har disse metodene svært store fellestrekk med metodikken de ulike inkvisisjonene, Stasi-systemet i Øst-Tyskland, samt nåværende situasjon i f.eks. Kina anvendte/anvender for å unngå "ubehageligheter"."

c) Jeg mener at å dra en slik parallell er helt søkt, uansett hvor mange forbehold du tar.

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det ville vært meget fint om du faktisk står inne for det du skrev senest i går:

a) Jeg skrev at jeg mener ekteparet er i sin fulle rett til å slette innlegg på sine egne profiler i SoMe

b) Du skrev at uten sammenligning for øvrig "har disse metodene svært store fellestrekk med metodikken de ulike inkvisisjonene, Stasi-systemet i Øst-Tyskland, samt nåværende situasjon i f.eks. Kina anvendte/anvender for å unngå "ubehageligheter"."

d) Jeg mener at å dra en slik parallell er helt søkt, uansett hvor mange forbehold du tar.

a) Den meningen står du selvsagt fritt frem til å ha. Men for debattens skyld, hadde det vært meget fint om du kunne argumentere for hvorfor de skal ha denne retten.

b) Å latterliggjøre, henge ut, true, og ignorere, samt lyve, fornekte, forfalske, og blokkere ytringskanaler er velkjente metoder for å kneble meningsmotstandere. Så jeg spør igjen: Har CBE/LKE gjort dette, eller har de ikke?

c) Hvorfor er det søkt å trekke en slik parallel? Du fremsetter en mening, men unnlater nok en gang å argumentere for hvorfor det er søkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...