Gå til innhold

48-timersregelen etter oppkast


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne 48-timersregelen i barnehagen etter oppkast.. Omgangssyke, frøkna kasta opp siste gang på formiddagen i går (11-12-tiden). Symptomfri etter det, god allmenntilstand osv. Er det OK å sende i barnehage i morgen tidlig mener du?

Anonymkode: b0ccd...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jo nesten 48 timer :) I de 48 timene er det medregnet litt margin tross alt 

Anonymkode: ad9de...6f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis du da ikke er hjemmeværende eller det er en besteforelder som gjerne vi passe henne en dag ekstra.

Problemet med disse "omgangssykene" er at det finnes mange forskjellige varianter. Noen er smittefrie 24 timer etter oppkast, mens enkelte varianter tar det opptil 48 timer (etter oppkast) å bli kvitt... Da må man nesten bare bruke skjønn. I underkant av 48 timer, hvis jenta er frisk og rask, bør være innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

48 t er 48 t, ikke nesten 48 t

 

Anonymkode: 8d127...73f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt greit. Jeg mener det er viktigere at hun er i god form og har spist flere skikkelige måltider som hun har holdt på enn at det er akkurat på slaget 48-timer før hun sendes i barnehagen igjen.

Anonymkode: ccf4a...a24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

48 t er 48 t, ikke nesten 48 t

 

Anonymkode: 8d127...73f

3 timer minus har ingenting å si. 

Anonymkode: ad9de...6f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

3 timer minus har ingenting å si. 

Anonymkode: ad9de...6f3

Men man er faktisk smittebærer i inntil 52 timer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er i grenseland... Man bør jo holde seg til 48 timer i utgangspunktet... men et par timer mindre enn 48 timer burde gå bra. Hvis man har mulighet til å ta barnet fri så burde man gjøre det. 

Anonymkode: 2a160...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt smittet 4 dager etter jeg, så de 48 timene erf ikke alltid riktig..

Hvordan er formen til barnet? Spiser det normalt nå og er i normal fysisk form? Såfall ville jeg nok levert i barnehagen imorgen..

Anonymkode: 42c29...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer krevende å være i barnehagen enn hjemme. Selv om barnet føler seg i fin form hjemme, kan det lett snu om i barnehagen. Det er veldig mange mennesker og veldig mye lyd  barnehagen, samt ting de skal gjøre iløpet av en dag. Hold barnet hjemme til det har gått 48 timer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke levere sent da? Og ta en halv dag fri istedefor en hel? Bra for alle de andre i barnehagen også...

https://www.nrk.no/livsstil/ma-vaere-hjemme-i-48-timer-ekstra-1.7541030

Kjedelig å måtte være hjemme med en som har blitt smittet i barnehagen fordi andre synes 48 timer er for drøyt for akkurat dem. Jeg skjønner at det er kjipt, men denne regelen gjelder jo alle sammen. Omgangssyke er uhyre smittsomt.

Anonymkode: aee3a...3b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, amativeReflection skrev:

Absolutt ikke! Noen er immunsvekket og kan dø på grunn av slik skjødesløshet. 

Hvis man har et slikt barn i barnehagen antar jeg at man er klar over det.  De aller fleste har tross alt ikke det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kara W skrev:

Hvis man har et slikt barn i barnehagen antar jeg at man er klar over det.  De aller fleste har tross alt ikke det.

Trenger ikke være barnet, det kan være foreldre eller søsken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere ville jeg levert i bhg etter 45 timer, men sist sønnen min hadde omgangssyke så kastet han opp igjen 46 timer etter siste symptom. Virket helt frisk i mellomtiden. Regner med det kan skje etter 48 timer også da, men da har jeg i alle fall fulgt reglene.

Anonymkode: 185f1...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt usikker på hva jeg hadde gjort, faktisk. For sikkerhetsskyld kan det lønne seg med 1 fridag

Anonymkode: 27601...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt en dag til hjemme. Du og far kan jo dele dagen i to, så får begge dukket opp på jobb en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...