Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg får dessverre ikke kopiert URL fra mobil, men kom over et innlegg da jeg søkte på Caroline Berg Eriksen prisliste. Hele innlegget burde leses, men jeg reagerer spesielt på det hun skriver om at bloggere bør følge hennes eksempel, og at retningslinjer er så viktig for å gagne leserne.

Endret av Kate*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Instagram har oppdatert slik at innlegg kan redigeres. Det burde være en smal sak for CBE å redigere innlegget med teksten "reklame". Om hun ikke gjør det, er innlegget lovbrudd. Og det er enkelt å se instabildene på ink361.

Ser du der ja. En annen bruker skrev akkurat at hun fremdeles ikke har rettet opp innlegget.

Sendte forøvrig akkurat denne mailen til Getinspired:

"Hei.
Jeg kontakter dere angående deres samarbeidpartner "Caroline Beg Eriksen".
Tidligere i Januar ble det postet et innlegg på hennes blogg carolinebergeriksen.no der deres januarsalg var omskrevet. Dette innlegget ble merket riktig med "reklame".
Også på hennes instagramprofil ble dette januarsalget skrevet om, sammen med et bilde av Berg Eriksen i deres treningstøy. Dette innlegget ble ikke merket på korrekt møte, jf. markedsføringsloven. Det ble faktisk ikke merket i det hele tatt.
Jeg la igjen en kommentar under dette innlegget, der jeg gjorde Berg Eriksen oppmerksom på at hun ikke hadde merket innlegget. Min kommentar ble skrevet i en høflig og hyggelig tone. Min bruker ble blokkert fra hennes instagram-konto, og per dags dato (08.01.2015), er fremdeles ikke innlegget blitt endret.
Dere skriver på deres hjemmeside at det er et vilkår at bloggere som skal bli sponset må merke sine sponsede innlegg. (jf. http://www.getinspired.no/bloggere)Dette er i så fall en avtale Caroline Berg Eriksen har brutt ved å ikke merke innlegget på instagram.
I lys av denne informasjonen regner jeg med at dere tar tak i saken.
Jeg kommer iallefall ikke til å handle hos dere før dette er ordnet opp i.
Med vennlig hilsen
----"
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kan dette med kildekode, kanskje tipse flere aviser? Tv2, vg og nettavisen burde være interessert.

Hvordan finner man forresten ut om en blogg har kjøpte lesertall? Og ikke reelle 100 000 tusen unike besøkere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde markedsføring på høyskolen for et par år siden mener jeg å huske at foreleseren sa det er en tommelfingerregel at 5-10 prosent av leserne liker, deler eller kommenterer på innlegg. Jeg har ofte undret meg over at hun får få kommentarer, men hvis hun ikke godkjenner alt som ikke er rosenrødt er jo det en forklaring. Jeg har også bitt merke i at svært få av alle de over 100.000+ (om jeg ikke husker feil) som liker henne på Facebook ikke liker eller kommenterer oftere.

Forresten, er det bare meg eller er det veldig få kommentarer på innleggene fra igår; 9 og 16? Hun må nok ha hatt det travelt...

Endret av Kate*
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde markedsføring på høyskolen for et par år siden mener jeg å huske at foreleseren sa det er en tommelfingerregel at 5-10 prosent av leserne liker, deler eller kommenterer på innlegg. Jeg har ofte undret meg over at hun får få kommentarer, men hvis hun ikke godkjenner alt som ikke er rosenrødt er jo det en forklaring. Jeg har også bitt merke i at svært få av alle de over 100.000+ (om jeg ikke husker feil) som liker henne på Facebook ikke liker eller kommenterer oftere.

Forresten, er det bare meg eller er det veldig få kommentarer på innleggene fra igår; 9 og 16? Hun må nok ha hatt det travelt...

Jeg kommenterte lutefisk-innlegget, og spurte om det var hun eller LK som hadde kalt lesere for tilbakestående. Ble selvsagt ikke godkjent.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si godt jobba til dere smarte datamennesker som har rotet rundt i bildearkivet og html-jungelen til denne bloggen. Det at bilderedigeringen og kommentarjusteringen har sett dagens lys bringer med seg mye bra.

Denne situasjonen har lært meg å være mer kritisk til hva jeg skal ta innover meg på nettet. Det har til tider vært vanskelig da jeg sliter spiseforstyrrelser. Blogger, nettbutikker etc. kan til tider trigge noe voldsomt. Nå ser jeg at selv den mest perfekte fasade kan være fullstendig usann.

Takk!

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg merke til at de gangene Fruen plutselig er på topp igjen på blogglisten så har det skjedd store ting her inne. Jeg står fortsatt fast på min påstand om at mange, mange av hennes lesere kommer herifra.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

De må jo etterhvert ha blitt stormannsgale!

Det var en som kommenterte på IG for en god tid tilbake at hun måtte ha falske følgere siden hun hadde så få kommentarer. Husker ikke hva han kalte seg, men han hadde selv veldig mange følgere. Noen som husker han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DitteH

Legg merke til at de gangene Fruen plutselig er på topp igjen på blogglisten så har det skjedd store ting her inne. Jeg står fortsatt fast på min påstand om at mange, mange av hennes lesere kommer herifra.

Nei det tviler jeg på er riktig. Det er mye mer sannsynlig at klikktallet går opp rett og slett fordi hun har satt seg i en svært utsatt posisjon hvor det slarves mye om hva hun skal ha gjort og ikke gjort. Slikt gjør mennesker nysgjerrige og dermed blir det nok til at mange søker opp bloggen for å se om det er noe nytt der. Du kan vel si at en person på kg har 2-5 andre venner eller bekjente som h*n småprater med om hva som skrives her, og mange mennesker er lettere nysgjerrige og sensasjonshungrige. Da blir det slik. Det blir bare for enkelt å legge skylden på de få som har laget tråder her inne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en som kommenterte på IG for en god tid tilbake at hun måtte ha falske følgere siden hun hadde så få kommentarer. Husker ikke hva han kalte seg, men han hadde selv veldig mange følgere. Noen som husker han?

Det finnes faktisk apper til å få følger til instagram. Har ei venninne som har rundt 30k følger, og rundt 10k av dem er betalt for :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DitteH

Husker det var en meget skeptisk amerikaner :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner, verving av intervjuobjekter, samt svar til disse innleggene.

irrlys, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk apper til å få følger til instagram. Har ei venninne som har rundt 30k følger, og rundt 10k av dem er betalt for :P

what! Burde ikke vært lov.... *snurten instagrambruker* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som har lagt merke til at ingen av dem som vanligvis forsvarer Caroline/Fotballfrue har skrevet noe i denne tråden i det siste? Vanligvis er det en gruppe her på KG som har forsvart henne i alle trådene som har vært. Også tidligere i denne tråden. Men nå virker det veldig stille..... Påfallende stille.

Jeg kan respondere på den siden jeg garantert i mange av deres øyne går inn under gruppen som forsvarer henne.

Årsaken til at jeg tier nå er fordi kritikken som kommer frem er berettiget og store deler av den er konstruktiv. Som noen nevnte for noen sider siden; tråden er på rett spor nå isteden for kommentarer som;ser ut som hun driter.

Det er ikke verre enn det :) Jeg for min del har alltid vært enig i at det er mye som er kritikkverdig med henne og bloggdriften, det er det flere med meg som er enig i. MEN forskjellen med oss er at mange av oss har sett oss møkklei av tonnevis av barnslige kommentarer her inne, hetsingen og mobbingen.

Flott at folk klarer å fokusere på det som faktisk er kritikkverdig!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedder på at hun snart kommer med et blogginnlegg hvor hun er såååå lei seg for at hun ble hacket av en som skrev stygge kommentarer til andre. :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glædelig

Hørte på radioen for et par uker (?) siden at Instagram har hatt en skikkelig stor jobb den siste tiden med å slette falske brukere. Dette førte til at mange store kjendiser mistet flere tusen (!) "følgere". Sjekket Fruens profil da, og da hadde hun gått fra 340 000 til 335 000. Så da skal man jo kunne anta at de 335 000 følgerne er ekte?

For ikke så veldig lenge siden var det en utenlandsk følger som kommenterte at han synes det er rart at hun har flere hundre tusen følgere, og at så få av disse faktisk "liker" eller kommenterer bildene hennes. Han stilte seg derfor kritisk til hennes antall følgere. Da ble det hylekor i kommentarfeltet under bildet hennes, og veldig mange av kommentarene som gikk Fruen i mot ble slettet.

Edit: ser nå at noen kommenterte noe lignende lengre opp her :P

Endret av glædelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Hørte på radioen for et par uker (?) siden at Instagram har hatt en skikkelig stor jobb den siste tiden med å slette falske brukere. Dette førte til at mange store kjendiser mistet flere tusen (!) "følgere". Sjekket Fruens profil da, og da hadde hun gått fra 340 000 til 335 000. Så da skal man jo kunne anta at de 335 000 følgerne er ekte?

For ikke så veldig lenge siden var det en utenlandsk følger som kommenterte at han synes det er rart at hun har flere hundre tusen følgere, og at så få av disse faktisk "liker" eller kommenterer bildene hennes. Han stilte seg derfor kritisk til hennes antall følgere. Da ble det hylekor i kommentarfeltet under bildet hennes, og veldig mange av kommentarene som gikk Fruen i mot ble slettet.

Bare ta en titt på følgerne så ser man at det er mye ymse og helt klart at ikke alle er ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...