Gå til innhold

Har mobbet oss i årevis pga dårlig økonomi - Nå rakner alt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Skjønner deg Ts. Men ja,få det ut,men så tenk på at du ikke må bli for hoverende selv nå da :-) Bare føl litt på det,og så må du bli deg selv igjen! Jeg har en søster som er miss Perfekt,og hver gang hun gjør en brøler,så godter jeg meg. Men bare et øyeblikk,for jeg er jo snillere enn som så. Og det vil jeg fortsette å være. Men ja,det er lov å være litt devel iblant. Så går en videre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naboene våre, som vi tidligere hadde litt sosialt samvær med, har i en årrekke vært utrolig nedlatende mot oss pga økonomi. De har begge jobbet i mange år i oljebransjen og har bygget seg opp en voldsom inntekt, og har også en livsstil etter dette, og vel så det. Vi sluttet å ha kontakten for mange år siden, og de siste årene har de blitt mer og mer nedlatende og rett og slett noen mobbere som har slengt ut spydige kommentarer mot oss pga at vi er "fattige" og ikke kan reise på ferie etc. Hver gang de kommer hjem fra en utenlandsferie, gnir de det inn til oss, og vi ser ta de nyter det.
Vi er begge lavtlønte, men jobber og sliter for å få det til å gå rundt, men vi klarer oss. Selvsagt betyr det at huset vårt ikke er av nyeste sort, og heller ikke bilen og andre eiendeler. Barna til naboene har også vokst opp i luksus og har fått alt de bare kan peke på, og er ekstremt bortskjemte og nebbete.

Så kommer oljekrisa, og det hele ender til slutt opp med at BEGGE mister jobbene sine, og har enda ikke klart å finne ny jobb. De nærmer seg grensa for dagpenger og må i snart over på sosialen. Nå må de selge huset, og de har virkelig fått kjenne på dette nå. Samlivet deres er i ferd med å rakne, det er daglige høylytte krangler. Det viser seg nå at de har levd over evne, og nå kommer smellen.

Jeg må innrømme at jeg STORKOSER MEG. :skratte: HAHA! Snakk om karma. Nå får de virkelig kjenne på det!

Fy faen i fittehelvete som jeg godter meg. Ja, jeg vet det er galt av meg, men det er årevis med trakassering som bare må UT.  Jeg ler jo ikke de opp i trynet, men jeg går heller ikke bort og viser "omtanke" for å si det slik. Det er pussig nok også blitt slutt på den daglige drittslenginga mot oss, hehe.....

Hva tenker dere, det må vel være lov å godte seg litt når folk får som fortjent, eller?

Anonymkode: 8dac2...3fe

Du er jo ikke et hår likere enn dem når du godter deg over at de faller sammen økonomisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, O.G. skrev:

Du er jo ikke et hår likere enn dem når du godter deg over at de faller sammen økonomisk. 

Selvsagt kan man være et bedre menneske selv om man godter seg når noen har behandlet deg og kjæresten dårlig i lang tid.

Se for deg snilleste personen du kjenner som alltid er god og vis. Se nå for deg den kjipeste, mest egoistiske personen du har møtt mobber den førstnevnte for noe som er sårt for personen. Så skjer det noe fælt med den som mobber. Hadde ikke du frydet deg i det hele tatt?

Det er lett å si at folk burde heve seg over ditt og datt når man ikke er i situasjonen, og når man ikke ser sine egne bli plaget.

Anonymkode: 6ff57...3ea

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, TS, så svaret mitt er rettet mot de fleste responderende i tråden.

Jeg har i hele mitt yrkesaktive liv jobbet som håndverker med lønn der etter. Jeg tjente til tider godt, men så hadde jeg aldri fri heller. Så, i 2012, fikk jeg tak i en drømmejobb i oljebransjen med god betaling og mye fri - livet gikk endelig på skinner og det føltes så fortjent! Etter 22 måneder i "oljå" fikk jeg sparken på lik linje med 40 000 andre.

Det er ikke alle oljearbeidere som er født og oppvokst med 2-4 skjea i kjeften.

Anonymkode: a6ee4...409

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor greier dere å finne disse som ser ned på lavtlønte? Jeg har aldri møtt slike mennesker...

Anonymkode: 17c10...a0e

Jeg ser slike holdninger støtt og stadig, eksempelvis når venninner macher med butikkmedarbeidere på Tinder og proklamerer at en sånn kan de ikke date.

Forøvrig synes jeg følelsene TS sitter med nå høres veldig menneskelig og normale ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man være et bedre menneske selv om man godter seg når noen har behandlet deg og kjæresten dårlig i lang tid.

Se for deg snilleste personen du kjenner som alltid er god og vis. Se nå for deg den kjipeste, mest egoistiske personen du har møtt mobber den førstnevnte for noe som er sårt for personen. Så skjer det noe fælt med den som mobber. Hadde ikke du frydet deg i det hele tatt?

Det er lett å si at folk burde heve seg over ditt og datt når man ikke er i situasjonen, og når man ikke ser sine egne bli plaget.

Det skjedde noe fælt med kjerringa som mobbet meg, hennes lille sønn døde av leukemi, jeg har naturligvis bare medfølelse i sorgen familien hennes hadde/har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så viste det seg at du ikke er noe bedre selv. Sukk! 

Her hadde du muligheten til å være den største, men så sank du til deres nivå. Jaja.

Endret av Aamu
skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Det skjedde noe fælt med kjerringa som mobbet meg, hennes lille sønn døde av leukemi, jeg har naturligvis bare medfølelse i sorgen familien hennes hadde/har. 

Siden du ikke vil godte deg over det, så kan jo jeg gjøre det i stedet. Jeg godter meg over at mobberen din sitt barn døde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden du ikke vil godte deg over det, så kan jo jeg gjøre det i stedet. Jeg godter meg over at mobberen din sitt barn døde

Jammen, det kan du bare gi fanden i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som føles kan ikke u-føles. håper det har lært henne å ikke mobbe andre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her går det utover et uskyldig barn som mister livet. Så det er ikke ok å godte seg over det. Hadde hun fått klumpfot og kronisk gonore selv kunne man flire litt. Døden godter man seg ikke over.

Men synes TS vet utrolig mye om parets nåværende problemer til å ikke være I omgangskrets med de. Er det sladder fra andre som er kilden til opplysningene?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene våre, som vi tidligere hadde litt sosialt samvær med, har i en årrekke vært utrolig nedlatende mot oss pga økonomi. De har begge jobbet i mange år i oljebransjen og har bygget seg opp en voldsom inntekt, og har også en livsstil etter dette, og vel så det. Vi sluttet å ha kontakten for mange år siden, og de siste årene har de blitt mer og mer nedlatende og rett og slett noen mobbere som har slengt ut spydige kommentarer mot oss pga at vi er "fattige" og ikke kan reise på ferie etc. Hver gang de kommer hjem fra en utenlandsferie, gnir de det inn til oss, og vi ser ta de nyter det.
Vi er begge lavtlønte, men jobber og sliter for å få det til å gå rundt, men vi klarer oss. Selvsagt betyr det at huset vårt ikke er av nyeste sort, og heller ikke bilen og andre eiendeler. Barna til naboene har også vokst opp i luksus og har fått alt de bare kan peke på, og er ekstremt bortskjemte og nebbete.

Så kommer oljekrisa, og det hele ender til slutt opp med at BEGGE mister jobbene sine, og har enda ikke klart å finne ny jobb. De nærmer seg grensa for dagpenger og må i snart over på sosialen. Nå må de selge huset, og de har virkelig fått kjenne på dette nå. Samlivet deres er i ferd med å rakne, det er daglige høylytte krangler. Det viser seg nå at de har levd over evne, og nå kommer smellen.

Jeg må innrømme at jeg STORKOSER MEG. :skratte: HAHA! Snakk om karma. Nå får de virkelig kjenne på det!

Fy faen i fittehelvete som jeg godter meg. Ja, jeg vet det er galt av meg, men det er årevis med trakassering som bare må UT.  Jeg ler jo ikke de opp i trynet, men jeg går heller ikke bort og viser "omtanke" for å si det slik. Det er pussig nok også blitt slutt på den daglige drittslenginga mot oss, hehe.....

Hva tenker dere, det må vel være lov å godte seg litt når folk får som fortjent, eller?

Det er ikke galt av deg å ha den innstillingen, de har bare godt av å kjenne på hvordan oss "normale" har det i hverdagen(ang.inntekt osv). Men før de mista jobben, var de nå egentlig grisete rett og slett som ikke godtok dere som dere var, og ikke for dårlig økonomi! De har fått en solid lærepenge gitt! :fnise::laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, melatonin skrev:

Her går det utover et uskyldig barn som mister livet. Så det er ikke ok å godte seg over det. Hadde hun fått klumpfot og kronisk gonore selv kunne man flire litt. Døden godter man seg ikke over.

Nei, det går ikke utover noen. Følelser er på innsiden og kan ikke påvirke noen som helst, spesielt ikke et dødt barn. Et dødt barn er det siste som kan merke noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden har de trakassert dere?

Anonymkode: d52ec...a93

Lurer jammen jeg på og, har aldri hørt om noen som har blitt trakkassert for å ha lite penger. At enkelte med god råd "briefer litt" med det vet jeg, men det er ikke annet enn dårlig stil.

Anonymkode: 47f06...6bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma betyr hjul og symboliserer gode gjerninger, ikke dårlige gjerninger. :) 

Anyway: Da er det jo de som gjør dere fattige. Kan det hende at de sniker til seg noe i fra familie-budsjettet f.eks? ;) 
Sånne ting ville jeg sjekket, fordi ingen ville brydd seg sånn ellers. Nei, jeg hadde ikke godtet meg. Det kan være mange grunner til at de tingene skjer. Hvis de sier så mye stygge ting til deg så skjønner jeg at du ikke bryr seg, men ikke gidd å godte deg. Det er alt for mye annet gøy å finne på. 

Anonymkode: 8916e...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor godte seg over andres ulykke? En trenger ikke se ned på mennesker om de tjener godt. 

Gled deg heller over andres lykke. Da får du det godt selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over mesteparten av responsen TS får her. Helt satt ut faktisk. Blir nesten lei meg og mister troen på godheten i mennesker.

Nei, det er ikke greit det de gjorde. Men å sitte å nyte at det har skjært seg for dem nå? Jeg har ikke ord.. 

Dere vet selv hvor slitsomt det er å ha dårlig økonomi så det at dere godter dere nå er bare så usmakelig at jeg har ikke ord.

Jeg forstår at det ikke frister å løpe bort dit med trøstende ord. Men å gni seg i hendene og le over andres ulykke? Forferdelig.

Anonymkode: ca2fc...4a8

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men bare litt. Det er jo litt trist også.

Anonymkode: 88262...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...