Viking-girl Skrevet 19. januar 2017 #1 Del Skrevet 19. januar 2017 Har klaget til Freia og TV2 ang dette stuntet. Spent på svar... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 19. januar 2017 #2 Del Skrevet 19. januar 2017 Hva eksakt er det du har klaget på? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. januar 2017 #3 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Riktig instans er vel Pressens faglige utvalg - PFU. Freia har vel ikke gjort noe galt, egentlig - de har skaffet seg en masse oppmerksomhet. Eller det vil si - de bør jo ha en klausul om at alt skal merkes TYDELIG når de kjøper reklame i SoMe. Det øker kredibiliteten veldig. Jeg liker ikke å utsettes for snikreklame - eller i ikke vite hvem som er avsender for et budskap. Endret 19. januar 2017 av pøbelsara 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 19. januar 2017 #4 Del Skrevet 19. januar 2017 Godt at dette har blitt omtalt av folk i mediebransjen så man kan legge tesen med dette er "sånt som bare KG-damer bryr seg om" død rimelig kjapt http://kampanje.com/medier/2017/01/tv-2-fortalte-ikke-at-fotballfrues-blogg-pause-var-freia-reklame/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 19. januar 2017 #5 Del Skrevet 19. januar 2017 Samma gamle leksa, hu har glømt att (å reklamemerke) veska Gi meg fri i kveld. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. januar 2017 #6 Del Skrevet 19. januar 2017 Det er klart dette er en sak. Selv om noen idioter hevder at også dette bunner i misunnelse. Det handler om pressen, om pressens rolle, og forbrukerrettigheter, forbrukermakt og om redelighet. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentefranorge Skrevet 19. januar 2017 #7 Del Skrevet 19. januar 2017 Hva skal dere klage på? En vellykket reklame kampanje. Freia er nok stor fornøyd. Sjekk engajemanget deres her feks. Og Caroline har jo hatt flere lesere denne perioden... så hun er vell også fornøyd. Tviler veldig fiolk slutter å kjøpe freia for den grunn. Det har vært så mye snakk om freia og Caroline at jeg faktisk har lyst på freia melkesjokolade mens jeg leser diss forum kan jo nevne at jeg Caroline ikke passer inn for å reklamer for sjokolade, men det er en annen sak 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. januar 2017 #8 Del Skrevet 19. januar 2017 20 minutter siden, jentefranorge skrev: Hva skal dere klage på? En vellykket reklame kampanje. Freia er nok stor fornøyd. Sjekk engajemanget deres her feks. Og Caroline har jo hatt flere lesere denne perioden... så hun er vell også fornøyd. Tviler veldig fiolk slutter å kjøpe freia for den grunn. Det har vært så mye snakk om freia og Caroline at jeg faktisk har lyst på freia melkesjokolade mens jeg leser diss forum kan jo nevne at jeg Caroline ikke passer inn for å reklamer for sjokolade, men det er en annen sak Du vet at det er et lovverk for markedsføring? Og en redaktørplakat? 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunalee Skrevet 19. januar 2017 #9 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Det er klart dette er en sak. Selv om noen idioter hevder at også dette bunner i misunnelse. Det handler om pressen, om pressens rolle, og forbrukerrettigheter, forbrukermakt og om redelighet. Absolutt! Det er jo forsåvidt noe ganske nytt at enkeltpersoner kan bli millionærer på å skrive en blogg. Virker som det har vært en del gråsoner de siste årene. Klart man skal ha klare regler for hva som er greit og ikke! Reklamens makt er skremmende stor på enkelte grupper i samfunnet. Endret 19. januar 2017 av lunalee skrivefeil 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 19. januar 2017 #10 Del Skrevet 19. januar 2017 3 timer siden, Bergensia skrev: Godt at dette har blitt omtalt av folk i mediebransjen så man kan legge tesen med dette er "sånt som bare KG-damer bryr seg om" død rimelig kjapt http://kampanje.com/medier/2017/01/tv-2-fortalte-ikke-at-fotballfrues-blogg-pause-var-freia-reklame/ I artikkelen du lenker til er det ikke mye innrømmelse fra TV2. Da er det interessant å se at på GMN sin facebookside så har de nå endret teksten på innlegget der de introduserte at CBE skulle være gjest. Nå har de føyd til at bloggpausen var i regi av Freia. http://imgur.com/sI37PA5 Hvorfor endre på dette hvis de mener at de hadde sitt på det tørre? Man blir vel som man omgås, tenker jeg, og ettermerking er vi jo velkjente med i bloggverden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 19. januar 2017 #11 Del Skrevet 19. januar 2017 5 minutter siden, CecilieX skrev: I artikkelen du lenker til er det ikke mye innrømmelse fra TV2. Da er det interessant å se at på GMN sin facebookside så har de nå endret teksten på innlegget der de introduserte at CBE skulle være gjest. Nå har de føyd til at bloggpausen var i regi av Freia. http://imgur.com/sI37PA5 Hvorfor endre på dette hvis de mener at de hadde sitt på det tørre? Man blir vel som man omgås, tenker jeg, og ettermerking er vi jo velkjente med i bloggverden. Haha, så flaut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oz- Skrevet 19. januar 2017 #12 Del Skrevet 19. januar 2017 https://www.nrk.no/kultur/tv-2-intervjuet-fotballfrue-om-freia-stunt-uten-a-fortelle-at-det-var-reklame-1.13330201 NRK har tatt saken 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. januar 2017 #13 Del Skrevet 19. januar 2017 Anbefaler å lese mamsi sitt innlegg, det oppsummerer essensen: http://mamsi.no/silence-of-the-blogs/ 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. januar 2017 #14 Del Skrevet 19. januar 2017 Ser at Vixen-dommeren nå mener at CBE og Marna må unnskyldes med at de ikke merker riktig, fordi "de poster jo noen tusen poster i året". Ja, ok. Da er det bare å fortsette å snikreklamere og tjene millioner, samtidig som man blir beskyttet i hue og r... Til og med av han som setter regler for kåringen. Fy faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. januar 2017 #15 Del Skrevet 19. januar 2017 Ja, nå viste han sitt sanne kremmerhjerte. Helt tåpelig, både han, kåringen, Vixen og liksomreglene deres. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 19. januar 2017 #16 Del Skrevet 19. januar 2017 17 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Ser at Vixen-dommeren nå mener at CBE og Marna må unnskyldes med at de ikke merker riktig, fordi "de poster jo noen tusen poster i året". Ja, ok. Da er det bare å fortsette å snikreklamere og tjene millioner, samtidig som man blir beskyttet i hue og r... Til og med av han som setter regler for kåringen. Fy faen. Så når det er jobben deres å poste tusenvis av innlegg i året, så er det greit å late som man ikke kan markedsføringsloven til fingerspissene til tross for utallige veiledninger fra FO, jevnlig kontakt med FO ved tvil, samt årlige avisskriverier om det samme? Det er en del av jobben deres å kunne det! Og da passer det ikke lenger med unnafintingen som Komikerfrue bedriver samtidig som hun gir seg selv en klapp på skuldra når hun har klart å merke riktig. Ærlig talt, de KAN bedre enn dette - for innimellom gjør de det faktisk riktig. DET er avslørende, det. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 19. januar 2017 #17 Del Skrevet 19. januar 2017 16 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Ser at Vixen-dommeren nå mener at CBE og Marna må unnskyldes med at de ikke merker riktig, fordi "de poster jo noen tusen poster i året". Ja, ok. Da er det bare å fortsette å snikreklamere og tjene millioner, samtidig som man blir beskyttet i hue og r... Til og med av han som setter regler for kåringen. Fy faen. Hvorfor giddet han å lage regelen om reklamemerking når han ikke bryr seg om det når det kommer til stykket? Pinlig! Egentlig burde det være omvendt at siden de poster så pass mange innlegg burde det å merke reklame riktig være ren rutine og glipp dermed sjeldne. Hadde jeg gjort like mange feil på jobben min som bloggerne gjør når det gjelder feilmerking og manglende merkning av reklame hadde jeg fått jevnlige påtaler av sjefen. Man forventer at en som er profesjonell ikke gjør samme feil gang på gang på gang. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 19. januar 2017 #18 Del Skrevet 19. januar 2017 1 minutt siden, Cavatina skrev: Så når det er jobben deres å poste tusenvis av innlegg i året, så er det greit å late som man ikke kan markedsføringsloven til fingerspissene til tross for utallige veiledninger fra FO, jevnlig kontakt med FO ved tvil, samt årlige avisskriverier om det samme? Det er en del av jobben deres å kunne det! Og da passer det ikke lenger med unnafintingen som Komikerfrue bedriver samtidig som hun gir seg selv en klapp på skuldra når hun har klart å merke riktig. Ærlig talt, de KAN bedre enn dette - for innimellom gjør de det faktisk riktig. DET er avslørende, det. Nemlig! De var vesentlig flinkere når FO hadde dem under oppsyn, men jammen meg om ikke de "glemte" de gode vanene de hadde tillagt seg da FO endret fokus til noe annet. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 19. januar 2017 #19 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Hva med all de skjulte produktplasseringene da? Det er jo det mest alvorlige av alt. Og jeg kan fortelle at merkestatistikken ang dette er på hele 0 % - derav ordet skjult. Endret 19. januar 2017 av Vitulina 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 19. januar 2017 #20 Del Skrevet 19. januar 2017 Her kan det bli skattesmell? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg