AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #41 Del Skrevet 16. januar 2017 TS mangler tydeligvis litt folkeskikk og sosiale antenner og vil løpe og sladre til sønnen i beste barneskolestil om at kona hans ikke liker henne.... Og så lurer folk på hvorfor mange kommer litt på kant med svigerforeldre??? *ler* Anonymkode: c0e9b...629 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #42 Del Skrevet 16. januar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hun er ikke frekk eller ufin. Høflig og takker for seg. Hun setter sikkert grenser for at hun synes vi er for intense kanskje. Det med lønnen var noe min mann bare fant ut at han skulle spørre om. Hun sa med litt streng tone at hun ikke syntes han hadde noe med det, de klarte seg veldig godt med de fikk utbetalt. Må være ærlig og si at hun gjør nok ikke noe feil jeg kan påpeke. Hun er kanskje privat. Hvis jeg kikker I skap og skuffer på kjøkkenet eller i stuen kan hun si noe som at hun ikke liker at folk ser på "rotet" og velg henviser meg ut eller sette meg ned. Hun misliker nok veldig hvis vi går inn med skor, hun sa at gulvene var rene så vi trengte ikke være redd for å få møkkete sokker. Kanskje det var en spøk vi ikke forstod... Vi forstår ofte ikke humoren til hverken mon sønn eller henne.. Når jeg tenkte på å snakke med sønnen min var drt for å finne ut som vi gjør noe feil eller om hun ikke liker oss bare. Hun skal få være den hun er. Vi vet ikke hvor vi har henne... Hun er litt.. mystisk.. Ts. Anonymkode: b5156...559 Seriøst, hva i alle dager har du i skap og skuffer å gjøre uoppfordret??? Du ber om å bli mislikt. Synes hun er tøff jeg som sier i fra til deg! Anonymkode: 0b7d2...b99 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 16. januar 2017 #43 Del Skrevet 16. januar 2017 Enig med de som svarer at dere fremstår invaderende. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #44 Del Skrevet 16. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri skjønt hva som er så innmari hemmelig med lønn. Jeg spør jo ikke, for jeg har skjønt at folk synes det er helt uhørt, men skjønner ikke hvorfor....? Er det flaut fordi dere synes dere tjener lite? Eller er dere redd det høres skrytete ut om dere tjener mye? Jeg kan godt fortelle hva jeg tjener, hva jeg stemmer på ved valg osv. Respekterer at andre holder dette fryktelig hemmelig, men.....pussig. Anonymkode: 31ec8...10e Det er privat. På samme måte som det er privat hva jeg har i gjeld, hvilke sykdommer jeg har, medisiner jeg bruker o.l. Noen mennesker har ikke grenser og snakker om alt, det er greit for de, men det er ikke normalen av den grunn. Og jeg tjener ganske godt, men det er ikke lønnen som definerer hvem jeg er den ene eller den andre veien. Folk som får vite inntekten min (spesielt når skattelisten var helt åpne) skal alltid kommentere det, "trodde ikke du tjente så godt som xxx", "du som tjener såpass greit må da kunne...", og "du har da vel råd til det?" hvis jeg sier noe er dyrt eller sparer. Anonymkode: 5a958...659 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ClickB4it Skrevet 16. januar 2017 #45 Del Skrevet 16. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hun er ikke frekk eller ufin. Høflig og takker for seg. Hun setter sikkert grenser for at hun synes vi er for intense kanskje. Det med lønnen var noe min mann bare fant ut at han skulle spørre om. Hun sa med litt streng tone at hun ikke syntes han hadde noe med det, de klarte seg veldig godt med de fikk utbetalt. Må være ærlig og si at hun gjør nok ikke noe feil jeg kan påpeke. Hun er kanskje privat. Hvis jeg kikker I skap og skuffer på kjøkkenet eller i stuen kan hun si noe som at hun ikke liker at folk ser på "rotet" og velg henviser meg ut eller sette meg ned. Hun misliker nok veldig hvis vi går inn med skor, hun sa at gulvene var rene så vi trengte ikke være redd for å få møkkete sokker. Kanskje det var en spøk vi ikke forstod... Vi forstår ofte ikke humoren til hverken mon sønn eller henne.. Når jeg tenkte på å snakke med sønnen min var drt for å finne ut som vi gjør noe feil eller om hun ikke liker oss bare. Hun skal få være den hun er. Vi vet ikke hvor vi har henne... Hun er litt.. mystisk.. Ts. Anonymkode: b5156...559 Atte...hva?! Hvorfor i all verden skal du kikke i skuffer og skap hjemme hos andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #46 Del Skrevet 16. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg kikker I skap og skuffer på kjøkkenet eller i stuen kan hun si noe som at hun ikke liker at folk ser på "rotet" og velg henviser meg ut eller sette meg ned. Hun misliker nok veldig hvis vi går inn med skor, hun sa at gulvene var rene så vi trengte ikke være redd for å få møkkete sokker. Ts. Anonymkode: b5156...559 Nå håper jeg faktisk litt at du troller og ikke er så clueless som du fremstiller deg. Med mindre du skal hente en kopp i kjøkkenskapet eller en kniv i skuffen så går du ikke å kikker i skuffer og skap hjemme hos andre. Folk rydder ofte vekk det de trenger å ha i nærheten men ikke vil ha fremme i skuffer og skap i stuen, eller kriserydder nærmeste rot inn i et skap når svigers plutselig står på døren. At din sønn bor i huset betyr ikke at du kan romstere som det passer seg slik du gjorde på rommet hans da han var 13. Og det er en selvfølge å ta av seg skitne sko når man går inn til folk, med mindre du spesifikt får beskjed om å ikke ta av deg på beina. Gremmes du ikke litt over din dårlige sosiale kompetanse ts? Du mangler jo grunnleggende folkeskikk og normal høflighet, jeg syns svigerdatteren din er en tålmodig sjel som holder ut med deg og din mann sin fakter, og fremdeles er høflig i omgangsformen. Anonymkode: 5a958...659 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. januar 2017 #47 Del Skrevet 16. januar 2017 Forstår godt at hun tar avstand fra dere , når dere driver å invaderer privatlivet hennes på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maid Skrevet 16. januar 2017 #48 Del Skrevet 16. januar 2017 Personlig gjør det meg ikke noe om at familie/svigerfamilie vet hva jeg tjener. Men her er man veldig forskjellig. Men jeg skjønner at hun ikke vil dra på ferie med dere. Jeg kunne aldri tenkt meg å dra på ferie med svigerfamilien min. Gjort det en gang (1 uke)- aldri mer. ALDRI mer Dette tror jeg ikke dere skal ta personlig, altså. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 16. januar 2017 #49 Del Skrevet 16. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hun er ikke frekk eller ufin. Høflig og takker for seg. Hun setter sikkert grenser for at hun synes vi er for intense kanskje. Det med lønnen var noe min mann bare fant ut at han skulle spørre om. Hun sa med litt streng tone at hun ikke syntes han hadde noe med det, de klarte seg veldig godt med de fikk utbetalt. Må være ærlig og si at hun gjør nok ikke noe feil jeg kan påpeke. Hun er kanskje privat. Hvis jeg kikker I skap og skuffer på kjøkkenet eller i stuen kan hun si noe som at hun ikke liker at folk ser på "rotet" og velg henviser meg ut eller sette meg ned. Hun misliker nok veldig hvis vi går inn med skor, hun sa at gulvene var rene så vi trengte ikke være redd for å få møkkete sokker. Kanskje det var en spøk vi ikke forstod... Vi forstår ofte ikke humoren til hverken mon sønn eller henne.. Når jeg tenkte på å snakke med sønnen min var drt for å finne ut som vi gjør noe feil eller om hun ikke liker oss bare. Hun skal få være den hun er. Vi vet ikke hvor vi har henne... Hun er litt.. mystisk.. Ts. Anonymkode: b5156...559 Nei men, kjære vene. Kikker du i hennes skap også? Hva blir det neste? Her er det du og dere som er problemet, helt tydelig. Slutt med: Å rote i andres skap (du er ikke i din sønns ungkarsleilighet nå), ikke kom med "forslag" til forbedring, eller spør og grav om ting du ikke har noe med. Å behandle dem som barn. (Det er forresten du og din mann som er "barn" her og trenger å oppdras: går inn med møkkete sko, kikker i andres skap, spør direkte osv osv.) Begynn med: Å snakk om hyggelige ting, som noe dere har opplevd, ikke mas om ting dere mener de skal gjøre/ordne, ha tillit og vis respekt for svigerdatter. Hun blir likt av alle andre og er god på det sosiale, så det er ikke hos henne problemet ligger. Du må endre deg selv, TS, men det spørs fordi det virker som du overser vilje til forandring. PS: Jeg lurer også på om dette er trolling, det er for rart til å være sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #50 Del Skrevet 16. januar 2017 Det er noe rart med de sosiale antennene til disse svigerforeldrene når man ranser opp. Går inn med sko. Kikker i skuffer og skap. Spør om lønn fordi det er spennende å vite. Alt svigerdatter gjør er å svare hyggelig og pakke litt inn det hun mener for å ikke såre tenker jeg da. Samtidig får jeg inntrykk i denne tråden at ts egentlig er svigerdatter som forteller hva som skjer. Men gjør det fra "svigermor" sine øyne for å se om hun har rett i denne situasjonen. Anonymkode: 2122c...36c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 16. januar 2017 #51 Del Skrevet 16. januar 2017 Jøss, for en mystisk og uvennlig svigerdatter som ikke lar dere tråkke rundt med sko inne eller rote i skap og skuffer...... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 16. januar 2017 #52 Del Skrevet 16. januar 2017 Kvinner kan være veldig territorielle før de får barn, og det ser for meg (dessverre) ut som en del ser på svigerforeldrene som konkurrenter. De har vel behov for å markere seg og vise at de ikke er interessert i å tilpasse seg hans families ønsker og livsstil da? Jeg har sett flere eksempler på at de blir mer vennligsinnet når de får barn og innser at de trenger besteforeldre og barnevakter, i alle fall i de tilfellene der hennes familie ikke bor på samme sted og kan steppe inn når det er behov. Det med å spørre om lønnen hennes var kanskje litt dumt, men bortsett fra det synes jeg ikke dere har gjort noe galt. Jeg for min del ville nå satt veldig pris på at svigerfamilien uten videre inkluderte meg og ba meg med på ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #53 Del Skrevet 16. januar 2017 Det er ikke svigerdatteren som er problemet her, det er DERE. Stakkars svigerdatteren. 1. Det er ikke greit å stille private og personlige spørsmål til mennesker dere vet ikke liker dette. Det er som å be om å sette personen i et dårlig lys + gjøre situasjonen og atmosfæren ubehagelig og anspent. 2. Det er ikke greit å forhøre seg om svigerdatteren hos andre som det virker som at du har gjort i hovedinnlegget. Hun har helt sikkert hørt fra en eller annen "svigermoren din spurte meg om hvordan du var?... etc" UBEHAGELIG. 3. Det er ikke greit å kikke i skuffer og skap! Hvorfor i alle dager gjør du det? 4. Det er ikke greit å gå med sko inne hos noen, med mindre det er pensko og det er fest. 5. Det er ikke greit å spørre sønnen om sivgerdatter ikke liker dere, du erklærer nesten krig her - dere mot henne. 6. Det er ikke greit å mase på svigerdatter + sønn om å dra på ferie med dem. Et nei er et nei. Det er ikke normalt å dra på ferie med svigerforeldre. Uansett er ikke deres relasjon helt optimalt (høres det ut som), hva forventer du skal skje på ferien? En helomvendig hvor ting og tone plutselig er koselig og hyggelig? Jeg forstår godt svigerdatteren din jeg. Syns det er imponerende at hun er høflig faktisk, hun må være et tålmodig mennske når dere innvanderer hennes privatsfære såppas mye! Creds til svigerdatter Anonymkode: f0bfd...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #54 Del Skrevet 16. januar 2017 Her syntes jeg dere blader dere litt for mye. Å spørre om hva hun tjener er da virkelig ikke deres sak, og at svigermor kommer med innredningstips?! Hadde min svigermor bestemt hvordan vi skulle ha det hjemme hos oss hadde det vært et eldorado av veggtepper, nips og Stressless-stoler. Unge har gjerne helt forskjellig smak enn de eldre generasjonene, og jeg syntes det er kleint å si til svigermor at hennes "hjelp" ikke er ønsket (ergo har vi i dag et digert veggteppe på veggen i loftstua samt loftet fullt av "nydelige" duker og gardiner. Takker svigermor for det...) Så mitt tips her er at dere holder dere langt unna private ting som lønn og hvordan de skal ha det hjemme, for det er virkelig ikke deres sak. I ferien ønsker jeg å slappe av på mine egne premisser, ikke løpe rundt og forsøke å holde svigerfamilien fornøyd, så det er virkelig ikke sært at hun ikke ønsker å feriere med dere. Anonymkode: 9c48b...c5f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #55 Del Skrevet 16. januar 2017 Oi, så nå at du kikker i skuffer og skap i stua og på kjøkkenet ?! Sånn helt uten grunn ?? Hva i alle dager får deg til å tenke at det er greit?? Her i huset får svigermor lov til å lete etter det hun måtte behøve, men da har jeg sagt tydelig i fra på forhånd at det er greit og ar hun bare må lete etter det hun måtte trenge da vi ikke har noe hemmelig liggende i skuffer og skap. Men min svigermor har da også vært hjemme i vårt hus alene når hun har hjulpet til med barnepass, samt at hun har laget mat til oss i vårt hjem da jeg var gravid og syk og følgelig har hatt en grunn til å lete etter kopper og kar samt klær og utstyr til den lille. At du bare tar deg til rette og titter i skap og skuffer uten grunn er faktisk helt på trynet. Hva hadde du tenkt om noen hadde gjort det i ditt hjem?? Det er faktisk ikke svigerdatteren din som er rar her, det er du og din mann, og dere burde slutte å være så invaderende. Å spørre sønnen din hva dere gjør galt er ikke nødvendig, bare skjerp dere så skal dere se at forholdet dere i mellom bedrer seg. Anonymkode: 9c48b...c5f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #56 Del Skrevet 16. januar 2017 Herregud hva er det dere holder på med Ts? Dere kan da umulig mene at dere skal få lov til å bli fornærmet bare fordi dere ikke får gå med sko inne eller ikke får rote i skuffer og skap (altså hva i alle dager?), Anonymkode: 2731d...45c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberry Fields Skrevet 16. januar 2017 #57 Del Skrevet 16. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hun er ikke frekk eller ufin. Høflig og takker for seg. Hun setter sikkert grenser for at hun synes vi er for intense kanskje. Det med lønnen var noe min mann bare fant ut at han skulle spørre om. Hun sa med litt streng tone at hun ikke syntes han hadde noe med det, de klarte seg veldig godt med de fikk utbetalt. Må være ærlig og si at hun gjør nok ikke noe feil jeg kan påpeke. Hun er kanskje privat. Hvis jeg kikker I skap og skuffer på kjøkkenet eller i stuen kan hun si noe som at hun ikke liker at folk ser på "rotet" og velg henviser meg ut eller sette meg ned. Hun misliker nok veldig hvis vi går inn med skor, hun sa at gulvene var rene så vi trengte ikke være redd for å få møkkete sokker. Kanskje det var en spøk vi ikke forstod... Vi forstår ofte ikke humoren til hverken mon sønn eller henne.. Når jeg tenkte på å snakke med sønnen min var drt for å finne ut som vi gjør noe feil eller om hun ikke liker oss bare. Hun skal få være den hun er. Vi vet ikke hvor vi har henne... Hun er litt.. mystisk.. Ts. Anonymkode: b5156...559 Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hva du synes er "mystisk". Hun sier jo ganske klart ifra hva hun ikke liker at dere gjør? 1. Gi velmenende "tips" til hvor de skal reise på ferie eller hvordan de skal pusse opp. 2. Stille spørsmål om private ting, inkl. lønn. Noe som er utrolig frekt! Det trodde jeg var en sosial norm alle visste om. 3. Gå inn på rene gulv med utesko. Igjen, dette er jo bare frekt? Jeg ville aldri gått inn i noens hus med sko på. 4. Snoke rundt i skap og skuffer. Igjen, enda en frekk ting. Det er jo ikke normal å gjøre hos andre? Jeg synes svigerdatteren deres høres helt normal ut, og alt dette er ting de fleste jeg kjenner ville reagert på. Hun gjør det o også klart hva det er hun misliker, så hvis det er ting dere fortsetter å gjøre, er det jo ikke rart forholdet ikke forbedres og hun trekker seg unna. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #58 Del Skrevet 16. januar 2017 Hun kan være sjenert og/eller introvert. Jeg er begge deler, og synes det er krevende nok å snakke med egen familie Da kan man fremstå som kald eller "kort" i tonen for de som er vant til ekstroverte som synes det er enkelt å snakke om alt. Dessuten er det vel helt normalt å ikke like å snakke om lønn, eller å ikke like at andre kikker i ens private skuffer? Anonymkode: b2c9a...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #59 Del Skrevet 16. januar 2017 Hun kan være sjenert og/eller introvert. Jeg er begge deler, og synes det er krevende nok å snakke med egen familie Da kan man fremstå som kald eller "kort" i tonen for de som er vant til ekstroverte som synes det er enkelt å snakke om alt. Dessuten er det vel helt normalt å ikke like å snakke om lønn, eller å ikke like at andre kikker i ens private skuffer? Anonymkode: b2c9a...e13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 16. januar 2017 #60 Del Skrevet 16. januar 2017 Oh, my... TS: Du har allerede fått klare tilbakemeldinger på oppførselen deres, så skal ikke utbrodere det mer, men jeg tenkte jeg skulle adressere at hun/de ikke vil reise på ferie med dere. Jeg har vært sammen med svigers to sommerferier. Den ene hadde vi Norgesferie og var om lag en uke hos hvert foreldrepar. Det gikk helt greit, men jeg kan ikke si at noen av oss var helt uthvilte da vi kom hjem, da det å bo i andres hjem er slitsomt. Den andre gangen var da både svigermor og -far hadde runde bursdager et år, og de ønsket at alle barna deres med familie skulle feriere sammen med dem. Vi bodde da alle sammen en uke på samme hotell et varmt sted i utlandet. Og det gikk helt greit, nettopp fordi vi var så mange (8 voksne, 6 barn). Men både min mann og jeg var lettet da vi kunne reise videre etter den uka, slik at vi fikk ei uke med kun avslapning og oss to. For spesielt svigermor hadde mange forventninger til at vi andre skulle fikse og ordne, samt bli med på alt hun ønsket å se og oppleve. Men nå har vi da vært på ferie sammen i utlandet en gang, kommer aldri til å skje igjen, men hun kan ikke klage på at vi ikke vil feriere med dem... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå