Gå til innhold

Klarer du å tilgi utroskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eksen min var utro ved et engangstilfelle. Jeg tilga. Mest for min egen del, men også fordi jeg ville det skulle fungere. Jeg klarte imidlertid aldri stole på han igjen, så forholdet ble avsluttet. 

Anonymkode: df1d7...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 9.1.2017 den 14.58, Jacklost skrev:

Hva hvis fant ut at han hadde et utover et par måneder men det skjedde for 9 år siden?

Det hadde jeg tilgitt. Da hadde vi isåfall opplevd 9 fine år siden det, og det hadde jeg ønska å fortsette med.

Jeg sier på ingen måte at jeg hadde vært likeglad: Det hadde vært et slag i magen, og jeg hadde følt et svik. Men barna våre, familien vår, hele tilværelsen vår, fortjener ikke å bli dratt om med rota bare pga en kort episode med dumhet.

Så jeg hadde jobba beinhardt, både alene og med han, gjerne i samarbeid med terapeut, om å legge det bak oss.

Skrevet (endret)

Jeg trodde kanskje det.. men så opplevde jeg det selv, og svaret er nei. :)
Samboer gjennom fire år bestemte seg for at han var "lei" etter vi fikk barn, og har hatt et sidesprang med en barndomsvenninne. Spikern i kista ble når jeg fant ut at de skulle på romantisk helgetur sammen, samtidig som jeg skulle besøke hans foreldre. Haha. 

Nei. Det ble helt feil for meg, jeg følte meg dum og naiv, klarte heller ikke se hvordan man kan jobbe/snakke seg videre fra det. Mistet alle følelser for han nesten over natten. Så da er jeg heller singel.

Men vi er jo alle forskjellige da. Hadde vi vært gift hadde det kanskje vært noe annet, jeg vet ikke.

Endret av Beena
Skrevet

Jeg har ALLTID sagt til meg selv og andre at jeg gjør det slutt uten å blunke med øynene hvis typen er utro, helt til kjæresten faktisk var utro mot meg.

Jeg ble utrolig lei meg og skuffet. Det jeg kan "trøste" meg med var at jeg og kjæresten hadde "bare" vært sammen i et halvt år og vi var ikke så knyttet som vi er nå - 2 år etter. Det tok tid, lang tid før jeg begynte å stole på han igjen. Nå har vi det så fint sammen og jeg vet at han aldri kommer til å gjøre noe så dumt igjen. 

Anonymkode: f615a...bc3

Skrevet

Utroskap er mangel på respekt. Tilgivelse inviterer ytterligere tillitsbrudd. Hvis du ikke respekterer og er trygg nok på deg selv til å distansere deg fra slike personer, hvordan skal da noen andre respekter og "elske" deg?

Skrevet

nei:kjempesinna:

Anonymkode: ddb11...8d4

Skrevet

Det spørs på hva type utroskap det er (kyss/klining/sex) Det siste hadde jeg ikke klart. De to andre kan jeg tilgi (dersom vi var samboere) om det var gjort i fylla og store unskyldninger i etterkant pluss at han hadde sagt det selv. Men om han jeg er sammen med nå hadde gjort noe av dette (bor ikke sammen), hadde jeg gjort det slutt på minuttet jeg fikk vite det. Hater utroskap uansett hvordan det utføres. Hadde jeg visst at typen nå hadde hatt hot flørt med ei eller flere på nettet, og jeg fikk vite det, finish!! Nettflørting bak ryggen på den du er sammen med, er utroskap for meg. Du kan ikke elske personen du lever med om du driver på med sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...