Gå til innhold

Kollega dilemma

Trompet

Anbefalte innlegg

Jeg har et dilemma som jeg gjerne vil ha innspill og tanker om. Saken er som følger:

Jeg har en kvinnelig kollega. Vi er ikke i samme stab, men jobber ukentlig sammen, og det har vi gjort i 8-9 år. Vi har alltid hatt en god tone og alminnelig bra kontakt, og trivdes godt i hverandres selskap. Sporadisk har vi også hatt litt sånn overfladisk kollegial kontakt med sms på fritiden også. De siste par månedene har imidlertid kontakten blitt hyppigere. Vi har meldingskontakt nesten daglig, kan gjerne chattes i over en time på kvelden. Litt usikker på hvordan det ble sånn, men jeg har en følelse av at hun også tok mer kontakt.. og i og med at vi har det kjekt sammen så er det egentlig veldig hyggelig å ha mer kontakt, og også snakke om ting på et litt dypere plan. MEN, så blir jeg også da litt usikker.. Har vi bare tilfeldigvis blitt mye nærere venner i det siste, eller ligger det liksom noen sterkere følelser i dette. Jeg har i og for seg ikke noen problemer med å bli betatt av henne sånn sett, men har liksom ikke tenkt så veldig på det på den måten før. Vi er begge to gift. Jeg synes det er slitsomt å ikke helt vite hvilket forhold jeg har til folk. Selv om det er koselig så føles det litt uavklart liksom.. Så for min del er jeg fristet til å bare spørre henne rett ut egentlig, om hva som egentlig har skjedd den siste tiden. Er det fortsatt bare vennskap eller hva.. Men samtidig er jeg redd for at det kan ødelegge det gode kollegaforholdet vi har. Terskelen for å stille folk sånne spørsmål er ganske høy, selv om det er i beste mening. Kanskje jeg tolker for mye inn i denne utviklingen.. 

Noen som har tanker om dette?.. Noen av dere damer som kan si hva dere hadde tenkt hvis dere fikk et så direkte spørsmål?..

Mann 32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge er gift, så jeg ville antatt det var vennskapelig. Har hun mannlige venner/ kollegaer ellers ville jeg tenkt hun ikke la noe i det. Noen mennesker har venner av begge kjønn uten at det trenger innebære flørting

Anonymkode: fe31c...45c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør direkte.  Tror det kan komme til å skape en ubehagelig stemning. Om du kjenner på at det er for mye kontakt, så begrens kontakten. 

Anonymkode: 237e1...24e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar så langt! Jeg kan bare tilføye at litt av grunnen til at jeg grubler på dette er at hun på en måte virker veldig aktivt kontaktsøkende. Man merker det liksom når folk nærmest leter etter et påskudd for å sende en sms. Det er en tydelig endring fra tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Trompet skrev:

Takker for svar så langt! Jeg kan bare tilføye at litt av grunnen til at jeg grubler på dette er at hun på en måte virker veldig aktivt kontaktsøkende. Man merker det liksom når folk nærmest leter etter et påskudd for å sende en sms. Det er en tydelig endring fra tidligere...

Da ville jeg ha blitt noe kortere i svarene, uten å bli uhøflig. Hadde jeg fått et så direkte spørsmål hadde jeg følt meg fryktelig skamfull. Om det skulle vise seg at hun er betatt av deg, så kan dette være noe som går over av seg selv. Ingen vits i å gjøre noe mer utav det. Bare vært klar på dine egne grenser, og finn en ro på hvor du står, så får du heller leve i uvisshet med hva hun tenker.

Anonymkode: 237e1...24e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo gift... hvorfor grubler du på dette? 

Hvis kontakten er blitt for nær, ta litt avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om heg var hun og betatt av deg (du merker fort om det er vennskapelig eller flørtende tone hun har til deg) ville jeg satt pris på om du spurte. Har selv hatt ett flørtende forhold med kollega, vi har over en periode hatt sex. Jeg har blitt veldig betatt og skulle ønske han var det i meg også. Som om denne kvinnelige kollegaen har følelser for deg, så blir hun nok bare glad om du spør hun rett ut, så blir det lettere å svare ja, enn om hun selv skulle kommet til deg å fortalt det.

Anonymkode: fb286...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å vite om hun er betatt av deg ? Dere er jo begge gift uansett. . 

Anonymkode: 0dd61...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du å vite om hun er betatt av deg ? Dere er jo begge gift uansett. . 

Anonymkode: 0dd61...d9a

Det har jo litt å si for dynamikken i vennskapet.. Hvilke signaler du sender ut, og hva du kan tulle med osv. Og for den del tenker jeg at selv om begge skulle være betatt av hverandre, så kan man like fullt fortsette å ha det kjekt sammen. Men da er det jo en fordel at man vet hvor man står og skjønner hva den andre tenker. Ser at de rådene jeg har fått råder meg til å ikke gjøre noe, evnt bakke ut. Men jeg skjønner på en måte ikke hvorfor det skal være så tabu å prate om sånnt med folk man omgås tett. Det er jo egentlig bare kjekt om et vennskap er litt komplekst, men da bør man jo vite hvor landet ligger slik at man vet hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Trompet skrev:

Det har jo litt å si for dynamikken i vennskapet.. Hvilke signaler du sender ut, og hva du kan tulle med osv. Og for den del tenker jeg at selv om begge skulle være betatt av hverandre, så kan man like fullt fortsette å ha det kjekt sammen. Men da er det jo en fordel at man vet hvor man står og skjønner hva den andre tenker. Ser at de rådene jeg har fått råder meg til å ikke gjøre noe, evnt bakke ut. Men jeg skjønner på en måte ikke hvorfor det skal være så tabu å prate om sånnt med folk man omgås tett. Det er jo egentlig bare kjekt om et vennskap er litt komplekst, men da bør man jo vite hvor landet ligger slik at man vet hva man gjør.

Spør hun du. Noen sjangser må man ta her i livet. Om dere finner ut at dere begge er betatt av hverandre å det er følelser involvert så er det jo verdt å spørre. Du må også være klar på at du kanskje må gå fra din kone og hun fra sin mann om dette utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spør hun du. Noen sjangser må man ta her i livet. Om dere finner ut at dere begge er betatt av hverandre å det er følelser involvert så er det jo verdt å spørre. Du må også være klar på at du kanskje må gå fra din kone og hun fra sin mann om dette utvikler seg.

Det første er ok..

Men nei, har overhodet ingen planer om å gå fra kona, det er uaktuelt. Og det vil også være helt uaktuelt at hun skal gå fra mannen sin. Hvis det hadde kommet på bordet, så hadde jeg kuttet all kontakt.

Nei, det som kan være ok er å leve akkurat på grensa, men ikke over.. for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Trompet skrev:

Det første er ok..

Men nei, har overhodet ingen planer om å gå fra kona, det er uaktuelt. Og det vil også være helt uaktuelt at hun skal gå fra mannen sin. Hvis det hadde kommet på bordet, så hadde jeg kuttet all kontakt.

Nei, det som kan være ok er å leve akkurat på grensa, men ikke over.. for å si det sånn.

Syntes du det er greit? Tenker du å ha et seksuelt forhold til hun? Isåfall, hva har det da å si om hun har følelser for deg og dette er mer enn vennskap? Man trenger ikke ha følelser for en person for å ha sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du det er greit? Tenker du å ha et seksuelt forhold til hun? Isåfall, hva har det da å si om hun har følelser for deg og dette er mer enn vennskap? Man trenger ikke ha følelser for en person for å ha sex. 

Nei, jeg tenker ikke å ha et sexuelt forhold til henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kollega hadde spurt meg om det, så tror jeg at jeg ville ha sunket ned i jorden. Jeg ville muligens blitt fornærmet avhengig av hvem som hadde spurt. Sånt spør man faktisk ikke om, mener jeg! Hvis du er betatt, så får du si det om du vil noe mer. Hvis hun er betatt, så kan hun velge om hun skal si det eller ikke. Ellers tar man det ikke opp. 

Anonymkode: 46252...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om enn litt overraskende, så er det jo nyttig å se at så mange er negative til å ta opp dette.. Men jeg tar jo med meg det da :) Har ikke gjort noe så langt.. Mitt primære ønske er jo å bevare et godt vennskap, jeg synes det er kjekt å ha ei venninne. Men alle vet jo at det kan bli komplisert også, så da tenker jeg bare det hadde hjulpet om alle kortene lå åpent på bordet..

Men det kan hende det har noe med landsdelen jeg kommer fra, at jeg er vant med at åpenhet og det å være direkte er en god ting.. vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...