Gå til innhold

Svigerdatter tar avstand fra oss.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sønn er gift med en dame som vi sliter å komme inn på. Hun snakker lite, spør lite og ser generelt ut til å bry seg lite om oss. Hun er sosial og veldig godt likt ellers. Hun er vistnok veldig godt likt på jobben og bland sine pasienter. Hennes familie sier bare gode ting om henne og vennene tar masse kontakt. Men når det gjelder oss så holder hun seg på avstand. Hvis vi kommer med ferieforslag eller tips og råd når de skal pusse opp kan hun fint svare at de er voksne og klarer å bestemme slikt selv. Hvis vi spør om litt private ting kan hun bli veldig krass og svare at det har ikke vi noe med. Min mann kom til å spørre om lønna hennes, det var vist ikke bra. Hun vil ikke dra på ferie med oss, hun har ikke sagt det direkte, men hun skylder alltid på jobb eller andre planer. Skal vi bare godta at hun ikke liker oss? Bør jeg snakke med min sønn? De har det veldig bra sammen bare så det er nevn. De er begge I 30 åra, ikke barn. 

Anonymkode: b5156...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Her er det tydelig at hun synes dere er invaderende. Kanskje dere kan prøve å endre dere litt? F.eks behandle henne med respekt og ha tillit til at hun tar gode avgjørelser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun har mer nok med jobb, samboer, venner, kollegaer og egen familie. Det er faktisk veldig krevende å få tid til alle....

Anonymkode: 482b6...2e1

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun og hennes omkrets har litt andre sosiale normer enn dere? At hun oppfatter dere som mer nesevise og frekk enn dere egentlig er? Det kan være litt ulike kulturer også innenfor Norge og nordmenn. Har du tatt opp dette med sønnen din?

Lønn er ganske privat for noen mennesker, og noen misliker å bli spurt om veldig private tema. Vet ikke hva dere spør om da..

Er hun oppvokst i byen og dere bygda for eks? Det kan være litt ulike sosiale normer der, hvor bygdefolka er litt mer åpne om lønn og sånt

Anonymkode: a6be9...579

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som dere har andre normer. Personlig ville jeg stusset om en svigerfar spør rett ut hva jeg tjener!

Det holder vel at dere snakker med deres sønn om hans økonomi? De har vel felles økonomi, så det "smitter over". Å spørre henne direkte anser jeg som veldig unaturlig. Inntekt er privat.

Anonymkode: 48ea3...99d

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det de over skriver om at dere har ulike normer. Jeg hadde heller ikke syntes at det var greit om svigerforeldrene mine spurte hvor mye/lite jeg tjener! Er heller ikke interessert i å dra på ferie med dem. Synes også det er irriterende om svigers skal blande seg inn i f.eks oppussing osv. Synes dere bør vise litt respekt, så kanskje dere får det tilbake. Skjønner godt at hun trekker seg litt unna basert på det du skriver her. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri dratt på ferie med svigers, ikke med min egen mor engang, ferie skal jo være ferie!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med min mann i fjorten år, gift i ni av dem. Har et godt og varmt forhold til min svigermor, for eksempel var hun med på ultralyd til første barnebarnet. 

Men, vi har ikke vært på ferie med svigers. Vi har ikke vært hos dem mer enn dagsbesøk fordi de blir nære. Men tror nok det blir ferietur nå som nummer to snart er gammel nok til at begge barna har interesse og glede av en tur til dyreparken. Men da er det fellesferie for barnebarna sin del, og for at de og besteforeldre skal få bli bedre kjent.. Ikke for mitt forhold til svigers. 

Anonymkode: 01afb...50e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun føler det invaderende å bli spurt om lønn kan jeg forstå! Det er da ingen som spør andre om dette. Det er heller fullstendig normalt å ikke ville reise på ferie med familie/svigerfamilie, men hun forsøker å ikke måtte si nei rett ut når det er snakk om. Derfor snakker hun det bort. Det er ikke hun som tar avstand fra dere, det er dere som er for innvaderende og hun forsøker å holde en naturlig avstand. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

For meg høres dette forholdet skikkelig trist ut... 

Vi ferierer masse med svigers. Lønnen min er da ingen hemmelighet, og om de kommer med diverse råd, så takker jeg jo for de.

Kanskje hun ikke er vandt med mye og privat omgang med sin side av  familien, og det er det jo ikke mye å gjøre med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spørre om lønn er dritfrekt, hadde også trukket meg laaangt unna hvis svigers spurte om det.

Anonymkode: 5a958...659

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende hun har noen dårlige minner med svigerforeldre fra før. Jeg tenker at du/dere ikke bør presse på..jeg er selv veldig glad i svigermor men kunne aldri i verden dratt på ferietur med henne, for slike ting er vi for ulike.

Lønn er privat, hvorfor lurer mannen din på det? Det er nok store forskjeller i behov her og var jeg deg ville jeg latt henne/de være ifred og gi uttrykk for at dere er der og støtter som en familie hvis det trengs.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snakk med sønnen deres. Hun høres egentlig ut som en ganske dårlig match

Anonymkode: e54ee...a60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er trist, men som du ser av svarene du får her, så er ikke dette unormal oppførsel av svigerdøtre. 

Anonymkode: 1b7fc...ebe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

snakk med sønnen deres. Hun høres egentlig ut som en ganske dårlig match

Anonymkode: e54ee...a60

Forventer du at de skal ta ut skilsmisse da ell? Hun skriver at de to har det bra sammen? Og hva skal de evt jobbe med? Skal hun endre personlighet?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...