Gå til innhold

Hvordan få nye venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30, studerer på BI (litt sent ute!) og har delt omsorg for étt barn. Når barnet er hos pappa føler jeg meg så utrolig ensom! Jeg har rundt 4-5 venninner, men for å være ærlig er det sjelden de egentlig kan noe som helst.. (og ingen av de har barn og 3 av dem jobber kun deltid.. haha!). Jeg har forsøkt å være med på mye av det sosiale på skolen forrige semester, men føler ikke at jeg egentlig har fått noen nye venner.. har alltid noen å være med på skolen, men det er liksom ikke sånn at vi henger på fritiden med mindre det er i regi av skolen.. Føler heller ikke det er noen jeg kan spørre.. 

Er det helt umulig å finne seg nye venner når man er voksen? Føler jeg faller litt mellom to stoler når jeg både er voksen og har barn, men samtidig er student og singel og har halvparten av tiden til å kunne være med på mye man kanskje normalt ikke ville kunnet om man hadde vært sammen med barnefaren.. 

Noen tips? Vil ikke presse meg på folk og hater å virke desperat, men.. er så kjedelig å sitte alene så mye!

Anonymkode: e44cf...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når man blir voksen og voksen, er det andre ting som kommer i veien at folk ikke klarer å "gjøre" sammen, jobb, barn, kjæreste .. når de er evt. alene , vil de kanskje heller sitte foran tv og slappe av.

Men greit å ha faste venner som vet at du er alene inni mellom slik at de kan "tilpasse" sine tider slik at dere kan finne på noe. 

Det er bare å snakke og planlegge.

Eller finn deg ny venner, for eks. for å trene sammen med, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cmd skrev:

når man blir voksen og voksen, er det andre ting som kommer i veien at folk ikke klarer å "gjøre" sammen, jobb, barn, kjæreste .. når de er evt. alene , vil de kanskje heller sitte foran tv og slappe av.

Men greit å ha faste venner som vet at du er alene inni mellom slik at de kan "tilpasse" sine tider slik at dere kan finne på noe. 

Det er bare å snakke og planlegge.

Eller finn deg ny venner, for eks. for å trene sammen med, 

:) Jeg skjønte ikke helt hva du mente.. jeg prøver jo å finne nye venner. Lurte på om noen hadde noen tips eller hadde vært i samme situasjon :)

Anonymkode: e44cf...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en ny hobby eller to som er sosial? Da blir man fort kjent med folk, selv om man har passert 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...