Gå til innhold

Jeg er da ingen rusmisbruker av rang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker sovemedz for å få sove, jobber og har familie.

I noen perioder så er jeg fryktelig sliten og lei, nærmest deppa pga mye stress. Da hender det jeg tar meg en sovepille for å få sove/roe ned.

Barna er alle over 18 og har førerkort, klarer seg selv.

Mannen min sier at jeg er rusmisbruker, jeg nekter. Greit at en sovepille får meg til å sovne, men det er jo ikke selve rusen jeg er ute etter. Jeg kan jo ikke nyte rus når jeg sover, men han mener hardnakka at jeg er rusmisbruker.

Jeg skulle vært enig med han hvis jeg brukte medz som ikke fikk meg til å sovne, men som gjorde at jeg satt rusa i sofaen i 2-4 timer etterpå. Da ville jeg sikkert nytt rusen, men jeg kjenner jo ikke til noe rus av en sovepille.

Hvem av oss har egentlig rett?

Anonymkode: 8cbd2...755

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type sovepille er dette? Ikke alle sovepiller gir rus...

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Det er vanskelig for oss å avgjøre. Vi kjenner hverken til deg eller mannen din. Kanskje han ser noe som du ikke ser?, eller kanskje han bare sier det for å være slem? 

Når han sier du er rusmisbruker, spør du ikke hvorfor han sier det? I hvilke anledninger kommer dette opp? Forklar.

Skrevet

Rusmisbruker hvis du må ta  A-preparater for å sove, hver dag.

Litt rusmisbruker hvis du må ta B preparater for å sove, hver dag. 

Ikke rusmisbruker hvis du må ta C-preparater for å sove, hver dag.

Ikke rusmisbruker hvis du må ta A,B, eller C-preparater for å sove én gang i blant. 

Anonymkode: afa6c...0ed

Skrevet

Når du bruker ordet medz da er det gitt at du er rusmisbruker.

Anonymkode: 38d28...ddb

• Liker 7
Skrevet

Hvis mannen din mener du er rusmisbruker kan det hende han ser noe ved deg som du selv ikke ser? Det er vanskelig å vite for oss utenfor, men om din mann er bekymret så kan det faktisk være verdt å ta på alvor.

Skrevet

Bruker ett B preparat hver dag, Stilnoct.

Det sier han ikke noe på, men han trur jeg nyter en rus av de pillene, men jeg sovner jo bare. Til dags dato har jeg ikke klart å nyte noen rus iallefall. Jeg får bare og legger meg for å sove 2-4 timer en gang i blandt. Dette skjer når vi ikke skal noe etter jobb og jeg setter meg selvfølgelig ikke i en bil og kjører senere den kvelden heller.

En periode jeg slet med ryggsmerter så fikk jeg paralgin forte, de sovnet jeg ikke av men fikk en deilig rus. Da kunne jeg sitte i sofaen eller ligge i senga å "nyte" rusen. Hadde det vært slike medz jeg brukte så skulle jeg ril dels vært enig med han, men hvem vil ruse seg dor å sove den bort?

Jeg rører knapt alkohol og narkotika har jeg aldri engang sett i virkeligheten så vidt jeg vet.

Skrevet

Prøv å ta allergitabletter i stedet for sovemedisin. Prøv f.eks cetirizin. 

Anonymkode: 76c0b...e81

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ett B preparat hver dag, Stilnoct.

Det sier han ikke noe på, men han trur jeg nyter en rus av de pillene, men jeg sovner jo bare. Til dags dato har jeg ikke klart å nyte noen rus iallefall. Jeg får bare og legger meg for å sove 2-4 timer en gang i blandt. Dette skjer når vi ikke skal noe etter jobb og jeg setter meg selvfølgelig ikke i en bil og kjører senere den kvelden heller.

En periode jeg slet med ryggsmerter så fikk jeg paralgin forte, de sovnet jeg ikke av men fikk en deilig rus. Da kunne jeg sitte i sofaen eller ligge i senga å "nyte" rusen. Hadde det vært slike medz jeg brukte så skulle jeg ril dels vært enig med han, men hvem vil ruse seg dor å sove den bort?

Jeg rører knapt alkohol og narkotika har jeg aldri engang sett i virkeligheten så vidt jeg vet.

Det er jo et par småting her som indikerer at du ikke har et helt sunt forhold til medisiner av denne typen, så kanskje mannen din er inne på noe. Ordet "medz" er så vidt jeg vet heller ikke vanlig blant middelaldrende damer uten ruserfaring :klo:

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når du bruker ordet medz da er det gitt at du er rusmisbruker.

Anonymkode: 38d28...ddb

Tenkte jeg også :)

Skrevet

Det er jo mange sovepiller som blir gitt til rusmisbrukere, leste det på vedlegget til tablettene jeg fikk en gang. Kanskje han bare har misforstått?

Anonymkode: f774e...dc4

Skrevet

Nei du er ingen rusmisbruker hvis du bruker sovemedisinen til det du har fått utskrevet den for, nemlig å oppnå søvn. Stilnoct er et innsovningsmiddel og bruker du det når du skal legge deg og ikke ellers på dagen, samt kun i de mengder legen har foreskrevet, er du ingen misbruker.

En annen sak er at sovemedisiner brukt langvarig skaper en avhengighet, om enn for mange kun psykisk. Så bruk heller andre naturlige midler for å oppnå søvn. 

At man føler rus ved å bruke PF er vanlig og en av grunnene til at leger er restriktive med bruken. Etter operasjon fikk jeg PF og hjelpes for en deilig følelse. Så deilig at jeg etter tre dager ba om og fikk bytte til Pinex Forte for å slippe rusen. 

Skrevet
4 minutter siden, Ulven skrev:

Nei du er ingen rusmisbruker hvis du bruker sovemedisinen til det du har fått utskrevet den for, nemlig å oppnå søvn. Stilnoct er et innsovningsmiddel og bruker du det når du skal legge deg og ikke ellers på dagen, samt kun i de mengder legen har foreskrevet, er du ingen misbruker.

En annen sak er at sovemedisiner brukt langvarig skaper en avhengighet, om enn for mange kun psykisk. Så bruk heller andre naturlige midler for å oppnå søvn. 

At man føler rus ved å bruke PF er vanlig og en av grunnene til at leger er restriktive med bruken. Etter operasjon fikk jeg PF og hjelpes for en deilig følelse. Så deilig at jeg etter tre dager ba om og fikk bytte til Pinex Forte for å slippe rusen. 

:klo:

Pinex forte, og paralgin forte har da samme virkestoff?

Anonymkode: c7ee8...2d0

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:klo:

Pinex forte, og paralgin forte har da samme virkestoff?

Ja det har de og man skulle tro de har samme effekt, men det har de for mange ikke. Har snakket med både apotek og leger om dette, og de sier det er en grunn for at rusavhengige ber om PF og ikke Pinex Forte. ;) Farmasøyten mente det hadde med frisettingen å gjøre. 

Skrevet

Ta Seroquel istedenfor Stilnoct. Gir den beste søvnen, og det er et C-preparat.

Anonymkode: 7e83c...7ba

Skrevet

Zolpidem kan absolutt brukes til rus, selv om det ikke regnes som noe sterkt rusmiddel... Met det er godt kjent at dette stoffet kan føre til bl.a. avhengighet, eufori, hallusinasjoner og hukommelsestap, så å kalle det mildt blir også feil. At du bruker det daglig, og på dagtid hvis jeg forsto deg rett, er ikke bra! Ett fett om du vil kalle deg en rusmisbruker eller en sovepillemisbruker, så lenge du slutter med dette tullet. Prøv trening og meditasjon hvis du sliter med stress.

Anonymkode: 701db...74e

Skrevet
2 timer siden, Ulven skrev:

Ja det har de og man skulle tro de har samme effekt, men det har de for mange ikke. Har snakket med både apotek og leger om dette, og de sier det er en grunn for at rusavhengige ber om PF og ikke Pinex Forte. ;) Farmasøyten mente det hadde med frisettingen å gjøre. 

Merkelige greier, men godt å vite. Må be om det ene eller andre i nær fremtid, og er livredd for å bli sett på som "potensielt narkoman". 

Skrevet

Skuffa ass. Aldri blitt rusa av paralgin forte (ironi) Her måtte det et par Somadril til for å få noen effekt. Jeg var på nippen til å bli pillemisbruker pga disse. Siden har jeg knapt rørt en pille. Fader så skummelt å bli hekta :o 

Sier som en annen her at du kanskje heller bør velge andre måter å takle stress og søvnmangel. Trening, frisk luft, spise til mer egnede tidspunkt etc etc  

Anonymkode: 98a6f...760

Skrevet

Du må for all del ikke prøve å oppnå rus av stilnoct ved å holde deg våken iallefall. Folk blir helt sprø av de pillene i våken tilstand. 

Anonymkode: abcef...036

Skrevet

Når du lener deg på rusgivende piller for å klare hverdagen så er du rusmisbruker enten du har resept eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...