Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg helt inne i bloggverdenen. Men hva skriver denne "fotballfruen" om som gjør at hun får så mange lesere? Skriver hun om fotball?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Er det helt slutt på bortforklaringene med at de skal ha blitt hacket og at "sporene peker mot utlandet"? Hun skrev det i en kommentar på instagram i går, men den ble kjapt slettet igjen.

(edit:autocorrect)

Dette var nok bare en desperat uttalelse, og det igjen underbygger CBE og co sin useriøsitet.

Det å bli ferska er skammelig. Men jeg har ingen empati med CBE. Og hennes nye management, med Camilla Phil og Peters, har feilet de også. Et GODT management gir vettuge råd. Og her kan vi igjen trekke frem Petter Northug.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Poenget var vel heller det at folk gjør feil, samme om det er fyllekjøring eller fakekommentering. Det jeg vil frem til, er hvorfor skal CBE tas så mye hardere enn Northug? Northug er forøvrig bare ett eksempel, men de er jo begge to "kjendiser" som har gjort feil, og jeg synes det blir feil å behandle de så ulikt. Feil er feil, unnskyldning er unnskyldning :)

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke fikk noe særlig med meg hva Northug-saken angikk, da jeg på det tidspunktet var langt utenfor Norges allfarvei. Jeg kan dermed ikke uttale meg om mengden press han ble utsatt for.

Og ja, Northug er bare et eksempel, som du sier. Forskjellen derimot på de fleste andre kjendiser/kjentfolk og CBE/LKE, er at den førstnevnte gruppen går ut med en uforbeholden unnskyldning med en gang de konfronteres med det i media. De sistnevnte personene derimot, ventet i over tre dager før de gikk ut og sa noe som helst (en av riksavisene hadde prøvd å kontakte de torsdag/fredag). I stedet - som det har vist seg i ettertid - endret de på kommentarer, fjernet muligheten til innsyn i kildekoden, slettet kommentarfelt, og blokkerte lesere av bl.a Instagram- og Facebook-kontoene.

Da LKE endelig svarte på medias henvendelser, var det gjennom en ferdigskrevet mail hvor han riktignok på tok seg skylden for dette, men unnlot å berøre de punktene som bl.a. har fått Legeforeningen til å reagere. Og det etter at han hadde hevdet i mailkontakt med Nordlys at CBE-bloggen hadde vært utsatt for hacking. Journalister fikk altså ikke mulighet til å ha en direkte to-veis kommunikasjon med LKE. På mandag gikk så CBE ut på CBE-bloggen og beklaget hva som hadde skjedd. Men samtidig som hun beklaget det som hadde skjedd, skrev hun også det som for mange har fortonet seg som en bortforklaring og ansvarsfraskrivelse. I tillegg har det ikke vært mulig for avisene å komme i kontakt med henne.

En slik oppførsel faller ikke på god jord.

Det at verken LKE eller CBE har stått frem og bedt om unnskyldning for at de ga seg ut for å være fagpersoner med beskyttede yrkestitler, beskyldt en leser for å være mentalt tilbakestående, samt hevdet at en tidligere samarbeidskollega av LKE fortjener ei kule i panna, har nå blitt en verkebyll for paret.

Det er først når CBE og LKE konkretiserer hva de faktisk unnskylder seg for at folk vil akseptere unnskyldningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brydd meg om CBE før og synes bloggen hennes er døllere enn et venterom, men denne saken er interessant. Man burde snart få på plass noen klare linjer for bloggere, for akkurat nå havner de mellom to stoler og særlig CBE vet å utnytte det, når hopper mellom å være business-dame og privatperson som det passer henne. Hvis en kirurg som kløner det til under en operasjon eller en arkitekt som konstruerer en bro helt feil hadde tatt på seg en offerrolle når de hadde blitt konfrontert med feilen, hadde det vært latterlig. Og det er ikke en fjern sammrnligning med tanke på inntekten og makten hun har.

Dessuten fremmer dama ortoreksi. Det har jo tatt over som folkesykdom etter anoreksi og er ikke noe mindre alvorlig enn alle anoreksi-bloggene som fikk så mye kritikk for noen år siden. Enda verre er det at hver gang noen tar det opp, hopper det en "lege" ut av det blå for å støtte sykdommen hennes. Hun eier jo ikke moral.

Jaja, da hang jeg meg på toget også. :)

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Nå er ikke jeg helt inne i bloggverdenen. Men hva skriver denne "fotballfruen" om som gjør at hun får så mange lesere? Skriver hun om fotball?

Jeg anbefaler deg å lese denne tråden. Samt bloggen. Samt google

Dessuten falt din ironiske tilnærming fullstending gjennom her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, aner ikke hva hun skriver om fordi jeg sjelden leser blogger. Du kunne jo gi et svar hva hun skriver om så jeg slipper å lese en blogg og alle 189 sidene her inne..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe ... så CBE er et firma i motsetning til Petter Northug?

Treasures AS, hvor CBE er 50% eier, ansatt og varamedlem,er et firma, på lik linje som enkeltpersonforetaket "Petter Northug" hvor Petter Northug er innehaver.

Petter Northug kjørte og kræsjet i fylla på fritiden, ikke under arbeid i enkeltpersonforetaket eller andre firmaer han har tilknytning til (vi kan godt problematisere at han kjørte i en sponset Audi, men den var også til hans disposisjon på fritiden), og mistet sponsoravtaler, førerkort og fikk fengselstraff.

Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen har gjort det som nå er avslørt mens de arbeidet for Treasures AS og hever lønn for det. Lesing, svaring og forfalskning av kommentarer inngår således i Berg Eriksens 12-timers arbeidsdager.

Om man ønsker å sammenligne dette videre er det vel neppe usikkert hvem som tok uforbeholdent ansvar for handlingene sine (jeg tillegger ikke Northugs avhør mens han var under påvirkning av alkohol særlig vekt). En valgte en tilståelsesdom, en annen skylder på leserne sine.

Endret av troikaen
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke fikk noe særlig med meg hva Northug-saken angikk, da jeg på det tidspunktet var langt utenfor Norges allfarvei. Jeg kan dermed ikke uttale meg om mengden press han ble utsatt for.

Og ja, Northug er bare et eksempel, som du sier. Forskjellen derimot på de fleste andre kjendiser/kjentfolk og CBE/LKE, er at den førstnevnte gruppen går ut med en uforbeholden unnskyldning med en gang de konfronteres med det i media. De sistnevnte personene derimot, ventet i over tre dager før de gikk ut og sa noe som helst (en av riksavisene hadde prøvd å kontakte de torsdag/fredag). I stedet - som det har vist seg i ettertid - endret de på kommentarer, fjernet muligheten til innsyn i kildekoden, slettet kommentarfelt, og blokkerte lesere av bl.a Instagram- og Facebook-kontoene.

Da LKE endelig svarte på medias henvendelser, var det gjennom en ferdigskrevet mail hvor han riktignok på tok seg skylden for dette, men unnlot å berøre de punktene som bl.a. har fått Legeforeningen til å reagere. Og det etter at han hadde hevdet i mailkontakt med Nordlys at CBE-bloggen hadde vært utsatt for hacking. Journalister fikk altså ikke mulighet til å ha en direkte to-veis kommunikasjon med LKE. På mandag gikk så CBE ut på CBE-bloggen og beklaget hva som hadde skjedd. Men samtidig som hun beklaget det som hadde skjedd, skrev hun også det som for mange har fortonet seg som en bortforklaring og ansvarsfraskrivelse. I tillegg har det ikke vært mulig for avisene å komme i kontakt med henne.

En slik oppførsel faller ikke på god jord.

Det at verken LKE eller CBE har stått frem og bedt om unnskyldning for at de ga seg ut for å være fagpersoner med beskyttede yrkestitler, beskyldt en leser for å være mentalt tilbakestående, samt hevdet at en tidligere samarbeidskollega av LKE fortjener ei kule i panna, har nå blitt en verkebyll for paret.

Det er først når CBE og LKE konkretiserer hva de faktisk unnskylder seg for at folk vil akseptere unnskyldningen.

Takk for at du forklarte det litt bedre :) Det eneste jeg synes jeg leser, er antagelser. Men din forklaring synes jeg var mer "straight to the line"!

Men jeg synes fortsatt denne debatten har gått for langt, da synes jeg heller vi bør vente på en konkret forklaring. Da vil sikkert folk si "Det kommer aldri til å skje, det er de for kjepphøye til, lyver om alt bla bla bla". Men det vet vi faktisk ikke. Og ettersom de tydeligvis har slettet en del kommentarer, omgjort kildesortering etc, er det faktisk ingen som kan vite hva de har skrevet selv eller ei. Det blir bare løse spekulasjoner, synes jeg. Det var vel 32 "bevis", som jeg fikk med meg, og vi vet faktisk ikke mer enn det. Men nå mener jo folk at det kun er de selv som skriver støttende kommentarer, kun de selv som går god for de. Antagelser og spekulasjoner synes jeg det blir feil å lage en så stor debatt ut av, hvertfall når vi ikke vet. Vi får bare håpe på at de vil forklare seg ordentlig en dag, men inntil det(og hvis det i det hele tatt skjer), synes jeg folk burde roe seg litt. Jeg forstår at man reagerer, men vi burde få fakta på bordet først, ikke bare antagelser, spekulasjoner, løgner :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nok bare en desperat uttalelse, og det igjen underbygger CBE og co sin useriøsitet.

Det å bli ferska er skammelig. Men jeg har ingen empati med CBE. Og hennes nye management, med Camilla Phil og Peters, har feilet de også. Et GODT management gir vettuge råd. Og her kan vi igjen trekke frem Petter Northug.

Var det jeg tenkte og. Synd jeg ikke fikk tatt skjermbilde av den kommentaren, den var et glitrende eksempel på hvordan de fraskriver seg ansvar for en del av dette, og vil ha ryggen fri for de verste tingene. De tilstår noe, det må de tross alt når de blir tatt så inderlig med buksene nede, men likevel leter de febrilsk etter måter å ro seg vekk fra de groveste tilfellene.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du forklarte det litt bedre :) Det eneste jeg synes jeg leser, er antagelser. Men din forklaring synes jeg var mer "straight to the line"!

Men jeg synes fortsatt denne debatten har gått for langt, da synes jeg heller vi bør vente på en konkret forklaring. Da vil sikkert folk si "Det kommer aldri til å skje, det er de for kjepphøye til, lyver om alt bla bla bla". Men det vet vi faktisk ikke. Og ettersom de tydeligvis har slettet en del kommentarer, omgjort kildesortering etc, er det faktisk ingen som kan vite hva de har skrevet selv eller ei. Det blir bare løse spekulasjoner, synes jeg. Det var vel 32 "bevis", som jeg fikk med meg, og vi vet faktisk ikke mer enn det. Men nå mener jo folk at det kun er de selv som skriver støttende kommentarer, kun de selv som går god for de. Antagelser og spekulasjoner synes jeg det blir feil å lage en så stor debatt ut av, hvertfall når vi ikke vet. Vi får bare håpe på at de vil forklare seg ordentlig en dag, men inntil det(og hvis det i det hele tatt skjer), synes jeg folk burde roe seg litt. Jeg forstår at man reagerer, men vi burde få fakta på bordet først, ikke bare antagelser, spekulasjoner, løgner :)

Jo, folk kan vite om de har skrevet det eller ikke. Det er fastslått blant annet av VG's it-ekspert, som paret først trodde var på sin side. Det er nok å bruke logikk så skjønner man at dette ikke er spekulasjoner.

Husk også at det IKKE er skjermdumpene som er bevisene. (Som dessverre mange tror.) Skjermdumpene er bare for de som ikke orker å lete frem selv, med forklaringer til kildekoden siden mange ikke har nok kunnskap til å forstå det selv. Bevisene ligger ute på internett, og kan sees med egne øyne, om man vet hva kildekode er og hvordan man skal lete.

Det har heller ikke vært spekulasjoner (her inne) om at de har skrevet støttekommentarer til seg selv, så hvor du har det fra aner jeg ikke. Men det sier seg selv at troverdigheten ikke er den beste når det gjelder å se hvor reelle kommentarer er. Alt som kommer derfra nå og alt som har kommet derfra må man naturligvis sette spørsmålstegn ved, siden det er bevist at de gjentatte ganger har løyet. Det er da ingen spekulasjoner om de lyver om ditten og datten, men å tro de uforbeholdent er det vel få som klarer lenger.

Du påstår du har lest antakelser, men da synes jeg du skal peke ut de, for er det en ting som er viktig å få frem med denne saken så er det at det har så og si ikke vært antakelser, alt kan dokumenteres og bevises. Det er derfor det er så ekstremt flaut at de ikke tar ansvar og tar på seg skylden.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som har fått dette frem i lyset :blomst:

Ble klar over denne saken via media,og har brukt noen dager på å sette meg litt inn i saken. Jeg er overrasket over hvor langt denne bloggeren går for å tjene penger på andres usikkerhet,spesielt unge jenters usikkerhet med tanke på egen kropp,utseende o.lign.

Man har jo vært klar over at bloggere (og andre) har utnyttet denne usikkerhet for det den er verd i kroner og ører. Likevel så er det oppsiktsvekkende når det avsløres løgn og bedrag,og når man ser bevis på hvor kyniske folk kan være for å "mele sin egen kake".

Jeg er lærer på en ungdomsskole,og føler nå at vi som lærere (sammen med foreldre) må ta dette mer alvorlig. Etter alle avsløringene som har kommet frem den siste tiden,så kommer jeg til å ha et større fokus på blogger og jeg oppfordrer alle andre lærere til å gjøre det samme. Vi møter disse unge jentene og guttene daglig,og har derfor mulighet til å få de til å bli mer bevisste på hva og hvor de leser "gode råd".

Har ikke sett noen innrømmelser eller unnskyldninger fra dette ekteparet,kun fått med meg noen halvhjertede forsøk på bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser. Når man tenker på hvilke konsekvenser denne bloggen kan ha på unge jenter,så er ikke det bra nok.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Treasures AS, hvor CBE er 50% eier, ansatt og varamedlem,er et firma, på lik linje som enkeltpersonforetaket "Petter Northug" hvor Petter Northug er innehaver.

Petter Northug kjørte og kræsjet i fylla på fritiden, ikke under arbeid i enkeltpersonforetaket eller andre firmaer han har tilknytning til (vi kan godt problematisere at han kjørte i en sponset Audi, men den var også til hans disposisjon på fritiden), og mistet sponsoravtaler, førerkort og fikk fengselstraff.

Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen har gjort det som nå er avslørt mens de arbeidet for Treasures AS og hever lønn for det. Lesing, svaring og forfalskning av kommentarer inngår således i Berg Eriksens 12-timers arbeidsdager.

Om man ønsker å sammenligne dette videre er det vel neppe usikkert hvem som tok uforbeholdent ansvar for handlingene sine (jeg tillegger ikke Northugs avhør mens han var under påvirkning av alkohol særlig vekt). En valgte en tilståelsesdom, en annen skylder på leserne sine.

Du får diskutere dette med de som sammenligner sakene.

Vil bare rette litt på deg. Northug har et aksjeselskap - ikke et enkeltmannsforetak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Du får diskutere dette med de som sammenligner sakene.

Vil bare rette litt på deg. Northug har et aksjeselskap - ikke et enkeltmannsforetak.Du

Du er et mysterium for meg. Du kjemper med nebb og klør mot noen som har jusket og løyet og samtidig dratt inn millioner i annonsepenger.

Du forsvarer forfalskninger, fjusk. Om DU hadde en butikk, hvor du ansatte noen. Og så viste det seg at hun ene bedrev underslag. Eller din sønn blir tatt i doping, foran et viktig idrettsarrangement.

Har du hørt om lojalitet? Når man inngår avtaler med annonsører, så er det en gjensisdig tillit. Og denne har CBE og mann tråkket langt ned i gjørma.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken her kommer nok til å bevise til gangs at blogglesere er noen dumme sauer.

Det er nå bevist at forfatterne av denne bloggen bedriver fusk og fanteri. Og at de som i fleste andre blogger prøver å male et best mulig glansbilde av seg selv. Et perfekt bilde.

Men leserne vil nok ikke svikte de, og vil endatil lese bloggen mer iherdig enn før.

Man snakker noen ganger om forbruker- og konsumermakt..

Her blir nok den makten mest sannsynlig ikke brukt. Slutte å lese noe man er kritisk til.

Og bloggerne kan fortsette med sitt og le hele veien til banken.

Noen ganger fortjener ikke folk bedre..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caroline må ha ufattelig dårlig selvbilde.

Tenk å føle seg så utilstrekkelig. Syns synd på hele dama.

Sitte og skrive støttekommentarer til redigerte bilder av seg selv over hvor flott hun er. Altså, da har du alvorlige problemer.

Og magebildet etter fødselen er så klart redigert som alt annet, bare å se på døra mellom bena hennes.

Forøvrig syns jeg endel av dere som skriver her, virker helt forstyrra. Tror det er mange her, som burde fått seg psykiatrisk hjelp. Så opphengt i en hverdag som ikke engang eksisterer. Herregud. Jeg blir skremt av intensiteten til enkelte her. Skaff dere et liv, en jobb, og en skikkelig fritidsaktivitet.

Skremmende hvordan massesuggesjonen fungerer.

Gi nå faen i å les den bloggen da, hvis det er så jævla problematisk at hun skriver til seg selv, og photoshopper alle bilder.

Du snakker nok til døve ører her. Folk er dumme og fortjener ikke bedre.

Hva med litt selvkritisk kildekritikk og ta konsekvensen av det? Nei da..bloggeren må be om unnskyld, legge frem alle bevis for sine synder og lovbrudd, hun må straffes...når hun først har gjort dette så kan vi føle oss så mye bedre og fortsette å lese en intetsigende blogg uten å irritere oss.. Der har du tankegangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glædelig

Jeg leser på VG hvordan toppbloggere tjener penger. En ekspert hevder at den første og vanligste inntektskilden er bannersalg. Videre sier han at når en leser bare går inn på bloggen og ser banneren, så fører dette til at bloggeren tjener penger.

http://www.vg.no/forbruker/sosiale-medier/slik-tjener-toppbloggerne-millioner/a/23373285/

Med tanke på alle de gangene jeg har klikket meg inn på bloggen til CBE, så vil det si at jeg har bidratt til hennes millioninntekt? :sjokkert: Jeg trodde det bare ville gavne henne dersom jeg trykket meg inn på alle adlinksa, eller kjøper noe via lenker hun poster.

Endret av glædelig
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig syns jeg endel av dere som skriver her, virker helt forstyrra. Tror det er mange her, som burde fått seg psykiatrisk hjelp. Så opphengt i en hverdag som ikke engang eksisterer. Herregud. Jeg blir skremt av intensiteten til enkelte her. Skaff dere et liv, en jobb, og en skikkelig fritidsaktivitet.

Skremmende hvordan massesuggesjonen fungerer.

Gi nå faen i å les den bloggen da, hvis det er så jævla problematisk at hun skriver til seg selv, og photoshopper alle bilder.

Hvis du ikke har fått det med deg så er det et stort boikott av bloggen blant de som skriver i denne tråden.

Hvem er egentlig opptatt av denne hverdagen du beskriver, som ikke eksisterer? Så vidt jeg kan se så diskuteres ikke hverdagen til FF her, men problemstillingen rundt denne "skandalen".

Hvis intensiteten til "enkelte" plager deg og skremmer deg så mye, er det faktisk ditt eget problem - kan du ikke sitere den det gjelder og skrive dette direkte til vedkommende? Hva er poenget med å spy et en slik generell preken som egentlig ikke "treffer" noen. Det er bare ekstremt unødvendig, og gir bare de som ikke har lest hele denne tråden et inntrykk av useriøse debattanter, men det var kanskje din hensikt?

Det er lov til å være engasjert i en debatt uten at det betyr at man ikke har et liv eller en jobb ved siden av, eller at man burde søke psykiatrisk hjelp. Din definisjon av fritidsaktivitet er heller universal, så vær så snill og ta deg sammen.Og spar deg for de hånende karakteristika du prøver deg på, det er en meget barnslig hersketeknikk.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...