AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #21 Del Skrevet 10. januar 2017 6 timer siden, Bergtatt skrev: Du er klar over at du blir av de fleste sett på som en egosentrisk snylter ved å spørre om slikt? Hvorfor skal noen bruke mer tid og penger på å hente deg enn hva du bruker på å ta bussen? Hvis en som han skriver sånt til deg - hvorfor gidder du å følge en så negativ og så lite oppmuntrende måte å formulere seg på ovenfor dine medmennesker? Anonymkode: caf7e...c59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #22 Del Skrevet 10. januar 2017 Jeg ser ikke problemet med at folk spør. Bare si nei og ferdig med det. Jeg ber aldri folk om å jente meg fra flyplassen, men jeg har spurt min mor eller far om de kan hente meg ved busstoppet til flybussen når jeg har hatt mye bagasje. Enkelte har lavere terskel for å spørre andre om tjenester, men jeg ser ikke poenget med å irritere seg over det. Anonymkode: 4264b...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 10. januar 2017 #23 Del Skrevet 10. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Dette er noe jeg har fundert litt på, og ønsker synspunkter på. Jeg bor i en by der det er flyplass ca en time unna, og det er svært gode bussforbindelser. Jeg får stadig vekk forespørsler hos venner og bekjente om jeg har mulighet/lyst til å hente/kjøre dem på flyplassen, og ser ofte at mange av mine facebook-venner skriver en statusoppdatering om noen kan hente/kjøre dem. Er det bare jeg som synes dette er frekt og helt galskap når det tross alt går både flybusser og vanlige busser? Det kunne aldri falt meg inn å spørre selv om dette. Jeg ble helt målløs for noen dager siden når en jeg ikke engang vil kategorisere som bekjent spurte meg om dette. Hva synes dere? Anonymkode: 16e17...cb8 Det er jo bare på facebook. Du burde sjekke med de som spør om dette for det kan jo hende de har en grunn til at de spør. Det er umulig for folk på kg å vite. Så rart at folk ikke skjønner sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #24 Del Skrevet 10. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: I min verden er det helt normalt å betale for drivstoff og bompenger hvis noen kjører/henter meg, og da runder man selvsagt litt oppover. Likevel koster det selvsagt vesentlig mindre en å ta taxi. Dermed er det ingen som skal kaste bort penger på å hente meg. Tid vil de selvfølgelig bruke, dersom de sier ja. Selv synes jeg det er veldig koselig å kjøre venner til/fra flyplassen, kanskje særlig hentedelen, der kjøreturen blir krydret med historier fra turen de har vært på. Om jeg ikke hadde syntes det var koselig hadde jeg nok gjort det for vennene mine likevel, fordi vennskap nettopp handler om å hjelpe hverandre. En dagerdet jegsom hjelper, en annen dag trenger jeg hjelp. Anonymkode: ac15b...a57 Det er jo en koslig tanke. Samtidig så må jeg innrømme at det å komme seg frem og tilbake til/fra en flyplass er noe man som regel klarer uten å be om hjelp. Da blir det liksom kun for å få den luksusen tilrettelagt for seg selv. Har man 5 kofferter fordi man skal flytte/på en lengre reise så stiller det seg annerledes.. Anonymkode: b2234...150 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjelldronning Skrevet 11. januar 2017 #25 Del Skrevet 11. januar 2017 Sport sier man her hvor jeg bor på vår dialekt. Sport betyr spurt for oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #26 Del Skrevet 11. januar 2017 På 9.1.2017 den 23.47, AnonymBruker skrev: Dermed er det ingen som skal kaste bort penger på å hente meg. Tid vil de selvfølgelig bruke, dersom de sier ja. Selv synes jeg det er veldig koselig å kjøre venner til/fra flyplassen, kanskje særlig hentedelen, der kjøreturen blir krydret med historier fra turen de har vært på. Om jeg ikke hadde syntes det var koselig hadde jeg nok gjort det for vennene mine likevel, fordi vennskap nettopp handler om å hjelpe hverandre. En dagerdet jegsom hjelper, en annen dag trenger jeg hjelp. Anonymkode: ac15b...a57 Du høres koselig ut! ☺️😊 Anonymkode: 1caa2...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 11. januar 2017 #27 Del Skrevet 11. januar 2017 Det er greit at de spør deg, hvis de gjør det samme for deg når du reiser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #28 Del Skrevet 11. januar 2017 På 1/9/2017 den 22.02, Bergtatt skrev: Du er klar over at du blir av de fleste sett på som en egosentrisk snylter ved å spørre om slikt? Hvorfor skal noen bruke mer tid og penger på å hente deg enn hva du bruker på å ta bussen? Folk kan se hvordan de vil på det. Jeg synes ikke det er noe galt i å spørre så lenge man godtar et ubegrunnet nei. Sier ikke at andre skal ha noen grunn til å bruke tid eller penger, derfor må de som spør godta et ubegrunnet nei. Å se på folk som spør som en egosentrisk snylter blir å dra det litt vel langt. Det kommer helt an på hvordan de reagerer på et nei og om de respekterer det når de får beskjed om at de ikke skal spørre igjen. Når det er sagt har jeg aldri spurt om dette, så hvorfor du drar meg personlig inn i det er rart. Anonymkode: 0e89e...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 19. januar 2017 #29 Del Skrevet 19. januar 2017 Å kjøre 2 timer tur/retur hadde jeg syntes var i overkant ja, særlig for bekjente eller når folk kun skulle på vanlige ferieturer. Her jeg bor tar det 15 min å komme seg til flyplassen, så det hender ofte at jeg kan kjøre og/ eller hente. Ikke forventer jeg at noen betaler for det i bensin/bom heller. Men å bruke 2 timer på å kjøre noen til en flyplass tror jeg verken jeg hadde hatt tid eller ork til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #30 Del Skrevet 20. januar 2017 På 11.1.2017 den 2.09, Fjelldronning skrev: Sport sier man her hvor jeg bor på vår dialekt. Sport betyr spurt for oss.. Og når ble det lov å skrive dialekt her? Anonymkode: 993d2...cce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #31 Del Skrevet 21. januar 2017 Det eneste jeg trenger skyss til er hjem fra togstasjonen, men om jeg spyr som en gris eller om det blir noe tull så jeg ikke rekker siste toget så spør jeg om noen kan hente meg. Syns det er innafor Anonymkode: b99fc...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 22. januar 2017 #32 Del Skrevet 22. januar 2017 Har også sett slike forespørsler på face. Ikke nødvendigvis flyplass, men skyss hit og dit. Et eksempel er en jævlig frekkas: "må ha skyss opp fra sentrum. HASTER! " Så svarer ingen og han kommenterer på egen status "kan noen melde seg frivillig?" 10 min til går "jævla egoister." Etter en time '"måtte ta taxi hjem, takk skal dere ha liksomvenner!" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deron Skrevet 22. januar 2017 #33 Del Skrevet 22. januar 2017 Er ikke alltid disse bussene og togene går da. Skal man ha et fly som går kl 06:00 fra Gardermoen og skal møte opp to timer før flyet går, så sliter man med kollektvtransport. Ikke at det ville falt meg inn å spørre noen om å kjøre meg til flyplassen kl 04:00 da da får det heller bli taxi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #34 Del Skrevet 23. januar 2017 Hvis det er midt på natta og det ikke går buss, og det er nær venninne eller familie, så gjør jeg det om jeg har muligheten. Men jeg kjører ikke 2 timer kun fordi noen synes det er kjipt å ta buss i 1 time. Anonymkode: b3665...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 24. januar 2017 #35 Del Skrevet 24. januar 2017 Jeg har merket meg at de som ber om slike tjenester på fb o.l, er akkurat de samme folka som generelt er veldig snyltete av seg. Gjerne i kombinasjon med gjerrighet og "meg først"-holdning. Jeg irriterer meg over slike tiggestatuser, for i 90% av tilfellene er det sånne snyltefolk som spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuesday Skrevet 24. januar 2017 #36 Del Skrevet 24. januar 2017 Det er lov å si nei. Helt unødvendig å hente/bringe friske, oppegående folk. De klarer fint å ta bussen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #37 Del Skrevet 24. januar 2017 Så folk gjør faktisk dette her altså? Slipper alt de har i hendene og løper for å hente noen på flyplassen osv. Jeg husker jeg skulle på date med en fyr, men han avlyste 2 min før jeg skulle dra hjemmefra for å møte han, fordi han måtte hente en kompis på flyplassen.. Det tar vel 20 min med flytoget for de som bor i Oslo.. Tenkte det var en lame unnskyldning for å ditche daten. Anonymkode: de85b...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #38 Del Skrevet 24. januar 2017 På Monday, January 09, 2017 den 13.17, AnonymBruker skrev: Hei. Dette er noe jeg har fundert litt på, og ønsker synspunkter på. Jeg bor i en by der det er flyplass ca en time unna, og det er svært gode bussforbindelser. Jeg får stadig vekk forespørsler hos venner og bekjente om jeg har mulighet/lyst til å hente/kjøre dem på flyplassen, og ser ofte at mange av mine facebook-venner skriver en statusoppdatering om noen kan hente/kjøre dem. Er det bare jeg som synes dette er frekt og helt galskap når det tross alt går både flybusser og vanlige busser? Det kunne aldri falt meg inn å spørre selv om dette. Jeg ble helt målløs for noen dager siden når en jeg ikke engang vil kategorisere som bekjent spurte meg om dette. Hva synes dere? Anonymkode: 16e17...cb8 Ønsker folk privatsjåfør, uansett hvor de skal, så får de bestille taxi. Taxiene går hele døgnet. Kjører du uten betaling eller godtgjørsle for bensin, bompenger ol. Og? Da blr spørsmålet om kjøring enda frekkere. PS sport er en sportsaktivitet. Spurt er å stille et spørsmål/?? Anonymkode: d82ab...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #39 Del Skrevet 25. januar 2017 På 11.1.2017 den 2.09, Fjelldronning skrev: Sport sier man her hvor jeg bor på vår dialekt. Sport betyr spurt for oss.. Å skrivæ slik vi snakke e slik småonnja jør. I nårge har vi to skriftspråk. Bokmål å nynårsk (å samisk). Di har du lært på skolen. Håpe isje du skrive slik når du søker jåbb. Anonymkode: b3665...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå