Gjest Nettopp Skrevet 9. januar 2015 #4301 Del Skrevet 9. januar 2015 Men uansett hva som kommer av konstruktiv og saklig kritikk så opptrer jo paret bare som strutser? De nekter å svare på henvendelser, tar ikke telefon og tar veldig sjeldent bladet fra munnen selv? "Det er slik vi har gjort det i alle år, det fungerer, og VI vet best!" Jeg synes de etiske retningslinjene virker å være totalt fraværende, og jeg skjønner godt at enkelte aviser irriterer seg grønne over hvordan disse rosabloggerne kaprer mye av sponsormarkedet. I det ene sekundet skal de være en kommersiell aktør som kan gjøre akkurat som andre mediehus og publikasjoner, i det øyeblikket de kritiseres er man en sårbar privatperson som alle er ute etter å ta. Dette, dette er grunnen for at disse bloggerne slipper unna med nesten alt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 9. januar 2015 #4302 Del Skrevet 9. januar 2015 #6 LKE er veldigt enig med seg selv... http://postimg.org/image/5u9gaiy7h/full/ 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 9. januar 2015 #4303 Del Skrevet 9. januar 2015 #6 LKE er veldigt enig med seg selv... http://postimg.org/image/5u9gaiy7h/full/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukk Norris Skrevet 9. januar 2015 #4304 Del Skrevet 9. januar 2015 De har lavere terskel, men de blir ikke oppfatta som så veldig seriøse. Hva med å skifte fokus, bort fra at de bidrar til usunt kroppsfokus men over til at norges største blogg har dårlig foretningsskikk? Altså, man lar det feministiske perspektivet ligge? Om ikke, har vi Martine Aurdal i Dagbladet, Kvinnefronten, Magasinet Fett, bloggkollektivet Maddam, og Rød Ungdom som kanskje kunne ha vært interessert i å lage sak, eller en kampanje. Dagens Næringsliv eller Finansavisen kunne jo kanskje ha vært tipsa (men da må vi jobbe godt først, og få oversikt over hele bedriften). Men jeg er stygt redd det blir vanskelig. For det første er det noe veldig harry og folkelig over bloggen og for det andre blir vi ikke tatt på alvor av de store mediahusa (de er voksne, de leser henne ikke). Og her kommer min: Hilsen medieviter som følger henne med interesse, både hva som er en bra ting å gjøre, og hvordan man absolutt ikke skal gjøre det. Jeg har tipset media nå, og har ikke poengtert kroppsfokuset, kroppsfokuset er bare en del av mange ting som gjør at folket bør opplyses om hvordan disse to egentlig opererer. Jeg la fokuset på at det er uetisk i mitt tips. Så får de selv ta stilling til hvorvidt de velger å skrive om det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 9. januar 2015 #4305 Del Skrevet 9. januar 2015 Flere som har lagt merke til at ingen av dem som vanligvis forsvarer Caroline/Fotballfrue har skrevet noe i denne tråden i det siste? Vanligvis er det en gruppe her på KG som har forsvart henne i alle trådene som har vært. Også tidligere i denne tråden. Men nå virker det veldig stille..... Påfallende stille. Bevisene er nok litt for overveldende nu. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. januar 2015 #4306 Del Skrevet 9. januar 2015 #6 LKE er veldigt enig med seg selv... http://postimg.org/image/5u9gaiy7h/full/ Kjempeflott av deg å forklare det på den måten du gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 9. januar 2015 #4307 Del Skrevet 9. januar 2015 Kan gjøre det samme selv. Oppga du en grunn til at du ikke ville handle der mer pga sponsingen av henne? Vet at de er litt kjendiskåte i det firmaet (all pr er god pr etc) , så det skal nok mer enn et par henvendelser til før de avslutter samarbeidet med henne. Men håper at flere sender mail, vi bør også gjøre det samme til de andre hun samarbeider med. Jeg sa at jeg ikke synes hun er noen inspirasjonskilde etter det som har kommet frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 9. januar 2015 #4308 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg sa at jeg ikke synes hun er noen inspirasjonskilde etter det som har kommet frem Hun er kodekilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprarenalis Skrevet 9. januar 2015 #4309 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg skal ikke si noe om fotballfruen og fotballfruemannen spesifikt, men på generelt grunnlag er det sterkt uetisk og dessuten ulovelig å utgi seg for å være lege. Eller jurist, for den del. Dette er beskyttede titler, som det ligger mye kunnskap bak å erverve seg. En lege ville neppe uttalt seg så bastant om kostholdsråd i et slikt medie som en bloggkommentar er. Jeg tror heller ikke en lege ville omtalt seg som lege og klinisk ernæringsfysiolog, men lege med spesialisering i klinisk ernæringsfysiologi. (Klinisk ernæringsfysiolog er eget studie, som første året tar noen fag sammen med medisinstudenter. Leger som tar videre utdanning innen ernæring, er spsialister innen dette fagfeltet). Kaller man seg lege/ernæringsfysiolog, skaper man en illusjon om at man innehar kunnskap og etiske retningslinjer, noe som fører til en viss tillit til ens uttalelser. Jeg vil påstå at det vitner om lite kunnskap og dårlige etiske vurderinger å utgi seg for å være lege når man ikke er det. Spesielt om man har økonomisk gevinst av å feilinformere. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. januar 2015 #4310 Del Skrevet 9. januar 2015 Kudos til de flinke jentene som har funnet beviser for det mange lenge har visst; kommentarer konstrueres av CBE og mannen. 👍 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 9. januar 2015 #4311 Del Skrevet 9. januar 2015 Herregud.. er det mulig. Er de virkelig så dumme at de tror de slipper unna med å opptre sånn? Skjønner ikke at de tør... Snakk om å drite seg loddrett ut forran hele Norges befolkning 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 9. januar 2015 #4312 Del Skrevet 9. januar 2015 #7 LKE mener annen blogger ikke er så veldig oppegående. http://postimg.org/image/u243ly1kb/full/ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 9. januar 2015 #4313 Del Skrevet 9. januar 2015 Oppfordrer alle til å gå inn på Vixen blog awards og stemme på alle andre enn CBE, hun burde egentlig diskvalifiseres fra konkurransen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingelill Skrevet 9. januar 2015 #4314 Del Skrevet 9. januar 2015 Håper virkelig Dagbladet skriver om dette, det er ikke bare "litt på kanten" men god vei over klippestupet.. Eier de ikke samvittighet? Skam? Om jeg var dem ville jeg gravd et dypt hull og gjemt meg lenge.. Skjønner ikke at noen kan se på dem som en seriøs samarbeidspartner eller forbilde lenger. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmileAtMeBaby Skrevet 9. januar 2015 #4315 Del Skrevet 9. januar 2015 Fikk tilbakemelding fra getinspired. De hadde visst signert ny kontrakt med henne, men skulle følge bedre med henne i fremtiden. Da mistet de iallfall meg som kunde. Jeg må bare anbefale flere å sende mail til sponsorene hennes. Regelverket skal følges! 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nettopp Skrevet 9. januar 2015 #4316 Del Skrevet 9. januar 2015 Hva med å kontakte Gunnar Tjomlid, tipse han, når det gjelder misbruk av beskytta tittler. Han har gått henne i sømmene før, og han er en fyr som blir mye lest. Han har skrevet denne: http://tjomlid.com/2013/05/03/fotballfrue-aksepterer-ikke-evolusjonsteorien/ 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottepalme Skrevet 9. januar 2015 #4317 Del Skrevet 9. januar 2015 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 9. januar 2015 #4318 Del Skrevet 9. januar 2015 #8 LKE mener LKE er fantastisk og saklig! http://postimg.org/image/7yqjwms17/full/ 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aphrodite Skrevet 9. januar 2015 #4319 Del Skrevet 9. januar 2015 Fikk tilbakemelding fra getinspired. De hadde visst signert ny kontrakt med henne, men skulle følge bedre med henne i fremtiden. Da mistet de iallfall meg som kunde. Jeg må bare anbefale flere å sende mail til sponsorene hennes. Regelverket skal følges! Jeg kjøper ingenting fra dem lengre i hvert fall.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 9. januar 2015 #4320 Del Skrevet 9. januar 2015 Lindex-"samarbeidet"? Har det blitt nevnt? Ble jo aldri merket, men en slags bisniss-relasjon var det ihvertfall. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg