Gå til innhold

dere som er aleneforeldre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvilke stønader har dere og hvor mye?

har flyttet ut med barna (2år og den andre 9mnd)

foreldreperm har gått ut og jeg står uten jobb da bedriften nedbemannet imens jeg var i perm. så,da har jeg gått over på dagpenger, som kun er ca 60% av tidligere lønn og jeg får det ikke til å gå rundt. har jo bidrag fra far på 2000kr (det ble vi enige om,så ingen endring der). og barnetrygd 1940kr for begge. så jeg tenker å søke om OS, og utifra tabellen kan jeg få 9000kr. er det skatt av denne? og dere som har utvidet barnetrygd, er det for ett barn ekstra selv om man har to? det vil si 940kr ekstra? og småbarnstillegget,hva er den på?

holder på å skaffe meg jobb og skal på hospitering.håper jeg får jobb gjennom dem,eller om jeg får en fast jobb uansett hvor. må bare få ting til å gå rundt først..

Anonymkode: aeb3e...7c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Småbarnstillegget tror jeg man bare får dersom du får full overgangsstødnad. Det gjør jo ikkedu.

Det var fryktelig lite bidrag da...

Får kun bidrag, barntrygd for ett barn mer (ja, du har rett her 970 kr ekstra) og stødnad til barnetilsyn. Sistnevnte er 64% av kostnaden (kostpenger ikke inkudert)

Du kan sikkert søke kommunen om å få redusert barnehagebetaling også, sjekk kommunens hjemmeside.

Og ja, overgangsstødnad er skattbar inntekt.

Anonymkode: 38fc9...b4f

Skrevet (endret)

Jeg hadde overgangstønad, barnetrygd, barnebidrag, redusert foreldrebetaling/ gratis kjernetid i barnehagen. Betalte før 2880 kr i barnehageregning pr måned, men med redusert foreldrebetaling og gratis kjernetid betaler jeg nå ca 800 i barnehageregning pr måned. Jeg fikk dobbel barnetrygd en periode og jeg har ett barn. Nå lever jeg av vikar lønningene mine. Er tilkallingsvikar. Alltid noe å gjøre. Går til Nav om det ikke går rundt. Er arbeidssøker.

Jeg mottok flere penger fra nav, men husker ikke hva det het..
Du må jo bare prioritere litt også. Hva bruker du penger på? Noe du kan kutte ut?

Endret av Minlillesky
AnonymBruker
Skrevet

"Småbarnstillegg er eit tillegg til barnetrygda for einslege forsørgjarar som har barn mellom 0 og 3 år, og som får utvida barnetrygd og full overgangsstønad"

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barnetrygd+og+kontantstotte/Nynorsk/barnetrygd

Les mer på nav sine sider: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/oversikt-over-stønader-til-enslig-mor-eller-far--1038

Anonymkode: 38fc9...b4f

Skrevet

Hva er gatis kjernetid?

Skrevet

Hvorfor får du ikke mer enn 2000 i bidrag??? Dere har vært to om å sette barn til verden. Barn koster!

Skrevet

Dette ble vi enige om. For å slippe rettssak. Så jeg får hpvedomsorgen for barna.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble vi enige om. For å slippe rettssak. Så jeg får hpvedomsorgen for barna.

Det kaller jeg utpressing.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...