AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Har et 14 mnd gammelt barn som har melkeproteinallergi, gir jeg melk eller produkter med melk, stopper fordøyelsen opp og det er store smerter, dårlig søvn, mye skriking, paracet og massering av magen. Med andre ord, ikke "bare-bare", så vi unngår melk så godt det lar seg gjøre. Man skal dog prøve litt etter hvert, med jevne mellomrom (de fleste barn vokser det av seg). Men vi gir morsmelkerstatning med spaltede proteiner, dvs "uten melk", og det har vi gjort siden vi fikk påvist allergi da barnet var spedbarn, for litt over 1 år siden omtrent. Det er ikke noe problem for oss, vi får morsmelkerstatningen gratis pga vedtak fra Helfo, men er morsmelkerstatning en helt god melkeerstatning for et barn på 14 mnd? Hvor lenge kan jeg gi det? Anonymkode: f2bd7...3e5
Outlander Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Vi introdusert ikke kumelk før våres var godt over 2 år. Null problem. Synes det var greit han fikk den ernæringen fra mme istedenfor kumelk. Men du må ikke over til kumelk uansett. En del varianter av mandelmelk eller havre som du kan prøve. Geitemelk kan også være et alternativ. Kan ta litt tid å bli vant til smaken da, men mme er ikke akkurat det best smakende melk i verden lol.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Ville rådført meg med helsepersonell uansett, men det er ikke noe i veien med å gi mme en stund til i alle fall. Det er jo mye mer næringstett enn vanlig melk da, så gi vann som tørstedrikk og feks mme til frokost og kvelds eventuelt? Anonymkode: ebe27...43e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 22 minutter siden, Outlander skrev: Vi introdusert ikke kumelk før våres var godt over 2 år. Null problem. Synes det var greit han fikk den ernæringen fra mme istedenfor kumelk. Men du må ikke over til kumelk uansett. En del varianter av mandelmelk eller havre som du kan prøve. Geitemelk kan også være et alternativ. Kan ta litt tid å bli vant til smaken da, men mme er ikke akkurat det best smakende melk i verden lol. Nei, i hvert fall ikke denne mme ! Takk for svar. Mandelmelk vil jeg ikke ha i hus (jeg er hyperallergisk mot mandler), men havremelk, ja, i verste fall Skal til helsesøster om 1-2 mnd, så kan jo spørre henne også hva som er anbefalt. Anonymkode: f2bd7...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville rådført meg med helsepersonell uansett, men det er ikke noe i veien med å gi mme en stund til i alle fall. Det er jo mye mer næringstett enn vanlig melk da, så gi vann som tørstedrikk og feks mme til frokost og kvelds eventuelt? Anonymkode: ebe27...43e Ja, får gjøre det. Hun får stort sett bare vann i barnehagen, og hjemme, men får mme 1 gang på dagtid, og før sengetid. + en flaske om natta (forsøker å nattavvenne altså) Anonymkode: f2bd7...3e5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, får gjøre det. Hun får stort sett bare vann i barnehagen, og hjemme, men får mme 1 gang på dagtid, og før sengetid. + en flaske om natta (forsøker å nattavvenne altså) Anonymkode: f2bd7...3e5 Må legge til at flasken om natta er tynnet veldig ut. Kun 1-2 skjeer pr 180 ml (skal egentlig være 6) Anonymkode: f2bd7...3e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå