Gå til innhold

Klarer du å tilgi utroskap?

Fremhevede innlegg

Gjest Mayana
Skrevet

Det vet jeg ikke, spørs helt på forholdet vi har osv. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Jacklost skrev:

Hvis partneren/ektefellen din hadde vært utro, hadde du klart å tilgi henne/han da?

Klarer? Jeg ønsker ikke

Anonymkode: 71857...2b3

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det - men jeg ville dessverre sikkert forsøkt, dum som jeg er. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som fortsatt er sammen med en som var utro i tre - fire år, han innledet et forhold på si, han fikk tilgivelse og de er sammen enda. 2 år senere. Vet ikke hvordan det går mellom husets fire vegger da jeg ikke kjenner hun som min venninne, men jeg vet at hun tilga og han er ute å lever livet enda. (Kanskje de fleste skjerper seg), men jeg har ikke tro på at de som er utro over tid vil klare å dra seg inn igjen 100%                 særlig ikke med den som tilgir. Fordi de "tillater det".    Jeg vet ikke? 

mange vil vel, jeg kan se for meg at jeg kunne ha ønsket, men igjen så tror jeg ikke at jeg ville taklet det.          Antar at man aldri vil kunne stole på eller ha en trygg og ren tilhørighet i det forholdet etterpå. Men igjen noen har sikkert lykkes i dette, så kanskje man skal ta sjangsen, noen setter pris på kjæresten selv om de trår realt feil en gang...

Anonymkode: 695c4...0c3

Skrevet

exen min var utro mot meg. tok henne i å sende bilder av fitten hennes til exen sin....jeg tilga henne så dum som jeg var ......hun forsatte bak min rygg. skal aldrig tilgi utroskap igjen...

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke. Men jeg håper jeg aldri må ta stilling til det spørsmålet

Gjest gjesteniluka
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da gjelder det vel sikkert andre veien også?

Anonymkode: 96d83...999

Hva er det du forsøker å si?

Skrevet
9 timer siden, Jacklost skrev:

Hvis partneren/ektefellen din hadde vært utro, hadde du klart å tilgi henne/han da?

Ja, jeg synes ikke det er verdens undergang. 

Skrevet

Nei, det hadde jeg faktisk ikke klart! 

• Liker 1
Skrevet

Tviler. Hadde nok tenkt alt for mye på det.

Skrevet

Nei. Jeg har dumpet dem hver gang det har skjedd.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort, en gang er en gang, det kan fort bli flere.  :kjefte:

Skrevet

Nei, livet er for kort til at jeg gidder å tilbringe tid med et menneske som fint kan utsette meg for et slit tillitsbrudd. Ikke verdt det.

Anonymkode: c38b6...4a9

Skrevet

Jeg hadde blitt en vanskelig partner uten tillit. Vært trist... Så forholdet hadde vært over uansett. Umulig å være sammenetter et sånt tillitsbrudd

Anonymkode: b6941...2ac

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Jacklost skrev:

Det kommer helt an på omstendighetene og forholdet. Må si at hvis det er et forhold der det er barn i bildet så ville jeg i allefall gjort en vurdering på om det er noe jeg kan tilgi. Men hadde det kun vært en kjæreste så hadde forholdet vært slutt i samme sekund som jeg fikk vite om utroskapen.

Anonymkode: 3bb80...f4a

Skrevet

Jeg har fortsatt i et forhold hvor det har vært utroskap. Om jeg har tilgitt, er jeg usikker på. Men jeg har akseptert at det har skjedd, og vi ønsket begge å fortsette forholdet. Det betyr ikke at det ikke har vært vanskelig. Det har vært mange tårer fra oss begge, sinne og sorg fra meg. Partner har lagt alle kortene på bordet, og jeg har fått en forklaring på hvordan det kunne skje. 

PPå  en måte kan man si at vi har kommet nærmere hverandre etter alle samtalene vi har hatt i forbindelse med dette. Vi ønsker å satse på oss. Det som har skjedd får vi ikke gjort noe med. 

Anonymkode: c23e5...759

Skrevet

Kommer an på. Har han vært utro flere ganger og viser ikke noe anger, så er det kroken på døra for min del. Da kommer han sikkert til å gjøre det igjen. Er det et engangstilfelle, hvor han legger seg paddeflat og lover han aldri skal gjøre det igjen, så kan jeg kanskje tilgi det. Er han utro igjen, da er det over.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde klart å tilgi noe slikt nei - det er det groveste tillitsbruddet en partner kan påføre meg... Har enorm respekt for dere som klarer det! Men jeg har mine tvil om meg selv..

Skrevet

Jeg prøver å tilgi. Mest for min egen del. Er ikke villig til å gi opp det vi har bygget sammen i etterkant, alt vi har jobbet med og forandret på. Og, jeg elsker ham. Har opplevd utroskap før, da gikk jeg på dagen. 

Skrevet

Nei, hverken ønsker eller klarer å tilgi utroskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...