AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Del Skrevet 13. januar 2017 Jeg har inntrykk av at personer som er følsomme, ofte får pes. Mens de sterke personlighetene går fri. Er det flere som har observert det samme? Anonymkode: c2e17...f87 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #2 Del Skrevet 14. januar 2017 Hvis du har en usikkerhet eller skavank er det visse idioter som bruker dette for å kunne trykke deg ned og prøve å kontrollere deg, ja. Men det behøver ikke bety at du i utgangspunktet er usikker på andre områder. Spørs vel hvordan man håndterer situasjonene isolert sett og om man lar det gå ut over selvfølelsen. Anonymkode: 175ca...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #3 Del Skrevet 14. januar 2017 Har man god selvfølelse og et godt selvbilde i bunnen, men kanskje dårlig selvtillit skal det mer til for å knekke et menneske. Anonymkode: 175ca...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #4 Del Skrevet 14. januar 2017 Ja, har absolutt det inntrykket! Ser det ofte i jobbsituasjoner og. Anonymkode: 4a7c0...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #5 Del Skrevet 14. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at personer som er følsomme, ofte får pes. Mens de sterke personlighetene går fri. Er det flere som har observert det samme? Anonymkode: c2e17...f87 Hvorfor lurer du på det? Har du opplevd det? Jeg tror det varierer veldig. Anonymkode: 37ab9...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Del Skrevet 14. januar 2017 Drittsekkene er det få som tør å hakke på, det er jo helt vanlig, mens drittsekkene elsker å sparke nedover. Anonymkode: b1f6a...acd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #7 Del Skrevet 14. januar 2017 Les dere opp om scapegoating. Anonymkode: 175ca...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 14. januar 2017 #8 Del Skrevet 14. januar 2017 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at personer som er følsomme, ofte får pes. Mens de sterke personlighetene går fri. Er det flere som har observert det samme? Anonymkode: c2e17...f87 Det kommer jo an på hva du mener er en person som er trygg på seg selv, da. I forhold til hva da? Hvis personen er veldig trygg på seg selv i forbindelse med gode karakterer, i mens en annen person ikke er det så antar jeg det er lett å "ta" den personen, eller ikke. *Bare for å kverrulere* Endret 14. januar 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #9 Del Skrevet 14. januar 2017 Jeg vil heller si at det er de usikre personene som hakker på de de tror ikke kan måle seg opp med. Altså lykkelige mennesker som har det bra med seg selv, har ett godt liv, både privat og jobb. Dette er hvertfall mitt inntrykk. Da jeg ble dumpet, svindlet og hjemløs var det ingen som mobbet. Usikre mennesker følte seg bra i mitt nærvær. Men så fort jeg kom meg ovenpå, fikk økonomien på stell, skaffet meg egen bolig og fikk oppleve kjærligheten på ny, var jeg blitt til hakkekylling av de samme usikre menneskene. Jeg var fortsett meg selv, bare det at jeg var lykkelig. Anonymkode: 519ee...036 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #10 Del Skrevet 14. januar 2017 I hvilke settinger? Å angripe en trygg person verbalt kommer med større konsekvenser. De kan sparke verbalt tilbake. De som angriper først er også som regel sårbare mennesker i form av at de er lett å trykke ned tilbake om man klarer se svakhetene deres. Alle mennesker har såre punkt og man risikerer at noen presser på disse om man fornærmer en trygg person. De trygge vil også oftere forlenge den type "krangel" og kan gjøre livet surt for en, spesielt om man har fra før av plaget mange andre. Så er det ulike grader av trygghet også. Det er ikke slik at alle er enten kjempetrygge eller kjempeusikre. Noen typer trygghet er også vanskeligere å trenge gjennom enn andre om man ønsker å bryte noen ned. Anonymkode: 47231...af1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #11 Del Skrevet 14. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil heller si at det er de usikre personene som hakker på de de tror ikke kan måle seg opp med. Altså lykkelige mennesker som har det bra med seg selv, har ett godt liv, både privat og jobb. Dette er hvertfall mitt inntrykk. Da jeg ble dumpet, svindlet og hjemløs var det ingen som mobbet. Usikre mennesker følte seg bra i mitt nærvær. Men så fort jeg kom meg ovenpå, fikk økonomien på stell, skaffet meg egen bolig og fikk oppleve kjærligheten på ny, var jeg blitt til hakkekylling av de samme usikre menneskene. Jeg var fortsett meg selv, bare det at jeg var lykkelig. Anonymkode: 519ee...036 Kanskje på tide å bytte ut deler av omgangskretsen? Jeg tror også usikre folk har vanskelig for å endre bilde av andre hvis den andre får det bedre eller gjør det bedre enn tidligere, da kommer usikkerheten inn og den usikre begynner hakkingen for å opprettholde egen selvfølelse. Den kan kanskje ikke lenger føle seg bedre enn den andre slik den usikre tidligere har gjort. Anonymkode: 175ca...7c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #12 Del Skrevet 14. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje på tide å bytte ut deler av omgangskretsen? Jeg tror også usikre folk har vanskelig for å endre bilde av andre hvis den andre får det bedre eller gjør det bedre enn tidligere, da kommer usikkerheten inn og den usikre begynner hakkingen for å opprettholde egen selvfølelse. Den kan kanskje ikke lenger føle seg bedre enn den andre slik den usikre tidligere har gjort. Anonymkode: 175ca...7c5 Legger til: tenk for eksempel over når en overvektig prøver å slanke seg så er det i noen tilfeller at en eller flere av de nærmeste ikke støtter eller prøver å undergrave hele slankeprosessen hos den overvektige. Dette er på grunn av usikkerhet, dem er redd for å bli forlatt etter en partners vekttap eller at det går rett på egoet hvor vedkommende ikke vil år en partner skal bli vakrere/slankere/bedre enn dem selv. Anonymkode: 175ca...7c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #13 Del Skrevet 14. januar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje på tide å bytte ut deler av omgangskretsen? Jeg tror også usikre folk har vanskelig for å endre bilde av andre hvis den andre får det bedre eller gjør det bedre enn tidligere, da kommer usikkerheten inn og den usikre begynner hakkingen for å opprettholde egen selvfølelse. Den kan kanskje ikke lenger føle seg bedre enn den andre slik den usikre tidligere har gjort. Anonymkode: 175ca...7c5 De er ikke en del av omgangskretsen min, kun ved enkelte events på jobb. Og hvor merkelig det måtte høres, så fører hakkingen deres til mer boost på selvtilliten min, og lykkeskalaen min stiger. Jeg tror egentlig at det er vinn-vinn, for de føler seg bedre av å hakke. Det er heller ikke slik at jeg gnir det inn om hvor bra jeg har det, men ett lykkelig smil er vanskelig å skjule. Og på slutten av dagen har jeg en flott mann, ett fint hjem og gode venner å gå til, mens de har sitt liv. Anonymkode: 519ee...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #14 Del Skrevet 14. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Drittsekkene er det få som tør å hakke på, det er jo helt vanlig, mens drittsekkene elsker å sparke nedover. Anonymkode: b1f6a...acd Nei - enig. Når folk er noen drittsekker så sier det seg selv at man ikke tør det. Og at drittsekker da mener at folk er venneløse, tragiske og gudene vet hva - da blir de jo bare enda mer drittsekker i mine øyne. Anonymkode: 37ab9...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #15 Del Skrevet 14. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har en usikkerhet eller skavank er det visse idioter som bruker dette for å kunne trykke deg ned og prøve å kontrollere deg, ja. Men det behøver ikke bety at du i utgangspunktet er usikker på andre områder. Spørs vel hvordan man håndterer situasjonene isolert sett og om man lar det gå ut over selvfølelsen. Anonymkode: 175ca...7c5 Isolert sett? Anonymkode: 37ab9...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aghj Skrevet 14. januar 2017 #16 Del Skrevet 14. januar 2017 Ja! En selvsikker person vil i større grad gå i diskusjon og ikke finne seg i å bli behandlet dårlig. En usikker person vil se på seg selv og egne feil, og kanskje være enig med den som angriper. Og jeg tror noen er feige nok til å ikke tørre "ta" de selvsikre og heller ta de usikre når sjansen byr seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #17 Del Skrevet 14. januar 2017 Jeg tenker at de selvsikre blir sikkert "angrepet og tråkket på" på samme måte, men de registrerer det ikke, svarer godt for seg og det blir ingen case ut av det. Anonymkode: 2c954...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #18 Del Skrevet 14. januar 2017 Definitivt. Jeg har merket det på kroppen selv. Hvordan jeg har det og hva jeg utståler til omverden betyr alt for hvordan andre møter meg, på godt og vondt. Det er heller ikke synd på mobbere. Det er en myte. Mobbere er ofte pene/kjekke, smarte, utadvendte, beundret og dessverre mangler de empati. Synd, fordi de får mange på sin side enten fordi de blir beundret og/eller fryktet. Det er opp til deg og meg og se gjennom glatt sjarm, og om vi skal gripe inn når vi ser urett. Mobberen livnærer seg og blir høy på sin populæritet fra beundrende damer som f.eks liker "bad-boys" og menn med lav selvtillit og evne til kritisk tenkning. Mobbereofre derimot som kanskje sitter med masse ressurser og kunnskap mister gnisten, et tap for deg og meg og samfunnet som helhet. Dessuten synes foreldre flest det er stas at deres barn/ungdom er fysisk tiltrekkende og populær, på tross av en eventuell bakside hvis barnet utnyttet den makten destruktivt. Beklager hvis jeg tråkker på noen tær, men jeg bygger på forskning og vitenskap. Vi kan snu det, men da må enkelte politikere og media filleristes, da de har større påvirkningskraft enn jeg orker å tenke på ift tematikken. Anonymkode: ee4d1...c45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 15. januar 2017 #19 Del Skrevet 15. januar 2017 På Saturday, January 14, 2017 den 6.52, AnonymBruker skrev: De er ikke en del av omgangskretsen min, kun ved enkelte events på jobb. Og hvor merkelig det måtte høres, så fører hakkingen deres til mer boost på selvtilliten min, og lykkeskalaen min stiger. Jeg tror egentlig at det er vinn-vinn, for de føler seg bedre av å hakke. Det er heller ikke slik at jeg gnir det inn om hvor bra jeg har det, men ett lykkelig smil er vanskelig å skjule. Og på slutten av dagen har jeg en flott mann, ett fint hjem og gode venner å gå til, mens de har sitt liv. Anonymkode: 519ee...036 Så herlig å lese. Velfortjent 👏 Jeg elsker å smile lykkelig og det booster min selvtillit også å se hvordan de som ønsker meg vondt reagerer Her er det dessverre en nær familie som holder på og sprer mye rart for å endre andres syn på oss. Men vi får ofte tilbakemelding på at personen oser missunnelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #20 Del Skrevet 15. januar 2017 For å sette det inn i et mikrokosmos: Se etter tråder i samliv, singel, og seksualitetforumet her på KG, som er startet av menn som føler på en usikkerhet, og argumenterer mot floskler som "hun var jo valgt deg", osv. Merk hvor fort det går over til nedrakking på disse, om de ikke svarer at "javel, da er det sikkert som du sier, da". Ja, når folk værer blod mtp usikkerhet, så skjer det noe med mange. De blir til en haiflokk som biter til, og stikker, helt til offeret ikke rører seg mer. Det er veldig vanlig, og en, dessverre, naturlig del av manges instinkter. Anonymkode: a6cf1...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå