AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #1 Del Skrevet 19. januar 2017 hvordan klarer de som drikker jevnlig (feks hver helg) å unngå å legge på seg av det 😊? Dette er ikke ment som noe hets av en som drikker, men altså en forundring. Jeg så på en dokumentar om alkohol i går der de sa at alkohol (øl,vin cider osv) inneholder sinnsyke mengder kalkorier, tar man seg "en tur på fylla" skal det ikke mange enhetene til før man har drukket hele dagsbehove for kalorier. Mange unge tar seg en tur på byen, og drikker seg full, hver helg ca. Da lurer jeg på, hvorfor legger de da ikke på seg? Jeg vet om flere som er partyløver men som er tynne, selvom de ikke trener noe særlig. I dokumentaren sa de at alkohol i tilegg øker sultfølelsen. Så da "burde" jo de som drikker ofte legge på seg . Er er spying som gjør at de holder seg tynne? jeg har epilepsi og har svært liten erfaring med alkohol og drikkekultur grunnet det. Så har ingen erfaringer å sammenligne med 😬 Anonymkode: d5f10...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 19. januar 2017 #2 Del Skrevet 19. januar 2017 De spiser ikke så mye ellers. De ligger i kaloriunderskudd hele uka, og gjør opp for det i helgen, og holder dermed vekten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #3 Del Skrevet 19. januar 2017 For meg øker det ikke sultfølelsen, jeg tror heller jeg blir mett av å drikke. Jeg spiser nok 1 mindre måltid de dagene jeg drikker Anonymkode: 30716...b14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #4 Del Skrevet 19. januar 2017 Gjør opp for det på annet vis. Skal jeg drikke vin om kvelden tar jeg en treningsøkt og spiser sunt (og næringsrikt) resten av dagen. Du kunne jo like godt stilt spørsmålet hvordan noen som spiser godteri og sjokolade klarer å holde seg slanke. En hel flaske rødvin har opptil 600 kalorier, hvilket tilsvarer omtrent 12 små ruter melkesjokolade. Det er jo mange som propper i seg slikt hver eneste helg. Og det er lettere å 'styrtspise' godteri, vin f.eks. drikker man saktere utover kvelden. Anonymkode: 6753c...885 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #5 Del Skrevet 19. januar 2017 Dagsbehovet for kalorier er det man bruker ved "vanlig" aktivitet. Så trener man en 3-4 ganger i uka eller mer, så krever kroppen mer enn det, til dels mye mer, avhengig av hva, hvordan, hvor mye og hvor hardt man trener. Selv trener jeg minimum tre ganger i uka, og har fortsatt blitt slankere selv om jeg ennå kan unne meg en del. Forsøker også å gå deler av veien hjem fra jobben annenhver dag ved å gå av bussen litt tidligere, da er det ca 2 km ekstra de dagene. Samt lørdags eller søndagstur, evt. løpetur på mellom 3-10 km om sommeren 1-2 ganger i uka. Så alt i alt, at det enkelte dager går (mye) over kaloribehovet for vanlig aktivitet gjør ikke noe i det store og hele, uavhengig av om de ekstra kaloriene skyldes en godtedag eller tur på byen. Anonymkode: 82e4d...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 19. januar 2017 #6 Del Skrevet 19. januar 2017 De er unge, og legger ikke på seg så lett? Hos enkelte kan det ta noen år før kalorioverskudd begynner å vise seg som kilo. De spiser som mus? Mange unge gjør det. De danser og styrer på, beveger seg mye? Som noen skrev, det øker ikke sultfølelsen. Noen drikker faktisk fremfor å spise, fordi alkohol demper suget etter mat. Ikke så sunt altså. Men har lurt på det samme selv. Da jeg var ung, var jeg opptatt av å holde meg slank, og alkohol var no-go i den sammenhengen. Drakk ikke i det hele tatt, og skjønte ikke hvorfor den fetende effekten av alkohol ikke ble sterkere markedsført i anti-alkohol-kampanjer mot mindreårig ungdom. Jeg var sikker på at hvis fjortisene fikk høre at man la på seg av å drikke, ville de aldri røre alkohol. Nå som jeg er gammel, foretrekker jeg nok å drikke fremfor å spise de gangene jeg skal noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #7 Del Skrevet 19. januar 2017 Spesielt mange unge kvinner har en spiseforstyrrelse det der de spiser minimalt for å senere innta hele dagsbehovet for kalorier i form av alkohol. Jeg hørte om fenomenet på radioen her forleden. Det er ganske vanlig, og blir ekstra problematisk siden man også tåler alkohol dårligere uten adekvat matinntak. Anonymkode: c7cc6...050 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #8 Del Skrevet 19. januar 2017 31 minutter siden, perplexed skrev: De spiser ikke så mye ellers. De ligger i kaloriunderskudd hele uka, og gjør opp for det i helgen, og holder dermed vekten. Hmm du er vel kanskje ikke på noe. Men er det lurt å drikke på tom mage? Ts Anonymkode: d5f10...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #9 Del Skrevet 19. januar 2017 20 minutter siden, caskerette skrev: De er unge, og legger ikke på seg så lett? Hos enkelte kan det ta noen år før kalorioverskudd begynner å vise seg som kilo. De spiser som mus? Mange unge gjør det. De danser og styrer på, beveger seg mye? Som noen skrev, det øker ikke sultfølelsen. Noen drikker faktisk fremfor å spise, fordi alkohol demper suget etter mat. Ikke så sunt altså. Men har lurt på det samme selv. Da jeg var ung, var jeg opptatt av å holde meg slank, og alkohol var no-go i den sammenhengen. Drakk ikke i det hele tatt, og skjønte ikke hvorfor den fetende effekten av alkohol ikke ble sterkere markedsført i anti-alkohol-kampanjer mot mindreårig ungdom. Jeg var sikker på at hvis fjortisene fikk høre at man la på seg av å drikke, ville de aldri røre alkohol. Nå som jeg er gammel, foretrekker jeg nok å drikke fremfor å spise de gangene jeg skal noe. Å sulte seg for å drikke alkohol høres ikke sunt ut 😕 Men virker jo som en logisk forklaring da. Svært mange er unge og tynne og drikker, noen steder må de jo kutte kaloriene. Anonymkode: d5f10...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #10 Del Skrevet 19. januar 2017 Jeg kjenner ingen som drikker regelmessig, som samtidig er slanke Anonymkode: 9aa61...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 19. januar 2017 #11 Del Skrevet 19. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hmm du er vel kanskje ikke på noe. Men er det lurt å drikke på tom mage? Ts Anonymkode: d5f10...d5e Lurt og lurt. Jeg sier ikke at jeg ikke spiser de dagene jeg drikker alkohol, men hvis jeg vet at jeg skal på party i helgen, så tar jeg en litt lenger løpetur, og hopper over en ekstra brødskive i lunsjen. Det handler ikke om å sulte seg, det handler om en balansegang. Nå drikker ikke jeg masse hver helg heller da, men jeg tar meg heller et glass vin en å dytte i meg en halv plate melkesjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #12 Del Skrevet 19. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm du er vel kanskje ikke på noe. Men er det lurt å drikke på tom mage? Ts Anonymkode: d5f10...d5e Tja, jeg har mageproblemer (oppblåst) og blir bare skikkelig full om det er noen timer siden jeg har spist Anonymkode: 30716...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 19. januar 2017 #13 Del Skrevet 19. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen som drikker regelmessig, som samtidig er slanke Anonymkode: 9aa61...230 Jeg kjenner MANGE som drikker regelmessig og er slanke. Eller mener du hardfylla hele helga? Nesten alle mine venninner tar seg noen glass vin i helga. Noen tar seg det flere ganger i uka også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #14 Del Skrevet 19. januar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spesielt mange unge kvinner har en spiseforstyrrelse det der de spiser minimalt for å senere innta hele dagsbehovet for kalorier i form av alkohol. Jeg hørte om fenomenet på radioen her forleden. Det er ganske vanlig, og blir ekstra problematisk siden man også tåler alkohol dårligere uten adekvat matinntak. Anonymkode: c7cc6...050 Det høres fryktelig trist ut 😕 Er alkohol så viktig liksom... sukk Anonymkode: d5f10...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 19. januar 2017 #15 Del Skrevet 19. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres fryktelig trist ut 😕 Er alkohol så viktig liksom... sukk Anonymkode: d5f10...d5e Er vel ikke alkoholen som er viktig, men at den demper sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #16 Del Skrevet 19. januar 2017 4 timer siden, caskerette skrev: Er vel ikke alkoholen som er viktig, men at den demper sulten. Så det stemmer ikke at alkohol øker sult? Den demper den? Anonymkode: d5f10...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #17 Del Skrevet 19. januar 2017 Jeg drikker vel ganske regelmessig, inntar alkohol så godt som hver helg, pluss avogtil i uken. Rører ikke noe drikke med kalorier ellers i uka, blir ikke mer sulten av å drikke alkohol, og pils har dessuten mindre kalorier enn lettmelk, eplejuice eller brus! Jeg har fornuftig kosthold ellers uten å telle kalorier, og beveger meg litt uten å egentlig trene. Og nei, jeg drikker aldri til jeg kaster opp, og er heller aldri bakfull... Anonymkode: 23dc1...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #18 Del Skrevet 19. januar 2017 Da jeg var ung, drakk jeg hver helg og holdt meg slank. Men da ble jeg mett av å drikke og sov gjerne hele dagen derpå. Så spiste jeg et måltid og ut på byen igjen. Så fra fredag ettermiddag til mandag kunne jeg fint spise to måltider totalt. Ikke sunt, men det tenkte jeg ikke over da. Etter at jeg fikk barn spiste jeg mye mer regelmessig og ble mer opptatt av å passe vekten så da tok jeg en treningsøkt tidlig på dagen om jeg visste jeg skulle ut. Spiste gjerne litt ekstra magert også, for å ha ekstra kalorier å gå på. Anonymkode: 9da64...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Baremenneske Skrevet 19. januar 2017 #19 Del Skrevet 19. januar 2017 Jeg gir rett og slett blaffen i det!:p Liker å leve, og liker å kunne kose meg litt- uten å tenke kalorier! Likevel så har jeg aldri lagt på meg mer av den grunn:) Kan vel tenkes det betyr noe hvor mye man har i seg ellers og hvor aktiv man er... Spiser man masse usunt og drikker og KUN ligger på en sofa, så vil vel de fleste legge på seg. kan vel variere litt fra person til person også,- hvor høy forbrenning går de har mm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 20. januar 2017 #20 Del Skrevet 20. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det stemmer ikke at alkohol øker sult? Den demper den? Anonymkode: d5f10...d5e Tror det oppleves subjektivt. I stedet for å spise, får man en slags rus og glemmer sulten. Høres jo forsåvidt logisk ut. Ikke verdens sunneste slankekur, men sikkert en morsom en for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå