Gå til innhold

Klarer du å tilgi utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost
Skrevet

Hvis partneren/ektefellen din hadde vært utro, hadde du klart å tilgi henne/han da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!

Et slikt tillitsbrudd klarer jeg hverken å glemme eller tilgi.. Been there, done that.. 

Skrevet (endret)

Jeg har vært gift i nærmere 10 år, og vi har 2 barn sammen. Et engangstilfelle av utroskap hadde jeg tilgitt, men ikke et langvarig sidesprang.

Livet er langt, og et samliv er hardt arbeid. Vi har kommet oss gjennom de ti tyngste årene av ekteskapet vårt (småbarnsfasen). Vi elsker hverandre, selv om dagene og månedene går opp og  ned. Aldri i livet om jeg hadde ofra det vi har sammen fordi mannen min ble full og lot seg falle for fristelsen én gang. 

(Gjentar og understreke at dobbeltspill og kalkulert sidesprang stiller i en helt annen kategori.)

Endret av Kwami
  • Liker 5
Skrevet

Kommer helt an på hva som skjedde. Jeg hadde nok forsøkt, ja! Om omstendighetene var slik og slik. Om det var noe som skjedde i fylla, eller om det var noe som hadde hendt gjentatte ganger f.eks i jobbsammenheng.. 

Som sagt, hadde jeg forsøkt. Men egentlig tror jeg ikke at jeg hadde greid det, i det hele tatt. 

• Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet
2 minutter siden, Kwami skrev:

Jeg har vært gift i nærmere 10 år, og vi har 2 barn sammen. Et engangstilfelle av utroskap hadde jeg tilgitt, men ikke et langvarig sidesprang.

Livet er langt, og et samliv er hardt arbeid. Vi har kommet oss gjennom de ti tyngste årene av ekteskapet vårt (småbarnsfasen). Vi elsker hverandre, selv om dagene og månedene går opp og  ned. Aldri i livet om jeg hadde ofra det vi har sammen fordi mannen min ble full og lot seg falle for fristelsen én gang. 

(Gjentar og understreke at dobbeltspill og kalkulert sidesprang stiller i en helt annen kategori.)

Hva hvis fant ut at han hadde et utover et par måneder men det skjedde for 9 år siden?

Skrevet

I utgangspunktet, nei. 

Magefølelsen sier nei - fordi all tillitt er brutt og jeg kunne nok aldri ha stolt på han ordentlig igjen, men jeg forstår godt at folk synes det er vanskelig å gå. Jeg tror riktignok at et slik tillitsbrudd vil forandre et forhold helt, og at det kan være vanskelig å komme seg tilbake til der man var. Føler det blir litt umulig å svare på før man sitter i situasjonen selv.

Skrevet

Hadde verken ønsket eller klart.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det hadde jeg

Skrevet (endret)

Prøvde, men gikk ikke - så nei det kommer jeg aldri til å tilgi!

Endret av Nie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, men tror ikke at jeg hadde orket å ha sex med ham. Bare tanken på at han har vært det en gang for 9 år siden, ville gjort at jeg hadde trodd at det ikke kunne være et engangstilfelle. Håper at jeg slipper å måtte forholde meg til et slikt valg. 

Anonymkode: 9738d...b64

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på hvordan og hvorfor. Hadde i utgangspunktet hatt store problemer med å tilgi langvarig sidesprang, men et engangsligg kunne jeg kanskje ha tilgitt.. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde verken klart å tilgi eller glemme det

Anonymkode: 6354f...c33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje. Jeg vet ikke. Jeg tror det.

Anonymkode: 45edc...108

Skrevet

Nei,

med mindre hun var utro med en annen jente

Skrevet

Det kommer an på flere ting. Men jeg hadde nok blitt ei såpass sur og bitter hurpe av det at han hadde dumpa meg til slutt. :ler:

• Liker 2
Skrevet

Overhodet ikke.

• Liker 1
Gjest gjesteniluka
Skrevet

Nei jeg tilgir aldri noe slikt. Jeg går og ser meg aldri tilbake. Det er ikke engang verdt å vurdere å fortsette forholdet. Jeg har nulltoleranse for slikt. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Solsikk skrev:

Nei jeg tilgir aldri noe slikt. Jeg går og ser meg aldri tilbake. Det er ikke engang verdt å vurdere å fortsette forholdet. Jeg har nulltoleranse for slikt. 

Enig!

Anonymkode: b6dd0...186

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Solsikk skrev:

Da gjelder det vel sikkert andre veien også?

Anonymkode: 96d83...999

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...