Gå til innhold

Eritrea, den store asylbløffen.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hundre tusener har forlatt landet Eritrea, mange har fått asyl i Norge. Faktisk er dette en av de store asyl gruppene til Norge og Europa. Nå viser en ny EU rapport at rapporteringene og FNs anbefaliger om at disse skal få asyl, er feil.
Det skriver en Sveitsisk avis (via google translate) :

https://translate.google.no/translate?sl=auto&tl=no&u=http%3A//bazonline.ch/schweiz/standard/vor-allem-wirtschaftsfluechtlinge/story/26663861

Årsaken til så mange unge menn forlater landet er av økonomiske grunner. Når de får opphold kan de også sende penger de får gjennom trygd eller arbeid. Det passer også landet Eritrea bra som trenger disse pengene og sliter med overbefolkning.

Et annet problem er at asylsøkere fra Eritrea i stor grad reiser hjem på ferie når de har fått opphold :

https://www.nrk.no/norge/eritreere-reiser-til-hjemlandet-1.11800405

Så for vi se om Listhaug kanskje greier å rette opp dette eller om kampanjer fra hylekoret i norsk presse greier å stanse henne.

Anonymkode: f0849...169

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hylekoret fra pressen starter alltid kampanjer for å vekke folks følelser om de ikke ønsker at ulovlig innvandring og svindel skal stoppes. Disse afrikanske landene som sender befolkningsoverskuddet sitt nordover for å få inntekter, ler rått av lettlurte nordmenn. 

Anonymkode: 0119c...7c0

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner 2 fra eritrea, de reiser på lange ferier til hjemlandet sitt og kommer tilbake og forteller om bading, sol og idyll. Hun ene sier at hun ikke orker å være der for øenge fordi det blir kjedelig. 

Det er ikke måte på hvor vakkert og fantastisk landet deres er sier de... Men jaggu kommer de hit

• Liker 8
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Jeg kjenner 3 stk. fra Eritrea, og kan på ingen måte se at de har noe grunnlag for asyl. De er her for å slippe militærtjeneste og tjene mer penger, enkelt og greit. Men for å være ærlig så bryr det meg ikke noe særlig, siden de er kristne og innstilte på å bli en integrert del av vår vest-europeiske kultur. Jeg ser også at Eritreere kan bli gode allierte i den kommende kulturkrigen i Europa, siden disse skjønner veldig godt hvorfor det er viktig å holde muslimene borte (Eritrea er naboen til Sudan). Så for min del må de bare bli. Alle dyr er ikke like.

Skrevet

De er kristne, så null problem.

Anonymkode: a14f9...81c

Skrevet

De fra Eritrea er de som oftest tar kontakt med meg som nordmann. De er hyggelige, deltar i samfunnet på lik linje med nordmenn, og virker oppriktig interessert i å integrere seg. 

Så dette plager heller ikke meg. Virker som veldig hyggelige folk! 

Anonymkode: 88672...977

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fra Eritrea er de som oftest tar kontakt med meg som nordmann. De er hyggelige, deltar i samfunnet på lik linje med nordmenn, og virker oppriktig interessert i å integrere seg. 

Så dette plager heller ikke meg. Virker som veldig hyggelige folk! 

Hvordan kan det ikke plage deg at folk kommer hit og får opphold på falskt grunnlag? Er du dum?

Anonymkode: b9c3f...813

• Liker 2
Skrevet

Det er dessverre flere enn eritreerne som spiller på asylbløffen og hylekorets naivitet. Sant nok er mange eritreere arbeidende og tilsynelatende godt integrerte, men det endrer ikke fakta at det bille vært mer korrekt å flytte til Norge med arbeidsvisum enn som asylsøker. Økonomiske grunner og fattigdom i hjemlandet gir ingen rett til asyl. At så mange ''flyktninger'' og ''asylanter'' reiser på ferie i hjemlandet eller sender barna sine på skole der (slik for eksempel somaliere gjør), viser bare at behovet for beskyttelse ikke er til stede - enten fordi det aldri har vært der, eller fordi det ikke er tilstede nå. Da bør de automatisk miste oppholdstillatelse og eventuelt ervervet statsborgerskap og bli sendt tilbake til hjemlandet. Men dette ville vært tilfelle i en ideell, bærekraftig og rettferdig verden uten hylekor og pk-medias føleri.

Anonymkode: 690ac...475

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det ikke plage deg at folk kommer hit og får opphold på falskt grunnlag? Er du dum?

Men det gjelder jo ikke bare folk fra Eritrea. Det gjelder utrolig mange av de som får asyl.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er haugevis av folk som gjør det. Og av de bedre er selvsagt de som faktisk ønsker å bli integrert. Mye bedre enn alle de som ser ned på norsk kultur og melder seg ut av samfunnet, selv de som kommer på "ekte" grunnlag.

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBrunkrem skrev:

Jeg kjenner 3 stk. fra Eritrea, og kan på ingen måte se at de har noe grunnlag for asyl. De er her for å slippe militærtjeneste og tjene mer penger, enkelt og greit. Men for å være ærlig så bryr det meg ikke noe særlig, siden de er kristne og innstilte på å bli en integrert del av vår vest-europeiske kultur. Jeg ser også at Eritreere kan bli gode allierte i den kommende kulturkrigen i Europa, siden disse skjønner veldig godt hvorfor det er viktig å holde muslimene borte (Eritrea er naboen til Sudan). Så for min del må de bare bli. Alle dyr er ikke like.

Det kommer ikke en kulturkrig mellom muslimer og kristne i Europa. Det er en konspirasjonsterori skapt av rasister og inspirert av ideene til Ku Klux Klan om rasekrig i USA.

Skrevet
1 minutt siden, Taffelost skrev:

Det kommer ikke en kulturkrig mellom muslimer og kristne i Europa. Det er en konspirasjonsterori skapt av rasister og inspirert av ideene til Ku Klux Klan om rasekrig i USA.

Åja. Men så fint at du har fasiten, da.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Men så fint at du har fasiten, da.

Trikset er å lese anerkjente kilder og analyser og ikke Breiviks sitt manifest og lignende kilder. 

Skrevet

Trikset er å lese anerkjente kilder og analyser og ikke Breiviks sitt manifest og lignende kilder. 

Jeg har aldri lest Breiviks manifest, ellers takk. Allikevel er det ikke til å nekte for at konfliktnivået har økt i flere land i Europa. Det får man med seg kun ved å følge med i nyhetene.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri lest Breiviks manifest, ellers takk. Allikevel er det ikke til å nekte for at konfliktnivået har økt i flere land i Europa. Det får man med seg kun ved å følge med i nyhetene.

Kanskje du bør stole mindre på nyhetskildene du leser da. Det er forskjell på en krig mellom muslimer og kristne og at det finnes problemer med integreringen. Det finnes  ikke noe grunnlag for å tro at den muslimske befolkningen planlegger en krig mot den etniske befolkningen. 

Endret av Taffelost
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje du bør stole mindre på nyhetskildene du leser da. Det er forskjell på en krig mellom muslimer og kristne og at det finnes problemer med integreringen. Det finnes  ikke noe grunnlag for å tro at den muslimske befolkningen planlegger en krig mot den etniske befolkningen. 

Vet du hva?

Jeg tror vi kan være enige om å ha ulik oppfatning av hva som skjer rundt omkring. 

Skrevet
15 timer siden, Taffelost skrev:

Det dør en del mennesker hvert år allerede, i form av muslimsk terror. 

• Liker 1
Skrevet
På ‎15‎.‎01‎.‎2017 den 17.44, AnonymBrunkrem skrev:

Det rare er at hundrevis har fått opphold pga militærtjeneste, da sa de at det ikke var mulig å nekte. (kilde NRK)

https://www.nrk.no/urix/eritrea-vil-beholde-_evig_-militaertjeneste-1.12825934

Nå stor det i den tyske avisen at EU rapporten viser at man kan ta sivil tjeneste i stedet.

Skrevet

Null problem. De er kristne og integrerer seg naturlig i Norge. Somaliere derimot...

Anonymkode: d4045...bc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...