AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #21 Skrevet 15. januar 2017 24 minutter siden, MajorasMaske skrev: Når du lener deg på rusgivende piller for å klare hverdagen så er du rusmisbruker enten du har resept eller ikke. Slik som samtlige nordmenn som drikker seg fulle for å klare å prate med hverandre på byen hver helg? Anonymkode: abcef...036 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #22 Skrevet 20. januar 2017 På 15.1.2017 den 14.50, AnonymBruker skrev: Jeg bruker sovemedz for å få sove, jobber og har familie. I noen perioder så er jeg fryktelig sliten og lei, nærmest deppa pga mye stress. Da hender det jeg tar meg en sovepille for å få sove/roe ned. Barna er alle over 18 og har førerkort, klarer seg selv. Mannen min sier at jeg er rusmisbruker, jeg nekter. Greit at en sovepille får meg til å sovne, men det er jo ikke selve rusen jeg er ute etter. Jeg kan jo ikke nyte rus når jeg sover, men han mener hardnakka at jeg er rusmisbruker. Jeg skulle vært enig med han hvis jeg brukte medz som ikke fikk meg til å sovne, men som gjorde at jeg satt rusa i sofaen i 2-4 timer etterpå. Da ville jeg sikkert nytt rusen, men jeg kjenner jo ikke til noe rus av en sovepille. Hvem av oss har egentlig rett? Anonymkode: 8cbd2...755 Ville du omtalt noen som brukte f.eks. cannabis hver natt for å sove som en rusmisbruker? Det finnes nemlig mange av dem. Personlig mener jeg at du ikke er en rusmisbruker så lenge du føler rusmiddelet gir positive effekter for hverdagen din, og at bruket ditt ikke utgjør noen store helserisikoer. Har du undersøkt eventuelle helseskader av å ta disse sovepillene hver dag? Hvis det er helsemessig uproblematisk, og du føler at du sover bra og har det generelt bedre, ville jeg ikke kalt det rusmisbruk. Men jeg er rimelig sikker på at det ikke er helsemessig uproblematisk å ta sovepiller hver natt mtp helse. Synes du fokuserer i overkant mye på rus. Jeg synes ikke det er relevant hvorvidt du opplever en rusvirkning eller ikke, hvis dette er kriteriet for å være en rusmisbruker betyr isåfall begrepet "rusmisbruker" veldig lite. Det er jo hvorvidt du skader helsen din som er relevant i forhold til om du er en misbruker eller ikke. Det er jo fullstendig uproblematisk å ruse seg om dette ikke gir noen helseskader. Anonymkode: b5ff3...c69 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #23 Skrevet 20. januar 2017 Hei, jeg har selv brukt Stilnoct til og fra i litt over et år nå. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke legger meg rett etter at jeg har tatt en, blir jeg faktisk ruset. Pleier å ta en halv når jeg er litt sulten, for så å spise rett etterpå. På den måten trenger jeg ikke en hel, men får fremdeles sove. Jeg har slitt med søvn siden jeg var liten, og i lengere perioder har jeg gått uten å sove noe særlig. Dette fører til at jeg ikke tør å kjøre bil, at jeg blander drøm med virkelighet, at jeg ikke er konstant sint og på gråten, og mange flere ting. Jeg må veie opp ulempene med å ta innsovningstabeletter mot det å ikke sove. Har det helt klart bedre når jeg sover. Dessuten hjelper disse meg til å få gode søvnrutiner til periodene jeg ikke tar dem. Det jeg ikke forstår med deg, er hvorfor du tar dem om ettermiddagen? Hvorfor ikke ta dem om kvelden så du heller får sove litt tidligere? Døden for god søvnhygenie er å sove på dagen. Anonymkode: 99725...b4c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #24 Skrevet 20. januar 2017 *at jeg er konstant sint. AB over. Anonymkode: 99725...b4c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå