Gå til innhold

Min søster på 16 er sammen med en voksen mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min lillesøster på 16 har nettopp fortalt meg at hun har et kjærlighetsforhold med en mann på 38 (!) år. Denne mannen har også barn. Begge hevder at dette er ekte kjærlighet og at alder er bare et tall. Jeg er selv 21 år. Jeg og lillesøsteren min har alltid hatt en godt forhold til hverandre og vi stoler på hverandre. Jeg føler at jeg må prøve å forstå henne, men jeg kan ikke akseptere denne situasjonen. Jeg er redd, bekymra og jeg føler meg maktesløs. Dette er jo ikke noe jeg kan gjøre noe med! En annen ting er at hun ikke har fortalt det til foreldrene våre. Jeg har sagt at hun må fortelle det, men jeg er redd. Jeg er redd for at de kommer til å reagere veldig sterkt, og jeg sønner jo om de gjør det... Mamma kommer nok til å få sammenbrudd. Hva skal jeg gjøre? Hva kan jeg gjøre? Dette er fryktelig vanskelig... Råd og synspunkter mottas med takk!

Anonymkode: 16d2b...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår godt at du anser situasjonen som "kritisk" når fyren er såpass mye eldre. Mitt råd er å la det stå til og holde en lav profil inntil videre. Forhåpentligvis vil dette gå over av seg selv, og din søster blir en erfaring rikere.

Anonymkode: 63e17...c7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Boomonster skrev:

Hvor er foreldrene deres?

Spiller det noen rolle? TS er voksen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle? TS er voksen.

16-åringen (ts sin søster) er ikke voksen...

Anonymkode: 780e8...9a5

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg hatt en datter som var sammen med en mann som er godt over dobbelt så gammel som henne og  kunne vært faren hennes hadde jeg holdt henne borte med makt, og  gubbegrisen som helt klart ikke er god hadde fått trusler om å holde seg langt borte.  Men det er meg da....

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Boomonster skrev:

Hadde jeg hatt en datter som var sammen med en mann som er godt over dobbelt så gammel som henne og  kunne vært faren hennes hadde jeg holdt henne borte med makt, og  gubbegrisen som helt klart ikke er god hadde fått trusler om å holde seg langt borte.  Men det er meg da....

Sant nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et klassisk eksempel av "grooming" 

Søk opp grooming og rotherham, og les om gamle menn som målbevisst jakter etter unge sårbare jenter de kan utnytte.

Anonymkode: 4d860...95a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Boomonster skrev:

Det er nok ikke så lett med en 16-åring, selv om de fleste foreldre liker å tro de hadde klart det. Man kan ikke holde en ungdom innesperret med hengelås hjemme... 

Anonymkode: 6dcfa...aba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min lillesøster på 16 har nettopp fortalt meg at hun har et kjærlighetsforhold med en mann på 38 (!) år. Denne mannen har også barn. Begge hevder at dette er ekte kjærlighet og at alder er bare et tall.

Anonymkode: 16d2b...0ef

Og fengsel er bare et rom :P

Det er vel ekte kjærlighet til hun blir 18-20. Da finner han en ny 16-åring han kan ha ekte kjærlighet med, tenker jeg....

Jeg hadde sagt fra til foreldrene deres, med mindre de er kjipe mennesker som ikke vil de beste for dere

Anonymkode: 54e28...79a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sakt fra til foreldrene mine. For stor forskjell når den ene er i starten av livet og den andre er midt i.

Hadde det vært min datter hadde jeg tatt meg en tur til vedkommende mann....jeg ble forbannet her jeg sitter....

Det er uhørt!!! Det må være noe i veien med 38 åringen.....Grrrrrrr:kjempesinna:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre din søster om å ta en kaffe med henne og kjæresten en dag snart? (slik at du får møtt han og dannet deg et inntrykk av han).

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du spørre din søster om å ta en kaffe med henne og kjæresten en dag snart? (slik at du får møtt han og dannet deg et inntrykk av han).

Løk!

Anonymkode: a68d8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løk!

Hva er din mening med dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løk!

Å JA, trollene har våknet forstår jeg....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at du synes at dette er ubehagelig, men husk på at du er søsteren i dette bildet. Du er ikke forelderen hennes. La foreldrene deres ta hånd om situasjonen, så bør du heller opptre som en støttespiller hun kan betro seg til. Det kommer ikke til å være lett for henne å bli møtt med motsand av foreldrene deres når dette er noe hun er så sikker på. I stedet for at hun løper til denne mannen hver gang hun trenger å ha noen å prate med, kan du ha en viktig rolle for at hun fortsatt har noen å ta seg til i familien. Dette kan være helt kritisk for hvordan situasjonen videre utvikler seg. 

Jeg synes du bør sette seg ned med foreldrene og ta en god prat med dem. Det er også viktig at du minner dem på at de ikke må gjøre noe forhastet. Ellers bør du være tydelig på at du ikke ønsker å bli satt i midten av dette, og ønsker å være der for søsteren din. 

Nå overlater jeg en del ansvar på deg. Du er selvsagt ikke pliktig til å ha dette ansvaret, og du kan når som helst trekke deg ut, men akkurat nå trenger søsteren din at du er der for henne som en søster. 

Anonymkode: eac8f...e42

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff! 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løk!

Du har "mye å tilføre diskusjonen", ser jeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Boomonster skrev:

Hvordan skulle du gjort det om du ikke visste om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orophin Súrion

Vel hun er lovlig så etter loven gjør han ikke noe galt. Men jeg stusser over en mann på 38 som er sammen med en 16 åring.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...