AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Jeg har fått 100% samvær med felles barn nå(uten å ville utdype grunnen for det). Både jeg og far har lav inntekt. Jeg har ca 240 000 i året og far rundt 200 000. Ut i fra det jeg har funnet ut via NAVs bidragskalkulator så betyr dette at far har for lav inntekt til at han er bidragspliktig. Vil det si at jeg ikke får noe barnebidrag? Dette er en ny verden for meg, så det kan godt hende at jeg ikke har lett på de rette plassene etter informasjon, så jeg håper noen her kan hjelpe meg. Jeg er for øvrig gift og far er alene om det har noe å si for utregningen av bidrag. Anonymkode: d835c...69b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Ja, om far har så lav inntekt har han så lite til overs etter at nødvendige utgifter er dekket at han ikke har penger til å betale bidrag. Det må vurderes om det kan være det grunnlag for skjønnsfastsettelse av inntekten. Da vurderer NAV om har han lavere inntekt enn inntektsevnen tilsier og inntekten kan da skjønnsfastsettes til det han ville hatt i 80 % stilling etter sin utdannelse/erfaring - det samme gjelder forøvrig deg... Du kan også søke om bidragsforskudd som sikrer deg noe i støtte fra staten etter faste satser. Anonymkode: b7aa2...8e5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Hva betalte du selv i bidrag? Anonymkode: 8ea21...b32
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva betalte du selv i bidrag? Anonymkode: 8ea21...b32 Jeg har ikke betalt bidrag. Vi har tidligere hatt delt samvær, det ble redusert til helg, så null samvær ganske fort. Ut i fra det jeg vet har far mest sannsynlig minstesats/nær minstesats på AAP. Anonymkode: d835c...69b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå