Majken Skrevet 26. juli 2002 #1 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg syns synd på folk som er så uvitende... rett og slett! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2927810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinki Skrevet 26. juli 2002 #2 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg tipper at han egentlig visste det! Men i USA så kan man jo saksøke omtrent alt og alle, og få myye (allefall litt) penger i erstatning.. Så man skal ikke se bort ifra at dette er et forsøk for å få seg litt penger.. Kanskje.. Eller så er det jo mulig at mannen rett og slett er litt uvitende. :D Kanskje jeg også skal begynne å saksøke noen fordi jeg spiser så mye rart... :blunke: "Tilgi henne, hun vet ikke hva hun gjør!" Klem, Tinki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 26. juli 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 26. juli 2002 Joda, man kan jo saksøke for mye rart i USA. Men det som tar kaka syns jeg er den nordmannen som saksøkte Tiedemanns for sykdommen han fikk etter all røkingen. Helseadvarselen har stått bak på pakka i hvor mange år nå........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinki Skrevet 26. juli 2002 #4 Del Skrevet 26. juli 2002 Ja, vet du, det er jeg helt enig med deg i!!! Det har stått der i ørten fjørten år at det er farlig! Ikke er det mulig å overse at det står der engang.. Tinki.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 26. juli 2002 #5 Del Skrevet 26. juli 2002 Yes, yes... burde kanskje tenkt på det litt før, hva det er han spiser så mye av. Og når du ser en svær, saftig burger med masse ost, stor karbonade og masse ''dritt'' trenger du ikke være så veldig smart for å skjønne at det ikke er helt sunt! Den røyken er litt annerledes... For sånn ca. 50 år siden (når den gamle mannen begynt å røyke, var det reklame for røyking over alt... masse vakre filmstjerner osv. som tok seg en røyk, som skulle være så bra... Ingen fikk vite at det var farlig før mange år etterpå (når de var blitt så avhengig at de ikke klarte å slutte!). Men uansett, alle burde jo forstå at det å puste inn røyk ikke er bra! (lurer på hvorfor jeg røyker selv.....???! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Gemini Skrevet 27. juli 2002 #6 Del Skrevet 27. juli 2002 Snakk om ansvarsfraskrivelse! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmie Skrevet 27. juli 2002 #7 Del Skrevet 27. juli 2002 Håpløst!!! Mulig det er bare mine fordommer, men jeg har inntrykk av at i USA er sunn fornuft, og det å forvente at folk bruker det fraværende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 27. juli 2002 #8 Del Skrevet 27. juli 2002 Jeg måtte le da jeg leste det. Man har da ansvar for sin egen kropp, har man ikke?! *himle med øynene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 27. juli 2002 #9 Del Skrevet 27. juli 2002 Alle og enhver forstår jo at gubben er ute etter litt penger... han tror vel at han har funnet måten å gjøre det på, da. Jeg tviler ikke på at han vinner saken. Om han ikke gjør det, har han i hvertfall fått sin dose med oppmerksomhet og "fame"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2002 #10 Del Skrevet 28. juli 2002 Det er vel den amerikanske ånden: if it moves - sue it! Ikke Just Do It, men Just Sue It! Før var jeg ung og dum, nå er jeg bare dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley Skrevet 30. juli 2002 #11 Del Skrevet 30. juli 2002 Hvordan går det an å väre så naiv?????????? Jeg må bare le Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 30. juli 2002 #12 Del Skrevet 30. juli 2002 Hallo?? Han er jo ikke naiv, han er smart... Har utallige eksempler på søksmål som for oss virker helt på jordet, der klienten (om jeg får kalle det det) har vunnet saken og tjent seg søkkrik. Et eksempel er dama som forsøkte å "tine" katten i microbølgeovnen (det gikk ikke, selvfølgelig, katten døde), hvorpå hun saksøkte ovnprodusenten fordi det ikke sto noe i bruksanvisningen om at katten ville dø dersom hun stekte den. Hun vant saken. I usa er en flink advokat og litt penger alt du trenger for å lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 30. juli 2002 #13 Del Skrevet 30. juli 2002 Herregud, må de ha alt inn med te-skjeer? Man kan selvfølgelig ikke tine katten i mikroen for den VIL dø. Det er farlig. Jeg blir oppgitt av dem som saksøker for noe sånt. Det er bare helt idiotisk. Men så er jo amerikarne sære og saksøker hverandre for absolutt alt. Gud bedre.... Hadde dette vært i Norge, så hadde ikke han/hun kommet langt gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stella Skrevet 31. juli 2002 #14 Del Skrevet 31. juli 2002 heisann et lite resultat av denne typisk amerikanske tingen med å saksøke alt og alle: båten vår er importert fra usa den har to store motorer med propeller som stikker ut bak også har den badeplattform og badetrapp, på 3 steder (!!!) i båten er det varselskilt om at badetrappen ikke må brukes når motorene går...!! For de fleste burde det være ganske logisk at når man ha 2 propeller som blir dratt rundt av 520 hk så hopper man ikke i vannet ved siden av..... Men vedder på at de sikkert har blitt saksøkt for det før disse advarslene kom.. hihi hilsen meg (som ikke saksøker noen selv om kaffen er varm.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 4. august 2002 #15 Del Skrevet 4. august 2002 Jada, det er lov å spille dum.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 4. august 2002 #16 Del Skrevet 4. august 2002 hehe - jo mer man hører av sånt, jo mer begynner man å lure på hvor dumme amerikanere egentlig er. En mill dollar for å få sølt varm kaffe på seg på McDonalds osv.. Og den saken med katta i micro'n har jeg også hørt ja..helt tragisk å være så dumme, spør du meg! :o Er det ikke i Amerika det står advarsler på sånne tørkepapirdispensere også da? Om at det er farlig å stikke hodet oppi de? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2002 #17 Del Skrevet 5. august 2002 Helt enig mange amerikanere er så dumme at det ryker av dem, bare ta en titt på programmet ricki lake, der kommer dere til å få en trim av lattermusklene! De tror de kan saksøke alt og alle, men faktum er at alle amerikanere vet at de har fet mat tilgjengelig over alt, og da er det faktisk opp til dem å bestemme seg for om de vil spise til de triller, eller la være. Det må faktisk mange vanlige folk også. Man har valg her i livet, og man kan ikke skylde på restauranter og maten at de ble tjukke, det blir for dumt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 5. august 2002 #18 Del Skrevet 5. august 2002 De som klarer å lure millionvis ut av McDonalds fordi de sølte kaffe på seg er jammen meg ikke dumme. Dette er ikke naivitet, folkens, dette er en grei måte å tjene penger på. Foretninger, kaller vi det! Jeg tviler på at gjennomsnittsmennesket er dummere i USA enn i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2002 #19 Del Skrevet 6. august 2002 jamen du kid-a, jeg tviler på at de får gjennomslag for dette søksmålet, får de det, kan jo alle fete i hele verden saksøke ulike matprodusenter da, fordi de kan skylde på at de la på seg.... det blir for dumt, synes nå jeg. Det finnes en grense for hva man kan saksøke også, selv borti statene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 7. august 2002 #20 Del Skrevet 7. august 2002 Tja, njei, jeg er nok ikke sikker på at gubben får gjennomslag, jeg heller. Men det er jo nok av eksempler på "dumme" søksmål hvor saksøkeren har vunnet, særlig i USA. Bare tenk på katten og microbølgeovnen. Er ikke det like dumt? Alle feite i hele verden kan ikke saksøke matprodusenter, vet du. Det er ikke overalt det funker å late som du er dum... jeg tviler sterkt på et slikt søksmål her i Norge hadde blitt reagert på noen annen måte enn med en god latter. I USA har noe tatt litt av, skjønner du. Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå