Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Lindex har stor 3 for 2 kampanje i morgen på barneklær. Neppe tilfeldig at cbe "reklamerer" litt for de idag.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den snikreklamen for Lindex barneklær på Instagram er ganske omfattende.

Når klærne så vises fram på Instagram gjentatte ganger, det er jo omtrent ukentlig fra barnet ble født, og det linkes til Lindex i innlegget, skal det ikke da merkes med "sponset tøy" eller liknende? Ikke et eneste av disse Instagraminnleggene er merket med noe som helst.

Endret av Bond
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når klærne så vises fram på Instagram gjentatte ganger, det er jo omtrent ukentlig fra barnet ble født, og det linkes til Lindex i innlegget, skal det ikke da merkes med "sponset tøy" eller liknende? Ikke et eneste av disse Instagraminnleggene er merket med noe som helst.

Jo, innleggene skal merkes hvis hun samarbeider med Lindex eller mottar gaver fra dem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snikreklamen for Lindex barneklær på Instagram er ganske omfattende.

Umerket på IG, umerket på Facebook. Den dama eier virkelig ikke skam.

Endret av Bond
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umerket på IG, umerket på Facebook. Den dama eier virkelig ikke skam.

Jeg kikket kjapt på IG, så syv slike umerkete reklameinnlegg for Lindex bare de tre siste ukene...

Endret av Bond
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket kjapt på IG, så syv slike umerkete reklameinnlegg for Lindex bare de tre siste ukene...

Tror du at fotballfrue reklamerer for en spesiell kjede såpass ofte og tar til takke med en babytopp eller 10 som koster 129,- i butikk? Dette er slik hun "jobber". Bedrag fører til mersalg.

Endret av Bond
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er den rette å kontakte;

Corporate og mote Nina Haugen,Manager marketing and merchandising E-mail: [email protected]

Synes det er greit å spørre ut kontaktpersonen her om dette med samarbeid eller ikke samarbeid. Jeg har sluttet å handle på Lindex etter all denne snikreklameringen. Nå vet jeg ikke om det ER snikreklamering, men det SER suspekt ut, og fotballfrue har null troverdighet (hos meg). Synd at Lindex mister en kunde der, det burde de bli klar over. Kan sende en Mail senere, kanskje flere skal gjøre det?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun skriver om flash(?) tatoveringer på bloggen.

Jeg synes slike er utrolig stygge, glorete og harry og kan virkelig ikke forstå voksne mennesker som tar på seg slikt.

Sånn litt på sida av diskusjonen her...

Jeg elsker de! Har kjøpt noen fra ebay som jeg gleder meg til å ta på solbrun hud i sommer ;)

Men regner med fruen reklamerer for de som koser 300-350 kr. Du har enda bedre utvalg på ebay og der betaler du kun 10-15 kr inkludert frakt :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hun vil innrømme et samarbeid, da?

Samarbeidet må vel fremgå av Lindex sine regnskap?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samarbeidet må vel fremgå av Lindex sine regnskap?

Det er vel kun i internregnskapet, og der får man får vel ikke innsyn i sånn helt uten videre.

Regnskapet som er for allmenheten sier ingenting detaljert om noe som helst.

I alle fall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel kun i internregnskapet, og der får man får vel ikke innsyn i sånn helt uten videre.

Regnskapet som er for allmenheten sier ingenting detaljert om noe som helst.

I alle fall slik jeg har forstått det.

Nei, men jeg tenkte i større regi som hvis FO fattet mistanke om ulovligt samarbeid mellem Lindex og Fotballfrue A/S. Man skal nok opp på det nivå for å finne håndfaste bevis.

Endret av Nora Nordbo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lagt merke til at hun kjøper endel klær hos Lindex. Jeg tror ikke dette er tilfeldig at det blir nevnt så også, men tror ikke klærne er sponset. Mener noen spurte om det engang, men da sa hun at hun kjøpte klærne selv. Det jeg tenker er at hun får rabatt ved kjøp. Lindex kan velge å gi rabatter til hvem de vil og hun trenger vel ikke skatte av det eller merke som reklame eller sponset. Mange vil nok kalle det skjult reklame, men tror at dette er helt lovlig. Samtidig så tror jeg at man ikke ta helt av ved å tro at alle produkter hun nevner er reklame eller sponsing. Når hun viser at hun drikker Pepsi max på biltur, så trenger ikke dette å være sponset. Veldig mange stiller spørsmål om hvor klær og andre ting er kjøpt og hun velger å svare på det. Ja, de som selger produktene får gratis reklame, men det er jo ikke slik at hun trenger å merke det så lenge hun ikke får betalt for det.

Tror det er viktig at man ikke tar helt av i dette med merking. Jeg personlig har fått inntrykk av at hun er veldig nøye med merkingen. ( skrive annonse eller reklame) Det er andre bloggere som jeg ser annonsere uten å merke det. Hvis hun ikke hadde gjort dette riktig nå, så tror jeg helt sikkert de som har myndighet til å irrettesette henne eller gi bøter, hadde gjort dette for lengst, siden dette faktisk har vært påpekt og klaget på flere ganger. Ingenting har jo skjedd...p

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av oster på IG og en forhandler svarer og bruker bildet samtidig som det skrives "våre produkter". Av alle de ostene som finnes - hvordan kan man se hvilke produsenter de er fra? Seriøst, jeg tror nesten ikke at et eneste innlegg fra den kanten er uten reklame

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av oster på IG og en forhandler svarer og bruker bildet samtidig som det skrives "våre produkter". Av alle de ostene som finnes - hvordan kan man se hvilke produsenter de er fra? Seriøst, jeg tror nesten ikke at et eneste innlegg fra den kanten er uten reklame

Ikke er det en eneste hashtag om noe som helst tilhørende ostebildet, og så skal hun ha meg til å tro at importøren av ostene sånn helt tilfeldig kommenterer?!?!

Er det virkelig noen som tror at en blogg som tar 30.000,- for instagraminnlegg gir gratisreklame flere ganger ukentlig (jf. LKE sin uttalelse at fant forsøk på gratisreklame utidig)?!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...