AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #81 Del Skrevet 16. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Mor til min svigerdatter fikk slag I ung alder. Det er faktisk min svigerdatter som har vært litt omsorgsperson for sine søsken, mor og til og med far. Tror ikke noen av dem går I skapene deres... Anonymkode: b5156...559 Nå får jeg en veldig følese av at du er svigerdatter i denne problemstillingen. For hvordan vet du hvem som går og ikke går i skapene deres? Forøvrig har jeg er godt forhold til min mor og min søster, og de må gjerne åpne skap på kjøkkenet eller i skjenken om de har grunn, men å titte i skuffer og skap på måfå for å se hvor pene ting vi har føles ut som snoking og hadde irritert meg. Anonymkode: 01afb...50e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollie Skrevet 16. januar 2017 #82 Del Skrevet 16. januar 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager at jeg reagerer, men min sønn har ikke skiftet familie. Han er like engasjert I vår familie. Han distanserer seg ikke. Jeg har heller ikke skrevet at han gjør det. Jeg er kanskje en ungdommelig dame og tolererer mye, men så udannet å skrive slik om folk. Han er da ikke noe problem! Han møter opp selv om hun jobber. De ville pusse opp kjøkken, men jeg sa de ikke behøvde. Er det å tråkke dem på tærne? Og kikket I skapet for å se på alt det fine de har... Vi mener ikke noe vondt... skjønner at jeg bør jekke ned litt, bør vi heller være som vanlige gjester og ikke føle oss så hjemme? Anonymkode: b5156...559 Forstår at dere ikke mener noe vondt. Men å kikke i andres skap (om det så er for å se på alt det fine de har) det bør dere ikke gjøre, iallefall ikke når svigerdatteren deres sier ifra at hun ikke synes det er greit. Jeg vet ikke hvordan du sa til dem at de ikke behøvde å pusse opp kjøkkenet, men det er jo uansett ikke din avgjørelse å ta? Hvorfor skal du kommentere det? Hvis dere er opptatt av å ha et godt forhold til svigerdatteren deres så bør dere respektere hennes grenser. Når dere er i hennes hjem så bør dere ikke snoke i skuffer og skap, eller gå inn med sko. Dere bør nok heller oppføre dere som vanlige gjester ja. Mine svigerforeldre er ofte på besøk, og vi har et godt forhold. De kikker aldri i skuffer eller skap, og de spør alltid om vi ønsker hjelp med noe før de går i gang. Hvis de hadde snoket rundt i huset vårt hadde jeg blitt skikkelig irritert. Det samme gjelder mine egne foreldre. Og det hadde aldri falt meg inn å kikke i skuffer og skap i deres hjem! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. januar 2017 #83 Del Skrevet 16. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Mor til min svigerdatter fikk slag I ung alder. Det er faktisk min svigerdatter som har vært litt omsorgsperson for sine søsken, mor og til og med far. Tror ikke noen av dem går I skapene deres... Anonymkode: b5156...559 Ja, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 16. januar 2017 #84 Del Skrevet 16. januar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper hun har mer nok med jobb, samboer, venner, kollegaer og egen familie. Det er faktisk veldig krevende å få tid til alle.... Anonymkode: 482b6...2e1 Men det er ikke krevende å vise et smil og være normal hyggelig og høfflig mot svigerfamilien sin? Høres ut som hun er en særing som er kresen på hvem hun velger å omgåes. Tipper hun kontrollerer sønnen deres greit også. Nå hører vi riktignok bare en side av saken, men dersom man føler svigerforeldre blander seg for mye bør man forvente av et voksent menneske at man sier klart ifra om det istede for å fryse dem ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #85 Del Skrevet 16. januar 2017 Deres svigerdatter høres akkurat ut som meg. Jeg har ingen kontakt med min svigermor, jeg feirer aldri jul der, er aldri på besøk og møter henne max en gang i året. Hvorfor, jeg liker ikke dama, hun er så jævelig slitsom og spesiell. Hun er ufør fordi hun ikke klarer å omgås andre mennesler Min mann har selvfølgelig kontakt med sin mor, og det synes jeg er bare koselig, så lenge jeg slipper! Anonymkode: 75785...6c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #86 Del Skrevet 16. januar 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får jeg en veldig følese av at du er svigerdatter i denne problemstillingen. For hvordan vet du hvem som går og ikke går i skapene deres? Forøvrig har jeg er godt forhold til min mor og min søster, og de må gjerne åpne skap på kjøkkenet eller i skjenken om de har grunn, men å titte i skuffer og skap på måfå for å se hvor pene ting vi har føles ut som snoking og hadde irritert meg. Anonymkode: 01afb...50e Jeg vet da såppas at mora sitter I rullestol og faren er tafatt og ikke gjør mer enn han må. Jeg snoker ikke for å finne sensitiv informasjon. Har forstått det nå... Og ikke dra incest inn I dette. Smakløst. Anonymkode: b5156...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 16. januar 2017 #87 Del Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager at jeg reagerer, men min sønn har ikke skiftet familie. Han er like engasjert I vår familie. Han distanserer seg ikke. Jeg har heller ikke skrevet at han gjør det. Jeg er kanskje en ungdommelig dame og tolererer mye, men så udannet å skrive slik om folk. Han er da ikke noe problem! Han møter opp selv om hun jobber. De ville pusse opp kjøkken, men jeg sa de ikke behøvde. Er det å tråkke dem på tærne? Og kikket I skapet for å se på alt det fine de har... Vi mener ikke noe vondt... skjønner at jeg bør jekke ned litt, bør vi heller være som vanlige gjester og ikke føle oss så hjemme? Anonymkode: b5156...559 Nei, det er ikke å tråkke dem på tærne, men å legge nesa si i ting du ikke har noe med. Og dere skal naturligvis ikke føle dere hjemme, da det ikke er deres hjem. Dere er faktisk gjester i andres hus. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #88 Del Skrevet 16. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet da såppas at mora sitter I rullestol og faren er tafatt og ikke gjør mer enn han må. Jeg snoker ikke for å finne sensitiv informasjon. Har forstått det nå... Og ikke dra incest inn I dette. Smakløst. Anonymkode: b5156...559 Jeg sa ikke noe om incest eller om moren i rullestol, mer en kommentar til din kommentar om at hennes søsken ikke titter i skap og skuffer hos henne heller. Noe du ikke kan vite med mindre du er henne eller er der størsteparten av tiden mens hennes søsken er der? Det var bare så rart. Anonymkode: 01afb...50e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #89 Del Skrevet 16. januar 2017 Og snoking trenger ikke være for å finne sensitiv informasjon. Men om noen titter i skuffene mine på kjøkkenet eller badet så vil de raskt finne ut endel om meg av helt vanlige produkter som ligger der. En venninne jeg har er litt sånn som kan titte litt i skuffer på måfå, mens vi står og prater med hver vår kaffekopp. Spør jeg om hun leter etter kaffesukker eller noe så bare vifter hun det bort og åpner neste. Den samme venninnen lirte deretter ut av seg en kommentar om at "toro er jammen en reddende engel" på en avslutning i barnehagen. Det var kun jeg som hørte henne så hun sa det for å bære intimt god venninne, tror jeg. Ikke for å drite meg ut. Men da har hun sett altså at jeg har litt halvfabrikata slengen i tilfelle tidsnød. Og brydde seg ikke om å spørre om kaken var fra egen oppskrift eller fra pose. Det er langt fra sensitivt. Men totalt irriterende. Går noen i skapene ofte nok så vil en sånn kommentar eller følelse dukke opp fra den som snoker. "Du bruker ikke den pene este serviset på sønnen min sin 35-årsdag? Hva spares det til da?". Eller kanskje en følelse av at hun er snobbete om du ikke ser landlord eller forstprice i skuffene hennes. Det er ikke alt man trenger å vite. Og man trenger ikke åpne skap for å beundre noens pene ting. Vil de at tingene skal beundres, så tas de i bruk eller settes til pynt. Ellers kan du jo gå i undertøyet hennes og se etter lekker inspirasjon og pene ting der også? Hennes grense går før kjøkkenskuffene, og det må respekteres. Anonymkode: 01afb...50e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberry Fields Skrevet 16. januar 2017 #90 Del Skrevet 16. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager at jeg reagerer, men min sønn har ikke skiftet familie. Han er like engasjert I vår familie. Han distanserer seg ikke. Jeg har heller ikke skrevet at han gjør det. Jeg er kanskje en ungdommelig dame og tolererer mye, men så udannet å skrive slik om folk. Han er da ikke noe problem! Han møter opp selv om hun jobber. De ville pusse opp kjøkken, men jeg sa de ikke behøvde. Er det å tråkke dem på tærne? Og kikket I skapet for å se på alt det fine de har... Vi mener ikke noe vondt... skjønner at jeg bør jekke ned litt, bør vi heller være som vanlige gjester og ikke føle oss så hjemme? Anonymkode: b5156...559 Ja! Det er jo nettopp det dere er, gjester. Dere må lære dere å respektere andres regler i sitt hus (feks ikke gå gjennom skap, ikke gå inn med sko på osv). Det burde ikke være så vanskelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 16. januar 2017 #91 Del Skrevet 16. januar 2017 Jøss, er overrasket over den lave toleranseterskelen mange her har når det gjelder andres oppførsel - TS blir jo fremstilt som svigermonster over det jeg oppfatter som småting. Om enkelte kommentarer fra svigerforeldre kan være irriterende? Absolutt. Men skal man reagere på alt som er plagsomt hele tiden så blir samtalene fort kunstige, og forholdet kaldt. Folk må slutte å bli så jævlig fort fornærmet av alt. Det går an å strekke seg litt. Å spørre om lønn og gå med sko inne er virkelig ikke verdens undergang eller verdt å ødelegge relasjoner for. Jeg tror ikke mange vet hvor heldige de er som i det hele tatt har familie. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 16. januar 2017 #92 Del Skrevet 16. januar 2017 19 minutter siden, 365vinter skrev: Jeg tror ikke mange vet hvor heldige de er som i det hele tatt har familie. Ikke for å være kranglete, men det er vel ofte argumentet til folk som ikke kan respektere andre. Selv om det er familie, så bør man kunne ta hensyn. Svigerdatteren blir godt likt av de fleste, som det er skrevet i HI, da er det noen grenser svigers tråkker over. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #93 Del Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke noe om incest eller om moren i rullestol, mer en kommentar til din kommentar om at hennes søsken ikke titter i skap og skuffer hos henne heller. Noe du ikke kan vite med mindre du er henne eller er der størsteparten av tiden mens hennes søsken er der? Det var bare så rart. Anonymkode: 01afb...50e Det med incest var ikke ment til deg. Det var et avsnitt det så du? Jeg har heller ikke nevnt søsken som titter I skap... hvor får du det I fra? Jeg sa foreldre. Nevnte bare at moren til min svigerdatter satt I rullestol og ikke hadde mulighet til å titte I skap, og at min svigerdatter hadde vært omsorgs personen der I huset... les innlegget på nytt så ser du hvor du tar feil. Anonymkode: b5156...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 16. januar 2017 #94 Del Skrevet 16. januar 2017 3 timer siden, O.G. skrev: Nei, men jeg lurer på om denne svigerdatteren reagerer like sterkt når egen mor går i skapene eller spør om ditt og datt. Skal ikke prøve å begi meg ut på andres adferd, men jeg skrev tidlig i tråden om at min familie ikke er sånn, og at jeg derfor kan komme ut litt som denne svigerdatteren i møte med andres familie. Jeg hadde fått hakeslepp om mamma begynte med noe slikt, og jeg hadde vel falt av stolen om hun foreslo ferie sammen, og selvfølgelig hadde jeg sagt ifra om det hadde skjedd likevel. Det er rett og slett helt usannsynlig at hun skal begynne med noe sånt. Jeg tror mange av "svigersproblemene" enten det er mor som irriterer seg over datter eller omvendt ikke bare kommer av at man setter ulike regler og forventninger for egne foreldre/barn og svigerforeldre/barn, men også fordi det blir kulturkræsj, der problemstillinger som aldri har vært aktuelle i "egen" familie plutselig dukker opp jevnt og trutt og skaper frustrasjon fordi man ikke forstår at andre er oppvokst med andre grenser, forventninger og andre distanser innad i familien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #95 Del Skrevet 16. januar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hun er ikke frekk eller ufin. Høflig og takker for seg. Hun setter sikkert grenser for at hun synes vi er for intense kanskje. Det med lønnen var noe min mann bare fant ut at han skulle spørre om. Hun sa med litt streng tone at hun ikke syntes han hadde noe med det, de klarte seg veldig godt med de fikk utbetalt. Må være ærlig og si at hun gjør nok ikke noe feil jeg kan påpeke. Hun er kanskje privat. Hvis jeg kikker I skap og skuffer på kjøkkenet eller i stuen kan hun si noe som at hun ikke liker at folk ser på "rotet" og velg henviser meg ut eller sette meg ned. Hun misliker nok veldig hvis vi går inn med skor, hun sa at gulvene var rene så vi trengte ikke være redd for å få møkkete sokker. Kanskje det var en spøk vi ikke forstod... Vi forstår ofte ikke humoren til hverken mon sønn eller henne.. Når jeg tenkte på å snakke med sønnen min var drt for å finne ut som vi gjør noe feil eller om hun ikke liker oss bare. Hun skal få være den hun er. Vi vet ikke hvor vi har henne... Hun er litt.. mystisk.. Ts. Anonymkode: b5156...559 Det er superfrekt å kikke i andre folks skap og skuffer. Superfrekt. Vær glad hun ikke klapper til deg..... Anonymkode: 38023...5b0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. januar 2017 #96 Del Skrevet 16. januar 2017 13 minutter siden, Ananas. skrev: Jeg tror mange av "svigersproblemene" enten det er mor som irriterer seg over datter eller omvendt ikke bare kommer av at man setter ulike regler og forventninger for egne foreldre/barn og svigerforeldre/barn, men også fordi det blir kulturkræsj, der problemstillinger som aldri har vært aktuelle i "egen" familie plutselig dukker opp jevnt og trutt og skaper frustrasjon fordi man ikke forstår at andre er oppvokst med andre grenser, forventninger og andre distanser innad i familien. Tror jeg du kan ha rett i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #97 Del Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, 365vinter skrev: Jøss, er overrasket over den lave toleranseterskelen mange her har når det gjelder andres oppførsel - TS blir jo fremstilt som svigermonster over det jeg oppfatter som småting. Om enkelte kommentarer fra svigerforeldre kan være irriterende? Absolutt. Men skal man reagere på alt som er plagsomt hele tiden så blir samtalene fort kunstige, og forholdet kaldt. Folk må slutte å bli så jævlig fort fornærmet av alt. Det går an å strekke seg litt. Å spørre om lønn og gå med sko inne er virkelig ikke verdens undergang eller verdt å ødelegge relasjoner for. Jeg tror ikke mange vet hvor heldige de er som i det hele tatt har familie. Mange bekker små... For øvrig leser jeg ikke fra TS' innlegg at svigerdatter er fornærmet. TS, derimot... Anonymkode: b530a...bcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #98 Del Skrevet 16. januar 2017 Ts her. Nå er jeg lei av all kritikk her. Forstår at vi må endre våre vaner. Forhåpentligvis vil det endre situasjonen. Jeg har mine tvil, tror innerst inne at hun ikke liker oss, mulig vi har valgt det selv og gått i fella. Men blir mer lei meg av alle antagelser og beskyldninger her. Javel kanskje jeg har en merkelig oppførsel, men der har jammen meg en lang veg å gå dere og. Her var problemstillingen oss og våre svigerdatter, men dere blander inn og snakker stygt om min sønn. Jeg har i allefall aldri ment vondt. Mange her mener vondt med det de skriver. Anonymkode: b5156...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 16. januar 2017 #99 Del Skrevet 16. januar 2017 Det kan godt hende at hun vil like dere etterhvert, hvis dere går litt forsiktig frem. Det viktigste er at de er lykkelige sammen. Om en tid kan du jo spørre henne hva dere kan gjøre for å få et bedre forhold, da sender du ballen over til henne. Det er klart at hun også har et ansvar for å være hyggelig, men hun er ikke her for å forsvare seg og du får satse på at det går seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 16. januar 2017 #100 Del Skrevet 16. januar 2017 Herregud, ikke engang min egen mor driver og snoker i skapene mine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå