missLynch Skrevet 10. januar 2015 #4661 Del Skrevet 10. januar 2015 Lever man av å blogge, og har en blogg av et visst format, skal og bør man tåle å få kritiske kommentarer. Det skal ikke være nødvendig å blokkere og slette ufordelaktige kommentarer, samt å fabrikere kommentarer som taler til ens egen fordel. Hva synes andre bloggere om dette som har blitt gravd frem av flinke lesere her? Det må da være ytterst provoserende å se at dette faktisk skjer. Er det noen som reagerer? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gundagrynte Skrevet 10. januar 2015 #4662 Del Skrevet 10. januar 2015 Lever man av å blogge, og har en blogg av et visst format, skal og bør man tåle å få kritiske kommentarer. Det skal ikke være nødvendig å blokkere og slette ufordelaktige kommentarer, samt å fabrikere kommentarer som taler til ens egen fordel. Hva synes andre bloggere om dette som har blitt gravd frem av flinke lesere her? Det må da være ytterst provoserende å se at dette faktisk skjer. Er det noen som reagerer? Syns det er så respektløst og nedverdigende....å holde leserne sine for narr er rett og slett ufint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 10. januar 2015 #4663 Del Skrevet 10. januar 2015 Og de utgir seg for å være blant annet advokat, lege, PT osv.. Og snart kommer paven også på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licota Skrevet 10. januar 2015 #4664 Del Skrevet 10. januar 2015 Nå har de også fjernet muligheten for å komme med innlegg på facebooksiden til CBE. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nettopp Skrevet 10. januar 2015 #4665 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Hvis man også tar hensyn til at det pågikk slette- og sperreaksjoner en masse på såvel Instagram som Facebook i går, så blir sannsynligheten for at det står fremmede bak enda mindre. Når man stiller spørsmålet "Hvem har noe å tjene på dette?", gir svaret seg selv. Her er det som har skjedd: - Det har blitt fjernet en rekke bevis, de som har lagt ut disse bevisene er blitt sperret og deres innlegg slettet, det er ikke lenger mulig å kommentere på FB-profilene til LKE og CBE, koding er blitt endret etter at bevisene er lagt frem. Mulige forklaringer: 1) CBE og LKE - som begge har full tilgang til samtlige media hvor endringer har funnet sted - står selv bak dette eller 2) CBE og LKE er i årevis blitt hacket. En personer eller flere personer skal altså over en lengre periode ha hacket seg inn på FB-kontoene, Instagram-kontoene, og de respektive bloggene. Hackeren/e skal også ha endret kildekoden slik at det ikke lengre er mulig å få innsyn i opprinnelige innlegg. Begge mulighetene er sannsynlige, men jamfør Ockhams Barberkniv er det den enkleste forklaringa som er den mest sannsynlige og dermed riktige, dvs. forklaring nr. 1. Om de har blitt hacket: følger de ikke med på noe som helst? Om andre enn de sjøl har skrevet disse kommentarene (kule i hodet/mentalt tilbakestående): følger de ikke med på noe som helst? Slike kommentarer bør i allefall slettes. Om leger etc skriver under med beskytta tittel men ikke fullt navn: følger de ikke med på noe som helst? Slike kommentarer bør ikke tillates. Samme hvordan man vrir og vender på det, det ser ikke bra ut. Endret 10. januar 2015 av Nettopp 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 10. januar 2015 #4666 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) . Endret 10. januar 2015 av rumperister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gundagrynte Skrevet 10. januar 2015 #4667 Del Skrevet 10. januar 2015 Og snart kommer paven også på besøk. ...så synger vi alle i kor...Kaaaaaaaaaaaaanskje kommer Kongen...trallaallaa..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 10. januar 2015 #4668 Del Skrevet 10. januar 2015 ...så synger vi alle i kor...Kaaaaaaaaaaaaanskje kommer Kongen...trallaallaa..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 10. januar 2015 #4669 Del Skrevet 10. januar 2015 Det har kommet frem at ekteparet skriver støttende kommentarer til seg selv, og hetsende kommentarer til kritikere. Ord som "mentalt tilbakestående" og "skulle hatt en kule i panna" har blitt brukt Og de utgir seg for å være blant annet advokat, lege, PT osv.. Det startet med dette innlegget: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=892641&p=15686693 :hakeslepp: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambivalent Skrevet 10. januar 2015 #4670 Del Skrevet 10. januar 2015 Er det noen som kan bekrefte 100% at når det står "comment byuser comment-author-admin bypostauthor" så er det CBE eller LKE? Altså de to som eier bloggen? Jeg har jobbet litt med diverse HTML-koding tidligere, og kan bekrefte at det er slik kildekoden fungerer. Jeg kan godt forstå hvorfor de gjør dette. Daglig kommer det, la oss si 100, kommentarer tikkende inn. Mange av disse er nok frustrerende, og ønsket om å svare frekt er nok til stede. Så å da fabrikkene figurer for å få utløp for frustrasjon, ref kalle noen tilbakestående, er smartere enn at Fotballfrue selv skal kalle en leser tilbakestående. Den forstår jeg. At de vil "backe opp" egne utsagn når de har malt seg inn i et hjørne kan jeg godt også forstå. MEN jeg kan ikke godta det. Jeg har aldri, og vil aldri, kalle noen noe så stygt på Internett! Det som er virkelig ille er jo at de "støtter seg selv" ved å utgi seg for å være leger, ernæringsfysiologer og advokater. Dette strider mot norsk lov, det er altså ulovlig. Den normale reaksjonen på kritikk som en profesjonell bedrift er jo å være saklig og imøtekommende. Hets ignorerer man. Det er absolutt ikke normalt å holde på slik disse gjør, faktisk har jeg aldri sett maken. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nettopp Skrevet 10. januar 2015 #4671 Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg har jobbet litt med diverse HTML-koding tidligere, og kan bekrefte at det er slik kildekoden fungerer. Det som er virkelig ille er jo at de "støtter seg selv" ved å utgi seg for å være leger, ernæringsfysiologer og advokater. Dette strider mot norsk lov, det er altså ulovlig. Den normale reaksjonen på kritikk som en profesjonell bedrift er jo å være saklig og imøtekommende. Hets ignorerer man. Det er absolutt ikke normalt å holde på slik disse gjør, faktisk har jeg aldri sett maken. Noen her inne med juridisk kompetansen som kan si litt om akkurat dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glædelig Skrevet 10. januar 2015 #4672 Del Skrevet 10. januar 2015 Nå slettes kommentarer på hennes IG om denne saken rimelig kjapt. Jeg lurer på hvor mange som har blitt blokkert nå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. januar 2015 #4673 Del Skrevet 10. januar 2015 Om de har blitt hacket: følger de ikke med på noe som helst? Om andre enn de sjøl har skrevet disse kommentarene (kule i hodet/mentalt tilbakestående): følger de ikke med på noe som helst? Slike kommentarer bør i allefall slettes. Om leger etc skriver under med beskytta tittel men ikke fullt navn: følger de ikke med på noe som helst? Slike kommentarer bør ikke tillates. Samme hvordan man vrir og vender på det, det ser ikke bra ut. Helt riktig. Det finnes for mange punkter som taler i retning av at det er de selv som står bak. Bevismengden mot dem er simpelthen overveldende. Og selv om de muligens tror at de er verdensberømte og kjendiser, så gjenstår spørsmålet: Hvem skulle ha noe å tjene på å hacke seg inn på samtlige sosiale plattformer hvor disse to oppholder seg - og det i årevis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvm Skrevet 10. januar 2015 #4674 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) . Endret 23. juli 2015 av kvm 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licota Skrevet 10. januar 2015 #4675 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) "§ 67.Straff Den som forsettlig eller grovt uaktsomt overtrer eller medvirker til overtredelse av bestemmelser i loven eller i medhold av den, straffes med bøter eller fengsel i inntil tre måneder. Offentlig påtale finner sted hvis allmenne hensyn krever det eller etter begjæring fra Statens helsetilsyn. " "§ 74.Bruk av beskyttet tittel Bare den som har autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning har rett til å benytte slik yrkesbetegnelse som kjennetegner vedkommende gruppe helsepersonell. Personell som har rett til å utøve yrke som helsepersonell midlertidig i Norge uten norsk autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning, kan benytte den yrkesbetegnelsen de benytter i det landet de er etablert, på en slik måte at tittelen ikke forveksles med tilsvarende norsk tittel. Personell som har rett til å utøve yrke som lege, legespesialist, tannlege, tannlegespesialist, sykepleier, jordmor eller provisorfarmasøyt midlertidig i Norge uten norsk autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning, kan bruke norsk yrkesbetegnelse. Rett til å bruke norsk tittel har også annet personell som har rett til å utøve yrke som helsepersonell midlertidig i Norge uten norsk autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning, dersom norsk autorisasjonsmyndighet har kontrollert vedkommendes yrkeskvalifikasjoner. Ingen må uriktig benytte titler eller annonsere virksomhet på en slik måte at det kan gis inntrykk av at vedkommende har autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning. Departementet kan i forskrift gi nærmere bestemmelser om hvilke titler som er beskyttet etter denne paragraf." https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-07-02-64/KAPITTEL_9#§51 Endret 10. januar 2015 av Licota 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 10. januar 2015 #4676 Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg kan ikke si noe om dette, men tipper at det ikke er på godsiden til loven. Men en ting jeg er ganske sikker på er ulovlig, er å skrive at folk fortjener "en kule i panna". Er jo direkte drapstrusler. Jeg bare tenker på disse tenåringsjentene som plutselig har blitt angrepet fra flere hold verbalt. Hvor vondt det må ha vært for dem. Disse to er noen.... jeg har ikke ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambivalent Skrevet 10. januar 2015 #4677 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Noen her inne med juridisk kompetansen som kan si litt om akkurat dette? Jeg kan ikke si noe om dette, men tipper at det ikke er på godsiden til loven. Men en ting jeg er ganske sikker på er ulovlig, er å skrive at folk fortjener "en kule i panna". Er jo direkte drapstrusler. Jeg skal absolutt ikke påstå at jeg har kompetanse til å tolke lovtekster, men dette står iallefall i loven om helsepersonell (både lege, ernæringsfysiolog og advokat er beskyttede titler. Til sammenligning er frisør, butikkmedarbeider og personlig trener eksempler på yrkestitler som ikke er beskyttede): § 74.Bruk av beskyttet tittel Bare den som har autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning har rett til å benytte slik yrkesbetegnelse som kjennetegner vedkommende gruppe helsepersonell. (...) Ingen må uriktig benytte titler eller annonsere virksomhet på en slik måte at det kan gis inntrykk av at vedkommende har autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning. Endret 10. januar 2015 av Ambivalent 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 10. januar 2015 #4678 Del Skrevet 10. januar 2015 Hvorfor kan man ikke kommentere som anonym i denne tråden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^littletoomuch Skrevet 10. januar 2015 #4679 Del Skrevet 10. januar 2015 Hvorfor kan man ikke kommentere som anonym i denne tråden? Rampelys er stengt for anonyme brukere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmileAtMeBaby Skrevet 10. januar 2015 #4680 Del Skrevet 10. januar 2015 En ting er å skrive alle disse kommentarene til seg selv i andres navn, en annen ting er å IKKE stå for det! Jeg kjenner jeg blir så ufattelig provosert av hvordan ekteparet later som ingenting, istedenfor å stå inne for hva de har sagt/skrevet. Dette blir ikke glemt, og jeg håper flere her inne nekter å legge denne ballen død. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg