AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Del Skrevet 10. januar 2017 Hvorfor er det så mange gamle menn som finner seg unge thaidamer? Blir egentlig bare trist i mange tilfeller. Har sett mange gamle, stygge, feite griser rundt omkrig som etter sigende er sammen med en ung flott asiatisk dame. Er paret noenlunde jevnaldrende, har vært sammen i mange år og ser ut til å trive i hverandres selskap for eksempel, ser jeg ikke på det som smakløst. Da tenker jeg at de har funnet kjærligheten, noe som må være lov. Det sier jeg ingenting på, og det bryr meg heller ikke. Ønsker disse alt godt og fortsatt godt samliv. Reagerer mer på de småpedofile mannfolka som ikke ser ut i måneskinn, som finner seg en slik dame kun med ett eneste formål. Nå skal det sies at det er en del utspekulerte luringer blant disse damene også (umoralsk fra denne gruppen også), men det er mannfolka som tar initiativ til dette i utgangspunktet jeg synes er helt bak mål. Hva faen er greia? Hva har de til felles? Er det i det hele tatt verdt reisen hit til Norge for å bli sammen med noe slikt? Anonymkode: 563a1...03a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 10. januar 2017 #2 Del Skrevet 10. januar 2017 Her var det mye forakt. Kan vi snakke om denne typen forhold uten å referere til mannfolka som gamle, stygge, småpedofile, feite griser? Jeez. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Del Skrevet 10. januar 2017 Akkurat nå, Derpderp skrev: Her var det mye forakt. Kan vi snakke om denne typen forhold uten å referere til mannfolka som gamle, stygge, småpedofile, feite griser? Jeez. Det er nettopp det mange av dem er. Har ikke noe imot slike forhold om det er en gjensidig balansegang og respekt, men du ser litt på folk hva slags forhold dem har, uten at jeg skal skjære alle over en kam selvfølgelig. Anonymkode: 563a1...03a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 10. januar 2017 #4 Del Skrevet 10. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det mange av dem er. Har ikke noe imot slike forhold om det er en gjensidig balansegang og respekt, men du ser litt på folk hva slags forhold dem har, uten at jeg skal skjære alle over en kam selvfølgelig. Anonymkode: 563a1...03a Men med unntak av pedofili er alle disse egenskapende subjektive, og det at du synes at noen er for gamle, stygge eller tjukke betyr jo ikke at andre synes det. Jeg synes også det er en interessant og uvant forholdsdynamikk, men det er jo mulig å måteholde seg litt. Jeg går i forsvarsposisjon dersom noen kaller meg det du kaller dem, og ville neppe deltatt i en debatt som fra starten av viste slike holdninger mot meg og livsvalgene mine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Del Skrevet 10. januar 2017 Fordi de er fattige og det utnytter de. Anonymkode: d04b4...6cc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Del Skrevet 10. januar 2017 4 minutter siden, Derpderp skrev: Men med unntak av pedofili er alle disse egenskapende subjektive, og det at du synes at noen er for gamle, stygge eller tjukke betyr jo ikke at andre synes det. Jeg synes også det er en interessant og uvant forholdsdynamikk, men det er jo mulig å måteholde seg litt. Jeg går i forsvarsposisjon dersom noen kaller meg det du kaller dem, og ville neppe deltatt i en debatt som fra starten av viste slike holdninger mot meg og livsvalgene mine. Det er absolutt en del sant i det du skriver, men som du sier er det en ganske spesiell problemstilling. Hva med disse mannfolkas livsvalg og holdninger? Er de bestandig gode? Forsvarer du kvinneundertrykking og ren utnytting? Kan være enig i at det går an å holde igjen litt i forhold til karakteristikker, samtidig er det ganske beskrivende i forhold til hva slags menn som tar slike valg. Anonymkode: 563a1...03a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 10. januar 2017 #7 Del Skrevet 10. januar 2017 13 minutter siden, Derpderp skrev: Her var det mye forakt. Kan vi snakke om denne typen forhold uten å referere til mannfolka som gamle, stygge, småpedofile, feite griser? Jeez. Vi bør også få med at det er blitt mer vanlig for kvinner å gjøre det samme: "Det er fattigdommen og håpet om et bedre liv som driver unge gutter mot strendene og de pengesterke kvinnene. Kvinner, mange i 50-60-årene, reiser alene eller i grupper til blant annet Gambia, Kenya og Jamaica" .http://www.vg.no/forbruker/reise/prostitusjon/gutter-faar-klaer-mat-og-husleie-for-sex/a/10118291/. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 10. januar 2017 #8 Del Skrevet 10. januar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det mange av dem er. Har ikke noe imot slike forhold om det er en gjensidig balansegang og respekt, men du ser litt på folk hva slags forhold dem har, uten at jeg skal skjære alle over en kam selvfølgelig. Anonymkode: 563a1...03a Det er liksom litt seint å si at du ikke skal gjøre det du allerede har gjort. Å anonymt rakke ned på folk for alder, utseende og vekt, mens du kaller dem griser og pedofile og nærmest impliserer at deres bedre halvdeler er sexslaver, er skikkelig forutinntatt og nedlatende mot begge parter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #9 Del Skrevet 10. januar 2017 4 minutter siden, Okapi skrev: Det er liksom litt seint å si at du ikke skal gjøre det du allerede har gjort. Å anonymt rakke ned på folk for alder, utseende og vekt, mens du kaller dem griser og pedofile og nærmest impliserer at deres bedre halvdeler er sexslaver, er skikkelig forutinntatt og nedlatende mot begge parter. Så hva har du å si til trådens tema, bortsett fra å være negativ til mitt åpningsinnlegg? Anonymkode: 563a1...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 10. januar 2017 #10 Del Skrevet 10. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva har du å si til trådens tema, bortsett fra å være negativ til mitt åpningsinnlegg? Anonymkode: 563a1...03a Det holder igrunnen lenge for min del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #11 Del Skrevet 10. januar 2017 3 minutter siden, Okapi skrev: Det holder igrunnen lenge for min del. Ikke diskutere sak, nei. Ok. Anonymkode: 563a1...03a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #12 Del Skrevet 10. januar 2017 Mannfolka utnytter at de er fattige, og damene at mennene er rike, ut fra deres standard. En usunn måte å starte et forhold på, men noen ganger funker det, andre ikke. Anonymkode: 2a68a...5b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 10. januar 2017 #13 Del Skrevet 10. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke diskutere sak, nei. Ok. Anonymkode: 563a1...03a Jo, gjerne det. En helt vesentlig del av saken er din ekstreme forhåndsdømming av personene involvert, ikke bare på grunn av handling, men også utseende og intensjon, som om du kan lese tankene deres. Når du starter diskusjonen med det der må du nesten regner med at folk svarer på det. Hvis du vil unngå slikt, bør du heller begynne med et nøytralt, åpent spørsmål, uten å legge til en hel masse av dine egne negative holdninger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #14 Del Skrevet 10. januar 2017 2 minutter siden, Okapi skrev: Jo, gjerne det. En helt vesentlig del av saken er din ekstreme forhåndsdømming av personene involvert, ikke bare på grunn av handling, men også utseende og intensjon, som om du kan lese tankene deres. Når du starter diskusjonen med det der må du nesten regner med at folk svarer på det. Hvis du vil unngå slikt, bør du heller begynne med et nøytralt, åpent spørsmål, uten å legge til en hel masse av dine egne negative holdninger. Deg om det. Hva ellers synes du saken? Hvorfor har det seg slik at norske menn finner seg damer fra land som Thailand og Fillipinene? Anonymkode: 563a1...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 10. januar 2017 #15 Del Skrevet 10. januar 2017 Jeg tror du selv forstår årsaken veldig, veldig godt selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #16 Del Skrevet 10. januar 2017 Mannfolk finner seg gjerne damer i Thailand fordi de er lei alle kravene som stilles av norske damer. Vi sier mer nei og krever at mannen deltar likestilt i husarbeid og matlaging. Samtidig så sier vi også oftere nei til sex og har det sjeldnere og sjeldnere. Thaier sier og gjør ikke dette, og mannfolka får servert mat og rene klær og får tømme seg så ofte de vil. Anonymkode: 93bc2...d89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 10. januar 2017 #17 Del Skrevet 10. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deg om det. Hva ellers synes du saken? Hvorfor har det seg slik at norske menn finner seg damer fra land som Thailand og Fillipinene? Anonymkode: 563a1...03a Er det så uforståelig? De har begge noe å tilby hverandre. Den norske mannen er sannsynligvis forbigått av norske kvinner, og ønsker seg nærhet, kjærlighet, familie, sex, etc. Den thailandske kvinnen vil også ha det der, og er villig til å lempe litt på andre krav for å oppnå en økonomisk trygghet en lokal mann ikke kan gi henne. Det er også en del kvinner fra land et stykke unna som setter pris på at likestillingen har kommet et par hakk lengre her enn der de kommer fra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #18 Del Skrevet 10. januar 2017 Det fins da også unge blondiner med gamlinger. Jeg har sett mange av de. Sjekk linken: http://thechive.com/2012/08/27/ill-give-you-a-nickle-if-you-can-you-spot-the-rich-person-in-the-picture-38-photos/ Det er flere profilerte norske menn som er i 50-årene som er sammen med unge blondiner. Forskjellen er vel at unge blondiner foretrekker rike menn, mens thai damene ikke har noe valg. Anonymkode: 64267...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #19 Del Skrevet 10. januar 2017 De er vakre kvinner, så jeg forstår ikke at du blir uvel av det og. Anonymkode: fa63e...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Missy♥ Skrevet 10. januar 2017 #20 Del Skrevet 10. januar 2017 (endret) Synes du var krass i HI ditt Ts. Mange snille menn der ute som finner seg thai damer av ulike grunner. Det kan hende at de ikke er "utstyrt best" fra naturens side, og alle har jo sine behov. Mange som faktisk finner kjærligheten slik. Jeg synes heller ikke det er umoralsk av disse thai damene og sikre fremtiden sin med en mann som har inntekt. De har helt annen kultur enn oss og for mange av de er familien første pri, og man forsørger sine nærmeste før man tenker på seg selv. Noe mange her i landet skulle lært isteden for å sitte på ræva og synes synd på seg selv. Det er i hvertfall langt fra uniralsk, det er ansvarlig og viser en nestekjærlighet mange kunne lært mye av. Når de kommer til sine rettigheter som kvinner er det noe de kanskje skulle lært mere om, samtidig så finnes det andre kulturer som har det mye verre. Flytter de hit så får de jo lært dette også. Det finnes selvfølgelig unntak, og de som tjener penger på slik virksomhet, de som utnytter disse damene og de som foretrekker at damene kryper for de, men det gjør det i alle kulturer, i alle land. Hvem er vi til å dømme om to fra helt forskjellige land utvider horisonten, og finner en livsledsager for livet? Er ikke det fint at det finnes noen der for alle? I tillegg er de flotte og har gode verdier. Mange menn og kvinner som har mye kjærlighet å gi, men som aldri får sjansen fordi samfunnet krever så mye, og alt skal være perfekt. Jeg synes du skal tenke deg både en og to ganger før du dømmer andre. Endret 10. januar 2017 av ♥Missy♥ Skrivefeil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå