LilleSnupp Skrevet 8. mars 2015 #10261 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) I innlegget sporty chic er det ikke en eneste lenke. Her er lenker til skjørt og genser, så de finnes på nett. Så hvorfor merker hun ikke disse? Fordi lindex ikke har samarbeid med de affalite markedsførignsfirma slik at hun kan tjene penger ved eventuelle kjøp? Så blir det kun spekulasjoner (inntil videre) om formålet med innlegget som har 5 av 5 bilder av antrekk og ca 1/4 av teksten handler om antrekket, hvor det er kjøpt og hvordan det kan styles er et eventuelt samarbeid med lindex eller om det kun er for inspirasjon. Både klokke og ring er fra (tidligere?) samarbeidspartnere/sponset og er ikke merket. Endret 8. mars 2015 av LilleSnupp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 8. mars 2015 #10262 Del Skrevet 8. mars 2015 I innlegget sporty chic er det ikke en eneste lenke. Her er lenker til skjørt og genser, så de finnes på nett. Så hvorfor merker hun ikke disse? Fordi lindex ikke har samarbeid med de affalite markedsførignsfirma slik at hun kan tjene penger ved eventuelle kjøp? Så blir det kun spekulasjoner (inntil videre) om formålet med innlegget som har 5 av 5 bilder av antrekk og ca 1/4 av teksten handler om antrekket, hvor det er kjøpt og hvordan det kan styles er et eventuelt samarbeid med lindex eller om det kun er for inspirasjon. Både klokke og ring er fra (tidligere?) samarbeidspartnere/sponset og er ikke merket. Hvorfor skal hun bruke ad-links når hun samarbeider med Lindex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 8. mars 2015 #10263 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) I innlegget sporty chic er det ikke en eneste lenke. Her er lenker til skjørt og genser, så de finnes på nett. Så hvorfor merker hun ikke disse? Fordi lindex ikke har samarbeid med de affalite markedsførignsfirma slik at hun kan tjene penger ved eventuelle kjøp? Så blir det kun spekulasjoner (inntil videre) om formålet med innlegget som har 5 av 5 bilder av antrekk og ca 1/4 av teksten handler om antrekket, hvor det er kjøpt og hvordan det kan styles er et eventuelt samarbeid med lindex eller om det kun er for inspirasjon. Både klokke og ring er fra (tidligere?) samarbeidspartnere/sponset og er ikke merket. Jeg tipper at hun har en rabattavtale med den lokale Lindex-butikken i Skien, men ikke med merket Lindex i seg selv. Det er ikke uvanlig at klesbutikker gir rabatt til "gode kunder" eller noen de ønsker skal bruke klærne deres. Vet ikke hva reglene er for dette mtp på merking. Hun kan få, forutsatt at jeg har rett, alt fra 10 til 50 prosent rabatt på den lokale butikken - antagelig 30 prosent som er vanlig for slike avtaler. Endret 8. mars 2015 av Shopgirl2014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 8. mars 2015 #10264 Del Skrevet 8. mars 2015 Hvorfor skal hun bruke ad-links når hun samarbeider med Lindex? Hun tjener på leserkjøp ved å bruke ad-links. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 8. mars 2015 #10265 Del Skrevet 8. mars 2015 Hun tjener på leserkjøp ved å bruke ad-links. Jo, men ad-links er jo noe helt annet enn sponsing og planlagte samarbeidsavtaler? Ad-links kan hun lage av klær hun kjøper selv, men ting fra for eksempel Get Inspired og Lindex får hun, i tillegg til betaling for oppdrag/samarbeidsavtale/innlegg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 8. mars 2015 #10266 Del Skrevet 8. mars 2015 Jo, men ad-links er jo noe helt annet enn sponsing og planlagte samarbeidsavtaler? Ad-links kan hun lage av klær hun kjøper selv, men ting fra for eksempel Get Inspired og Lindex får hun, i tillegg til betaling for oppdrag/samarbeidsavtale/innlegg. Ad-links er likevel noe hun tjener penger på, og skal merkes slik jeg har forstått det. De gir en fordel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 8. mars 2015 #10267 Del Skrevet 8. mars 2015 Jo, men ad-links er jo noe helt annet enn sponsing og planlagte samarbeidsavtaler? Ad-links kan hun lage av klær hun kjøper selv, men ting fra for eksempel Get Inspired og Lindex får hun, i tillegg til betaling for oppdrag/samarbeidsavtale/innlegg. Og nettopp derfor hadde hun hatt mulighet til å lage adlinks av også disse klærne, dersom det hadde vært mulig. Men siden dette ikke går, har hun heller ikke linket til klærne. Vi vet fra før at hører til sjeldenhetene å se en link på den bloggen som ikke er adlink eller lenke i forbindelse med spons. Jeg er overbevist om at det ligger mer bak omtalen av Lindex, enn kun at hun var "innom her om dagen"... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 8. mars 2015 #10268 Del Skrevet 8. mars 2015 Ad-links er likevel noe hun tjener penger på, og skal merkes slik jeg har forstått det. De gir en fordel. Selvfølgelig, men det er likevel noe annet. Jeg mener, SELVFØLGELIG skal hun merke at innlegger inneholder ad-links, men jeg ser jo alltid når en blogger har disse og jeg trykker aldri på dem. Men det hun gjør her er noe hun alltid gjør - og aldri opplyser om; Sponsede klær fra en samarbeidspartner hvor hun ikke opplyser om samarbeidet som hun tjener på, noe som er komplett umulig for den jevne (og uopplyste) leser å finne ut om. Ad-links ser du jo i det minste at hun har. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 8. mars 2015 #10269 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Selvfølgelig, men det er likevel noe annet. Jeg mener, SELVFØLGELIG skal hun merke at innlegger inneholder ad-links, men jeg ser jo alltid når en blogger har disse og jeg trykker aldri på dem. Men det hun gjør her er noe hun alltid gjør - og aldri opplyser om; Sponsede klær fra en samarbeidspartner hvor hun ikke opplyser om samarbeidet som hun tjener på, noe som er komplett umulig for den jevne (og uopplyste) leser å finne ut om. Ad-links ser du jo i det minste at hun har. Det er vel egentlig ikke så mange forretninger hun bruker klær fra. Lindex, boozt.com og nelly.no er klær jeg kommer på i farta. Hvem flere? Tilføyelse: Klær fra boozt.com og nelly.no blir linket til via ad-links. Endret 8. mars 2015 av LilleSnupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 8. mars 2015 #10270 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Gjør som Mamsi og skriv en kronikk. Ja, gjør som Mamsi og skriv et høflig og saklig innspill på Facebook, hvorpå Fotballfrue sletter hele diskusjonstråden og blokkerer Mamsi fra å kommentere på Facebook, ikke godkjenner noen av kommentarene hennes i kommentarfeltet på bloggen, og hun opplever å blir kalt både det ene og det andre av mindre hyggelige ting og få sine motiver mistenkeliggjort av Fortballfrues lesere. Fristende. Men Mamsi har med sine velformulerte og alltid saklige innlegg virkelig avslørt hvordan ekteparet opererer når de ikke ønsker å forholde seg til kritikk (for vi kan vel alle være enige om at det ikke er hets i Mamsis kritikk/ inspill?). Endret 9. mars 2015 av Bond 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 8. mars 2015 #10271 Del Skrevet 8. mars 2015 Ja, gjør som Mamsi og skriv et høflig og saklig innspill på Facebook, hvorpå Fotballfrue sletter hele diskusjonstråden og blokkerer Mamsi fra å kommentere på Facebook, ikke godkjenner noen av kommentarene hennes i kommentarfeltet på bloggen, og hun opplever å blir kalt både det ene og det andre av mindre hyggelige ting og få sine motiver mistenkeliggjort av Fortballfrues lesere/ diverse nettprofiler laget av ekteparet selv. Fristende. Men Mamsi har med sine velformulerte og alltid saklige innlegg virkelig avslørt hvordan ekteparet opererer når de ikke ønsker å forholde seg til kritikk (for vi kan vel alle være enige om at det ikke er hets i Mamsis kritikk/ inspill?). Jeg er enig i at Mamsi har opptrådt korrekt og høflig, og mener hun fortjente å få høflig svar tilbake. Slik ble det ikke, og det sier veldig mye om FF og bedriften hennes. Mener jeg. All ære til Mamsi! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 8. mars 2015 #10272 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Ja, gjør som Mamsi og skriv et høflig og saklig innspill på Facebook, hvorpå Fotballfrue sletter hele diskusjonstråden og blokkerer Mamsi fra å kommentere på Facebook, ikke godkjenner noen av kommentarene hennes i kommentarfeltet på bloggen, og hun opplever å blir kalt både det ene og det andre av mindre hyggelige ting og få sine motiver mistenkeliggjort av Fortballfrues lesere. Fristende. Men Mamsi har med sine velformulerte og alltid saklige innlegg virkelig avslørt hvordan ekteparet opererer når de ikke ønsker å forholde seg til kritikk (for vi kan vel alle være enige om at det ikke er hets i Mamsis kritikk/ inspill?). Hvor mange innlegg på bloggen sin har Mamsi skrevet om ekteparet til nå? Åtte? Ti? I tillegg til hyppig aktivitet i denne tråden med bloggadressen som nick, og til slutt en kronikk i landets største avis. Mamsi har selv søkt oppmerksomhet, og er dermed ikke fritatt for kritikk, selv om du er aldri så enig med henne. Endret 9. mars 2015 av Bond 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 8. mars 2015 #10273 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Hvor mange innlegg på bloggen sin har Mamsi skrevet om ekteparet til nå? Åtte? Ti? I tillegg til hyppig aktivitet i denne tråden med bloggadressen som nick, og til slutt en kronikk i landets største avis. Mamsi har selv søkt oppmerksomhet, og er dermed ikke fritatt for kritikk, selv om du er aldri så enig med henne. Mamsi er ikke fritatt for kritikk, hun mottar kritikk med samme høflighet som hun viser i sine innlegg, jf. hennes takk til moderator som påpekte at hun brukte sin bloggadresse som nick her. Endret 9. mars 2015 av Bond 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 8. mars 2015 #10274 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Hvor mange innlegg på bloggen sin har Mamsi skrevet om ekteparet til nå? Åtte? Ti? I tillegg til hyppig aktivitet i denne tråden med bloggadressen som nick, og til slutt en kronikk i landets største avis. Mamsi har selv søkt oppmerksomhet, og er dermed ikke fritatt for kritikk, selv om du er aldri så enig med henne. Men hva synes du om det andre de beviselig har gjort, da? Slettet tråd fra Facebook, blokkert henne, godkjenner ikke innlegg... Endret 9. mars 2015 av Bond 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 8. mars 2015 #10275 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Men hva synes du om det andre de beviselig har gjort, da? Slettet tråd fra Facebook, blokkert henne, godkjenner ikke innlegg... Det mener jeg at de er i sin fulle rett til på CBE sin egen blogg og profiler i SoMe. Endret 9. mars 2015 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 8. mars 2015 #10276 Del Skrevet 8. mars 2015 Det mener jeg at de er i sin fulle rett til på CBE sin egen blogg og profiler i SoMe. Men du ser at denne oppførselen kun er en stor bjørnetjeneste mot seg selv og bedriften? Det er nettopp slikt som får folk provosert og når man da ikke har mulighet til å diskutere eller si sin mening i hennes fora, tyr man til eksterne arenaer som kvinneguiden, egen blogg, eller kronikk i Aftenposten 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. mars 2015 #10277 Del Skrevet 8. mars 2015 Det mener jeg at de er i sin fulle rett til på CBE sin egen blogg og profiler i SoMe. Uten sammenligning forøvrig, så har disse metodene svært store fellestrekk med metodikken de ulike inkvisisjonene, Stasi-systemet i Øst-Tyskland, samt nåværenende situasjon i f.eks. Kina anvendte/anvender for å unngå "ubehageligheter". Å kneble noen fordi de stiller spørsmål ved et system vitner ikke akkurat om respekt for menings- og ytringsfriheten. Ei heller om modenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 8. mars 2015 #10278 Del Skrevet 8. mars 2015 Det mener jeg at de er i sin fulle rett til på CBE sin egen blogg og profiler i SoMe. Da regner jeg med at du også mener at Mamsi er i sin fulle rett til å skrive så mange innlegg hun vil om hva hun vil på sin egen blogg og profiler på SoMe? Så hvorfor nevne at hun gjør akkurat det? Her inne diskuterer hun, men det gjør alle andre, og også du, vel? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 8. mars 2015 #10279 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Da regner jeg med at du også mener at Mamsi er i sin fulle rett til å skrive så mange innlegg hun vil om hva hun vil på sin egen blogg og profiler på SoMe? Så hvorfor nevne at hun gjør akkurat det? Her inne diskuterer hun, men det gjør alle andre, og også du, vel? Uten sammenligning forøvrig, så har disse metodene svært store fellestrekk med metodikken de ulike inkvisisjonene, Stasi-systemet i Øst-Tyskland, samt nåværenende situasjon i f.eks. Kina anvendte/anvender for å unngå "ubehageligheter". Å kneble noen fordi de stiller spørsmål ved et system vitner ikke akkurat om respekt for menings- og ytringsfriheten. Ei heller om modenhet. Svært store fellestrekk??! Her utviser du en forakt for ofrene i nevnte regimer som er helt utrolig! Edit: Jeg vet ikke hvorfor monty kom med her. Det er "den løse kvinnen" jeg svarer. Endret 8. mars 2015 av Shopgirl2014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 8. mars 2015 #10280 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Endret 12. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg