*tine* Skrevet 4. desember 2004 #1 Del Skrevet 4. desember 2004 Er det noen som har vært i London, og landet på Stansted? Hvordan reiste dere fra flyplassen og inn til sentrum? Tog eller buss? Er interessert i pris og hvor i sentrum de stoppet. Veldig glad for tips! tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 4. desember 2004 #2 Del Skrevet 4. desember 2004 Det enkleste er å ta toget, Stansted express, som går inn til Liverpool street øst i London sentrum. Der kan du gå rett over på undergrunnen som tar deg hvor som helst i sentrum. Koster GBP 13,80 én vei og GBP 24 tur/retur. Toget går 2-4 ganger i timen fram til klokken 23. Etter det går det buss, men har ikke oversikt over priser på dem eller hvor de stopper. Hvis du flyr Ryanair, så selger de togbilletter ombord på flyet. Men vær obs på at de også selger disse selv om dere lander så seint at det ikke går noe tog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 4. desember 2004 #3 Del Skrevet 4. desember 2004 Når reiser du *tine*? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 4. desember 2004 Når reiser du *tine*? I januar...Går fort dit nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 5. desember 2004 #5 Del Skrevet 5. desember 2004 Oi, januarsalg i London...LUCKY YOU!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 5. desember 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 5. desember 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 5. desember 2004 #7 Del Skrevet 5. desember 2004 Heisann. Landet på Stansted flere ganger, og funnet ut at direktebussen er kjappest. Absolutt. Bussene jeg har tatt er dekket med rosa griser.....vet ikke hva selskapet heter men de er ikke til å ta feil av. God tur til herlige London !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 5. desember 2004 #8 Del Skrevet 5. desember 2004 Vi har tatt buss frem og tilbake de gangene vi har vært der, veldig praktisk og relativt billig (så vidt jeg kan huske). Du bare går ut på "bakkenivå" der det står skiltet til busser, der er det et billettkontor som er veldig flinke til å forstå dårlig engelsk (jeg som bestilte billetter sist, og jeg er ikke særlig flink) Er ikke så veldig mange busser der, og lett å finne den rette. Viser gjerne "London for turister"-videoer ombord også Vi var 7 personer og mener å huske at vi betalte omtrent 70 pund tur/retur... Så ikke så avskrekkende dyrt heller. (Var der i sommerferien) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 5. desember 2004 #9 Del Skrevet 5. desember 2004 Landet på Stansted flere ganger, og funnet ut at direktebussen er kjappest. Absolutt. Hvor lang tid tar bussen inn til London og hvor stopper den hen inne i byen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 5. desember 2004 #10 Del Skrevet 5. desember 2004 På sidene til Stansted flyplass fant jeg nemlig denne: "Airbus route A6 serves Victoria Coach Station in central London from Stansted Airport. They operate roughly every 30 minutes, seven days a week, 24 hours a day. Journey time depending on traffic is around 1hr 40 minutes." Toget tar imidlertid ca 45 minutter, så da skjønner jeg ikke helt at bussen kan være raskere? Billigere er den imidlertid, ca halvparten av togbilletten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 6. desember 2004 #11 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg anbefaler også bussen. Selve bussturen tar lengre tid, ja, men man havner ikke på Liverpool Street, men ved Marble Arch. Atskillig mer sentralt. Dessuten er bussen mye billigere, og den går døgnet rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maverick Skrevet 10. desember 2004 #12 Del Skrevet 10. desember 2004 Tog til Victoria Station. Rast og bekvemt. Har tatt bussen èn gang, brukte dobbelt så lang tid pga av køer. Fra Victoria kan du gå rett over på de aller fleste Underground-lines. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 10. desember 2004 #13 Del Skrevet 10. desember 2004 Har også tatt den bussen flere ganger, den tar rundt en time-halvannen (kommer litt an på når på døgnet du ankommer, om det er rushtrafikk eller ei). Den koster rundt 8-10 pund og du kan kjøpe tur-retur-bilett som blir billigere en to enkeltreiser. Her er tips om hvordan man kommer seg til og fra Stansted: Getting to/from Stansted Tror det var A6 - London Victoria (Central London) jeg dro med. Det praktiske med denne bussen er at den går om natta også, i tilfelle flyet skulle bli forsinka (toget går nemlig ikke da). Been there, done that, nemlig... Maetziis veibeskrivelsen til bussen og billettkontoret stemmer på en prikk Lykke til og god shopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 10. desember 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 10. desember 2004 Tusen takk alle som har kommet med gode tips :bukke: tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. desember 2004 #15 Del Skrevet 11. desember 2004 Tog til Victoria Station. Rast og bekvemt. Har tatt bussen èn gang' date=' brukte dobbelt så lang tid pga av køer.[/quote'] Tog til Victoria fra Stansted?? Vet at toget til/fra Gatwick går herfra, men var ganske sikke rpå at det ikke går noe tog til Stansted fra Victoria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #16 Del Skrevet 12. desember 2004 hei skulle bare si at husk å beregne god tid når du skal tilbake til flyplassen så du ikke mister flyet (det kan bli dyrt det!). Trafikken ut til stansted kan være ganske treg og da snakker jeg fra egen erfaring og andre sine (jobber i reisebyrå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 23. desember 2004 #17 Del Skrevet 23. desember 2004 Hvis du skal ta et tidlig fly hjem fra London til Torp, så sjekk når undergrunnen starter å gå om morran. Forrige gang vi brukte Ryan Air måtte vi ta taxi fra hotellet til Liverpool Street for å ta toget til flyplassen, for undergrunnen hadde ikke begynt å gå ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå