Gå til innhold

BILEN MIIIN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid lurt å ha med seg noen som vet litt mer om biler enn du selv gjør når du skal kjøpe bruktbil. Da jeg skulle kjøpe en gammel bil i sommer fikk jeg min far til å lete for meg siden jeg har så lite peiling på biler selv. Jeg var heldig å fikk kjøpe bilen til en gammel kollega av min far. Denne bilen har min far selv vært med på å bytte enkelte slitedeler på slik at han visste helt sikkert at den bilen var bra mtp. alderen. Bilen vi hadde før det måtte vi vrake. Den hadde min svigermor vært å kjøpt helt på egenhånd. Oljelampa lyste når hun var å så på den, men hun stoppet bare å kjøpte olje på tur hjem med bilen :bond:Hun var så fast bestemt på at bilen var god at hun nektet å levere den tilbake fordi den var EU godkjent. Hun hadde heller ikke lagt merke til den rare lyden som kom fra bilen eller sprekken i frontruta. Den bilen var dyr i drift..

Jeg ville forsøkt å ta kontakt med han som solgte bilen å spurt om å få heve kjøpet. Dersom han ikke går med på det klager du til forbrukerrådet. Her er litt info: http://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/ 

Vær obs på at det ikke er sikkert det hjelper noe å klage til forbrukerrådet. Mitt søskenbarn kjøpte en betydelig dyrere bil enn du som viste seg å være rett og slett farlig å kjøre. En kan vel pent si at hun ble svindlet. Forbrukerrådet tok selgers parti. Nå har hun ett lån på en bil som hun ikke kan bruke å betale ned på.. 

Anonymkode: 6f905...7c9

har allerede fikset litt på bilen..hva skjer med det om jeg hever kjøpet? vet du det?

Bare glem det, fant det på linken du la med!! :)

Endret av Monus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man kjøper bil til den prisen, så ville jeg nok ikke forventet så mye av den. Selv kjøpte jeg til rundt 100000 kr, og et merke som er beryktet for å holde i mange år uten for mye service. Bare 5-6 servicer så har du spart inn hele beløpet til bilen, så kvalitet er ganske viktig. Dessuten slipper du å stresse med bilbytte i hytt og pine. 

 

Anonymkode: 93f62...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...