Gjest Vind Skrevet 15. januar 2015 #6721 Del Skrevet 15. januar 2015 Som vi ser så fører dette til at mange blir "venninner" med CBE, og som derfor også sluker alt hun skriver og reklamerer for. Når CBE reklamerer for noe, så er det alltid haugevis med spørsmål vedrørende produktet. I og med silingsansvarlige LKE godkjenner kommentarer, og at leserne derfor ikke ser hva andre har skrevet med en gang, så hender det ofte at 10 kommentarer om akkurat samme spørsmål blir publisert. Selv om disse spør akkurat om det samme, så pleier CBE å svare de aller fleste. Når hun legger sjela si i å svare med hjerter og smilefjes, så fører det nok til mer salg = mer penger til CBE. Jeg synes det er en uheldig rolleblanding når venninnerollen brukes i markedsføring slik jeg har forstått at Berg Eriksen gjør. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. januar 2015 #6722 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) spørsmål: Nå er der et nytt blogginnlegg med et antrekk, og under bildet er det "annonselenker" til hvert enkelt plagg i antrekket. Jeg har lurt litt på hva annonselenker egentlig er. Er det slik at hun får betalt at hvis jeg klikker på lenken? Eller hvis jeg kjøper plagget? Betyr det at hvert plagg i antrekket er sponset? Er dette merking som tilfredsstiller kravene i markedsføringsloven? Og hvorfor er det annonselenke på sko som hun har sagt flere ganger er betalt av henne selv? edit: Når jeg klikker inn på bloggen, istedet for å lese i en leser, ser jeg at det ikke er lenker til alle deler a antrekket, bl.a. ikke skoene, så da er et par av spørsmålene besvart. Endret 15. januar 2015 av Amafalathiel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 15. januar 2015 #6723 Del Skrevet 15. januar 2015 spørsmål: Nå er der et nytt blogginnlegg med et antrekk, og under bildet er det "annonselenker" til hvert enkelt plagg i antrekket. Jeg har lurt litt på hva annonselenker egentlig er. Er det slik at hun får betalt at hvis jeg klikker på lenken? Eller hvis jeg kjøper plagget? Betyr det at hvert plagg i antrekket er sponset? Er dette merking som tilfredsstiller kravene i markedsføringsloven? Og hvorfor er det annonselenke på sko som hun har sagt flere ganger er betalt av henne selv? Bloggere får betalt ved at du 1) klikker deg inn på bloggen (bannerreklame). Kan være opp mot en million i året bare der, 2) ved at du klikker deg inn på en ad-link og kjøper noe der og da og 3) klikker deg inn på en ad-link og kjøper noe fra samme nettside to uker senere. Lærdommen er; ikke klikk deg inn i det hele tatt. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 15. januar 2015 #6724 Del Skrevet 15. januar 2015 Bloggere får betalt ved at du 1) klikker deg inn på bloggen (bannerreklame). Kan være opp mot en million i året bare der, 2) ved at du klikker deg inn på en ad-link og kjøper noe der og da og 3) klikker deg inn på en ad-link og kjøper noe fra samme nettside to uker senere. Lærdommen er; ikke klikk deg inn i det hele tatt. Altså gjør vi det riktig dersom vi ikke besøker bloggen? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. januar 2015 #6725 Del Skrevet 15. januar 2015 (forkortet) Så, hvorfor er kritikken fra Kristin godkjent, men ikke den fra mediene? Du stiller et viktig spørsmål her. Jeg tror at mange (yngre) tenåringer ikke leser aviser i samme grad som voksne - papir- og nettutgaver. Dermed får de heller ikke med seg de "voksne" artiklene. Kanskje refererer mamma eller pappa til utsagnene fra "de voksne artiklene", men mamma og pappa er "jo bare så teite og har ikke peiling uansett". Bloggere som CBE og Style Connection er ei såkalt "venninne på nettet" gjennom måten de uttrykker seg på, samt at man som leser har muligheten til å kommunisere direkte med de gjennom kommentarfeltet. CBE har lenge vært den mest kjente av rosabloggerne, den største og mest profilerte. CBE er en kjendis, og mange lar seg blende av kjendis-statusen. Når man da i tillegg har mulighet til å "snakke" direkte med en kjendis, kanskje til og med få en hyggelig kommentar tilbake, dvs. å bli sett og aktet, så knyttes dette illusoriske venninnebåndet enda hardere sammen. Litt sånn "I've been touched by God's hand"-følelse. Vi som mennesker er gjerne litt selvvalgt blinde når det kommer til vennene og forbildene våre. Vi tillater at vennene/forbildene våre gjør ting som vi ville ha reagert på hvis det var fremmede. Vi tilgir også venner/forbilder raskere enn fremmede. Vi tilgir fordi vi er glade i vennene/forbildene våre. Og hvis noen angriper vennene/forbildene våre, så kjemper vi imot. Akkurat som CBE, er Kristin en kjendis og ei "venninne på nettet". På grunn av den følelsesmessige fordelen Kristin har ovenfor leserne sine, når hun frem med budskapet sitt sammenlignet med ytringene til en anonym og fremmed kommentator i en nettavis. Tror jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemø Skrevet 15. januar 2015 #6726 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg kan ærlig innrømme at jeg har lest fotballfrues blogg i flere år, om enn med et aldri så lite kritisk blikk. Etter disse nylige avsløringene har jeg sluttet. Jeg er rystet over måten Caroline har angrepet denne saken, det er faktisk måten hun har håndtert dette på som fikk meg til å steile. På en eller annen måte har hun klart å få saken til å handle om netthets der hun plasserer seg selv i en offerrolle. Netthets er ikke greit - men det er ikke det saken handler om. Si unnskyld, legg deg flat, kom deg videre. Sees ikke igjen! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. januar 2015 #6727 Del Skrevet 15. januar 2015 Altså gjør vi det riktig dersom vi ikke besøker bloggen? Ja! Så enkelt som det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 15. januar 2015 #6728 Del Skrevet 15. januar 2015 Ryddet for sitat fra blogg, personangrep, samt svar til dette. irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 15. januar 2015 #6729 Del Skrevet 15. januar 2015 Ja! Så enkelt som det. Takk. Det var jeg jeg trodde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. januar 2015 #6730 Del Skrevet 15. januar 2015 Takk. Det var jeg jeg trodde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 15. januar 2015 #6731 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Folk kan fint ha et godt budskap, selv om de skriver annerledes enn deg. Jeg for eksempel føler meg ikke veldig flink til å skrive, men jeg tror likevel jeg får frem det jeg mener på en grei måte. Jeg likte også Kristins innlegg Helt enig Og jeg synes innlegget hennes var bra, altså, språket også. Annerledes enn mitt, men ikke dårligere. Tror bare hun treffer en helt annen målgruppe. Synes for eksempel dette er tatt helt på kornet, spesielt det siste: Ryddet for sitat fra blogg. irrlys, mod. Det verste med "legeflausen" er jo nettopp at han har prøvd å fremstille seg som en autoritet overfor unge mennesker og har gitt feil råd og faktaopplysninger om for eksempel vekt, BMI, hard trening og mensen. Når en tenker på det, er det jo egentlig helt hårreisende. Endret 15. januar 2015 av irrlys 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 15. januar 2015 #6732 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Du stiller et viktig spørsmål her. Jeg tror at mange (yngre) tenåringer ikke leser aviser i samme grad som voksne - papir- og nettutgaver. Dermed får de heller ikke med seg de "voksne" artiklene. Kanskje refererer mamma eller pappa til utsagnene fra "de voksne artiklene", men mamma og pappa er "jo bare så teite og har ikke peiling uansett". Bloggere som CBE og Style Connection er ei såkalt "venninne på nettet" gjennom måten de uttrykker seg på, samt at man som leser har muligheten til å kommunisere direkte med de gjennom kommentarfeltet. CBE har lenge vært den mest kjente av rosabloggerne, den største og mest profilerte. CBE er en kjendis, og mange lar seg blende av kjendis-statusen. Når man da i tillegg har mulighet til å "snakke" direkte med en kjendis, kanskje til og med få en hyggelig kommentar tilbake, dvs. å bli sett og aktet, så knyttes dette illusoriske venninnebåndet enda hardere sammen. Litt sånn "I've been touched by God's hand"-følelse. Vi som mennesker er gjerne litt selvvalgt blinde når det kommer til vennene og forbildene våre. Vi tillater at vennene/forbildene våre gjør ting som vi ville ha reagert på hvis det var fremmede. Vi tilgir også venner/forbilder raskere enn fremmede. Vi tilgir fordi vi er glade i vennene/forbildene våre. Og hvis noen angriper vennene/forbildene våre, så kjemper vi imot. Akkurat som CBE, er Kristin en kjendis og ei "venninne på nettet". På grunn av den følelsesmessige fordelen Kristin har ovenfor leserne sine, når hun frem med budskapet sitt sammenlignet med ytringene til en anonym og fremmed kommentator i en nettavis. Tror jeg da. Veldig bra - I think you are spot on. Apropos det med kjendisfaktor, ha ha. Så det var en utenlandsk leser som skrev i kommentarfeltet noe sånt som "how dare you criticize Caroline, she's a star, and yet she talks to us. None of the Hollywood celebs do that!" Var ikke ordrett det, men noe i den duren. Da måtte jeg smile litt; det slo meg at kanskje de utenlandske leserne som kom til etter fødselsbildet, tror at hun er superstjerne i Norge Edit: Hadde ikke fått med meg at det ikke var lov å ta med korte sitater fra andre blogger. Men det som står på engelsk rett over her, er ikke et sitat i hvert fall, bare en gjengivelse. Endret 15. januar 2015 av Bloggleseren 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsElliot Skrevet 15. januar 2015 #6733 Del Skrevet 15. januar 2015 Done! Verken jeg eller en del av mine venner kommer til å reise med Ving igjen. Kanskje en liten dråpe i havet for dem, men de taper en god del tusenlapper. Hahaha! Tror dere virkelig at Ving bryr seg om at du og venninnene dine (er du sikker på det forresten?) boikotter Ving? Dere kjerringer her inne er virkelig stor underholdningsverdi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. januar 2015 #6734 Del Skrevet 15. januar 2015 Hahaha! Tror dere virkelig at Ving bryr seg om at du og venninnene dine (er du sikker på det forresten?) boikotter Ving? Dere kjerringer her inne er virkelig stor underholdningsverdi I det minste så er underholdningsverdien vår ærlig - hva du ser, er hva du får. Uhildet og oppriktig - ikke manipulert og forfalsket. Og vi kjerringene er faktisk så reale at vi tilbyr den gratis. Slå den du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 15. januar 2015 #6735 Del Skrevet 15. januar 2015 Helt enig Og jeg synes innlegget hennes var bra, altså, språket også. Annerledes enn mitt, men ikke dårligere. Tror bare hun treffer en helt annen målgruppe. Synes for eksempel dette er tatt helt på kornet, spesielt det siste: Ryddet for sitat fra blogg. irrlys, mod. Det verste med "legeflausen" er jo nettopp at han har prøvd å fremstille seg som en autoritet overfor unge mennesker og har gitt feil råd og faktaopplysninger om for eksempel vekt, BMI, hard trening og mensen. Når en tenker på det, er det jo egentlig helt hårreisende. Da er vi på samme linje. Jeg fikk aldri sett sitatet ditt da. Hahaha! Tror dere virkelig at Ving bryr seg om at du og venninnene dine (er du sikker på det forresten?) boikotter Ving? Dere kjerringer her inne er virkelig stor underholdningsverdi Det spiller ingen rolle, man sender ut et signal uansett. Undervurder aldri forbrukermakta. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glædelig Skrevet 15. januar 2015 #6736 Del Skrevet 15. januar 2015 Hahaha! Tror dere virkelig at Ving bryr seg om at du og venninnene dine (er du sikker på det forresten?) boikotter Ving? Dere kjerringer her inne er virkelig stor underholdningsverdi Det tror jeg faktisk, selv om det ikke nødvendigvis fører til at de dropper samarbeidet med CBE. Jeg har selv opplevd desperate mobiloperatører når jeg har sagt ifra om jeg jeg bytter til annen operatør. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 15. januar 2015 #6737 Del Skrevet 15. januar 2015 Ingen ving her, og ihvertfall ingen blogg, kan vel ikke akkurat skryte av at jeg har vært mye innom bloggen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 15. januar 2015 #6738 Del Skrevet 15. januar 2015 Ser ut til at hun nå har hun inngått et samarbeid med et trøndersk treningsselskap. (Hun la ut bilde av klær fra senteret på instagram, men bildet ble kort tid etter slettet. På bloggen nevner hun at hun er i trondheim for å gjøre samarbeid og photoshoot) synes det er rart at et fitnessenter vil inngå samarbeid med henne NÅ etter redigeringsskandalen, der hun i etterkant snakket om å ikke være trygg på seg selv. det er, for meg, rart at en så (fra utsiden) usikker person skal fronte trening på den måten? særlig nå etter siste skandale, red et rart å INNGÅ samarbeid. Kan forstå de som allerede er en del av samarbeidet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trixxiie Skrevet 15. januar 2015 #6739 Del Skrevet 15. januar 2015 Det tror jeg faktisk, selv om det ikke nødvendigvis fører til at de dropper samarbeidet med CBE. Jeg har selv opplevd desperate mobiloperatører når jeg har sagt ifra om jeg jeg bytter til annen operatør. Jepp. Vi som forbrukere har mye mer makt enn vi tror. Jeg har personlig reforhandlet avtaler både med Telenor, eget strømselskap, og diverse nettbutikker. Eks nr 1: Avslag hos Telenor på ca 1500.- kr i løpet av siste år ved å henvise til konkurrenter. Eks nr 2. Trengte ny støvsuger - og ved å kontakte Netonet, Komplett, og Whiteaway fant jeg ut at de hadde samme pris på den modellen jeg ville ha. Komplett ga meg ytterligere 300 kr i rabatt på en pris som i utgangspunktet var HALVPARTEN av hva Elkjøp og Lefdal solgte den for. Så kom ikke og fortell meg at Ving snart bør begynne å ta dette alvorlig! Nok konkurranse i reisesegmentet også...... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 15. januar 2015 #6740 Del Skrevet 15. januar 2015 Ser ut til at hun nå har hun inngått et samarbeid med et trøndersk treningsselskap. (Hun la ut bilde av klær fra senteret på instagram, men bildet ble kort tid etter slettet. På bloggen nevner hun at hun er i trondheim for å gjøre samarbeid og photoshoot) synes det er rart at et fitnessenter vil inngå samarbeid med henne NÅ etter redigeringsskandalen, der hun i etterkant snakket om å ikke være trygg på seg selv. det er, for meg, rart at en så (fra utsiden) usikker person skal fronte trening på den måten? særlig nå etter siste skandale, red et rart å INNGÅ samarbeid. Kan forstå de som allerede er en del av samarbeidet. Kan være bestemt før dette kom ut og at de derfor er forpliktet til å gjennomføre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg