Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Get inspired, skrev mail til dem om at jeg ikke handler hos dem mer så lenge de sponser henne. Fikk svar om at de tar det med seg videre, tror at hvis flere gjør dette vil hun miste sponsorer.

Kan gjøre det samme selv. Oppga du en grunn til at du ikke ville handle der mer pga sponsingen av henne?

Vet at de er litt kjendiskåte i det firmaet (all pr er god pr etc) , så det skal nok mer enn et par henvendelser til før de avslutter samarbeidet med henne. Men håper at flere sender mail, vi bør også gjøre det samme til de andre hun samarbeider med.

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som har lagt merke til at ingen av dem som vanligvis forsvarer Caroline/Fotballfrue har skrevet noe i denne tråden i det siste? Vanligvis er det en gruppe her på KG som har forsvart henne i alle trådene som har vært. Også tidligere i denne tråden. Men nå virker det veldig stille..... Påfallende stille.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clavel

Dere som vet hvordan dette gjøres og har bevis, synes dere også skal sende til sponsorene hennes:

* Ving

* Blush

* Nelly

* Flere??

makestyle, sunspa, coverbrands..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har lagt merke til at ingen av dem som vanligvis forsvarer Caroline/Fotballfrue har skrevet noe i denne tråden i det siste? Vanligvis er det en gruppe her på KG som har forsvart henne i alle trådene som har vært. Også tidligere i denne tråden. Men nå virker det veldig stille..... Påfallende stille.

Har lagt veldig merke til det!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare grønt i Fredrikstad ser også ut til å ha et samarbeid med henne, i tillegg til at hun har annonselenker fra h&m, cubus og bikbok.

Kan hende jeg tar feil, men er ikke det cafeen til søsteren hennes?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg tar feil, men er ikke det cafeen til søsteren hennes?

Ahhh, såklart :) Det er det jo. De avslutter nok ikke samarbeidet med henne med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annepannesjoko

Jeg kan ingenting om dette, men fotballfrues blogg har tidligere vært nede grunnet hacking.

Er hacking noe som på noen som helst måte kan (bort)forklare det som nå bringes fram i lyset, eller er dette helt vanntett?

Nei ikke når man finner eksempler fra flere år tilbake og frem til oktober 2014: http://postimg.org/image/6awqc4kwj/. Og denne hackingen var i januar 2014.

Desssuten skal det noe til, når man tenker på at svarene som ligger kommer "fortløpende" som tilsvar, og som andre svarer på rett etterpå.

Videre blir det merkelig at alle svarene uten unntak er for å støtte CBE eller LKE.

Hadde det vært hacking ville de gjort noe som "skadet", eksempelvis postet innlegg e.l.

I tillegg har kommentarskrivingen skjedd på begge bloggene - CBE og Sunt Vett som LKE har tilgang til...

En kan også ta "slette- og redigeringsarbeidet" (gjennomført på begge bloggene i går) som et bevis på at de ville skjule noe...

Og når man ser at her er et mønster vedr. "bedrag og fanteri", så blir et slikt forsøk på å ro seg ut av det bare enda "en spiker i kista". Det beste er om de kan innrømme alt, og legge seg helt langflate.

Edit: Lagt til noe..

Endret av annepannesjoko
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annepannesjoko

Her er ikke noe mer å forsvare, tenker jeg. ;)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get inspired, skrev mail til dem om at jeg ikke handler hos dem mer så lenge de sponser henne. Fikk svar om at de tar det med seg videre, tror at hvis flere gjør dette vil hun miste sponsorer.

Har også kontaktet get inspired og blush, da jeg pleier å handle hos dem. Handler ikke mer der hvis de fortsetter samarbeidet med denne uetiske bloggeren.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på nettavisen.

Skal jeg tipse de eller er det noen her som allerede har gjort det?

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg rett og slett ikke gjort fordi jeg synes denne tråden har blitt helt vill, leser den ikke lenger :P Men gikk en tur inn for å se nå, da det jo aldri gir seg. Derfor er jeg stille, spiller ingen rolle hva jeg sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Ja, du sier noe der.

Og jeg som stort sett pleier å få et par lette personangrep tilbake når jeg rasler med mine verbale sabler.

Men fra spøk til alvor:

Jeg tror at redigeringsskandalen sørget for at en rekke FFliebers fikk en slag for baugen hva troverdighet angår. Det som nå er kommet frem - altså kommentarforfalskningen - er verre å unnskylde. Bilderedigeringa brakte med seg kommentarer som at det er synd at en slank kvinne "så seg nødt" til å redigere seg selv slankere.

Kommentarforfalskninga derimot, har ingenting sympativekkende ved seg. Hvordan skal man kunne forsvare en slik nedrig opptreden? Når ble det greit å lyve på seg beskyttede titler, rose seg selv skamløst under påtatt navn, samt hevde at motdebattanter har svekkete sjelsevner?

Når man så tar i betraktning at såvel CBE som LKE har gjort dette, og at de begge er VOKSNE mennesker, ikke et par tenåringer, så blir det hele så usmakelig, forkastelig, og uforskammet at det finnes ingenting igjen som kunne anvendes til deres forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nettopp

Jeg lurer litt på nettavisen, de har jo oftere litt lavere terskel enn dagbladet og vg for hva de skriver om.

Skal jeg tipse de eller er det noen her som allerede har gjort det?

De har lavere terskel, men de blir ikke oppfatta som så veldig seriøse. Hva med å skifte fokus, bort fra at de bidrar til usunt kroppsfokus men over til at norges største blogg har dårlig foretningsskikk? Altså, man lar det feministiske perspektivet ligge? Om ikke, har vi Martine Aurdal i Dagbladet, Kvinnefronten, Magasinet Fett, bloggkollektivet Maddam, og Rød Ungdom som kanskje kunne ha vært interessert i å lage sak, eller en kampanje.

Dagens Næringsliv eller Finansavisen kunne jo kanskje ha vært tipsa (men da må vi jobbe godt først, og få oversikt over hele bedriften).

Men jeg er stygt redd det blir vanskelig. For det første er det noe veldig harry og folkelig over bloggen og for det andre blir vi ikke tatt på alvor av de store mediahusa (de er voksne, de leser henne ikke).

Og her kommer min:

Hilsen medieviter som følger henne med interesse, både hva som er en bra ting å gjøre, og hvordan man absolutt ikke skal gjøre det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne. Det verste er at de utgir seg for å være leger og ernæringsfysiologer. Snakk om å ta hersketeknikk til nye høydare. Jeg var faktisk fast leser av bloggen frem til redigeringsskandalen kom frem. Jeg bar også en av dem som tok henne i forsvar blandt venner når bloggen ble kritisert av at den frontet sunn livsstil og naturlig skjønnhet. Det siste som nå har kommer frem er bare direkte pinlig. Voksne mennesker som driver på med sånt. De vet veldig godt at leserene også består av mindreårige jenter som helt klart vil ta ting for god fisk dersom en "lege" eller "advokat" signerer. Usmakelig.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å forsvare henne når folk hakker på henne fordi en hårlokk ligger feil, bena er for store eller hun har en kvise i pannen.

Men de to tingene som har kommet frem i lyset nå i det siste synes jeg er kjempefint at blir diskutert.

Men du siktet kanskje mer til FFfanatikerne?<3 <3 <3

:fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer denne. Det verste er at de utgir seg for å være leger og ernæringsfysiologer. Snakk om å ta hersketeknikk til nye høydare. Jeg var faktisk fast leser av bloggen frem til redigeringsskandalen kom frem. Jeg bar også en av dem som tok henne i forsvar blandt venner når bloggen ble kritisert av at den frontet sunn livsstil og naturlig skjønnhet. Det siste som nå har kommer frem er bare direkte pinlig. Voksne mennesker som driver på med sånt. De vet veldig godt at leserene også består av mindreårige jenter som helt klart vil ta ting for god fisk dersom en "lege" eller "advokat" signerer. Usmakelig.

Velkommen til "Den Andre Siden"

:lol:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjufsa

Men uansett hva som kommer av konstruktiv og saklig kritikk så opptrer jo paret bare som strutser? De nekter å svare på henvendelser, tar ikke telefon og tar veldig sjeldent bladet fra munnen selv?

"Det er slik vi har gjort det i alle år, det fungerer, og VI vet best!"

Jeg synes de etiske retningslinjene virker å være totalt fraværende, og jeg skjønner godt at enkelte aviser irriterer seg grønne over hvordan disse rosabloggerne kaprer mye av sponsormarkedet. I det ene sekundet skal de være en kommersiell aktør som kan gjøre akkurat som andre mediehus og publikasjoner, i det øyeblikket de kritiseres er man en sårbar privatperson som alle er ute etter å ta.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Tar en liten oppsummering her jeg:

* Bilderedigeringen som er fersk - http://www.kjendis.no/2014/12/26/kjendis/fotballfrue/caroline_berg_eriksen/blogg/blogging/36897995/

* Nettbutikken - Selger billigsmykker dyrt - http://www.kjendis.no/2011/06/22/kjendis/blogg/fotballfrue/17000088/

* Ville ta betalt for bokomtale - https://www.google.no/search?q=fotballfrue+ta+betalt+for+bokomtale&oq=fotballfrue+ta+betalt+for+bokomtale&aqs=chrome..69i57.8591j0j4&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

* Mangelfull merking av reklame - http://www.forbrukerombudet.no/asset/4571/1/4571_1.pdf (som det står i dette brevet (se pkt 2), skal reklame merkes øverst, såvidt jeg kan se på de siste reklameinnleggene er ikke det gjort. Eksempelvis http://carolinebergeriksen.no/2015/01/02/leopard-11-sko-under-1000-lappen/(merket til slutt - har print screen av dette i tilfelle det blir forandret på).

Og nå "forfalskning" i kommentarfeltet.

Er det noen som har flere forhold som har blitt dokumentert, evt. annet?

Edit: Lagt til vedr. reklame..

Og bruker lesernes e-post adresse som de må oppgi for å legge inn kommentar for å søke de opp på Facebook og deretter trakassere om de kommer med kritiserende kommentarer.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...