Gå til innhold

Slapp/løs hud i ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slapp hud i ansiktet og under haken etter vekttap for noen år siden, og er nok over den alderen der dette "går seg til."

Hvilke tiltak kan jeg gjøre utenom kirurgi? Ønsker egentlig ikke å forynge meg så voldsomt, men kjenner at selvtilliten knekkes litt av at jeg ser eldre ut enn jeg er på grunn av overflødig hud.

Noen som har noen tips til å få litt strammere hud?

Anonymkode: 6914d...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Hvis du har råd til det, tilbyr vanligvis hudpleiesalonger ulike oppstrammende behandlinger. Ellers kan det muligens hjelpe å ta kosttilskudd med collagen, og gå til anskaffelse av en Swiss Skin Roller og oppstrammende serum/krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det kan forbedres noe (og bare noe da, ikke voldsomt) med dermapen/roller som utføres på klinikk da disse er dypere enn hjemmevarianter, el tretinoin kur, el laser. 

Alt dette er ikke invasivt.

Ang laser behandling, av typen som stimulerer dyp underhud. Er F eks thermage osv. Vært greit.

hørt det er noe nytt på fronten innen kosmetisk laserbeh som er mindre invasiv en oppvarminga v/thermage. Det er laserbehandling som normalt brukes innen idrett og revmatisme behandling av skadde og vonde ledd. De bruker kaldlaser, llt (low level laser)  ellers kalt cold laser therapy.

dette tror jg ikke finnes i norge mtp kosmetisk bruk. Du må til utlandet for dette.

mange av disse beh må gjøres repeterende flere ganger for best mulig effekt. Så det er ikke billig akkurat.

men gullstandarden er altså ansiktsløft, dette er operasjon, invasivt men gir absolutt best resultat.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nanne70 skrev:

Hvis du har råd til det, tilbyr vanligvis hudpleiesalonger ulike oppstrammende behandlinger. Ellers kan det muligens hjelpe å ta kosttilskudd med collagen, og gå til anskaffelse av en Swiss Skin Roller og oppstrammende serum/krem.

Dropp collagen kosttilskudd, spis heller brusk og benmargsprodukter. Sistnevnte er "in" for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Takk for svar, fine folk. :hjerte:

 Jeg har kjøpt en slik roller fra Amè purè, men synes den er vond å bruke. Bruker den likevel, men har kun hatt den noen få uker. Merker ingen forskjell så langt.

Anonymkode: 6914d...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Noen som har brukt dermapen mot løs hud, hos hudpleier/kosmetisk sykepleier med skikkelig godt resultat? 

Jeg vil gjerne bedre hudkvaliteten på hake. Den er helt annerledes enn resten av ansiktet. Mye slappere hud, og ujevnheter er det også, mens resten av ansiktet er helt glatt og sagger ikke.

Jeg har nylig begynt med A-vit.krem fra Obagi, men vet ikke helt om det vil hjelpe. Restylane blir ikke fint, selv om jeg bruker en kjempeflink og kjent behandler. Facelift er ikke aktuelt.

Tips mottas med takk.

Anonymkode: 67231...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...