Bloggleseren Skrevet 28. februar 2015 #9781 Del Skrevet 28. februar 2015 dette høres ut som plausibel forklaring på noe jeg og har stusset over. Husker du når man begynte med karakterer per fag på UiO? De har aldri begynt med separat karakter pr fag (i motsetning til Universitetet i Bergen), men høsten 2011 begynte UiO med én karakter pr semester, dvs. én eksamen til jul og én til våren. Disse to karakterene blir ikke lagt sammen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 28. februar 2015 #9782 Del Skrevet 28. februar 2015 Tusen takk! Jeg følte meg litt...gal?! Jeg lurte veldig på hvorfor man skal gidde. Jeg fikk lyst til å være ufin! Men skal ikke. Ikke. Skal heller skrive litt til, bare fortsette. Nå har de blokkert med fra å kommentere på facebooksiden (tror jeg - jeg får bare opp at jeg kan dele innlegg nå). Måten de håndterer kritikk på er helt forunderlig. Har de blokkert deg fra å kommentere på Facebook? :tullerdu: Så utrolig pinlig. For dem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 28. februar 2015 #9783 Del Skrevet 28. februar 2015 Jeg så denne og syntes også den var... interessant. I går svarte bloggadministrator (vet ikke om det er CBE eller LKE som svarer der til enhver tid nå?) ganske krasst at det ikke var noen forskjell på master/bachelor og det studiet CBE går på, annet enn varighet, underforstått fordi hun er så flittig og leser minst like mye som en masterstudent ("det er kun hva du gjør det til"). Synes det virket ganske kunnskapsløst, og ikke minst respektløst overfor oss som har høyere gradsutdannelse, at det sponsede PT-kurset hennes liksom skal være like arbeidsintensitivt som for eksempel min master i jus. Så blir da også administrator satt grundig på plass av "Robin" - med det resultat at administrator endrer kommentaren. Og som du sier, som vanlig er det leserne det skyldes på. Fortsatt mye snusk i kommentarfeltet, altså. Det ga meg flashback til påstanden hennes for noen år tilbake om at hun hadde så gode karakterer fra videregående ("jeg hadde gode karakterer og elsket det hver gang jeg fikk en 6-er") og fikk A på jus. Det var noe som ikke stemte med at hun skulle ha fått A på jus, men jeg trodde bare det var en litt uheldig formulering. Men etter hvert har det gått opp for meg at ekteparet lyver så mye at det er umulig å vite om noe av det de sier er sant, men noe av det er heldgvis empirisk etterprøvbart: Faktum 1: CBE begynte på jus første året på privatskolen Treider. Dette er det kurset de begynner på, de som ikke har gode nok karakterer til å komme inn på master i jus ved Universitetet i Oslo. Dette er kjent blant alle jusstudentene i Oslo. Det er ingen som frivillig velger Treider foran UIO, både pga lavere status på utdannelsen og fordi Treider har høye skolepenger, mens UIO er gratis. Med andre ord: CBE hadde ikke gode nok karakterer til å komme inn på jus. Snittet for å komme inn er riktignok høyt, men på den tiden (2006-2007), var det ikke helt uoverkommelig. Snittet kan naturligvis sjekkes for dem som gidder det. Poenget mitt er iallfall at hun ikke kan ha hatt så mange seksere som hun har villet gi inntrykk av. Faktum 2: Så var det den A-en på jus. På den tiden CBE studerte jus, var eksamen og karaktergivning kun én gang i året, med to eksamener rett etter hverandre etter to semestre, som ga én samlet karakter for det året, eller avdelingen som det het på den tiden. CBE studerte ikke mer enn et halvt år (dette står på bloggen hennes), og ergo avla hun aldri eksamen. Så den A-en hun har fått, må være på en frivillig innlevering underveis i det første semestret, noe jeg vet de har mye av i studieopplegget på Treider (noe skal man tross alt ha igjen for å betale så høye skolepenger, jeg tror det er snakk om 70 - 80 000 i året?). Det er mildt sagt misvisende å si "studerte jus... fikk A" (se sitatet tidligere i denne tråden, hun har naturligvis slettet det selv) når det bare er snakk om veiledende karakter på en innlevering, noe det må være i hennes tilfelle, fordi hun rett og slett ikke studerte lenge nok til å få avlagt eksamen. Tvert imot er det vel ganske talende at hun hoppet av studiet etter så kort tid, og det er neppe fordi hun liker å være kreativ, for å si det sånn. Tvert imot viser den kommentaren deres i går at paret fullstendig mangler erfaring med og forståelse for hva høyere utdannelse er. Dette var kanskje en digresjon i reklamedebatten, men den sier i det minste noe om den generelle troverdigheten på bloggen, som nå må være tilnærmet lik null. Jeg er ikke jurist, (har en annen profesjonsutdanning), men at ingen med gode nok karakterer til å komme inn på jus på Universitetet ville velge jus på Treider, er veldig sannsynlig. Mitt inntrykk av miljøet på jus (Universitetet) er at det er faglig svært krevende, status- og konkurranseorientert. Det er selvsagt ingen skam i å ikke mestre et studium som dette, selv på Treider, men da bør man vise litt respekt for hvor krevende en profesjonsutdanning er for de som faktisk gjennomfører. Og hvis unnskyldningen for å ha droppet ut etter et halvt år var at jus ikke var kreatvit nok (?), kan hun ikke ha fått med seg mye. Man må være veldig kreativ innenfor stramme former for å være en god jurist, er mitt inntrykk. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 28. februar 2015 #9784 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Har de blokkert deg fra å kommentere på Facebook? :tullerdu: Så utrolig pinlig. For dem. Ja, tror de har det altså, for jeg får bare opp "del" og jeg kan klikke på kommentarer andre har lagt inn, men ikke legge igjen Jeg har ikke kommentert der siden diskusjonen vi hadde der for halvannen-ish uke siden. Synes det blir litt komisk Endret 28. februar 2015 av mamsi.no 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frugull Skrevet 28. februar 2015 #9785 Del Skrevet 28. februar 2015 I den sammenheng tror jeg at ant lesere er mer reell i helgene enn i ukedagene da vi mennesker er mer stasjonære i helgene. Ikke innom jobb/studier, buss o.l. som gir ny ip-adr, og ikke fordi man ikke leser blogg i helgene - som Caroline Berg Eriksen ofte hevder.. Ifølge blogglisten.no hadde hun 20 tusen flere lesere søndag 22.02 enn i går fredag 27.02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frugull Skrevet 28. februar 2015 #9786 Del Skrevet 28. februar 2015 Ja, tror de har det altså, for jeg får bare opp "del" og jeg kan klikke på kommentarer andre har lagt inn, men ikke legge igjen Jeg har ikke kommentert der siden diskusjonen vi hadde der for halvannen-ish uke siden. Synes det blir litt komisk å du har spurt de om de har blokkert deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 28. februar 2015 #9787 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 28. februar 2015 #9788 Del Skrevet 28. februar 2015 å du har spurt de om de har blokkert deg? Nei. Men hva skulle det ellers være? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frugull Skrevet 28. februar 2015 #9789 Del Skrevet 28. februar 2015 Søndag 22.02. var siste dagen i vinterferie for deler av landet. Vi vet ikke hvor mange av de besøkende som var på reise den dagen. Jeg tror Lille Snupp har rett i det hun skriver, hvis vi legger "normale" helger til grunn:det er ikke en ting dere damer ikke finner på som en unnskyldning da er det plutselig siste dagen for vinterferien da som gjør at det er flere lesere. Uansett hva vi som IKKE er enige i dere svarer så har dere jammen en fin unnskyldning... Hva i alle dager blir det neste... Er ikke siste dagen i vinterferien her i landet hvor vi bor,men hun har sikkert ikke så mange leser her vi som har vinterferie bor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frugull Skrevet 28. februar 2015 #9790 Del Skrevet 28. februar 2015 Nei. Men hva skulle det ellers være?det vet ikke jeg,,,,, men det er nok helt riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 28. februar 2015 #9791 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 28. februar 2015 #9792 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 28. februar 2015 #9793 Del Skrevet 28. februar 2015 Ja, det høres veldig lite ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ducinda Skrevet 28. februar 2015 #9794 Del Skrevet 28. februar 2015 Noen som vet hvilken effekt adblock gir i inntekt for fanereklamer etc? Vil blokkering av slike annonser, føre til mindre inntekt for nettsider som bruker den slags reklame? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 28. februar 2015 #9795 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ducinda Skrevet 28. februar 2015 #9796 Del Skrevet 28. februar 2015 Når jeg går inn på VG kommer det beskjed (der hestesko-reklamen normalt er) at jeg ikke støtter annonseinntektene deres, når AdBlock er på. Så da har vi vel svaret. Om noen ikke har installert AdBlock så anbefaler jeg det. Jeg får opp det samme. Men lurte litt på hvor mye adblock svir i kroner og ører for annonsøren (og blogger) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 28. februar 2015 #9797 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frugull Skrevet 28. februar 2015 #9798 Del Skrevet 28. februar 2015 Jeg kom med fakta.... Edit: Det neste blir mer fakta - http://www.timeanddate.no/ferie/vinterferie VinterferieUke 8: 16. – 20. feb. 2015 Akershus, Hedmark, Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Oslo, Rogaland, Sogn og Fjordane, Sør-Trøndelag, Telemark, Vestfold og Østfold.Uke 9: 23.-27. feb. 2015 Aust-Agder, Buskerud, Nordland, Hordaland, Oppland, Troms og Vest-Agder. Finnmark: Fri bare tors 26. og fre 27. feb. 2015du trengte for all del ikke finne frem siden om når og hvor det er vinterferie. Jeg vet og har skjønt det var vinterferie, var jo ikke det jeg snakket om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 28. februar 2015 #9799 Del Skrevet 28. februar 2015 Bare jeg som synes det er rart at de omsetter for litt over 3 mill når bare et banner genererer inntekter for nesten 1 mill? hvis tallene stemmer, så høres det lite ut. Vet vi at banneret genererer 1mill til bloggeren? Eller er det beløpet som annonsøren skal betale til Adlinks? FOr i såfall skal det nok også dekke utgifter + gi et overkudd hos adlinks. Vanskelig å si hvor mye som går videre til bloggeren. Noen som vet? når det gjelder omsetningen på 3mill, så har jeg hørt det tallet mange ganger før, men er usikker på hvor det kommer fra. Årsregnskapet? eller er det noe en journalist har beregnet seg fram til? Og hvilket år gjelder det? Uansett burde det være mulig å gjøre et skjønnsmessig overslag over inntekten for den som gidder... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iriina Skrevet 28. februar 2015 #9800 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) AdLink tar nok en del av cuten, men jeg går ut ifra at disse prisene er veiledende og at firmaene kan få pakkepriser på flere produkter. For øvrig vil det forundre meg om AdLink sitter igjen med mer enn 20 prosent av inntektene for produktene de selger. For øvrig kan man enkelt finne Treasures årsregnskap på nett. Driftsinntekter er så objektivt som man kan få det. Endret 28. februar 2015 av Iriina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg