BlendaSensitive Skrevet 20. januar 2017 #101 Del Skrevet 20. januar 2017 1 minutt siden, cookies skrev: Jeg tenkte på årets prisutdeling. I see. Tolket det bare som "noen gang". Nei til tross for publisitet i aviser og tradisjonell media virker det som at cbe.no har problemer med å nå opp i bloggsfæren. De deltar sjeldent på motevisninger, andre bloggere sine publiseringer, i egenskap av å være såkalte Influencers. De gangene cbe deltar så er det meg, meg meg. Og litt mer seg selv, Her en annen blogger om Vixen, forskjellen mellom henne og cbe.no i kvalitet er soleklar: http://motesilje.com/vixen-blog-awards-2/ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 21. januar 2017 #102 Del Skrevet 21. januar 2017 Hver enkelt blogger er ansvarlig for korrekt merking. At man er en stor blogger på landsbasis er intet unntak for reglen. Det hjelper ikke å skjule seg bak at man poster mange innlegg, man har tross alt en regelbok å forholde seg til. Når man kommer opp på et nivå der CBE befinner seg, er inntektene så høye, at å påse at alt blir utført riktig burde være selvsagt. Seriøsitet er viktig. Hun bør anse seg som heldig som får ha den posisjonen og innflytelsen hun har per i dag. Punktum finale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. januar 2017 #103 Del Skrevet 21. januar 2017 Ryddet for spekulasjon. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. januar 2017 #104 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) På snap i juleferien/rundt nyttår var det et voldsomt kjør med og fokus på digre melkesjokolader i bilen. Jeg la merke til det fordi det var så helt utenfor hvordan det pleier å være. Kontrakten med Freia må jo ha vært på gang da, dette var jo bare to uker for hun logget av. Er det virkelig lov å preppe leserne på den måten før et kommersielt innlegg? De gjør det der stadig vekk, driver produktplassering i bloggen av diverse ting som de så selger etterpå. Jeg vet de hevder det er en gråsone. Jeg er ikke enig. Jeg mener at hvis de vet de skal reklamere for noe og få betalt for det snart, så er det snikreklame og priming av leserne å vise det frem umerket på forhånd. Endret 21. januar 2017 av pøbelsara 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 21. januar 2017 #105 Del Skrevet 21. januar 2017 Nå er klokka merket "sponset"... Etttermerker aldri, var det ikke det LKE sa en gang?🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. januar 2017 #106 Del Skrevet 21. januar 2017 9 minutter siden, Bergensia skrev: Nå er klokka merket "sponset"... Etttermerker aldri, var det ikke det LKE sa en gang?🙄 Seriøst? Skal man le eller grine? Titusener var jo inne og så den umerkede klokken de dagene hun var av. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. januar 2017 #107 Del Skrevet 21. januar 2017 Kvalmt, uetisk, fordummende og ulovlig. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 21. januar 2017 #108 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) Hehe, han sa til meg at det nok hadde hendt, men at det da var snakk om minutter før det var riktig merket. Endret 21. januar 2017 av mamsi 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 22. januar 2017 #109 Del Skrevet 22. januar 2017 Disse to skyr ingen midler. Jeg kaller det de driver med som grådighet. Selvfølgelig pakket inn med tusen unnskyldninger. Legg til side griskheten deres for et øyeblikk, og kjenn på følelsen av å være fri fra alt maset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 22. januar 2017 #110 Del Skrevet 22. januar 2017 8 timer siden, Bergensia skrev: Nå er klokka merket "sponset"... Etttermerker aldri, var det ikke det LKE sa en gang?🙄 Hahahahaha, tuller du!! Så surpuppen fikk ræva i gir etter den aldri så lille diskusjonen på SoMe (facebook). 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 22. januar 2017 #111 Del Skrevet 22. januar 2017 På 19.1.2017 den 16.34, Lille_Krokodille skrev: Vi må jo unnskylde dem med at de har barn og mye å gjøre, stakkars... Jeg sendte Vixen en melding der jeg spurte hvor lavt de har tenkt å legge den etiske linjen sin. Har ikke fått svar. Det er provoserende at Hans Petter Nygård mener det er helt greit at disse damene slurver i jobben fordi de har barn. Da er jeg spent på hvor mye Nygård mener det er greit at jeg slurver og glemmer i min jobb som spesialsykepleier. Jeg har tross alt tre barn under seks år, så regner med at han syns jeg kan glemme og slurve masse. Jeg er jo bare en travel, stakkars jente må vite 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 22. januar 2017 #112 Del Skrevet 22. januar 2017 35 minutter siden, Ultiva skrev: Det er provoserende at Hans Petter Nygård mener det er helt greit at disse damene slurver i jobben fordi de har barn. Da er jeg spent på hvor mye Nygård mener det er greit at jeg slurver og glemmer i min jobb som spesialsykepleier. Jeg har tross alt tre barn under seks år, så regner med at han syns jeg kan glemme og slurve masse. Jeg er jo bare en travel, stakkars jente må vite Lurer på om det er innenfor at jeg glemmer å mate ungen hans i barnehagen og slurver med bleieskift. Jeg er tross alt alene med 1 barn på 3, så litt slurv må være ok 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 22. januar 2017 #113 Del Skrevet 22. januar 2017 31 minutter siden, Ultiva skrev: Det er provoserende at Hans Petter Nygård mener det er helt greit at disse damene slurver i jobben fordi de har barn. Da er jeg spent på hvor mye Nygård mener det er greit at jeg slurver og glemmer i min jobb som spesialsykepleier. Jeg har tross alt tre barn under seks år, så regner med at han syns jeg kan glemme og slurve masse. Jeg er jo bare en travel, stakkars jente må vite Jeg er så enig! Men det sier litt om hvor viktig de synes jobben sin er. Har aldri hørt om en yrkesgruppe som kan gjør så mye feil uten å få påpakk, uansett om du er avisbud, sykepleier, elektriker, advokat ol.. nettopp fordi jobben er viktig og man kan ikke tillate seg feil. Dessuten har hun en mann som er hjemme 100%, så sååå travelt har hun det faktisk ikke. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 22. januar 2017 #114 Del Skrevet 22. januar 2017 10 timer siden, pøbelsara skrev: På snap i juleferien/rundt nyttår var det et voldsomt kjør med og fokus på digre melkesjokolader i bilen. Jeg la merke til det fordi det var så helt utenfor hvordan det pleier å være. Kontrakten med Freia må jo ha vært på gang da, dette var jo bare to uker for hun logget av. Er det virkelig lov å preppe leserne på den måten før et kommersielt innlegg? De gjør det der stadig vekk, driver produktplassering i bloggen av diverse ting som de så selger etterpå. Jeg vet de hevder det er en gråsone. Jeg er ikke enig. Jeg mener at hvis de vet de skal reklamere for noe og få betalt for det snart, så er det snikreklame og priming av leserne å vise det frem umerket på forhånd. Selvfølgelig kan ikke det være greit å drive med slik prepping og produktplassering før en kampanje starter. Dette er på ingen måter tilfeldigheter og det ble ekstra tydelig når CBE plutselig ble så "begeistret" for et produkt som kaloririk og sukkerholdig melkesjokolade. Et produkt hun ellers har ansett som djevelens verk og skydd som pesten. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. januar 2017 #115 Del Skrevet 22. januar 2017 På 21. januar 2017 den 2.27, Gregor Clegane skrev: Hver enkelt blogger er ansvarlig for korrekt merking. At man er en stor blogger på landsbasis er intet unntak for reglen. Det hjelper ikke å skjule seg bak at man poster mange innlegg, man har tross alt en regelbok å forholde seg til. Når man kommer opp på et nivå der CBE befinner seg, er inntektene så høye, at å påse at alt blir utført riktig burde være selvsagt. Seriøsitet er viktig. Hun bør anse seg som heldig som får ha den posisjonen og innflytelsen hun har per i dag. Punktum finale. Spørsmålet er jo om inntektene hadde vært så høye og leserne hadde vært så mange dersom hun faktisk var redelig på å merke det som skulle merkes. Noen nevnte i en annen tråd at hver gang det kommer innlegg som er merket slik at de fremstår som reklameinnlegg, så skriver jo leserne at "nå er det for mye reklame, kan du ikke gå tilbake til vanlige innlegg". Bevisstheten er fortsatt for liten rundt å skrape litt i overflaten av hva som er agendaen til toppbloggerne. Lureriet som de driver med ER grunnen til at annonsører kaster penger etter dem. Vanlige medier som er underlagt VVP er pålagt å skille tydelig mellom redaksjonelt innhold og annonsørinnhold. Ren reklame er på vikende front, nettopp fordi folk ikke lar seg påvirke. Det mest forstemmende er jo disse bloggeren får holde på slik, på bekostning av de tradisjonelle mediene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. januar 2017 #116 Del Skrevet 22. januar 2017 Hvert eneste ord, hvert eneste bilde på en blogg som denne må leses med 1 tanke i hodet: noe skal selges. Jobben deres er å knytte leseren følelsesmessig til bloggen ved hjelp av personlige historier, "private bilder" eller utvalgte ord: du, kjære, snille osv, grooming før salg ved å vise produktet på snap eller "tilfeldig" nevne (feks opprydding/godt å kvitte deg med osv som fører til annonse for app). Alt dette med hensikt å manipulere leseren til å ikke se at alt de skriver og viser bilder av er markedsføring. Samtidig er leseren produktet som bedriften CBE.no selger til sine samarbeidspartnere. At lesere skriver at de blir redde og bekymret når den gjennomkommersialiserte bedriften ikke gir lyd fra seg på fem dager (uten å vise leserne at prosjektet er sponset), understreker hvor vellykket en slik strategi er. Klokken som skulle symbolisere pausen ble merket over en uke etterpå, men de trofaste leserne får nok ikke det med seg. Uansett har "stuntet" vekket følelser hos leseren og mission is completed. Følelser er bloggbedriftens valuta. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 22. januar 2017 #117 Del Skrevet 22. januar 2017 Spot on @Kollontaj. CBR har nailet det å være en influencer og hennes intetanende fanskare sluker det rått. http://chilipublications.no/dette-er-en-influencer-og-slik-fungerer-influencer-marketing/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. januar 2017 #118 Del Skrevet 22. januar 2017 På 19.1.2017 den 20.17, Attami skrev: Hva med huset da, som pusses opp av et firma... Hvordan bør det merkes? Spons spons og spons. Hmm, hvilke firma bør man ignorere der da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 22. januar 2017 #119 Del Skrevet 22. januar 2017 1 time siden, O.G. skrev: Hmm, hvilke firma bør man ignorere der da? Eiendom og Hjem. Samme firma som pussa opp hos Lene Orvik, så de har nok en UB-avtale. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. januar 2017 #120 Del Skrevet 22. januar 2017 45 minutter siden, skyflakes skrev: Eiendom og Hjem. Samme firma som pussa opp hos Lene Orvik, så de har nok en UB-avtale. Så pinlig for dem. Nu skal jeg sørge for at de taper penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg