Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Blue Moon

Hva betyr unike lesere?

Slik jeg har forstått det er det slik at hvis du leser bloggen er du en unik leser, uavhengig av hvor mange ganger du klikker deg inn på siden.

Det er ikke slik at hvis du klikker deg inn tjue ganger så blir du registrert som 20 forskjellige lesere selv om du genererer 20 klikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glædelig

Nå har jo CBE vært i utenlandsk media og, kan jo ha noe å si.

Ja, men jeg tror hun hadde ganske mange flere følgere enn Blondinbella også i tiden før hun kom i utelandsk media pga. magebildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som skrev at det var ikke slik man lagde falafel på oppskriftsinnlegget, jeg skrev at "Caroline gjorde det helt rett, hilsen kokk".

Var det feil? :rodme:

Endret av PT-Åge
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt innlegg av Kristin Gjelsvik - synes det var bra:

http://styleconnection.blogg.no/1421230355_pretty_pastels.html

Hun var en del skarpere i tonen denne gangen, noe som er berettiget med tanke på alvorlighetsgraden. Dessuten formulerer hun seg på en sånn måte at jeg har håp om at tenåringene kan forstå hva problemet er. Hun forklarer blant annet litt om hvorfor det går ut over også de andre bloggerne når slikt skjer.

Likte godt denne:

Ryddet for sitat fra blogg.

irrlys, mod.

Er ærlig talt litt sjokkert over at han har kalt en leser "forbanna dum i hodet". Er han litt ustabil, eller? Skremmende lesning. LKE begynner å tegne til å bli en skikkelig "liability" for CBE, og hun burde kanskje tenke på å isolere ham fra businessen. Kan ikke skjønne hva hun tenkte på som ga han både jobben som daglig leder og styreleder - bloggen er jo hennes livsverk, som han er i ferd med å ødelegge. Han ville vært en nobody uten henne.

Endret av irrlys
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som skrev at det var ikke slik man lagde falafel på oppskriftsinnlegget, jeg skrev at "Caroline gjorde det helt rett, hilsen kokk".

Haha, nei den falafel oppskriften er helt feil. Ekte falafel stekes i en gryte med frityr olje, og har dessuten en annen grønn ingrediens i tillegg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe. Er ikke den svenske bloggeren Blondinbella en mye større blogger enn CBE? Hun har et mye høyere tall av såkalte "unike lesere" enn CBE? Jeg synes da det er litt merkelig at hun "bare" har 187k følgere på instagram, mens CBE har 337k følgere

Jeg tok en titt på de første 50 som følger CBE og der var det masse spammere og falske kontoer gitt. Det reelle antall ekte følgere er nok mye lavere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått det er det slik at hvis du leser bloggen er du en unik leser, uavhengig av hvor mange ganger du klikker deg inn på siden.

Det er ikke slik at hvis du klikker deg inn tjue ganger så blir du registrert som 20 forskjellige lesere selv om du genererer 20 klikk.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Nå har paret sperret wayback machine (archive.org) fra å crawle både nytt og gammelt domene (carolinebergeriksen.no og fotballfrue.no) ved å aktivere robots.txt...

Sleipt. Hvis de ikke hadde hatt noe mer å skjule, burde det ikke vært noe problem å la folk se de gamle kildekodene. Lars-Kristian Eriksen fremstår bare mer og mer dodgy.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Nå har paret sperret wayback machine (archive.org) fra å crawle både nytt og gammelt domene (carolinebergeriksen.no og fotballfrue.no) ved å aktivere robots.txt...

Sleipt. Hvis de ikke hadde hatt noe mer å skjule, burde det ikke vært noe problem å la folk se de gamle kildekodene. Lars-Kristian Eriksen fremstår bare mer og mer dodgy.

Oi, det må jeg si sier mye om det paret!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei den falafel oppskriften er helt feil. Ekte falafel stekes i en gryte med frityr olje, og har dessuten en annen grønn ingrediens i tillegg.

Auda, ikke lett nå som jeg skal skrive mine egne kommentarer :(

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som skrev at det var ikke slik man lagde falafel på oppskriftsinnlegget, jeg skrev at "Caroline gjorde det helt rett, hilsen kokk".

Åge, du finnes! :blomst::fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får jevnlig nyhetsbrev fra Ving, og har reist masse med dem. Nå har jeg mailet dem og sagt at jeg ikke ønsker flere nyhetsbrev fra dem, så lenge de støtter et så useriøst foretak som CBE, og velger å fortsette å gjøre det, selv etter de siste dagers avsløringer. Jeg kommer til å velge andre turoperatører i fremtiden. Oppfordrer andre til å gjøre det samme med aktører de har handlet med, og som fortsetter å samarbeide med bloggen.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Dette er mer problematisk enn man tror. Nå kan man ikke vite om vanlige linker (umerkede adlinks) er adlinks lenger. Det kunne man dobbeltsjekke i kildekoden, for å se at hun ikke hadde tatt en annen visning av linken samt redirect.

Nå er det med andre ord fritt frem for (enda mer) skjult reklame.

Endret av FrkHumle
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mer problematisk enn man tror. Nå kan man ikke vite om vanlige linker (umerkede adlinks) er adlinks lenger. Det kunne man dobbeltsjekke i kildekoden, for å se at hun ikke hadde tatt en annen visning av linken samt redirect.

Nå er det med andre ord fritt frem for (enda mer) skjult reklame.

de har vel skjønt at den skjulte reklamen var det neste de sjalu og feite førtiåringene ville ta tak i. Lurt å ta dekkoperasjonen i forkant - tydelig at de har lært noe av sin feil. Skulle bare ønske de hadde lært noe annet kanskje :-(

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest glædelig

Det ser ikke ut som at skandalen har rammet henne altfor mye med 337000 følgere på IG...

Hun har mistet 107 følgere på facebook siden søndag :nigo: (Burde vært multiplisert med 10)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Oppdatering:

Hmmm, dette er ikke bra. Det kan godt være at man som leser ikke har noen lovfestet rett til å se igjennom gamle kildekoder, men uansett så undergraver dette den allerede vaklende troverdigheten til CBE-bloggen. Et naturlig spørsmål som følge av denne handlingen, er å spørre hva mer som var å finne i bloggenes kommentarfelt. Hvem vet hva annet Visningsnamn og Nora Nordbo hadde funnet visst de hadde brukt ei uke på å søke i kildekoden før de gikk ut med bevismaterialet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Beklager. Jeg skrev noe først, som jeg så strøk, derfor STRYYYYK til det, og så videre... Så det var ikke din referanse til menneske hetens angivelige 200 000 år gamle historie jeg ga stryk karakter.

Selv om jeg mener å huske at en menneske skalle ble funnet i Italia i Castenedola, eller noe sånt, som var 3 til 4 millioner år gammel. Tror det var i Forbidden Archeology av Cremo jeg leste det.

Men, det har uansett intet å gjøre med dagens "historiske" blogg verden! Tjho hei sann!!! Og god natt!

Ingenting å beklage, kjære deg! Det var som sagt bare jeg som tøyset litt.

I henhold til Wikipedia er den moderne Homo Sapiens - altså den som er mest lik oss i dag - mellom 185 000 og 200 000 år gammel.

Ha en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...