Gå til innhold

Hvordan opprettholde vennskap i "voksen" alder? (Når man er ferdig på skolen)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mange gode venner fra videregående jeg har lyst til å holde kontakt med, men av en eller annen grunn synes jeg det er vanskelig å holde jevnlig kontakt nå som vi er studenter. 

Da vi gikk på skolen møttes vi jo automatisk hver dag, og på ulike fester i helgene. Nå er det liksom redusert til et vors hver tredje måned, og noen samtaler på Facebook i ny og ne. Ender stort sett opp med å være sosial med de som studerer på samme studiested som meg, men har veldig lyst til å finne på mer med andre også!

Hender at jeg tar en lunch med noen av og til, men hva annet enn det og fest skal jeg liksom ta initiativ til? Føler det blir kleint å invitere til de samme tingene hele tiden. Problemet er kanskje at vi ikke har noen felles interesser som krever «fysisk oppmøte», som fotball eller ski f.eks.

Innbiller meg at jenter har det lettere her, som går på cafeer, shopper osv., men mulig jeg tar helt feil!

Noen som har noen tips til hva man kan ta initiativ til? Veldig dumt spørsmål merker jeg, men selv om jeg egentlig er en ganske sosial person, er det noe med overgangen til studenttilværelsen som ikke falt helt naturlig for meg :P

Anonymkode: 7ed9e...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anthrax

Inviter hele gjengen på paintballkrig, kino, øl og biff-kveld på restaurant, spillekveld (typ pc, ps4 eller hva enn du/de andre har), hyttetur (Turistforeningen har masse flotte gratis hytter rundt omkring). Lillebroren min på 22 styrer rundt med alt dette hele veien, i tillegg til rene chille-kvelder hos hverandre. De spiller også online sammen for å holde kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer ikke å holde kontakt med alle. Det blir slik. Skriv til de som står deg nærmest og de beste fra klassen din kan du spørre om å møte. Bra intiativ om du inviterer alle med på noe :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...